A Facebook azt tervezi, hogy a jövő héten megváltoztatja a cég nevét, hogy ezzel is tükrözze „egy metaverzum építésének fókuszát” – számolt be a The Verge, amit a Mandiner szemlézett. A lap értesülését nem volt hajlandó kommentálni a Facebook szóvivője.
A közelgő névváltoztatás, amelyről Mark Zuckerberg vezérigazgató a vállalat éves Connect konferenciáján, október 28-án fog beszélni, a technológiai óriás azon törekvését hivatott jelezni, hogy a közösségi médiánál tágabb értelmezést jelenítsen meg ezáltal. Az új márka valószínűleg a megszokott kék Facebook alkalmazást a sok termék egyikeként fogja pozícionálni egy olyan anyavállalat égisze alatt, amely felügyelni fogja az olyan önálló márkákat, mint amilyen az Instagram, a WhatsApp, az Oculus stb. A márkanéváltás arra is szolgálhat, hogy még jobban elválassza a jelenlegi portfóliót azoktól a futurisztikus projektektől, amelyre Zuckerberg most összpontosít, mint például az AR szemüveg, ami hamarosan ugyanúgy jelen lesz mindenhol, mint az okostelefonok.
Egy korábbi alkalmazott, Frances Haugen a közelmúltban kiszivárogtatta a The Wall Street Journal-nak azokat a dokumentumokat, amelyek a kongresszus figyelmét is felkeltették, és a trösztellenes szabályok megszegését is felvetik. Ezek csökkentették a Facebook iránti bizalmat, így érthető, hogy a brand megváltoztatása ezeket a károkat is hivatott korrigálni.
Forrás: Mandiner; Fotó: MTI
Facebook
Twitter
YouTube
RSS