Vitaindító dokumentumot készített a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a budapesti aktív és mikromobilitás, vagyis a gyaloglás, a kerékpározás és a kis elektromos járművek helyzetéről, jövőjéről és a lehetséges intézkedési területekről, továbbá a bringasztráda-hálózatról.
Ezzel a Főpolgármesteri Hivatal és a BKK széles körű véleményezési és szakmai tervezési folyamatot indít el egy aktív és mikromobilitási stratégia és cselekvési terv elkészítéséhez. A BKK azt írta:
a világ progresszív nagyvárosaihoz hasonlóan Budapest is az aktív és mikromobilitás fejlesztésétől reméli a város élhetőségének javítását. Ehhez fontos a gyalogos-kerékpáros útvonalak minőségének, a közterületek vonzerejének és biztonságának javítása, továbbá megfelelő helyszínek biztosítása, zöldfelületekkel övezett utak kiépítése, hogy legalább a közeli kirándulásokra ne autóval induljanak a budapestiek.
Dorosz Dávid főpolgármester-helyettes hangsúlyozta, hogy a most közzétett vitaanyag kidolgozásakor kiemelt szerepet kapott a társadalmi igazságosság és a klímavédelem. Célként jelölte meg, hogy a város lakossága gyorsan és biztonságosan különböző közlekedési módokat használhasson az anyagi helyzetétől függetlenül, továbbá a városvezető szerint arra kaptak felhatalmazást, hogy egy zöld és fenntartható, a klímavédelmet szem előtt tartó Budapestet építsenek.
A közlekedési társaság tízpontos javaslatot fogalmazott meg a mikromobilitás fejlesztésére. Egyebek mellett
- megállítanák, illetve lassítanák a városi és elővárosi utazások számának növekedését;
- átalakítanák és újraosztanák a közterületeket, közutakat, nagyobb teret biztosítva az aktív mobilitási módoknak;
- segíteni kívánják a kombinált közlekedést a parkolási, kölcsönzési, használati árak újraszabályozásával;
- iskolai kampányokkal, szemléletformáló akciókkal készülnek;
- javaslatot tesznek az elektromos kerékpárok és rollerek hatékonyabb szabályozására.
Mindezek érdekében a lakossággal, civil szervezetekkel, vállalkozásokkal, kerületekkel és a kormányzati intézményekkel is együtt kívánnak működni. A bringasztráda-hálózatának tervéről közölték:
szélesebb útfelületekkel és biztonságosabb csomóponti átvezetésekkel gyors, közvetlen, akadálymentes, biztonságos, kényelmes kapcsolatot teremt a városközpontok, lakóterületek, munkahelyek között a korábbi kerékpárutakhoz, kerékpársávokhoz képest.
A vitaanyagot már szeptember végén szakmai egyeztetésre bocsátják, ezt követően a budapestiek véleményét is kikérik a fejlesztésekről.
Forrás/fotó: MTI (a kép illusztráció)
Facebook
Twitter
YouTube
RSS