![](https://pestisracok.hu/wp-content/uploads/2020/01/BKV-Karácsony-Gergely-busz-3-HPGy-1000x600.jpg)
Közlekedési és buszos szakportálok napok óta cikkeznek arról, hogy komoly jogvita alakult ki a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. 150 autóbusz tízéves üzemeltetésére szóló közbeszerzése miatt, amelyet a jelek szerint a jogszabályokon erőszakot téve passzoltak oda a jól ismert Arriva-csoportnak, ami újabban a nyugati sajtóban Joe Biden családjával is hírbe hozott I Squared Capital magántőke-társasághoz tartozik.
A közbeszerzési törvény alapján már megindult az előzetes vitarendezési eljárás, amelyet – ha a felek nem tudnak megegyezni, ami nagyon is várható – a Közbeszerzési Döntőbizottság, illetve az azt követő bírósági ítéletek zárhatnak majd le. A Fővárosi Önkormányzathoz tartozó BKK Zrt. összesen legalább 150 új busz beszerzését igénylő üzemeltetési feladatokra írta ki három tenderét, amelyből kettőt a Arriva, egyet a B Euro Car Kft. nyert el. Az egyetlen tisztán magyar tulajdonú szolgáltató, a MAN Lion’s City buszokkal induló esztergomi Guzkó Kft. ajánlatát elutasították, pedig az a második legjobb árajánlatot nyújtotta be. Az ügyről a Közlekedésvilág.hu szakportál számolt be, megjegyezve, hogy ha a május végi döntés után nem történik jogorvoslat, akkor a fővárosi buszos közlekedés 35 százaléka amerikai kézbe kerül.
A 150 (+45) darab új busz forgalomba helyezését magával hozó pályázatokra azért volt szükség, mert 2025-ben lejárnak az alvállalkozói szerződések. A három meghirdetett járatcsoportból kettőt a jelenlegi alvállalkozó, tehát az Arrivabus nyert, így összesen 110 darab Mercedes-Benz Citaro G érkezne a fővárosba. A harmadik, legalább 50 szóló busszal teljesítendő vonalcsoportra pedig a B Euro Car Kft. nyerte el a megbízást az Isuzu Citiport 12 típussal. A szerződéskötésre viszont várni kell, mert vitába keveredtek a győztesek, sőt, a magyar vesztes is bekapcsolódott a közbeszerzési jogorvoslatba.
A teljes egészében magyar Guzkó Kft. beadványa szerint kifogásolható, hogy az Arrivabus már a pályázati eljárás alatt módosított szállítói nyilatkozatot nyújthatott be, mivel azon eredetileg a hiánypótlás keretében sem lehetet volna változtatásokat eszközölni az ajánlati kötöttég beállta után. Szerintük tehát a BKK olyan ajánlatot fogadott el érvényes ajánlatnak, amit az ajánlati kötöttség megsértésével tettek, azaz szerintük az Arrivabus jogsértően járt el – tudósít a Közlekedésvilág.hu szakportál.
Előzőleg a Magyarbusz.info szakoldai is foglalkozott az elmérgesedő vitával, egy másik cikkben pedig azt tárta fel, hogy az eredetileg a Deutsche Bahn által irányított Arrivabus hogyan került egy, a liberális globalista pénzvilághoz kötődő, a nyugati gazdasági sajtóban az amerikai elnök családjával is kapcsolatba hozott tőkealaphoz.
A tulajdonosváltással az utóbbi évek legjelentősebb felvásárlása ment végbe az európai személyszállítási piacon. Bár a felek az akvizíció értékét – ami magában foglalja a közlekedési multi teljes, összesen 1 milliárd eurós adósságállományának átvételét is – nem hozták nyilvánosságra, piaci források alapján lehet tudni, hogy az Arriva 1,6 milliárd euróért (1,69 milliárd dollárért) cserélt gazdát
– írta pár napja a Magyarbusz.info, megjegyezve, hogy Európa egyik legjelentősebb közlekedési cége került amerikai kézbe, amely 14 500 autóbuszt és 620 vonatot üzemeltet szerte az unióban. A folyamat – amelyben Karácsony Gergely hivatala “természetesen” az amerikai globális tőkét választotta – egyfajta korrajz is lehetne.
Vezető kép: Karácsony Gergely új, itt még a BKV-nak érkező, az előző városvezetés által rendelt buszokat ad át 2020-ban. Fotó: Horváth Péter Gyula/PestiSrácok.hu
Zsuzsanna
2024-06-09 at 12:16
Ez egy nagy hülyeség. Az Arriva céget vásárolta meg az USA cég. Karácsonynak nem sok beleszólása volt ebbe.
Hazaszeretet
2024-06-09 at 11:48
Sajnos előfordulhat,hogy amennyiben nem Karácsony nyeri a főpolg.helyet,akkor novemberig teljesen kiárúsítják,szétlopják a főváros maradék vagyonát is!Ugyanis őszig még hivatalban maradnak az önkormányzati tisztségviselők.
aladin
2024-06-09 at 06:00
A Karácsony-Gyurcsány duonak még van 2 percük és utánna lehet csomagolni.
nelöködj
2024-06-09 at 01:07
Bubu !
Attól biztos jobban el tudtál élvezni ,amikor az elqúró+villabitorló egy kis zseb pénzért el ajándékozta , hogy rohadnátok egymásra !
X3
2024-06-08 at 19:49
Röviden. Rohadt seggnyaló. Guruló dollár barát.
Ács Mihály
2024-06-08 at 16:43
A dollárokért meg kell dolgozni. Kíváncsi vagyok, mi fog még kiderülni.
Zakar Zoltán
2024-06-08 at 15:43
Nemesfém, a BÉBI, ha reggelijét műarannyal nyeli…S kiadva magára keni….
Matu
2024-06-08 at 15:33
Mi lesz itt még őszig, a tényleges átadásig…! Amit lehet, és azt is amit nem lehet, eladnak-átjátszanak-csődbe viszik.
Talpra magyar!
2024-06-08 at 13:59
Érdekes mert a német céget a német tulajdonosok átadta USA tulajdonosok kezébe az Arrivabus céget. – Ráadásul Karácsonyék annyira szétlopták Budapest milliárdjait hogy ezt a buszvásárlást is hitelből akarják megvalósítani.
Talpra magyar!
2024-06-08 at 13:53
Sas2024-06-08 at 13:33 Orbán nem ítéletet meghozó bíró.
sanyó
2024-06-08 at 13:51
Ha bele gondolunk, hogy pár évvel ezelőtt Lisztinger is megnyert egy busztender, úgy hogy egy darab busza sem volt és másnak a pályázatát másolta le és adta be és a hajaszála sem görbült, akkor ebből sem lesz nagy balhé.
sanyó
2024-06-08 at 13:45
“Guzkó Kft. ajánlatát elutasították, pedig az a második legjobb árajánlatot nyújtotta be.”
Mert ők nem fizettek nekik kenőpénzt.
Sas
2024-06-08 at 13:33
szerintem Orbán-pár focimeccs megnézésével túlteszi magát ezen -is.ISTEN ŐRÍZZ, HOGY EGY ILYENT TÉNYLEG LECSUKJANAK.
kati
2024-06-08 at 13:21
Elképesztő, hogy ilyen tendereket amerikai cég kap meg, amikor magyar pályázó is volt. Ezek szerint a balosokat egyáltalán nem érdeklik a hazai vállalkozók előnyben részesítése, csak a saját zsebüket töltögetik!
Patriota
2024-06-08 at 13:05
Ritka egy aljas gané ez….
Remélem a magyar állam semmissé teszi gyalázatos “üzletet” !!!