Milliárdokkal növekedett Miskolc bevétele, azonban a baloldali városvezetés – amelynek tagjai frissen vásárolt luxusjárgányokkal villognak a városban, miközben a borsodi megyeszékhely lassan elveszíti nagyváros jellegét a csapnivalóan rossz tömegközlekedés miatt – továbbra sem ad több pénzt a helyi buszjáratok számának emelésére – hívta fel rá a figyelmet a miskolci közgyűlés Fidesz–KDNP-frakciójának vezetője pénteki sajtótájékoztatóján.
Nagy Ákos kiemelte, hogy egy város életében a legfontosabb adat a bevételek alakulása, amelyet leginkább a működési bevételek tükröznek.
A számok egyszerűek: minél több a bevétel, annál több feladatot lehet betervezni, annál több szolgáltatás finanszírozását vállalhatja fel a város. Ha több a bevétel, több buszjárat közlekedik, tisztábbak az utcák, gondozottabbak a parkok. Ilyen egyszerű
– részletezte a kormánypárti politikus, aki arra is rámutatott, hogy Miskolc működési bevétele 2022-re 37,8 milliárd forintra tervezett, szemben a 2021. évi 36 milliárddal, így 1,8 milliárd forinttal több pénz jut Miskolcnak.
A tavalyi évhez képest 1,2 milliárd forinttal több támogatás érkezik a központi költségvetésből, amelyet oktatási, szociális és gyermekjóléti feladatokra költhet Miskolc. Hamis az a baloldali narratíva, hogy a kormány kivérezteti az önkormányzatokat. A többlet bevétel jelentős részét – a kormány béremelési politikájának köszönhetően – a miskolci óvodai, illetve a szociális ágazatban dolgozók béremeléseként fizetik ki, tehát közvetlenül miskolci családokhoz kerül
– szögezte le Nagy Ákos, aki szerint a helyi adóbevételek tekintetében is majd fél milliárdos többlettel kalkulál Miskolc baloldali vezetése.
Idén is finanszírozza a Kormány a Nemzeti Színház és a Bábszínház működtetését, de ugyancsak folytatódik az Y-híd építése, elindul az Y-híd folytatásaként épülő elkerülő út tervezése és a Diósgyőri Vár rekonstrukciója is halad
– sorolta a Fidesz–KDNP miskolci frakciójának vezetője, aki szerint a kormány folyamatosan segíti és támogatja Miskolcot, így évről évre milliárdos nagyságrendben nő a város bevétele.
Hová tűnik a befolyó bevétel, a több milliárdos többlet?
– feszegette a kérdést Nagy Ákos.
A buszok és villamosok egyre ritkábban járnak, a város szemetesebb, a közterületeink gondozatlanabbak, mint valaha, a közbiztonság látványosan romlik, a legforgalmasabb buszmegálló pedig balesetveszélyes
– mutatott rá az áldatlan állapotokra a fideszes politikus, megjegyezve azt is, hogy míg a fő vonalakon közlekedő buszok gyakran csak óránként járnak, a város vezetői a frissen beszerzett luxusjárgányokkal villognak a jobb sorsra érdemes város utcáin.
Az elmúlt két és fél évben láthattuk, hova vezet az, ha a település szekerét hatfelé akarják húzni. Nem engedhetjük, hogy Magyarországgal is ezt tegyék
– szögezte le Nagy Ákos, aki szerint Márki-Zay Péterék úgy tennék tönkre az országot, mint ahogy a baloldali összeborulás zülleszti Miskolcot.
Fotó: MTI/Vajda János
Facebook
Twitter
YouTube
RSS