Ideje volt pontokba szedni Karácsony Gergely fővárosi ámokfutását a budapesti közlekedéssel szemben. A mentők munkájának nehezítése, a felesleges biciklisávozás, az átgondolatlan közlekedési struktúra mind-mind szóba kerül a Magyar Nemzet írásában. Budapest főpolgármestere inkább közlekedési dugókat okozott döntéseivel mintsem azokat csillapította volna.
Bár Karácsony Gergely a 2019-es önkormányzati választási kampányban elmondta, hogy a közösségi közlekedést és az alternatív közlekedési módokat részesítené előnyben az autókkal szemben, arra azonban senki sem számított, ami megválasztása utána következett. Átfogó koncepció nélkül, rajtaütésszerűen létrehozott kerékpárutak, önkényes lezárások, forgalmi káosz, fullasztó dugók nap mint nap. Bemutatjuk egy évek óta tartó ámokfutás főbb állomásait.
Karácsony már 2019 elején közzétette programját, amely szerint a dízeljárművek használatát visszaszorítanák „pozitív és negatív ösztönzők” alkalmazásával. Pár nappal később a konkrétumok is szóba kerültek: a Pirkadat című műsorban beszélt arról, hogy a város attól lesz jobb, ha kevesebb az autó, amit a közösségi közlekedés olcsóbbá tételével és P+R parkolók építésével lehetne elérni. Ebből azóta sem lett semmi.
A körút elesett
2020 tavaszán, a koronavírus-járvány első hullámának idején kezdték el kialakítani Karácsonyék a nagykörúti kerékpársávot, amelyet sokszor éjszaka festettek fel, reggelre megbénítva a belvárost. A Magyar Autóklub elnöke arra figyelmeztetett, hogy 2020 szeptemberétől, az iskolakezdés idejétől forgalmi káosz lesz a belvárosban – ami be is következett. A fővárosi közlekedők dolgát nemsokára tovább nehezítette a Blaha Lujza tér 2021 nyarán indult átépítése, ami szintén jelentős hatással volt a korút forgalmára. A helyzetet tovább terhelték a tér kereszteződésében létrehozott felszíni gyalogátkelők.
Lánchíd, rakpartok lezárása
A Lánchíd 2021-es tavaszi felújítása tovább fokozta a már akkor is súlyosnak ítélt közlekedési helyzetet Budapesten. Hogy teljes legyen káosz, 2021 nyarán a főváros elkezdte a pesti alsó rakpart felújítását is, ezért lezárták az Eötvös tér és a Margit híd közötti útszakaszt. A közfelháborodást fokozta, hogy ekkoriban láttak napvilágot a főpolgármester azon tervei is, melyek szerint a rakpart egy részét végleg átadja a gyalogos forgalomnak, tovább nehezítve az autósok helyzetét. A híd 2023 nyári átadása végül nem segíthette a budapesti közlekedés helyreállását, ugyanis a főváros nem engedte, hogy az autók ismét birtokba vegyék a Lánchidat.
Biciklisáv a mentők kárára
2023 augusztusában Karácsonyék már ahhoz is vették a bátorságot, hogy a mentőszolgálatnak üzengessenek. Történt ugyanis, hogy az Üllői úti biciklisávot kisebb oszlopokkal választották el az úttest többi részétől. Emiatt a mentőautók csak nehezebben közlekedhetnek és a gépkocsik sem tudnak rendesen félrehúzódni.
„Nem életszerű, hogy fordulóval, különböző manőverekkel verekedje be magát a mentőautó a cölöpök közé.”
– mondta Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat szóvivője.
A városvezetés azzal a szakmainak messze nem nevezhető válasszal vágott vissza, hogy remélik, Győrfi Pál nem akarja a „kampányba belerángatni a mentőszolgálatot”.
Útvesztők a belvárosban
Karácsonyék „forgalomcsökkentő” terveit a baloldali vezetésű kerületek is igyekeznek átültetni a gyakorlatba. A főpolgármester legszorgalmasabb budapesti tanítványának Niedermüller Péter, a gyurcsányista Demokratikus Koalíció VII. kerületi polgármestere bizonyult. 2023 január elejétől új közlekedési rend lépett érvénybe a Nagykörút és a Károly körút (Kiskörút), illetve a Király utca és a Rákóczi út által határolt területen, valamint korlátozták három nagy forgalmú utca, a Dohány, a Dob és a Wesselényi átmenő forgalmát. A területet lényegében labirintussá változtatták az autósok számára, az új forgalmi rendet pedig szigorúan ellenőrizték és röpködtek a több tízezres közlekedési bírságok. A megoldást a momentumos Soproni Tamás vezette VI. kerület is átvette.
Sebességcsökkentés, traffipax
„A balesetek számának és súlyosságának mérséklésére a legfőbb megoldás a közúti forgalom csillapítása és lassítása. Ezért általános sebességcsökkentést, a 30-as zónák kiterjesztését vezetjük be a lakóterületeken a legfőbb, városi fontosságú főutak kivételével”.
– ígérte Karácsony Gergely a kampányban.
A sebességkorlátozások és a sebességmérő kamerák ügye jellemzően a súlyos, halálos kimenetelű balesetek után kerültek elő: idén tavasszal egy körúti megállóba csapódott autó, nemrég pedig egy biciklist ért halálos baleset az Árpád-hídon. Az esetek után Karácsony sebességkorlátozásról és kamerák kihelyezéséről beszélt, ám átgondolt fellépés helyett itt is inkább a kampányüzemmód tapasztalható.
Romló tömegközlekedés
A főpolgármester választási programjában központi helye volt a tömegközlekedési szolgáltatások javításának, hiszen ez kulcskérdés a forgalomcsökkentés eléréséhez. A politikus a kampányban azt is felvetette, hogy a buszok, villamosok, metrók nem eléggé komfortosak. A jegyek és bérletek árának beígért csökkentése azóta sem került napirendre, az emelés annál inkább: a vonaljegy szeptember elsejétől 450 forintba kerül majd, a buszokon megvásárolható jegy ára 600 forint lesz, a tízes gyűjtőjegyért négyezer forintot kérnek el. A hármas metró szerelvényeinek légkondicionálóval való ellátása eközben lassan négy éve várat magára.
Az ember, aki semmit nem kezdett el
Karácsony Gergely 2019-es őszi hivatalba lépése óta egyébként nem indult el egyetlen olyan nagyobb projekt, építkezés, felújítás sem, amely a jelenleg regnáló főpolgármester kezdeményezése lett volna. A metrófelújítást, a Lánchíd-renoválást és a Blaha Lujza tér átépítését is Tarlós István indította el.
Forrás: Magyar Nemzet
Valaki
2023-08-23 at 19:32
És az 50-állítólag 42-en vannak-többnyire az előző,gyurcsányista vezetéshez kötődők.Ezért azt
vitatni,hogy a fővárosunkban nem a gyurcsány-i-az
úr,háááát!?….
Édi
2023-08-23 at 18:43
Miért érezné magáénak? Semmi köze nincs az itt élő emberek gondjaihoz, kár is volt idejönnie olyan messziről, meg Pressmannak is még messzebbről. Nem tudja értékelni ez a nép azt a sok jót(sose tudta), 50 tanácsadóval kigondolt szerető gondoskodást, ami lehet, hogy sokba kerül, de legalább nem éri meg.
egy aggódó
2023-08-23 at 18:21
Mindezekellenére is!mernevalaki nagyösszegbenfogadni az ő elkövötkezőválaszásibukására?
Wezo
2023-08-23 at 17:28
Miért nem rúgják ki a budapestiek ezt a pojácát? Komolyan: ez tényleg jó a budapesti embereknek?
Másképp fogalmazva: Karácsony után nem farsang lesz Budapesten, hanem Nagyböjt!
bl
2023-08-23 at 14:33
A 80-as évek elején a reggeli csúcsban a Rákoscsaba-Belváros útvonal 1-1,5 órát vett igénybe. Még van hová fejlődnie Gerinek, még vagy két utat át lehetne alakítani ligetté, hosszan kígyózó méhlegelővé és drogtanyává, akkor ezt a célt is sikerülhet elérni. Hehehe.
Angie
2023-08-23 at 12:51
Én bízom benne, hogy a főváros lakói felébrednek, mert a Tarlós és a paprikajancsi közt zongorázni lehet a különbséget! Ilyen mocsok Tarlós idején nem volt, dinamikusan fejlődött a város és ami fő, hogy élhető volt. Ez a puhapöcs a társaival még két év sem kellet, a több mint 200 milliárdos megtakarítást eltüntették, mindent eladtak jellemzően és hónaljig, járunk a gazban! Tele a város homlessekkel, akik egyebek közt ott maszturbálnak a Vígszínház előtti padon, vagy épp az Andrássy úton szarnak. Amúgy nem kell annyira Tarlóst lebecsülni, mert Kamu Geli pont egy repülőgépnyi emberrel nyert!
Orange Bulldog
2023-08-23 at 12:09
Ha tetszik, ha nem! Csepelen lakom, tudod, ott észak Pesten. Minket nem véd, csak kirabol, a paprika Jancsi Geli. Semmit nem kaptunk, csak a fejpénzt vette fel ránk! Jelezném, Tüttő elvtársnő rosszul tudja, vizet nem kell Csepelre hozni, mert itt vannak a kutak, amiből Budapestet ellátják…
A Nagy Testvér figyel téged
2023-08-23 at 11:55
ha tetszik, ha nem
2023-08-23 at 09:05
KulaGeci úgy véd, hogy mindent ellop a fővárosból a libtardbolsi csürhe segítségével amit csak lehet, hogy a kormánynak már ne legyen rá gondja! Szopj főváros, szopj!
Vélemény
2023-08-23 at 10:58
Sok-sok minden gazemberséget fel szoktunk sorolni, viszont nem esik szó arról, hogy Kari Geri a mi közpénzünkből hazaárulási tevékenységet ellátó irodát tart fenn Brüsszelben Jávor Benedekkel az élen, akinek évek óta az a feladata, hogy mindenhol és minden szinten gonosz módon ékezze és aláássa Magyarország és a magyar kormány becsületét!!….
A szívós hangyaszorgalmú hazaárulással mostanra már annyira magbiztosakká is váltak, hogy már nyíltan mernek erről beszélni. Jávor Benedek büszke arra, hogy ténykedéseik által mostanra az unió is megértette, hogy a magyar kormány a saját fővárosa ellen cselekszik (https://hirklikk.hu/kozelet/javor-benedek-mostanra-megertette-az-unio-is-hogy-a-magyar-kormany-a-sajat-fovarosa-ellen-cselekszik/420265/) Lássuk be, hogy ez még csak a jéghegy csúcsa. Belegondolni is borzalom, hogy mi egyéb dolgokra képesek még, ……amiről csak szűk körükben beszélnek.
Ezért nem is igazán értem, hogy a média miért is nem tárja fel a közpénzből fenntartott gonosz és ostoba károkat okozó emberek ténykedéseit, és miért is nem kerül kibeszélésre. Hogy lehet, hogy Kari Geri finanszírozhat ilyen tevékenységeket. Jó lenne, ha végre a jéghegy csúcsa mögötti tért is látni lehetne, persze a megfelelő büntis következményekkel!!….
ha tetszik, ha nem
2023-08-23 at 09:05
Karácsony a budapestieket VÉDI a rabló, paprikajancsi kormány mindent kiszipolyozó politikája ellen.
khm
2023-08-23 at 07:47
A kampányában ezt ígérte,csak nem jutott el sokak tudatáig,hogy ez a retek,meg is fogja valósítani.
na4
2023-08-23 at 07:39
KamuGeji = rombolás, káosz 👎☹