Mint ismeretes, korábban nem engedték be Németországba a MÁV-START egyik szerelvényét, így 350 utas találta magát a cseh határállomás peronján. A szerelvény „kifogásolható műszaki állapota miatt” a DB személyzete ugyanis elutasította a vonat átvételét, az nem folytatta útját Hamburgba. Noha a nem megfelelő állapot a gyakorlatban pusztán annyit jelentett, hogy az egyik kocsiban nem működött a légkondicionáló berendezés és az egyik ablak felső, billenő része is kitörött.
Az eset kapcsán írásbeli kérdést intézett Bakos Bernadett, az LMP képviselője Lázár János építési és közlekedési miniszterhez – írta meg szerdán a hvg.hu. Mint a lap tájékoztat, a politikus azt tudakolta, hogyan fordulhatott elő, hogy nem megfelelő műszaki állapotban indult el Budapestről a Hungária EuroCity vonat, mit üzen Lázár János a német határon ragadt 350 utasnak, mit tesz azért, hogy a hasonló esetekre ne kerülhessen sor a jövőben, illetve hogyan kívánja fejleszteni a nemzetközi vasúti közlekedést. Lázár János a HVG szerint a kérdésekre válaszolva azt írta: nem igaz, hogy a vonat nem megfelelő műszaki állapotban indult el Budapestről, mielőtt Hamburg felé vette az útját. Mint tájékoztatott: a vonaton az előírások szerint elvégezték a műszaki vizsgálatot és a tisztítást, és menet közben derült ki, hogy „1, azaz egy darab kocsiban műszaki hiba lépett fel. A műszaki hiba az előzetes vizsgálatokkal nem volt kiszűrhető és előre jelezhető, az út során jelentkezett.”
Bocsássanak meg az indokolatlan döntést meghozó német vasutasnak és azoknak a magyar újságíróknak és politikusoknak is, akik az ő balszerencséjükből próbálnak most politikai ügyet csinálni
– üzente az utasoknak a tárcavezető. A miniszter továbbá megerősítette: az eset kivizsgálása jelenleg is zajlik, de az már most megállapítható, hogy a jármű műszaki hibája nem alapozta meg a teljes szerelvény kivonását a forgalomból. A kártérítésről kapcsán a tárcavezető azt írta, hogy bár a szabályozás csupán az utazás németországi szakaszára teszi lehetővé a menetjegy árának visszatérítését – hiszen a magyar, a szlovák és a cseh útszakaszra eső teljesítés megtörtént –, Lázár János saját hatáskörben elrendelte, hogy a teljes menetdíjat térítsék vissza.
Összefoglalóan tehát elmondható, hogy az utasokat megkímélő, az utasbiztonságból ugyanakkor jottányit sem engedő megoldáshoz mindössze egy dolog kellett volna: jószándék
– fogalmazott a tárcavezető, aki szerint azonban ez mind a németországi illetékesből, mind „a baloldali sajtótermékek és pártok képviselőiből” hiányzott.
Forrás: Mandiner; Fotó: MTI/Czeglédi Zsolt
Facebook
Twitter
YouTube
RSS