
Az akkumulátorgyárakkal rendelkező országok a jövőben stratégiai előnybe kerülnek – jelentette ki Lánczi Tamás politológus a Kossuth Rádió Vasárnapi újság című műsorában. A szakember kifejtette továbbá, hogy nemzetgazdasági érdekekkel mennek szembe azok, akik el akarják lehetetleníteni az akkugyárak hazai létesítését.
Lánczi Tamás a debreceni akkumulátorgyárral kapcsolatos tiltakozások kapcsán kifejtette: ez egy jó beruházás, nemzetgazdasági értelemben fontos, mert munkahelyeket teremt most, a jövőben pedig az akkumulátorgyárak a gazdaság hajtómotorjai lesznek. Felhívta a figyelmet arra, hogy 2035-től a belsőégésű motorok gyártása befejeződik Európában; akkortól csak e-autót fognak újonnan üzembe helyezni, vagyis óriási igény lesz akkumulátorokra.
Aki akkumulátorgyárral rendelkezik, az tud nagy mennyiségben gyártani, így azé lesz a jövő
– fogalmazott, hozzátéve: ezt mindenki érti külföldön és itthon is, ám “külföldön sokak szemét csípi”, hogy Magyarország nem az első ilyen beruházást hozza el. A politológus szerint elindult egy harc azért, hogy ezeket a gyárakat ne hazánkban építsék fel; Németországban keményen lobbiznak azért, hogy a magyar beruházások inkább náluk épüljenek fel. Úgy vélte, meg kell vizsgálni, hogy a debreceni beruházást ellenző ellenzéki pártok tevékenysége hogyan függ össze ezzel a német gazdasági törekvéssel; fel kell tárni, van-e esetleg anyagi befolyásoltság, mint ahogy a választási kampányban is történt hasonló eset. Kérdésre közölte: az ellenzéki pártok tisztában vannak e beruházások jelentőségével; tudják, aki zöld technológiát akar, annak akarnia kell az akkumulátorokat, ezzel a gyárakat is, mert “nem fáról szüretelik az akkumulátort”. Szerinte nem véletlen, hogy eddig nem merült fel ezekkel semmilyen probléma, ahogy Németországban sem merülnek fel ilyenek.
Nemzetgazdasági érdekkel mennek szembe a tiltakozók
Lánczi Tamás rámutatott arra, hogy a német gazdaság az elmúlt 2–3 évben pocsék állapotba került, Kína megelőzte őket autógyártás tekintetében, ezért észbe kaptak és küzdenek azért, hogy az ilyen fontos beruházások inkább náluk valósuljanak meg. A politológus kiemelte, hogy a tiltakozások célja elrettenteni a befektetőket attól, hogy e korszerű technológiákat Magyarországra hozzák.
Nem ideológiai küzdelem ez, semmi köze ahhoz, hogy valaki zöldpárti-e vagy sem, egyszerűen a nemzetgazdasági érdekekkel szembe mennek azok, akik el akarják lehetetleníteni az akkugyárak hazai létesítését
– mondta. Emlékeztetett arra, hogy amikor a magyar libatömés ellen tiltakoztak, akkor a francia libamájtermelők finanszírozták a tiltakozást vezető erőket, tehát kicsiben ugyanez történt akkor is. Hozzátette: ez egy sokkal komolyabb történet, mert nem egy egyszerű ágazatról, nem iparpolitikai kérdésről van szó, hanem nemzetstratégiai kérdésről. Lánczi Tamás kijelentette: a ma beruházásaiból lesznek a holnap munkahelyei és azokból termelődnek meg azok a javak, amikből fenntarthatók a közszolgáltatások. Nagyon sokan “pedáloztak” azért, hogy hozzájuk kerüljenek ezek a beruházások, hazánk azonban okos iparpolitikával, jó szabályozási környezettel elérte, hogy ezek ide jöjjenek. A politológus szerint ezek olyan beruházások ezek, amelyek valódi értékei 5–10 év múlva lesznek láthatók, amikor a teljes mobilitás elektromos lesz, így felbecsülhetetlen előny lesz egy ilyen akkugyár.
Forrás: MTI
Pórász Ármin
2023-01-29 at 23:30
Tulajdonképpen azt kellene megnézni, hogy ha nem nálunk épülne a gyár, akkor ki kaphatná a jogosultságot, kiknek áll érdekében a gyárépítés ellehetetlenítése. Úgy mint az Olimpiánál, mert a Mom-osok Franciaországban időztek egy darabig, mielőtt megfúrták azt. És láss csodát ki rendezhette?
Klára
2023-01-29 at 23:00
A tüncikézőket szépen igazoltatni kell, össze kell írni a nevüket és megtudni, kik állnak mögöttük, illetve, hogy hivatásos rendbontók-e! Aztán gondoskodni kell, hogy ne tudjanak közelébe se jutni hasonló helyzeteknek. Meghallgatások, egyeztetések szervezésekor iagzoltatni lehetne a belépőket. ha diktatúra, hát legyen diktatúra!
Orientál
2023-01-29 at 17:55
Akik távolról mentek Debrecenbe hőbörögne , na azok teszem fel Budapestről gyalog vagy biciklivel mentek oda hőbörögni? Ezek olyan alja nép hogy debreceni hőbörgéseik előtt nagy részük busszal vagy személy gépkocsival amibe akkumulátor is volt utaztak Debrecenbe ,visszafelé is.
TalEle
2023-01-29 at 13:41
A külföldi konkurencia érdekeiért fizetett belpesti álzöld sorosista [email protected]ók hogyan akarnak népszavazást kiíratni a Kormány által kötött nemzetközi szerződés ügyében Debrecenben? Paks II. esetében sem lehetett népszavazás emiatt, pedig nagyon akarta a Soros/CIA csőcselék!… Jellemző, hogy a nagy közösségi (dollár) média fölényüket kihasználva, álhírekkel hogyan képesek hergelni az embereket, akik jó részt “be is veszik” ezeket a [email protected]ágokat!
Ezek szerint
2023-01-29 at 13:38
Ha szerencséjük van a Momentumoknak, akkor meg fogják hívni őket az újabb németországi akkumulátorgyár avatására.
az elvtársak még minig azt hiszik, értenek mindenhez; csak egyhez, igen az a korrupció
2023-01-29 at 12:19
Az aljas balliburnyák horda csak a hőbörgés érdekében próbálja meglovagolni az akkumulátor gyár témát.
Ezek mindig szembe-közlekednek, a zöld-politika mögé bújva értelmes gondolattal nem tudnak előjönni.
Örülni kell az ilyen nagy-beruházásoknak, amit a hozzáértők megfelelően megvalósítanak.
Nem Schmuck nagymama, nem a buzeráns Kanász-Nagy elvtárs és nem a degenerált koalíció kompetenciája a gyártelepítések “engedélyezése”.
Hál’isten kiváló szakembereink eddig is helytálltak, most is így lesz.
Zöldnek tűnő elvtársak nektek kuss, majd takarodó.
Rolo
2023-01-29 at 12:07
Zolee2023-01-29 at 11:55
🤣🤣🤣🤣
Lehet tájékozódni,informálódni kéne?🤣🤣🤣🤡🤡🤡 nem a csótányék faszát szopkodni🤣🤣🤣
Ugyanezen gyár,thüringiai(jóval nagyobb mint nálunk) környezetvédelmi elemzését olvasgassad,ha már a magyaroknak nem hiszel🤡🤡🤡🤭🤭🤫🤫
Sas
2023-01-29 at 11:58
Tisztított szennyvízből látják el.
Zolee
2023-01-29 at 11:55
A probléma az irgalmatlan vízigény,amivel ennek a gyárnak a működése együttjár és lehet hogy ebből a szempontból vannak kedvezőbb helyzetben levő országok is. Láttuk milyen volt a nyár tavaly, amikor először fordult elő,hogy kukoricából is behozatalra szorultunk az aszály miatt,és ez főleg az Alföldet sújtotta. Tehát először arra kellene megoldást találni,hogy a csapadékot,amiből például jelenleg rengeteg van hogyan tudnánk tárolni. Tehát ennek teljes mértékben szakmai és nem politikai kérdésnek kellene lennie.
Papa Lima Papa
2023-01-29 at 11:45
És ez a moslék szedett-vedett liberálbolsevik magyar ellenzék minden alkalmat megragad, csak hogy szembehelyezkedjen a jobboldali kormányzati elképzelésekkel. Nekik minden mindegy. Minél szarabb, annál jobb. Ha Orbán kéket mond, ők pirosat (de leginkább vöröset), ha zöldet, ezek kéket. Abból áll az egész politikai tevékenységük, hogy a kormányzattal szemben pozícionálják magukat. Nettó hazaárulás, amit művelnek már évtizedek óta. Le kell nyomni őket, a gyárat fel kell építeni. A közmeghallgatáson történtek jól mutatják a céljukat, előre megtervezett, fizetett hőzöngőkkel szított bortánykeltés, hergelés, uszítás. Kérdés, mi történt volna, ha DK-s a debreceni polgármester?
Az anyjukat is megb.sznák ha adnának érte pénzt!
2023-01-29 at 11:43
Ezek mind fizetett tüntetők, akik kiviszik magukkal tüntetni a buta fiatalságot az iskolákból, lásd tanártüntetések!
Az anyjukat is megb.sznák ha adnának érte pénzt!
Királytigris
2023-01-29 at 11:37
Próféta legyen aki megmondja2023-01-29 at 07:59!
Hasonló a véleményem. Viszont be kell látni, hogy azt kell gyártani a piacnak, amit a piac igényel, mert az hozza a profitot!
A jelenlegi igény a villanyautó.
Egyébként a “zöldek” ezzel az aksigyár ellenes performanszukkal leplezik le önmagukat, hogy tulajdonképpen nem is zöldek, hanem sorosi sameszek, akik az ország gazdaságának a tönkretételével vannak megbízva.
Királytigris
2023-01-29 at 11:31
Ha nincs munkahely, az a baj. Ha van munkahely, az a baj. Mi lenne a jó?
Debrecenben, meg Gödön sorosi sameszes ügynökök, provokátorok hergelik a helyi lakosságot az aksi gyár ellen.
Szaros Gyurka és sameszainak az érdeke, a minél rosszabb, annál jobb.
Debreceniek, gödiek! ÉBRESZTŐ! Ráraktak benneteket a sorosi sameszes cumira!
Theo
2023-01-29 at 10:25
Nekem ellenszenves az elektromos autó, meg a hozzátartozó akkumulátor gyár, de érdekes módon most pont azok kavarnak ellene, akik eddig harcoltak érte. Lehet, hogy nem tudták, hogy a csendes, olcsón tölthető menő jarganyukhoz ilyen büdös akku gyár is kell? Vágy úgy gondolták, hogy a gyár legyen jó messze és szennyezen máshol, az őket nem zavarja?
Szembesitsuk már a “zöldeket” a hukyesegukkel!!! Valljanak színt!
Akkor kiderulhetne a külföldi érdek is, illetve levalasztodnanak a natív helyiek.
Sas
2023-01-29 at 10:06
Nehogy már 2 szekértábor közötti téboly-ellenségeskedés szerint döljön ez is el-a népi-urbánus elmebaj logikája szerint-negligálva pl. A F véleményét.Teljesen nyílvánvaló , hogy mi az ügyek ritmusa:a 2 szekta oda-vissza opponálja egymást-ami az egyiknek jó, a másiknak azonnal rossz.De ez mérnöki, tudományos ügy-nem a népi-urbánus farokméregetés ügye.
Sas
2023-01-29 at 09:58
Mielőtt bárki véleményt mond olvassa el Anisits álláspontját-ő nem momentum, nem Párbeszéd, nem LMP.
Sas
2023-01-29 at 09:56
Fideszesek-Anisits F álláspontja a releváns.A BMW szellemi vezére volt.
Sas
2023-01-29 at 09:54
Abszolút irreleváns, hogy politológusok, jogászok miként viszonyulnak-Anisits Ferenc álláspontja érdekel-anno kifejtette-Gondola.Aggályosnak tartotta-energiasűrüség, alkalmazási kiterjedés szempontjából.
Nahát
2023-01-29 at 09:54
Ugyanezt csinálták a németek, amikor ránk küldték a Négy mancs állatvédő alapítványt, hogy tönkretegyék a magyar libatenyésztőket. Most az iparfejlesztésünket akarják elvenni tőlünk.
Sas
2023-01-29 at 09:52
Anisits Ferenc véleménye volna releváns.A BMW elsőszámú embere volt.Amúgy-volt vele anno interjú-Gondola-idézzék ide. Ez nem pártpolitikai játék.Nem jogászi-politológusi kompetencia.
Matu
2023-01-29 at 09:47
Mintha ismétlődne a “Nolimpia”. Mi nem rendezzük meg, de a párizsiak kapva kaptak rajta. Nálunk hisztéria van az akkumulátorgyár ellen, de a németek tárt karokkal várják. Nem lehet, hogy most kivételesen a németek fizetik az ordibálókat?
Logikus
2023-01-29 at 09:38
Debreceniként azt látom, hogy a helyiek igenis pozitívan viszonyulnak a gyárhoz, mivel munkát ad az embereknek. Akik pedig tiltakoznak azoknak a többsége nem is debreceni. Tehát Debrecen érdekével szemben foglalnak állást!
Veritas Samu
2023-01-29 at 08:42
Nos úgy látom az LMP óriásit hazudozik,hogy nem kapnak pénzt a guruló dollárokból,és eurókból.A két alapvető célszemély szerintem Schmuck Erzsébet és KanászNagy Máté és csapatuk.Figyelem!LMP körüli pénzmozgásokra!
Próféta legyen aki megmondja
2023-01-29 at 07:59
Tényleg nagyon nyomul az akkumulátoros technológia, de ezt csak addig teheti meg, amíg bírja az elektromos hálózat a terhelést. Most még bírja, mert kevés villanyautó van. Kaliforniában már komoly probléma hálózaton elérhető teljesítmény hiánya, mert ott előbbre vannak a “fejlődésben”.
Azt is érdemes megjegyezni, hogy ez a “fejlődés” óriási állami támogatásoknak köszönhető, nem a fenntartható gazdasági folyamatoknak. Meg arról is kevés szó esik, hogy az energiatárolásra az akkumulátorok messze nem olyan hatékonyak, mint a üzemanyagok, és hosszú távon az akkumulátor csak a kis fogyasztású elektromos kütyükben praktikus, nem a nagy teljesítményű járművekben.
Mindenesetre akkumulátor kell, gyártani is kell, de a csodavárásnak nagy pofáraesés lesz a vége.