Azért állíthatta le fél évre a 4-es metró építését az egyik kivitelező cég 9 évvel ezelőtt, mert túl sok kenőpénzt kellett volna fizetnie a budapesti városvezetés számára – írja a Blikk. A lap úty tudja, hogy ebben az ügyben is nyomoz a Nemzeti Nyomozó Iroda, miután az Európai Unió csalás elleni hivatala százmilliárdos korrupció miatt visszaköveteli a metróépítésre adott támogatás jó részét.
A Blikk szeirnt a Bamco konzorcium 2008-ban és 2009 tavaszán leállította az építkezést, és nem várt költségekre hivatkozva 30 milliárd forintot követelt. Azt írják, „a városháza bennfentesei számára nyílt titok volt”, hogy valójában az akkori városvezetés egy magas beosztású vezetője horribilis kenőpénzt, a munkák árának 40 százalékát követelte a konzorciumtól, amit a konzorcium francia tagja teljesíthetetlennek tartott, ezért aztán inkább kiszállt.
Demszky Gábor bizalmasa, Gulyás László volt a DBR Metró Projektigazgatóság vezetője. Őt most a Magyar Nemzet értesülése szerint külföldön keresi a rendőrség. – írj a alap.
A Blikk emlékeztet: Már 2005-ben át kellett volna adni, de végül csak 2014-ben készült el a 4-es metró. Az első Orbán-kormány leállította a beruházást, majd a pereskedés után csak 2007-ben kezdődött meg az alagútfúrás. A 4-es metró végül 452 milliárd forintból készült el, 332 milliárddal többért, mint ahogy annak költségét 1996-ban a megvalósíthatósági tanulmány megjelölte.
Forrás: Blikk, 24.hu; Fotó: mno.hu
Facebook
Twitter
YouTube
RSS