Megbénult Budapest közlekedése, miután lezárták a budai alsó rakpartot a Döbrentei tér és a Halász utca között a Lánchíd felújítása miatt. A káoszt tovább tetézi a korábban elindított beruházások elhúzódása, illetve az, hogy a 3-as metró helyett ismét pótlóbuszok közlekednek a belvárosi és déli szakaszon –hívta fel rá a figyelmet a Magyar Nemzet. A PestiSrácok.hu fotóriportere döbbenetes felvételekkel dokumentálta Karácsony ámokfutásának újabb kaotikus állomását.
Élesben teszteli a főpolgármester úr, milyen az, ha le van zárva a rakpart. Látjuk
– így reagált a megbénult közlekedésre Facebook-bejegyzésében Wintermantel Zsolt, a Fidesz–KDNP fővárosi frakcióvezetője.
Tegnaptól a fővárosban – a Lánchíd felújítása miatt – lezárták a budai alsó rakpartot a Döbrentei tér és a Halász utca között. A Budapesti Közlekedési Központ korábbi tájékoztatása szerint ezt a szakaszt egészen augusztus közepéig nem használhatják az autósok. Alternatív útvonal nem sok van; az autósok a környező utcákat kényszerülnek használni, ahol emiatt óriási dugók alakultak ki. Szinte ugyanez volt a helyzet tavaly nyáron is. Megbénult a közlekedés, miután a Karácsony Gergely vezette főváros több rekonstrukciót is egyszerre indított el. 2020 tavaszán pedig egyik napról a másikra alakítottak ki biciklisávokat, többek között a Nagykörúton, ahol azóta szinte lehetetlen gépjárművel közlekedni. A mostani korlátozás egész nyárra megnehezíti a fővárosi közlekedők életét. Ráadásul a 3-as metró helyett ismét pótlóbuszok közlekednek a belvárosi és déli szakaszon, és még mindig tart a Blaha Lujza tér felújítása, amely főként a gyalogosforgalmat korlátozza.
A fővárosi Fidesz-frakció vezetője, Wintermantel Zsolt – aki végzettségét tekintve közlekedésmérnök – a Magyar Nemzetnek korábban kifejtette, hogy jelenleg az elképzelések megvalósításban van a hiba: egyik napról a másikra, előkészítés, felkészítés, társadalmi párbeszéd nélkül lezárták a Nagykörút egyik sávját, és sárga csíkkal, balesetveszélyesen kerékpársávokat alakítottak ki.
Ez nem az a fajta, helyes közlekedésszakmai megközelítés, amelyet az egyetemen tanultunk
– mondta a szakember. Hozzátette: megérti, hogy a főpolgármester nem közlekedésmérnök, de a Városházán is és a BKK-nál is számtalan jó szakember van, akik korábban is meg tudták és most is meg tudnák oldani ezeket a feladatokat, ha a politika engedné nekik a szakmai munkát.
Szépen hangzik, hogy az embereknek akarják átadni a rakpartot, de nem vagyok benne biztos, hogy jó ötlet, ha pont azon a belvárosi szakaszon zárják le az utat, ahol a főváros észak–dél irányú közlekedése zajlik. Az emberek ugyanis nemcsak a fűben ücsörögni szoktak, hanem eljárnak dolgozni, bevásárolni, iskolába viszik a gyerekeiket, és néha szórakozni is mennek
– magyarázta Wintermantel Zsolt, aki kifejtette: ha Karácsony Gergely 2020 februárjában aláírja a Lánchíd felújításáról szóló szerződést – amit még Tarlós István idején készítettek elő –, akkor már lehetne ott közlekedni, és nem került volna legalább ötmilliárd forinttal többe a felújítás.
Forrás: Magyar Nemzet, Fotók: Horváth Péter Gyula/ PestiSrácok.hu
Facebook
Twitter
YouTube
RSS