Az Európai Bíróság elmarasztalta hazánkat a 2017-ben elfogadott civiltörvény miatt, amely után a külföldről pénzelt magyarországi „civil szervezeteknek” kötelezővé tette az állam ennek a ténynek a nyilvánosságra hozását. A döntés azonban komoly szuverenitási kérdéseket vet fel, túl azon, hogy gyakorlatilag kaput nyit az Európai Unió tagállamaiban működő bármilyen célú és támogatói háttérrel rendelkező „civil szervezetek” számára – nyilatkozta portálunknak ifj. Lomnici Zoltán alkotmányjogász. A bíróság döntése értelmében ugyanis a magyar civiltörvény sérti a tőke szabad áramlásának elvét. De vajon végiggondolta-e a grémium, hogy például a patás ördögként hivatkozott oroszok ennek értelmében szabadon pénzelhetnének a tagállamokban politikai nyomásgyakorló szervezeteket is?
Alkotmányjogászként hogyan értékeli a döntést?
A kiindulópont, hogy az Európai Bíróságnak egy olyan ügyben kellett döntenie, amelyről szakmai körökben erősen vitatott, hogy vegytisztán tagállami vagy uniós hatáskör. Magyarországon ráadásul van egy jól működő civiltörvény; a mintegy 60 ezer civil szervezetből alig néhány tucatot érint a most elmarasztalt átláthatósági norma, amelyet egyébként külön vizsgált az Európa Tanács Velencei Bizottsága, amely végül gyakorlatilag megállapította, hogy a regisztrációs kötelezettség nem korlátozza a civil szervezetek létrehozásának és működésének szabadságát. Ezek az ügynökszervezetek viszont egyértelműen nem szeretnék felvállalni azt, hogy külföldről pénzelik őket a megbízóik, ebből kifolyólag támadják a szabályozást. Megjegyzendő, hogy vitatható az Európai Bíróságnak a tőke szabad áramlására vonatkozó azon érvelése, amely szerint az érintett magyar jogszabály ezt sértené – a hivatkozott alapelv ugyanis főszabályként az EU-ra irányadó. Az uniós verdikt viszont közvetett módon megnyitotta a kapukat a globális – politikai befolyásszerzésre irányuló – nagytőke előtt, ami páratlan tagállami kitettséget eredményezhet az Európai Unión belül.
Oroszországban be is tilthatják, Amerikában lobbiszervezetként tartják nyilván ezeket a szervezeteket. Mennyiben más a magyar szabályozás?
Arra hívnám fel a figyelmet, hogy az amerikai Központi Hírszerző Ügynökség (CIA) minden évben közzétesz egy Factbook nevű kiadványt. Ebben többek között politikai nyomásgyakorló szervezetként hivatkoznak azokra a többségében Soros György által támogatott civil szervezetekre, amelyeket érint a hazánkban életbe lépett regisztrációs kötelezettség. Ugyanis Magyarországon az elfogadott szabályozás értelmében csupán egy regisztrációs kötelezettség van, ezzel szemben az orosz és amerikai gyakorlat is valóban szigorúbb. A mostani döntés azonban azt mondja ki, hogy az Európai Unió tagállamainak semmilyen nyilvántartási lehetősége nincs a külföldről támogatott szervezetek tekintetében. Ez pedig alapvető szuverenitási kérdéseket vet fel.
Elképzelhető, hogy a magyar Alkotmánybíróság is hasonló – az uniós határozattal ellentétes – döntést hoz, mint tette ezt nemrég a német alkotmánybíróság?
Elképzelhetőnek tartom, hogy a magyar testület foglalkozik majd a kérdéssel. Láthatjuk a német példából, hogy a saját hatáskörén túlterjeszkedő uniós intézményekkel szemben az alkotmánybíróságoknak lehetőségük van ezt a jogi magot védeni a közösség előtt.
Az uniós központokban is jelen lévő szervezetek miatt viszont felmerülhet az elfogultság kérdése is. Ön szerint történhetett befolyásolás az ítélet kapcsán?
Tény, hogy Magyarországon az érintett civil entitások közül több is aktív részese volt a bírák érzékenyítő képzéseinek, illetve hogy a külföldről finanszírozott szervezetnek különös érdeklődést mutatnak a hazai ítélkezési gyakorlat iránt. Az is tény, hogy francia Valeurs actuelles nevű lap hozta nyilvánosságra, hogy Soros György jelentős befolyással rendelkezik a strasbourgi Emberi Jogok Európai Bíróságán belül. Arra jelenleg nincs bizonyíték, hogy a konkrét ítélet meghozatala során volt-e a kedvezményezettek részéről befolyásolási kísérlet az Európai Bíróság tekintetében, de a fentiek fényében ugyanakkor nem teljesen kizárható ez a faktor sem.
Vezető kép: Horváth Péter Gyula/PestiSrácok.hu
Salamander
2020-06-23 at 18:42
NEM ÉRDELKI AZ EU egyes intézményeit SEM A JOG, SEM AZ ALKOTMÁNYOS EURÓPAI HAGYOMÁNYOK rendszere.
Nincs ezen mit csodálkozni! Így volt ez valójában mindig.
Attila
2020-06-23 at 11:38
Mi pedig aztmondjuk. Sem az eu-nak, sem senki másnak, semmi köze Magyarországhoz! Az eu, ha be nem fejezi ezt az erőszakos, ártalmas viselkedést, ki lesz tessékelve Magyarországról a gagyi multijaival együtt! Mert nekünk Magyarország, és a hazai termékek az első. Nem a gagyi multikulti szarok! Megértettük egymást!? Ehez tartsák magukat. Ha pedig nem, csomagoljanak, és tünjenek el! Semmi szükség rájuk!!!!
Zolika Lassu
2020-06-19 at 08:37
Nem csak a “patás oroszok, hanem az Isis meg a Boko haram is támogathat akkor magukat civilnek mondó szervezeteket. Bravo EU!
Nahát
2020-06-19 at 09:06
?
ViAM
2020-06-19 at 08:32
Az utolsó perc után vagyunk a kilépéssel, ezért gyors döntés kívántatik. Gondolom a lengyeleket sem kellene nagyon biztatni erre, amivel fel lehetne gyorsítani az EU szétbomlását.
Nahát
2020-06-19 at 07:45
Amennyiben jöhetnek Soros szervezetei, akkor jöhetnek Putyin szervezetei is. Az Európai Bíróság döntése ezt jelenti.
László Ferenc
2020-06-19 at 06:44
Nyilvánvaló hogy a kormánynak nehéz ilyen esetben megfelelni az EU szabályoknak – valamit a magyar érdekeket is képviselni – úgy, hogy eleve Magyarország a célpontja a soros által pénzelt, balliberális ítészeknek, EU-s képviselőknek.
Van annyira okos a kormányunk, hogy megtalálja a módját, hogy alkalmazkodik az EU bíróság döntéséhez, de az mellett (ott vannak az okos jogászok, mint Ifj. Lomniczy Zoltán) remélhetően megtalálják a módját, hogy az előzőhöz hasonlóan, ellenőrizni lehessen ezeket a z NGO-kat!
Véleményem szerint, az lenne a helyes megoldás, hogy mint destruktív, ÁLLAMELLENES TEVÉKENYSÉGET KIFEJTŐ SZERVEZETEKET – be kellene tiltani mind egyiket, amely hazánk ellen ténykedik!
És még ott van a német példa is, amikor nem is oly régen, egy EU jogszabályt, a német ALKOTMÁNYBÍRÓSÁG felülbírált, eltörölt!
Ez lehetne precedens példa Magyarország előtt is! Bátorság, magyar ALKOTMÁNYBÍRÓSÁG!
Csámpás Marcsa
2020-06-18 at 23:55
“Elképzelhető, hogy a magyar Alkotmánybíróság is hasonló – az uniós határozattal ellentétes – döntést hoz, mint tette ezt nemrég a német alkotmánybíróság?
Elképzelhetőnek tartom, hogy a magyar testület foglalkozik majd a kérdéssel”
Ezektől a taknyolásoktól hányok.
Húsvéti rozmaring
2020-06-18 at 23:53
Én úgy érzékelem,hogy a kormány kommunikációja nagyon sokat változott.A szavak erőtlenek,tettek nincsenek.Szó nélkül tudomásul veszi az eu kívánalmait.A legfontosabb most következik:alávetjük-e magunkat annak,hogy készfizető kezességet vállaljunk más országok adósságáért.Mert ha igen,akkor-akár van eurónk,akár nincs-már pénzügyekben sem leszünk önállóak.Hiszen ha közös az adósság akkor már az adóstársaknak is lehet beleszólása abba,hogy hogyan gazdálkodunk.Hosszútávon /lehet nem is olyan hosszú/ ez pedig az eeá-hoz vezet.Hazaárulóink nagy örömére.Természetesen továbbra is lehet küzdeni a nemzetállamok európájáért.
HUXIT!!!!!
2020-06-18 at 23:52
HUXIT!
Vén Csataló
2020-06-18 at 22:49
Abba kellene ám hagyni, hogy a mi oldalunkon is “civilnek” nevezik ezeket az felforgató és provokátor ügynökszervezeteket.
a civil szervezetet nem felülről szervezik, hanem az alulól szerveződik. A civil szervezet munkatársai társadalmi munkában, a sazbadidejükben dolgoznak és nem busás fizetésért, mert ez ab ovo kizárja, hogy cvivilnek lehessen nevezni őket. A civil szervezetek nem a nagypolitikát próbálják befolyásolni, hanem kisebb, lokális és/vagy szakpolitikai részterületeken fejtenek ki tevékenységet.
Soros fizetett kutyái NEM civilek!
Konzulens
2020-06-18 at 22:30
Öt evig keménykedett a kormány a tranzitzonák ügyeben. De megjött az Europai Biróság itélete, es láss csodát, behuzott farokkal elotrodtunk haza, es szó nélkül bezártuk a tranzitzonákat. Mert mi olyan piszosul törvénytisztelö orszag vagyunk, es amit az EB kimond, hát azt el kell fogadni. Ugyanigy Gyöngyöspatán. Habzik az egesz kormányunk, hogy mennyire sérti az itélet az emberek igazságérzetét, es ilyen nem lehet, de azert fizetünk mint a katonatiszt, mint ahogy fogunk az elkövetkezö esetekben is. Ez lesz a 2017-es átláthatosági törvénnyel is, akármit itél esetleg az alkotmánybiroság (figyelem:” elképzelhetö, hogy foglalkozni fog a kérdéssel” – ifj Lomnici Z.). Még ha esetleg elmarasztalo itéletet is hozna, annak sem lesz foganatja, az érintett NGO-k nem fognak sem regisztrálni sem bevallani semmit, mert tudják hogy annak semmilyen következmény nem lesz. A kormány ezt is szo nélkül lenyeli, az ügy pedig elalszik, es semmi sem változik. De hát megint jól odacsaptunk az EU-nak és Sorosnak.
De kérdem én és remélhetöleg még sokan mások is: miert van ez igy ? Ilyenek a tényleges eröviszonyok, vagy a szándék hiányzik? Szeretném remélni, hogy csak azert kell türjük a pofonokat, mert még nem jött el az idö a visszavágásra. Mert ha nem ez az ok, ez a keménykedés lassan nevetsegessé válik, és a Fidesz a Morgo törpe szerepét ölti magára. Pattog, da ha Hofeherke rászol, meghunyaszkodik.
Mert az Europai biroságnak és a többi hasonlo “felsöbbrendü” szervezetnek akár mar most is, ellent lehet és kell mondani. Emlékezzünk Földi Lászlo szavaira: Mert mit tudnak csinálni? Semmit. Es ha több mas orszaggal közösen mondunk nemet, még annyit sem.
János
2020-06-20 at 23:40
Ebben sok megfontolandó igazság van. Nagyon is sok. De forrong a világ, mert az internácik ismét kiborították a bilit.
A magyar – beleértve az itt, velünk jól, békében élő kisebbségeket,alapvetően nem beszari fajta.
TalEle
2020-06-18 at 21:21
A félreértések elkerülése végett, előbb-utóbb, ország-világ előtt tisztázni kéne a strasbourgi és a luxemburgi Soros-féle politikai bíróságok viszonyát a magyar jogrenddel kapcsolatban, például: eme „derék”, elfogult, Soros zsoldjában álló bírók ítéletei mennyire tekinthetőek joghatályosnak Magyarországon, a magyar Alkotmány/Alaptörvény mennyire élvez elsőbbséget ezekkel az NGO-kat kiszolgáló, neoliberális nézeteket tükröző bírói ítéletekkel szemben! Gyanítom, hogy az a „lecke” az Igazságügyi Miniszter Asszony feladata lenne, aki önmaga sztárolása mellett/helyett szakíthatna időt ezekre az ügyekre is…
Vízöntő
2020-06-18 at 20:37
Tehát, a tőke szabad áramlása alapján nem akadályozhatják meg a franciák, németek stb, hogy az ISIS vagy a tálibok létrehozzanak és pénzzel támogassanak Franciaországban vagy Németországban civilnek nevezett, az állam fennálló rendjét bomlasztani akaró szervezeteket!
Ezt mondta ki az Európai Unió Bírósága!
Talán meg kellene kérdezni a tagállamok vezetőit és a véleményükkel a Bíróság azonnali reformját kezdeményezni!
Egy tagállam alkotmányos rendjét egyetlen külföldről pénzelt külföldi politikai lobbi cég itteni leánya, irodája eem támadhatja, az állam belő védelme a tagállamok belügye, semmi köze hozzá az EU-nak!
Még ez az eljárás is Juncker csomagja volt!
János
2020-06-20 at 23:26
Az érvelés megáll így magában is.
No komment. ?
vélemény
2020-06-18 at 20:21
Népiesen fogalmazva napjaink igazságügyi-, jogi-, ügyvédi-, ügyészi-, különböző szintű bírósági produkcióinak az ismeretében – itthon és a kisbetűs eu-ban – megállapítható, hogy eléggé kaotikus és torz képpel örvendeztetik meg ennek a ”szakmának” a művelői az állampolgárokat.
Időről -időre egyre megbízhatatlanabb az ítélkezési gyakorlat, a ”mérleg” egyik serpenyője gyakran lezuhan a mocsárba, míg a másik oldal szereplői vigyorogva, kezüket dörzsölve, egymás hátát örömmel csapkodva, elégedetten ünnepelnek.
Az eu jelenlegi siralmas állapotát az égisze alatt működő talárosok huszadrangú működése mutatja meg valójában és a múlt századi diktatúrákra emlékeztetnek.
Az eu nagy blöffje, az un, ”szabad mozgás, áramlás” több esetben sérti az államok jogait.
Bizonyos áramlások rendellenességei elegendő és szükséges szabályozás nélkül ugyancsak a szuverén államokat károsítják.
Ezen utóbbi anomália sara éppen most terül szét Budapesten a Lánchíd körüli idiótizmus eredményeként. Így jár ui. egy ország, ha trójai falovasokat – idegen állampolgárokat! – enged be az önkormányzati választási rendszerébe.
A kisbetűs eu-nak ezt a beáramoltatási, szabad mozgási ajánlását olyan gyorsan kell kidobnia a Magyar Országgyűlésnek a választási törvényből, amilyen gyorsan csak lehet.
János
2020-06-20 at 23:23
Lehet hogy nem tudok pontosan számolni, fér mintha a fenti szakmákban és pozíciókban túlreprezentáltak lennének számarányukhoz képest. Egyszer már ebből balhé volt!
Lehet az is, hogy ez nem véletlen?
Hoppááá !!!
János
2020-06-20 at 23:27
… számolni, de mintha …
márko
2020-06-18 at 20:15
a hozzászólással egyetértek
/
Ifj.Lomnici Zoltán nagyon becsületesen fogja fel az Európai Bíróság döntését
és részletesen elemezi.
/
Gondolom, hogy egy ilyen MERÉSZEN ELVTELEN ( és szemtelen EU ) döntést
NEM szabad elfogadni.
/
Remélem hogy a kormány, RUGALMASAN + mosolyogva talál olyan választ
ÉS megérteti az “elvtelen bírósággal”
HOGY
az ország, szuverenitásáról nem gondol lemondani.
/
Szuverenitás témáról = SEMMI értelme még beszélgetni sem.
Magyarország szuverenitása NEM TÁRGYALHATÓ,
SZUVERENITÁS csak tiszteletben tartható.
Királytigris
2020-06-18 at 20:22
Korrekt!
Az ország nem eladó!
Kacsmarek
2020-06-18 at 19:48
Marad mindig az örökös védekezés? Nem igaz, hogy ha az állam komolyabban foglalkozna az ngo szervezetekkel,nem tudná pillanatok alatt helyretenni őket./Rákosi pajtás kéne fidesz helyett csak 1 hónapra-véglegesen megoldódna a problema.kimutatnák hogy a kormány választási felhatalmazás alapján tevékenykedik – minden ezzel ellentétes cselekmény a demokratikus államrend megdöntésére irányukó aknamunka stb stb és ennyi/
János
2020-06-20 at 23:17
Rákosi ??? ?????
Holló a hollónak nem …. bizony nem.
(Na, jó. Nagyritkán. De az ritka, mint a fehér holló.)
Királytigris
2020-06-18 at 19:44
Tehát akkor, a senki által meg nem választott, Szaros Gyuri bácsi sameszainak NGO-inak zöld lámpát kapcsolt fel a sorosi sameszes Európai Bíróság.
Majd az NGO-k fingják ezután a passzátszelet, ők mondják meg, hogy nekünk mi a jó. A parlamentünket fel lehet oszlatni, a parlamenti választások feleslegesek.
Ez szuverenitásunk elvesztésével egyenlő.
Tűrhetjük ezt?
A sorosi sameszes szervezetek kizavarása hazánkból, a CEU-val együtt, Magyarország létérdeke!!!
János
2020-06-20 at 23:12
Így igaz.
Ez tulajdonképpen jogalap számukra a nemzetek szuverenitásának földbetiprásához.
A német példát kell követni, utána egyszerűen nem kell tudomást venni róla és a hasonlókról.
Addig is, igazi magyar civilek, fogadjunk el ilyen támogatásokat keletről. Az sem hitványabb, mint a sorosféle!
???
Időgyógyász
2020-06-18 at 19:44
Ha ekkora buli hogy 60.000 civil szervezet van Magyarországon, akkor amelyik beleszól a politikába, választásokon mérettese meg magát.
Királytigris
2020-06-18 at 19:48
Minek mérettetné meg magát? Nem akarnak lebőgni! Ők a hatalmat akarják sameszaikon, NGO-kon keresztül gyakorolni választások nélkül, hogy az ország pénzcsapjait magukhoz kössék be!
1984
2020-06-18 at 19:26
Pereljük be az Európai Bíróság vonatkozó tagjait.
XYZ 2
2020-06-18 at 19:22
A gazdagok diktatúrája! Pénzzel juttatnak hatalomhoz pártokat, többség által elítélt szervezeteket és buktathatnak meg kormányokat. Balliberális trendi!
János
2020-06-20 at 23:03
Ez a lényeg! Így megy az orosz forradalom óta. Onnan viszont Putyin kirúgta őket és távolkeleten is inognak a bástyáik, s ha az USA-ban – ahol már szintén forró a talaj a lábuk alatt – tovább növekszik a kupi, Japán és Korea is szembefordul velük. Kínába beletört a bicskájuk, Indiát sem tudják már csicskáztatni.
Haza nem akarnak menni, mert akkor osztozni kell a többiekkel és nem lesz kin élősködőni. Európa nyugati fele az, de Magyarország is, ahol már több száz éve megvetették a lábukat, ahonnan nem zavarták még el őket végleg.
19-re lapot húznak! Jön az általuk annyira áhított Világforradalom, de ebbe biztosan belebuknak s megint számtalan ártatlan fog közülük is bűnhődni. A világ “proletárjai” már tudják: a büdösödő fejet kell leválasztani a testről – az USA-ban és Európában is.
De még előtte eljátszák a pénz demokráciáját, hátha bejön. Nem fog!!!
nemzeti
2020-06-18 at 19:15
Ki kell innen lépni,vagy szembefordulni.
De a szembefordulás kevés lesz.
Elveszti MAGYARORSZÁG a FÜGGETLENSÉGÉT.
hozzaszolo
2020-06-18 at 19:15
nem robbanthajták fel ők maguk ilyen durván a saját “képüket”
Ez súlyos tévedés, szerintem. Mivel semmilyen értékkel/ideológiával nem tudnak azonosságot vállalni, még a tegnapi sajátjukkal sem, bármikor meghágják azt. Ha valaki szemükre hányja, hogy dehát aszerint csináljuk, ahogy mondtátok, az sem jó. Mert nem ŐK csinálták, avagy nem sikerül a pénzt/hatalamat lenyúlni közben, tehát akkor az sem jó.
Mint például, amikor megegyezik a jogszabály pl. a franciával, némettel, dánnal, nálunk mégsem jogállami.
bl
2020-06-18 at 18:39
Egy civilszervezet-hálózat nagyobb befolyásolási lehetőséget jelent bárminél. Mert tudnak tudományos érveket (amik leginkább áltudományos bölcsészkedések, olyanok amiket az SZDSZ prezentált minden héten), tudnak médianyilvánosságot (amivel reakcióra kényszerítik a politikusokat és állásfoglalásra ösztönzik a jónépet), tudnak érzékenyítéseket (amiknek aztán meg is lesznek később a túlérzékenységi reakciói, ahogy most is épp látható Ámerikában). A végeredmény egy kiadós jó boszorkányüldözés. Hehehe, a la Soros. A hagymázas elméletek hagymázas eseményekhez vezetnek.
Tudományos libsizmus
2020-06-18 at 18:34
Mikor hagyjuk már ott végre ezt az Augiász istállóját?
Poppy
2020-06-18 at 18:17
Elééég volt az EU ballibsi, rasszista csőcselékből!!! Le lehet szállni Magyarországról. Már komolyan unjuk ezt a látvanyos kettős métcét, állandó vegzálást. Mire várunk???
Feher Zsolt
2020-06-18 at 19:46
Nemtom mintha mäsrol lenne itt szo lehet eltevedtel.Ez a civil szervezetekröl szol nem azorbänrol. Kissebsegi komlpexusod van Viktortol öcsem?????
Na ez
2020-06-18 at 20:31
El is lopta a hozzád hasonló Ballib bandád ….4-es metró , …. stb több mint 200milliárdot loptatok el eddig jobbikos KGBélátokkal együtt…. . Göncz Kingád az mszp-seiddel hová lopott el az eu-tól is 12milliárdot?
gyozo2018
2020-06-18 at 18:03
Kár a finomkodás.
Alattvalóként kezelik a tagállamokat, főleg a közép-és kelet-európai tagállamokat.
Hesslerezredes
2020-06-18 at 17:58
Miért??? Miért nem mondja azt a kormány, hogy kösszép, akkor mi most visszamentünk az EGK-szintre. Kilépünk minden olyan egyezményből, ami alapján ilyen és ehhez hasonló eljárások és ítéletek születhetnek. Elsőként az EU Parlamentből lépünk ki, meg az EU Bíróságból.
Na ez
2020-06-18 at 20:24
Orbán nem a te Ballib fajtád nem nem akarja a migránsaidat ,nem hazudott az eu-soknak költségvetésünkről ,kár mert a te pofádat se lövette szét ….. nincs is irata mint Gyurcsányodnak a lopásairól…. stb..
Na ez
2020-06-18 at 20:26
Egyébként ez a eu-s banda hozott meg nem is határozatot ,eljátszotta ismét a Jupiter és sz ökör közmondást ezt is bénán.
Attila
2020-06-23 at 11:40
Hát igen. Igaz.
Ezt kellene tenni.
Mégpedig minél előbb.
Nekünk Magyarország az első.
Hát tegyünk érte.
Attila
2020-06-23 at 11:44
Ne mondjon hülyeséget! Hallgasson!
Nemtudja, mitbeszél!
Miniszterelnök Úr, és kormányunk NEM szolgálja ki ezeket a szemeteket!
Védik, fejlesztik, újítják a hazánkat a szemét bandákkal ellentétben!
Csak megkell nézni Budapestet, mifolyik október óta.
Ezért nem más felelős, mint az eu, a ceu, és mind, akik szavaztak.
Mert mi budapestiek NEM szavaztunk erre a bandára, akik Tarlós Úr helyét elcsalták.
De mi nemhagyjuk annyiban. Várjuk vissza Tarlós Főpolgármester Urat, és egyre többen kérjük a jelenlegi vezetés feloszlatását.
Csak a pénzt rakják el, de csinálni? Azt már nem. Emberek életével játszanak! Ez így nem mehet tovább. Igaza van annak, aki aztmondja.