Az autósokat ellenségnek tekintő főpolgármester legújabb közlekedésszervezési elképzelései miatt akár egész napos dugók is kialakulhatnak a városban. A Magyar Nemzet Tarlós Istvánt kérdezte a főváros balliberális vezetésének elmúlt egy évet jellemző halogató politikájáról.
A mostani nagyprojektek – M3-as metró középső szakasza, Lánchíd, Blaha Lujza tér, pesti alsó rakpart – által előidézett káosz kapcsán kicsit hamisan érvel a főpolgármester
– nyilatkozta a Magyar Nemzet kérdésére Tarlós István. A volt főpolgármester szerint a hiba valójában a beruházások egyidejű indításából, hibás szervezéséből ered.
Most látszik csak igazán, hogy mekkora hiba volt a Lánchíd és a Blaha Lujza tér 2019-re előkészített felújításának projektjét indokolatlanul, mondvacsinált okokból másfél évig megállítani
– fogalmazott a volt városvezető. Arra is felhívta a figyelmet, hogy a Nyugati pályaudvar időszakos egyidejű lezárása tovább fogja fokozni a zűrzavart. Tarlós István arra is reagált, hogy a főváros vezetése szerint a 2010–2019 között időszakban másfélszeresére nőtt a gépjárművek száma.
Bár a közlekedési szokások is változnak, de a forgalom volumenének van elsődleges összefüggése a gépjárművek számával. Nem tudom, hogy ezt a magas, ötvenszázalékos adatot honnan szedte a főpolgármester. Azt tudom, hogy a fővárosban a személygépkocsik száma 2010–2019 között 19-20 százalékkal, Budapesten és Pest megyében együtt 26-27 százalékkal emelkedett
– pontosított a volt főpolgármester, hozzátéve: a kamionok és teherautók kérdése bonyolultabb, számuk nem függ össze az utazási szokásokkal. A volt városvezető hangsúlyozta: a keresztmetszeti forgalomszámlálásnak három módja ismert.
Van a kamerás számlálás, van a Waze okostelefonos navigáció adathalmaza, és az útburkolatba épített hurokdetektorok, amelyek az áthaladó kerekeket számlálják. Mindegyik inkább lokális vagy részleges, és mindenképp közvetett eredményeket ad a városi forgalom egészének volumenére
– indokolt a várospolitikus. Ami a Budapest Közút adatait illeti, Tarlós István úgy fogalmazott: ezeket forgalomirányításra és nem forgalomszámlálásra használják, pontos adatokkal időnként csak a hidakon telepített kamerák szolgálnak.
Illetve a BKK-nak van „forgalomszimulátora”, ami lényegében egy szoftver, és ez is inkább a közlekedési lámpaidők kalkulálására szolgál. Mindezek figyelembevételével a másfélszeres forgalomnövekedés kissé megbízhatatlan és túlzó adatnak tűnik
– jegyezte meg Tarlós István.
Budapesten sok dugó volt, Tarlós István főpolgármestersége idején ugyanis a másfélszeresére nőtt a városban az autóforgalom, viszont elmaradtak fontos beruházások, amiket most nekünk kell pótolni
– állította Karácsony Gergely a Facebook-bejegyzésében. A főpolgármester arra reagált, hogy az általa „fékezhetetlen agyvelejűnek” nevezett Hollik István, a Fidesz kommunikációs igazgatója a közösségi oldalán megjegyezte: a belvárosban, csúcsidőben pár száz métert gyorsabban lehet megtenni gyalog, mint autóval. Sőt, Karácsony azt is hozzátette:
Azt javasoltam képviselő úrnak, hogy ilyen esetben esetleg szálljon ki az autóból, és menjen gyalog.
A főváros baloldali vezetése 2019 ősze óta hadjáratot folytat az autósok ellen, ami azzal kezdődött, hogy a legforgalmasabb útvonalakon biciklisávokat festettek fel, illetve kilátásba helyezték a haladási sebesség drasztikus csökkentését. Az sem szolgálja a közlekedést, hogy miközben a másfél éves huzavona és ötmilliárd forinttal dráguló felújítás miatt a Lánchidat lezárják, azzal párhuzamosan a budai alsó rakparton is a munkagépeké a terep. És ezzel még nincs vége: az elképzelések szerint a Rákóczi úton is csak egy-egy sáv állna az autósok rendelkezésére, ami garantálja, hogy a közlekedési dugók egész napossá fognak válni a fővárosban.
Forrás: Magyar Nemzet; Fotó: Horváth Péter Gyula/PestiSrácok.hu
Rolo
2021-06-13 at 11:33
Hol vagy csányi?:))
Nem látom a kommentedet a prezentációhoz?:))
csakafidesz
2021-06-13 at 03:42
khm 2021-06-12 at 11:12
Rómában láttam ilyet. A közlekedési dolgozók sztrájkja miatt mindenki autóba ült. Totál dugó volt a város. Százával hagyták az emberek az utca közepén az autót. Késő este speciális daruskocsik elvitték azokat a kocsikat amit a tulajdonos kb. este 7-ig nem vittek haza. Baromi jó bevétel lehetett a darus cégnek.
csakafidesz
2021-06-13 at 03:35
Értsék meg. A uniós importszavazók ültették a nyakunkba ezt a senkiházi, nyírtassi hülyét. Az Orbánt meg kell buktatni szlogent úgy is segíti, hogy szándékosan káoszt csinálnak.
lesi
2021-06-12 at 17:52
direkt csinálja ez a ló baszó
lesi
2021-06-12 at 17:50
no pestiek most háborogjatok !
egon samu
2021-06-12 at 12:54
Friss levegön, a szabadban, másoktól több elefántnyi távolságban maszkban biciklizni agyhalálhoz vezet.
Karigeri az elrettentö példa és bizonyíték.
Aki ezt önként vállalja, pusztuljon…
Geri baba és a 40 tanácsadó
2021-06-12 at 12:46
Budapesti vagyok és NEM Karácsony Gergelyre szavaztam. Jól tettem. Ez az ember káros a környezetre, az egészségre.
Ilona
2021-06-12 at 12:29
2020-tavaszán az ország három hónapra be volt zárva. Az emberek a lakásukban voltak, nem autóztak, nem utaztak, de még az utcán sem sétálhattak a vírus miatt. A korlátozás nagy részben 2021-ben is megvolt az év elején.
Sajnos Karácsonyék nem használták ki a lehetőséget, akkor nyugodtan javíthatták volna a metrót, Lánchidat, építhették volna az utakat a szakemberek, mérnökök, segédmunkások……senkit sem zavart volna gyakorlatilag az utak lezárása.
Az is meglehet, hogy direkt bosszantani akarták a Budapestieket, más észszerű magyarázat nem létezik, pénz volt ami a lényeg.
Most viszont nem merje azt mondani, hogy a tehetetlenségük is a kormány hibája. Miért nem dolgoztak az emberei a közlekedés javításán a lezárt hónapokban? Ez kimondottan egyedül a főpolgármester felelőssége. Ezt a böszmeséget, csak Karácsonyék tudják produkálni.
Amarna
2021-06-12 at 12:06
A testvére évekkel ezelőtt elmondta hogy a család kormányparti és jobboldali…elhatárolódott a kamugeci viselkedésétől.
Szegény halott apja…emlékét meggyalázza….
A mamája….
nem is tudom…
Én kitagadnám …
Persze én elvhű vagyok!!!!!!
Leopárd
2021-06-12 at 11:14
NEM ÉRTI A FIDESZ VEZETÉSE EZT AZ EGÉSZET.AZ AGY BIZONYOS RÉSZÉRE HATNAK-MINDEN EREDMÉNY NÉLKÜL-MAKACSKODVA. MÉG TOVÁBB ERŐLTETVE A RACIONÁLIS ÉRVELÉST-DE SEMMI HATÁSA.
khm
2021-06-12 at 11:12
„Azt javasoltam képviselő úrnak, hogy ilyen esetben esetleg szálljon ki az autóból, és menjen gyalog.”
Az de szép lenne,a MINDENKI otthagyná a dugóban a járművét…. 🙂
Kővári Zoltán
2021-06-12 at 11:04
A GYŰLÖLET, az INDULAT – az kell KakiKamuGerinek és a mögötte álló moslék-összefosás-szivárvány rabló csürhének.
Alattomos suttogó propagandájuk, a még mindig élő hálózat csepegteti a mérgező hazugságaikat:
” A Kormány miatt van az egész nyomorúság, mindent azok rontanak el.”
Arra építenek, hogy a szavazók nagy része majd indulatból szavaz, a Kormány ellen.
Addig is ellopják a felhalmozott fejlesztési pénzeket, hiteleket akarnak felvenni.
Beférkőzésük óta “eltűnt” 120 milliárd forint a Főváros kasszájából. Egy része zsebebe,
másik részük a 2022-es választásokra lett “félretéve”.
Ne felejtsük el 2022-ben: Mindannyiunknak el kell menni szavazni, nehogy ezek jöjjenek!
Mert ha ezek győznek a meghekkelt választásokon, akkor nekünk itt nem lesz hely, levegő, életlehetőség . . . !
Poroszlai Róbert
2021-06-12 at 11:00
HÜLYE ÁLLAT PESTIEK! EZ KELLETT? ITT VAN!
Egyszerű Polgár
2021-06-12 at 10:45
Dolgoznak? Inkább úgy fogalmaznák, hogy úgy tesznek mintha dolgoznának! A munkának általában kézzelfogható, vagy látható pozitív eredménye szokott lenni!
bl
2021-06-12 at 10:23
Tarlós Úr megpróbál logikusan érvelni… Hehehe. Ezeknek nem logika kell, hanem gyűlölet. A logikát nem értik csak a gyűlöletet. Abból állnak. Analógiás logikai maszlagból, érzelmekkel fűtött idiotizmusból, azt értik meg. Nekik a szakmaiság egy huszadrangú kérdés.
Nahát
2021-06-12 at 10:00
Jövőre akkorát bukik az ellenzék, hogy zuhog! Lassanként nincs olyan csoport, akibe ne tapostak volna bele.
Ego
2021-06-12 at 09:31
Honnan vette az ötven százalékos gépjármű növekedést? Ott van a cikkben! Összeadta a fővárosi növekedést a Pest megyeivel! Ezt egy picit megnövelte és ki is jön!