Azonnali belső vizsgálatot indított a MÁV, mert utasok rekedtek egy meghibásodott, klíma nélküli kocsiban csütörtök este a Keleti pályaudvaron. Az utasok a nagy hőség miatt ablakot törtek ki. A Technológiai és Ipari Minisztériumban (TIM) később azt közölte: náluk is vizsgálat indult.
A MÁV pénteken közölte: a Zürichbe és Münchenbe közlekedő Wiener Walzer – Kálmán Imre nemzetközi vonaton műszaki hiba és a rendkívüli hőség miatt meghibásodott az energiaellátó berendezés, ezért nem volt áram az egyik kocsiban. A személykocsi helyett az utasok komfortjáért és biztonságáért a MÁV-Start egy tartalék kocsit állított volna be. A kocsik rendezéséhez, a meghibásodott kocsi kihúzásához szükséges tolatási műveletet viszont úgy kezdték meg, hogy utasok maradtak a kocsiban. A klíma hiánya miatt a tárolóvágányon álló kocsiban felmelegedett a levegő, ezért az utasok a személykocsi ablakát betörték, vésznyitóval az ajtókat kinyitották. A kitört ablak miatt rendőrségi helyszínelésre volt szükség, és a vonat csak hajnalban tudott elindulni. Az eset részletes kivizsgálása azonnal megkezdődött. A belső vizsgálat többi között kitér arra is, miként fordulhatott elő, hogy utasokkal a fedélzeten tárolóvágányra húzták a meghibásodott kocsit.
A történtek miatt a Technológiai és Ipari Minisztériumban működő Közlekedésbiztonsági Szervezet is szakmai vizsgálatot indított
– közölte a tárca az MTI-vel.
Az országos tisztifőorvos döntése értelmében hétfő óta a legmagasabb, harmadfokú hőségriasztás van érvényben.
Forrás: MTI; Fotó: MTI/Máthé Zoltán
oshon
2022-07-02 at 10:16
Jogi te büdös magyargyülölő dögevő , a büdös fajtád hazájába te senkiházi vérszívó – fuuujjj a budösbe az egész fajtáddal !!!
Virágos levélke
2022-07-01 at 21:03
DonCiccio:
Mi az hogy az EU tiltja hogy a MÁV ne kaphasson állami támogatást?
Egyáltalán mit vár a fidess hogy még ehhez az eus pöcegödörhöz kapaszkodik? Félünk? Fosunk? Vagy mi az oka?
Jamaikka
2022-07-01 at 17:30
Szabálytalan a fix, nyithatatlan ablakkal ellátott vasúti kocsikat alkalmazni.
Munkavédelem hahó. Ezt bizonyára a MÁV-nál is tudják az emberek. De biztos kapnak majd pár feljelentést, és elgondolkodhatnak rajta, hogy az a vagon amiben esetleg kulccsal nyitható az ablak, minden vagonban egy nyitó kulcsot elhelyezni üveg kalitkába.
Rendőrségi eljárás indult még ráadásul. Remélem azért nem kell majd az üveget kifizetnie aki megmentette az utasok életét is.
HA IGEN, AKKOR LÁZADÁS LESZ, ÉS NAGY CUMIKA MÁV. REMÉLEM OLVASOD. JOBB HA KÉSZÍTED A PÉNZTÁRCÁD HONORÁLNI AZ EMBEREKET MIN. PÁR 100EFT-TAL / FŐKÉNT.
KÜLÖNBEN BOTRÁNYOS LESZ AZ ÉLETED.
De
Cser Borbála
2022-07-01 at 15:48
Ez nem egészen így van, hogy nincs nyitható abalak.Van , a kalauz tudja egy erre szolgáló kulccsal nyitni zárni: én a minap a 21-es ülésnél egy ilyen alatt ültem, az ablak felső kb 15 cm széles bukó része. és egy kocsiban több ilyen is van.
( ezt speciell, felzárni nem lehetett, úgyhogy 280 km-en át zötykölődött, bár a kalauz többször is próbálkozott.)
Sajnos van tapasztaltom, klíma nélküli kocsiban utazni- és még három hét múlva is ugyanúgy hibás klímával betették a kocsit.( feljegyeztem a számát). Kitámasztottuk a kocsiajtót, kinyitottuk a WC ajtót, azon az ablakot és ezeket az előbb említett bukókat, hogy légmozgás legyen.
Nálam viszonylag sok víz volt, papírtörlő- és bizony szükség volt rá, mert utazott idő, utazott fulladásos utas, akik nem bírták a hőséget és viszonylagos enyhülést adott a vizes borogatás.
tehát ebből is látható, hogy egy nem működő klíma nem csak utazási komfort kérdése.
VonatozoIngazo
2022-07-01 at 15:11
Theo:
En, aki napi szinten ingazom vonattal talan mondhatom, hogy a lehuzott ablak annyit er, hogy kurva nagy huzat lesz, a portol bedugul az orr, viszket a szem, es a hangzavar miatt szetmegy a ful. Jobb ido nem lesz. Ennyit arrol, hogy vonatra a lehuzott ablak megfelelo.
Theo
2022-07-01 at 14:45
Ostobaság nyitható ablak nélküli járműveket gyártani.
Legtöbbször nem is kéne klíma, csak ki kéne nyitni az ablakot.
Ugyanez vonatkozik a plazakra és az irodaházaka is. Mind olyan, mintha a Marsra tervezték volna, ahol nincs kint levegő.
És még drágább is, amellett, hogy a mai klíma trendeknek sem felelnek meg. Ideje lenne visszatérni a normalitashoz és átalakítani mindent szelloztethetove.
Egyébként a fenti eset az imádott Nyugaton ugyanúgy előfordul, fottem én már ott is …
Carolus
2022-07-01 at 14:41
Szerintem annyi lehetett, hogy szepen megkertek az utasokat, hogy menjenek at a masik kocsiba, de egyesek (leginkabb kulfoldiek) helyet akartak foglalni, nehogy mar ne tudjanak 2-3 ulest elfoglalva kenyelmesen aludni. Csak amilyen idiotak, nem gondoltak ra, hogy amig a kocsit nem kapcsoljak a szerelvenyre, addig klima sincs, es meg be is vannak zarva, hogy a nyilt palyan ne ugraljon le senki egyasik vonat ele. Erre ezek a mocskok kitortek az ablakot. Minddel megfizettetnem a kart, nemcsak az ablakot, a kesest is.
Hans Landa
2022-07-01 at 14:33
A máv belföldi IC kocsikon sem nagyon működik a klíma.Reggel hűtőszekrény,délben szauna 5-6 ezer ft-os jegyek mellett………….
Tudományos libsizmus
2022-07-01 at 14:27
Magam is jártam már így. Nem volt klíma július közepén a vonaton, ablakot nem lehetett nyitni, mivel klímás a vagon. Amikor leszálltam a célállomáson, mellbe vágott a kinti hűs 35 fok.