Sokszor halljuk a gyerekektől amikor az édesanyjuk kér valamit, hogy “jó mindjárt megcsinálom”, aztán nem lesz az ígértből semmi, marad minden az anyára. Karácsony Gergely valószínűleg megrekedt ebben az időszakában, ugyanis ő is ígért fűt-fát 2019-ben, a többi között a Budapesti Nagyerdőt, városi parkerdőt, pesti fonódót, hármas- és négyesmetró útvonal meghosszabbítást. Ám, ahogyan az ígérgetős gyerekek, úgy ő sem valósította meg ezeket a projekteket, ahogyan az antikorrupciós kutatószoba is álom maradt.
Amikor még csak vágyakozott Karácsony Gergely a főpolgármesteri szék után felelőtlen ígérgetésbe kezdett. Például a korrupció után akart járni, átláthatóságot ígért. Most, hogy a Lánchíd körül hatalmas a botrány, de a Városháza-gate is nagyon szólt, nem csoda, hogy végül nem lett átláthatóság. A zavarosban ugyanis könnyebb a haverokkal csencselni. Nyilvános, nagy, kereshető adatbázist ígértek az önkormányzati szerződésekből, de persze semmi nem lett belőle. Ahogyan az antikorrupciós kutatószobából sem, ahol a lakosok és az újságírók keresgélhetnek jegyzőkönyveket, szerződéseket. A kampányígéret szerint az antikorrupciós kutatószobában egy önkormányzati ügyintéző, fénymásoló és szkenner is rendelkezésre állna. Olyan szép, kár, hogy nem lett megvalósítva.
Karácsony ígért antikorrupciós fehérlistát is, amelyen azok a korrupciómentes cégek szerepelnek, „amelyekkel érdemes lehet együtt dolgozni”. Akkor ezek szerint – ha létezett ez a lista valahol – ezen a listán szerepelhetett az A-Híd Zrt. is, amely a Lánchíd felújítását végezte.
Ügyfélszolgálat, információ, tájékoztatás… csak üres szavak maradtak
Karácsony olyan ügyfélbarát helyet varázsolt volna – persze csak szóban – Budapestből, amely városban a nap 24 órájában elérhető telefonos ügyfélszolgálaton és információs központon keresztül kaphatott volna bárki tájékoztatást a közszolgáltatásokkal és hivatali ügyintézéssel kapcsolatban. Ebből persze semmi nem lett. Viszont olyan csúcsra járatták a közszolgáltatások tönkretételét Karácsonyék, hogy 2022-ben elöntötte a szemét a fővárost, mivel az FKF-nél dolgozó kukásoknak nem sikerült rendezni a bérét. És a Fővárosi Vízművek finanszírozása körül is olyan problémák voltak, hogy fennállt annak a veszélye, hogy a főváros nem tudja tovább biztosítani az agglomerációs települések vízellátását. Szerencsére az ágazatért felelős közművezér, Mártha Imre már megvette a negyedik floridai ingatlanját is időközben.
Se erdő, se energiahatékonysági lépések
A “zöld” főpolgármester ígéretet tett a Budapesti Energiahatékonysági Klaszter létrehozására, amellyel magánszemélyek energiakorszerűsítő tanácsadását végezték volna el. Persze, csak ha lett volna belőle valami. Ehhez társult volna a társasházak fűtéskorszerűsítése is. Az azonban pont úgy végezte, mint a fővárosi panelprogram.
Sőt, Karácsony nagyotmondásában arra is ígéretet tett, hogy vállalkozások rezsijének csökkentése érdekében energiahatékonyságot növelő beruházásokat támogat a cégek esetében is.
Ezeknél még konkrétabb zöld ígéretet is tett Karácsony. Azt mondta, hogy létrehozzák az új városi parkerdőt, a Budapesti Nagyerdőt Észak-Csepelen és Külső-Ferencvárosban. Ezeket pont ott kell keresni, mint a 9 és feledik vágányt a Nyugati pályaudvaron.
A metrós handabanda a legkellemetlenebb
Emlékeznek rá, amikor Tordai és társai a hármas metrón szaunatörölközőben demonstráltak a meleg ellen és a légkondi mellett? Ahogy légkondi később sem lett, úgy pesti fonódó és a metróútvonalak meghosszabbítása sem valósult meg. Ígéret volt az M3-as és az M4-es metró meghosszabbítására, az M2-es metró HÉV-vel történő összekötésére. Ehelyett Karácsony sikeresen átadta tavaly márciusban a Tarlós István által előkészített és nyélbe ütött M3-as metró felújítását. Ennyire futotta az ígéretekből.
És ha valamit igazán fejlesztett Karácsony az elmúlt 5 évben, az a biciklihálózat, bicikliutak létesítése. Azonban még itt sem teljes a siker, mivel ígéret volt itt is B+R kerékpáros parkolók létesítésére, amelyből szintén nem lett semmi. Vagyis de mégis, csak azt a Fidesz-kormányzat a MÁV-on keresztül létesítette az ország különböző pontjain.
Elővárosi hajózásból a hajóirtásig
Az elővárosi hajózás fejlesztésére új, korszerű, nagy kapacitású hajókat állítunk forgalomba.
Szólt az ígéret. Aztán mi történt?
Az, hogy még a BKV-hajózást sem tudta üzemeltetni rendesen a Karácsony-féle brigád. Pontosabban nem is akarta: spórolásra hivatkozva 2021 után 2022-ben sem indította el a kishajós közlekedést a Dunán. Sőt, a főpolgármester néhány héttel ezelőtt előállt a valódi szándékával, hiszen kinyilvánította, hogy szeretné a belvárosból teljesen száműzni a hajókat, óriási kárt okozva ezzel a turizmusnak.
Forrás: Origo, fotó: Hatlaczki Balázs/PestiSrácok.hu
Facebook
Twitter
YouTube
RSS