Úgy tűnik, tényleg sikeres volt Deák Dániel politikai elemző „tréningje” Karácsony Gergellyel kapcsolatban, aki mára odáig fejlődött, hogy nemcsak képes felkelni időben és zakót húzni, hanem főpolgármesterként ma már Budapest dolgaival is foglalkozott, ugyanis egy prezentációt tartott csütörtökön természetes lelőhelyén, a közösségi oldalán arról, hogy különböző beruházások miatt valóban van dugó a fővárosban, de állítólag sokaknak fel sem tűnik, hogy most több lenne, mint régen. Azt is megtudtuk, hogy alapvetően sok az autó, ezért megy az araszolás, továbbá nagy feladat előtt állnak, hiszen az embereket vissza kell szoktatni arra, hogy használják a tömegközlekedést. Karácsonynak egyébként olyan jól sikerült az ébredés, hogy kicsit kampányolt is, hiszen bejelentette, hogy egyik régi ígéretét, amely szerint a tizennégy éven aluliaknak ingyenessé teszik a tömegközlekedést, szeptember elsején a Fővárosi Közgyűlés elé viszi.
Karácsony Gergely lelkiismerete úgy tűnik, végre megszólalt, és csütörtökön azzal a csodás gondolattal kelt, hogy megszólal a Budapestet érintő témákban. A sajtótájékoztatónak álcázott diavetítésén többek között szó volt arról, hogy a hármas metró felújítása egy nagy projekt, amit az előző városvezetés indított el, de igyekeznek gyorsan lezárni. A Lánchíd is egy ilyen örökség, amit nem lehetett tovább halasztani, az egyik, igazán nagy káoszt okozó Blaha Lujza térrel kapcsolatban pedig megtudtuk, hogy egy közel 3,5 milliárd forintos projekt, amivel nem lehetett várni, hiszen akkor nem lehetett volna lehívni a forrásokat. A pesti alsó rakpart pedig egy szintén régi ügy és közben egy víziközmű-felújítás is zajlik, majd hozzátette, hogy ezek mind olyan beruházások, amelyek állami vagy EU-s forrásból valósulnak meg. Ezt követően a főpolgármester azzal nyugtatta a hallgatóságot, hogy
a beruházásoknak egyszer vége lesz.
Arra, hogy miért kellett mindegyik felújítást egyszerre elindítani és miért nem használta ki a pandémiát, amikor kevesen jártak a városban, nem tért ki.
Nincs autósüldözés, de mindenkinek jobb, ha tömegközlekedésre vált
Karácsony Gergely kitért az autósokra, akiknek a száma szerinte 2019 óta hatalmasat ugrott, és az a tervük, hogy az embereket visszaszoktassák a tömegközlekedésre, ami a pandémia alatt nagyon visszaszorult és a bevétel is csökkent. Karácsony Gergely továbbá azt is megállapította, hogy a járvány szempontjából a közösségi közlekedés a hiedelmekkel ellentétben nem veszélyes. A főpolgármester okosan azt is megjegyezte, hogy az emberek természetesen nem szeretik a forgalmi dugókat, ugyanakkor vannak olyanok, akik nem érzékelik, hogy most sokkal rosszabb lenne a helyzet. Karácsony szerint a gomba módra szaporodó, kihasználatlan kerékpársávok nem generálnak dugókat, de az autósok igen, mert az agglomerációból is kocsival járnak be Budapestre. A főpolgármester azt nem fejtette ki, hogy ugyan miért hajtana végig a Nagykörúton az összes, az agglomerációból érkező autós, ez valószínűleg nem fért már bele hosszas, unalmas, végig általánosságokat pufogtató diavetítésbe. Mivel a biciklisávok csak nagyon kevés ember érdekeit szolgálják, ezért maradnak a helyükön – ismertette a főváros bölcs vezetésének döntését Karácsony Gergely.
Ismét ingyenes lesz a gyermekek utazása
Mivel közeledik a kampány, újra előkerült a tizennégy éven aluliak ingyenes utazása a tömegközlekedéssel, amit korábban, ígéretével ellentétben nem valósított meg. Karácsony most a közgyűlés elé visz a kérdést szeptember elsején, miután rájött, hogy idén ősszel ismét lesz tanévkezdés. A rendkívülinek meghirdetett sajtótájékoztató több mint húsz perces előadásából annyit lehetett bizonyosan megtudni, hogy Karácsony Gergely nem tehet semmiről, mivel ő a korábbi városvezetés áldozata.
Forrás/fotó: Facebook
Facebook
Twitter
YouTube
RSS