
Hetek óta áll a felfordulás Franciaországban – vagyis a fenét, évszázadok óta, de értik, ugye –, amit Macronnak az a húzása váltott ki, miszerint egyfelől emelné a nyugdíjkorhatárt, másfelől mindezt a törvényhozást megkerülve, elnöki hatáskörében döntötte el. Önmagában a nyugdíjkorhatár emelése az a téma, ami úgy tűnik, hogy Macron hagyatéka lesz a francia köztársaságban.
Bár Franciaországban ez a bizonyos hagyaték nem annyira fontos, mint mondjuk egy másik prezidenciális köztársaságban, az Egyesült Államokban – bár ha egészen pontosak akarunk lenni, akkor Franciaország közjogilag félprezidenciális rendszer, de ide a rozsdás bökőt, hogy a mindenkori francia elnök nevét mindig némileg jobban ismerik, mint a mindenkori francia miniszterelnök nevét –, no de mi a veszítenivalója Macronnak? Még egyszer nem indulhat, ideje sok van, a népszerűsége pedig sosem verdeste a plafont.
Most már a régmúlt homályába vész, de ha annak idején, első mandátuma megnyerése előtt nincs egy olyan botrány a republikánusoknál, ami nemcsak elnökjelöltjüket, de magát a pártot is elmosta, akkor aligha került volna be meglepetésre a második fordulóba, és lássuk be, ott ezidáig mindenkinek könnyű dolga volt Le Pen ellen, akivel szemben szabályszerűen mindenki összefog.
Tényleg csak zárójelben, de térjünk ki itt is a jogállamiság kérdésére, jó? Hiába évek, sőt, lassan évtized óta a második legerősebb párt a Nemzeti Tömörülés, a mindennapokban ez szinte nem látszik, mivel Franciaországban nincs listás szavazás. Egyéni kerületek döntenek, ott pedig 50 százalék plusz egy szavazattal – csakúgy, mint mondjuk az USA-ban vagy Nagy-Britanniában – mindent visz egy adott párt. Játsszunk el a gondolattal, hogy milyen volna a balosok reprezentációja a Parlamentben, ha ilyen lenne a választási rendszer idehaza is? Amikor nyígnak a kétharmad miatt, emlékeztessük őket arra, hogy fejlett, nyugati demokráciákban ez akár 85–90 százalékos többség is lehetne.
Aztán Macron támogatottsága első ciklusa alatt végig meglehetősen alacsony maradt – lásd még a sárgamellényes tiltakozásokat –, de a mainstream jobboldal még mindig nyögte azt, hogy hagyományos támogatottsága egyrészt eltűnt, másrészt Le Penék éppen annyira zabálták azt fel, hogy úgy igazán egyikük se rúghasson labdába, továbbá Macronnak a pozdorjává lett hagyományos baloldalból éppen sikerült annyit kihasítania, hogy szintén ne legyen semmi esélyük sem. Vakok közt pedig félszemű a bajnok, Macronnak ismét „csak” Le Pent kellett legyőznie.
Az azonban figyelemreméltó, hogy az olló az úgymond mainstream jelöltek és a mindenkori Le Pen között egyre inkább zárul. Még inkább szemfelnyitó lehet a balosoknak, hogy minél fiatalabb a francia választópolgár, annál inkább nő Le Pen előnye, gyakorlatilag 40 év alatt Macron labdába sem tud rúgni. Ha belegondolnak, ezért is mondhatja azt, hogy neki ganz egal a nyugdíjasok és idősebbek további támogatása, hiszen nincs több ciklusa. Nota bene, 30 év alatt a szélsőbalos, már tavaly is egész jót futó, szélsőbalos Mélenchon a legnépszerűbb.
No de visszatérve a mostba, rögzítsünk egy axiómát – persze szerintem: Macronnak igaza van a nyugdíjkorhatár emelésében. Az egyszerűen nem működik, hogy egy országban, ahol szerencsére a várható élettartam bőven 80 év felett van – ezzel megelőzi például Németországot is –, ott az emberek több mint 20 évvel ezt megelőzően nyugdíjba mehessenek. Ha tetszik ez sokaknak, ha nem, ha ordibálnak, ha nem, egy idő után megunják és hazamennek, hogy egy klasszikust idézzek. Ez a legminimálisabban is akkor működik, ha egy átlagos, egyébként dolgozó francia 2–3 gyereket vállal, de ez egyre kevésbé felel meg a valóságnak. Emelni kell a nyugdíjkorhatárt, ilyen egyszerű.
Az már egy egészen másik kérdés, hogyan reagál erre Brüsszel. Az a Brüsszel, amely annyira érzékeny szokott lenni mindenre, ami nem felel meg finnyás jogállamisági kérdéseinek – ha és amennyiben azok a problémák nem a magállamokban történnek. Igaz persze, hogy 1958 óta a francia elnökök, ha nem is rendszeresen, de átlagosan évente többször is megkerülik a törvényhozást és ehhez joguk is van, de a hecc kedvéért gondoljunk már bele abba, ha mindez Magyarországon történne. Mert az Alkotmány által biztosítva – amely megalkotására a felhatalmazást a magyarok többségétől kapta meg a parlamenti többség – itt is egy csomó dolog fullosan jogszerű, Brüsszel taknya-nyála mégis egybefolyik felháborodásában.
Kettős mérce, ugye?
Mindegy, ezt is megszoktuk. Szerintem amit mégis fontos megjegyezni, az az, hogy fölösleges Macront fölöslegesen basztatni, innen Magyarországról is, tekintet nélkül arra, hogy kikkel bulizik vagy milyen pártokkal ül egy frakcióban a sajátja az Európai Parlamentben. A külpolitika nem arról szól, hogy a hátsó kertben bbq-party közepette tudunk-e sztorizgatni. Sokkal fontosabb, hogy stratégiai kérdésekben együtt tudunk vagy sem működni. Ehhez nem kell haverkodni. És egyre inkább úgy tűnik, hogy egy sor kérdésben a politikai szembenállás dacára is kialakulhat egy Orbán–Macron-tengely. Az meg remekül hangzik.
Vezető kép: Vasúti dolgozók tüntetnek a francia kormány nyugdíjreformja ellen Lyonban 2023. március 22-én. Emmanuel Macron francia elnök bejelentette, hogy a nyugdíjkorhatárt 62 évről 64 évre megemelő törvénynek az év végéig hatályba kell lépnie. A nemzetgyűlési szavazás nélkül kihirdetett törvény hatálybalépéséhez még az alkotmánybíróság jóváhagyása szükséges. Fotó: MTI/AP/Laurent Cipriani
Nem akar osztozni
2023-04-06 at 00:57
Hesslervezérezredes:
Ja, jobbulást kívánok, menjen több orvoshoz, és ha ajánlhatom, szedjen immunerősítőket. Ott van pl a Spirulina, az egy alga amely a kínai hadsereget talpra állította. Nagyon régen, amikor nem volt mit enniük, és le voltak gyengülve, ilyen algás iszapot ettek, és az helyre hozta őket. Akkor fedezték fel.
Csak arra kell ügyelni, hogy ne legyen rossz minőségű, pl a tablettás azt mondják, nem a legjobb . Üdvözlettel
Nem akar osztozni
2023-04-06 at 00:51
Hesslervezérezredes;
Miután érdekli a francia politikai helyzet, írtam néhány hozzászólást az egyik cikkhez, ami arról szól, hogy eredménytelenek voltak a tárgyalások a fr szakszervezetek és a fr kormány között. Ez előre látható volt, és mivel a gazdasági válság csak el fog mélyülni, tartok tőle, hogy el fog mérgesedni a helyzet.
Tudja: “ Még kér a nép, most adjatok neki!”
Mo-n egyesek csak a migránsokra vezetik le a problémát, holott, sokkal többről van szó: az európaiak megsemmisítéséről, meg a rabszolga sorba való döntéséről, pontosan úgy, mint az első két világháború idején.Van egy ravasz és gonosz kisebbség, amely kihasználja a naív többséget.,
Hesslervezérezredes
2023-04-01 at 09:04
Nem akar osztozni2023-04-01 at 02:13
Köszönöm szíves válaszát.
Egyetértek Önnel.
Itt nálunk – harmadik erőként – kellene egy “nemzeti szocialista” párt.
Nem nemzetiszocialista, hanem: hazafias/patrióta szociálisan érzékeny, de nem a szabadosságig liberális, ha úgy tetszik: klasszikus szociáldemokrata párt.
Gazdaságpolitikában pedig a 20-25 évvel ezelőtti svédországi politikát kéne folytatni: a gazdaság kőkemény kapitalista alapokon (valódi kapitalista alapokon!!!), míg az elosztás erősen szociálisan igazságos és méltányos (ha úgy tetszik: nivelláló) alapokon.
Persze mindez anélkül, ahová a svéd társadalom mára fejlődött (???).
Köszönöm a jókívánságait, rám férnek, most én is a klasszikus férfinyavalyával küszködöm, ami előbb-utóbb a férfiak többségét eléri.
Önnek is jó egészséget.
Nem akar osztozni
2023-04-01 at 02:13
Hesslervezérezredes:
Én is pontosan ezt gondolom. Pontosan tudom, mi folyt akkor és hogy mi folyik ma Mo-n. A gengszter váltó vezetők mohósága tönkre tette a nemzetet. Kezdték a legnagyobb hibákkal, a kb 150 ezer fős magyar hadsereg és a magyar határőrség lezüllesztésével, és a szovjet hadsereg kiűzésével. Ezzel már eleve védtelenné tették az országot. Innentől fogva, egyenes út vetetett a nemzetgazdaság felszámolásához, hogy félgyarmati országgá tegyenek bennünket. A nemzeti vagyon hűlt helye ( viszont az illetékesek zsebei és titkos bankszámlái tömve vannak) ma már a magyar földet is potom pénzért vehetik a külföldiek, hogy Ukrajna sorsára kerülhessünk.
Nem is írom tovább, mert felbosszantom magamat ennyi hazaárulás leírásakor, mindezek tetejébe még a mai ifjúságot is agymosással tömik. A magyar államadósságot megsokszorozták a gengszterek, de még mindig minden a komcsik hibája….
Képzelje, voltam a franciaországi tüntetéseken, és ott még feltettek olyan régi munkás dalokat, amelyeket csak a május 1- i ünnepségeken lehetett hallani anno ! Voltak ch e képek és zászlók is. Sokan saját készítésű transzparensekkel jöttek olyan feliratokkal, hogy “ metro, boulot, tombeau “ Ez azt jelenti lefordítva, hogy “ Metro, meló, sírhalom ! Vagyis, hogy azt akarják a kizsákmányolók, hogy csak keljünk korán, rohanjunk a munkába és már meg is haltunk úgy elrohan az idő….
A fr parlamentbe tavaly jóval nagyobb létszámban jutott be a baloldali párt, az “Engedetlenek” pártja. Bár ez a párt migráns párti, de igazi anti -kapitalista párt. Ilyen nincs Mo-n…. Igaz? ?
Ők ugrottak neki leginkább a mikron – féle pártnak, és maximálisan támogatták a szakszervezeti küzdelmet. Ők rengették meg valójában mikron hatalmát.
A másik érdekesség, az az apja lányának a pártja, amely háború és migráns ellenes patrióta párt és Fro legnagyobb pártja. Ilyen sincs máshol az EU-ban, mert pl a német jobboldali nemzeti párt, amely ehhez hasonló párt, nem a legnagyobb német párt.
Ha mikron még hatalmon van, egyharmadot képviselve, akkor az azért van, mert a fenti két nagy fr párt nem fog össze, egymás ellen acsarkodik. Ezen többször elbuktak és a nevető harmadik került hatalomra a legutóbbi két elnökválasztáson, egy kis választási csalással megsegítve, amolyan amerikai módszerrel.
Németországban volt egy puccsista csoport, több száz fős, tavaly letartóztatták a vezetőiket.
Én is minden jót, főként jó egészséget kívánok Önnek!
Hesslervezérezredes
2023-03-31 at 09:09
Nem akar osztozni2023-03-31 at 00:03
Tudja, 1989-90-ben én is ott voltam az ellenzéki kerekasztal tárgyalásoknál ellenzéki oldalon egy azóta jobblétre biztos nem szenderült, de eltűnt történelmi baloldali párt képviseletében.
Már akkor az ellenzék többi pártja vidáman leszalámizott bennünket persze a szocik kezdeményezése alapján.
Mi akkor óvtuk a “népet”, hogy ész nélkül ugorjon fejest a “kapitalizmusba”.
Senki nem hallgatott ránk – viszont kiröhögtek bennünket.
Mindenben egyetértek Önnel, amit írt.
A Fideszt csak annyi különbözteti meg az ellenzéktől, hogy ők megtanulták Mária Terézia mondását, mi szerint etetni is kell a birkát, ha nyírni akarjuk.
Egyébként a teljes parlement – talán az egy Miham kivételével, talán – a kőkemény szabadversenyes, könyörtelen kapitalizmus híve. Egyik 19, a másik 1 híján 20.
És még csak nyomokban sem látok megoldást. Sajnos a Mihamnál sem igazán.
A Citroen “Kacsa” boxermotoros volt, de azt nem tudom, hogy kétütemű-e?
Azt viszont tudom, hogy a Wartburggal baromi rossz keverékkel jártunk mi itt Magyarországon (nekem volt ilyen autóm).
Mi itt 1:33-at használtunk, pedig a német mérnökök 1:100-ra tervezték azt a motort.
Tehát túl sok olajat kevertünk a benzinbe. E miatt volt folyton karburátor elkoszolódás.
pedig csak 100 liter (!!!) benzinhez kellett volna 1 lityi olajat keverni.
Aki ilyennel járt, annak nem volt kék füstje és nem bűzlött a kipufogógáza és a motor sem sült be.
Nem voltak hülyék a német mérnökök – pláne, hogy az eredeti motort a kelet-, és nyugatnémet mérnökök közösen fejlesztették ki.
Minden jót Önnek.
Ismétlem: mindenben egyetértek Önnel, kedves de Gaulle de Hongrie! :)))))))))))))))))
Nem akar osztozni
2023-03-31 at 00:03
Hesslervezérezredes:
Igen, a Citroën csinálta még a háború előtt a “ kis bogárhátú kétütemű” – t is, amely még ma is vígan fut az utakon. ??
Nagyon elferdítette a jelenlegi kormány a magyar dolgozók világszemléletét. (A magyar szakszervezet halott, ami nemigen sajátja egy igazi demokráciának) Ahelyett, hogy örülnének annak, ha az európai népek ( a franciák és a németek) fellázadnak az elnyomás, a háború és az igazságtalanságok, a demokrácia megsértése ellen, ehelyett gúnyolják a francia sztrájkolókat, nagy butaság!
A francia nép 75 % -a fellázadt a fr kormány ellen.( ez a hivatalos közvélemény-kutatási adat ) Ezt a magyarok a magyar pedagógus sztrájkhoz viszonyítják. A pedagógusok hány százalék Mo-n az egész lakosságból?
Itt az egész cirkusz ellen tiltakoznak a franciák, amit az EU parlament rájuk kényszerít már évtizedek óta.(covid, infláció, munkanélküliség,elszegényedés,háborús kiadások, stb) Nem csak a nyugdíjról van szó. Ezt se mondja be a magyar média ( de a többi se az EU-ban!)
Hesslervezérezredes
2023-03-30 at 15:57
Nem akar osztozni2023-03-30 at 00:27
A franciák nagyon megtanultak dízel-motort csinálni, jobban, mint a németek, akik elvileg feltalálták.
Annál a motornál egyszer kellett izzítógyertyákat cserélni és egyszer szelepet állítani (csak állítani!), hogy meglegyen a “végnyomás”.
Igaz, hogy autópályán 140-nél leszabályozott az autó, annál semmilyen körülmények között nem lehetett gyorsabban menni – nem engedték, hogy széthajtsd az autót – nem arra tervezték.
A légrugós rendszer egy hibája az volt, hogy a légrugók és a fékrendszer egy rendszer volt, ha valami meghibásodott, akkor az egész autó mozgásképtelenné vált.
Ez egyszer történt meg nálam, amikor a kuplungkiemelő, vagy sebváltó (már nem tudom pontosan) valami fordító eleme elnyírta a légrugós rendszer egyik csövét és elfolyt a speciális olaj. Akkor jött a tréler. De aztán megcsinálták és utána ment a kocsi árkon-bokron át, merthogy terep-állása is volt neki.
Kár, hogy mára a Citroen teljesen elhagyta a légrugót.
Nem akar osztozni
2023-03-30 at 00:27
Hesslervezérezredes
?? a Citroën nem semmi !
Hesslervezérezredes
2023-03-28 at 09:09
Nem akar osztozni2023-03-27 at 23:19
Kedves “de Gaulle de la Hongrie” – ha nem haragszik az átnevezésért – egyrészt köszönöm a válaszát.
Másrészt röviden, hogy ne raboljam idejét:
1. Két felsőfokú nyelvvizsga és angol üzleti közegben eltöltött 30 év után mondom, hogy: nem tudok angolul. Az angol ugyanis tökéletes – ahogy mondani szokás: perfekt – szintre: MEGTANULHATATLAN!!! Míg más európai nyelveknél a “perfektség” 300-350 ezer szónál már meg is van (a magyart is ideértve!), addig ehhez az angolnál kb. 1 millió – EGYMILLIÓ!!! – szóra lenne szükség. Képtelenség ennyi szót és kifejezést megtanulni. Sovány vigasz, hogy maguk az angol anyanyelvűek sem tudják a saját nyelvüket. Kár, hogy ez a nyelv lett a “világnyelv”. Megjegyzem amerikaiak találták fel az övékénél is praktikusabb INTERLINGUA-t. Ez a latinra alapozott nyelv megtartva az angol nemek nélküliségét és egyeztetés és ragozás-nélküliségét. Én tanulgatom ezt a nyelvet és ez lehetne a “lingua franca” (nem az a tényleg nagyon “csinált” eszperanto) – de a tudomány világán kívül alig ismerik. Egy franciásnak egyébként élvezetes lehetne.
2. A magyar néplélek mai állapotának okaival maximálisan egyetértek Önnel. Ettől azonban még a létező “lelkületünk” olyan, amilyen: sajnos lapító, meghunyászkodó, röviden: nem “citoyen”. Nem polgár, nem polgári. Nem volt ilyen sajnos a háború előtt sem.
3. Amit a francia átlagemberről írt, azt is maradéktalanul osztom annyi kiegészítéssel, hogy a franciák átlagának a történelemről kevés fogalma van – a sajátjuk kivételével – a világról sem sokat tudnak, talán a volt gyarmataikat még számon tartják és persze az amerikaiakat, meg az örök ellenség németeket (nehogy azt higyje valaki, hogy nem tartják a németeket máig annak!)
4. A francia filmipar amúgy két nagyságrenddel különb, mint halivúd, gyerekként imádtuk a francia kalandfilmeket ki mással, mint Alain Delon-nak és/vagy Belmondo-val.
5. És végül a gengszterváltás annyi haszonnal járt, hogy pár évig korlátlanul lehetett behozni akármilyen nyugati kocsit, úgyhogy én is szereztem egy Citroen BX 19-es dízelt 360000 km-rel (!!!), amivel jó pár évig eljártam 5 literes városi (!!!) fogyasztással, míg eladtam közel 600000 km-rel (!!!) és a motorhoz nem kellett hozzányúlni egyszer sem (!!!). És természetesen alapvetően a Fantomas filmek miatt vettem Citroent – még ha nem is a “Cápa” volt – viszont légrugós (amit amúgy egy Huszár nevű magyar mérnök csinált meg Citroennek!!), amihez semmi nem fogható. Máig fáj a szívem az után a kocsi után.
Hát ennyit a “franciaságról”. :))))))))
Minden jót Önnek!!
Nem akar osztozni
2023-03-28 at 06:18
Hesslervezérezredes
Kicsit eltérünk a témától, azaz Mikron hülyeségétől, de javaslom az elzászi lejtők rizling borait kipróbálásra, ha teheti. Ismerem a francia borvidékeket, a fehér bor a specialitásuk. Próbálkoztak a tokaji borokkal is, de nem jött nekik össze, és közbeszólt az érdekelt is, megvédte magát a Tokaji borvidék !
Nem akar osztozni
2023-03-27 at 23:19
Hessslervezérezredes
Nagyon jók az ötletei, köszönöm, majd megfontolom. Az igazság az, hogy a témához igazodva választottam eddig különféle “ fedőnevdket”. Az ötlet az volt, hogy rögtön jelezzem a címben, hogy mi az álláspontom.
Volt már, hogy egymásnak írtunk úgy, hogy más fedőnevem volt. Amikor leírtam az atomhatalmak készleteit és az oroszok szuperszonikus interkontinentális rakétáiról szóló információkat. Azokat is a fr tvben láttam. Nagyon érdekes volt, ahogyan bemutatták, hogy miért nem tudják azokat levadászni az amerikaiak. Mert azok a rakéták (30 percen belül odaérnek Moszkvából New York-ba) kilépnek a világűrbe az Északi sarknál, majd visszajönnek, leválik a fej a törzsről, és megfordul, majd sok kis rakétát ( 15-40 között) lövell ki a célpontra.
Engem érdekel a politika, de soha nem köteleztem el magamat egyetlen pártban sem. Amikor azt látom hogy mennyire belelovallják magukat egyesek a pártjuk által kiadott irányelvekbe ( a gyengébbek kedvéért narratívákba) és hogy már képtelenek objektívan olvasni mások véleményét, akkor örülök, hogy nem váltam szemellenzőssé.
Megtartom a függetlenségemet, mégha ez nem is hoz sokat a konyhára.( ugye, mint egyeseknél)
A francia nyelvet nagyon szeretem, az angolt viszont egyáltalán nem. Úgyhogy, én fordítva jártam mint Ön. Először angolul tanultam ( az orosz és a német után) és jól ment, de ki kellett volna mennem angol nyelvterületre. Láttam hogy egyeseknek ez hamar ment azusa- ban várták őket, nekem viszont nem volt ilyen lehetőségem. Tudjuk, kikről van szó. De, nem is bánom. Később a franciát megtanultam és ki is kerültem abba a csodás, szép országba. Sajnálom hogy sok magyar a francia népet hibáztatja Trianonért, holott csak az akkori ( nem is igazán francia származású) elit döntötte el Trianont nagyhatalmi érdekeket követve. Az átlag francia ember jószívű, nyitott, és nem tud semmit a Trianoni Békeszerződés magyar vonatkozásairól.
A francia nyelv után könnyű angolul tanulni de elmegy tőle az ember kedve, legalábbis, az enyém elment. Sok szót ugyanúgy írnak az angolok, de milyen csúnyán kell kiejteni azt a szép francia dallamos szót! ( nade, én elfogult vagyok, és kissé lázadó természet, miért kellene mindenkinek az angol dominanciának behódolni? Én nem hódolok be. )
Szóval, hobbyból nézem a fr hírtv-tvt és más francia adókat. Franciaországra sokkal inkább és sokkal korábban rátelepedtek a davosi ördögök, mert abból a szép és nagy országból sok hasznot tudnak húzni. Ez ellen lázadnak időnként a francia polgárok, de olyan felfegyverzett túlerővel kell szembe nézniük, hogy dicséret a bátorságukért.
Értem, hogy mit mond Ön a magyar öntudat alakulásáról, de picikét más a véleményem: a magyar népet olyan nagy sokkhatás érte a sorozatos történelmi veszteségek miatt, hogy ezt nagyon nehéz kiheverni. Ha azt nézzük, hogy milyen sok háború ment keresztül rajtunk úgy, hogy nem mi kezdeményeztük, de mindig komoly veszteségei k voltak ( lakosságbeli és területi ) akkor még csoda hogy légezik a magyar nép.
Szintén jó egészséget és sok sok érdekes hozzászólást kívánok!
Talán egyszer személyesen is találkozunk. Ha már ilyen jól el tudunk cseverészni.
Hesslervezérezredes
2023-03-27 at 10:48
Nem akar osztozni2023-03-27 at 03:24
A téma “emelkedettségétől” függően vagyok hol csak hesslerezredes, hol pedig hesslervezérezredes (lám erre is milyen jó az internet, hogy seperc alatt ugrom át egy féltucat rendfokozatot, ha akarom:))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Hesslervezérezredes
2023-03-27 at 10:42
Nem akar osztozni2023-03-27 at 03:24
Mindig tisztelettel, elismeréssel – és nem kevés szégyenérzettel – olvasom a “franciások” cikkeit.
Diákként magam is jártam Franciaországban kb. 1 hónapot Inter-rail-lel és nagyon jó élményeim kapcsolódnak hozzájuk. A barátommal – isten nyugosztalja, fiatalon halt meg – a strassbourgi (franciásan igyekeztem írni) dóm tövében ittunk meg egy lityi nagyon olcsó és meg kell mondani, hogy teljesen korrekt elzászi vörösbort.
A szégyenérzet onnan van nálam, hogy az apám francia (meg sok más) nyelvtanár volt, és ahogy cipésznek ó cipője…, hát mi sem tanultunk meg franciául tőle a húgommal, mert tényleg nem volt pont ránk ideje (rengeteg külön óra stb.) – a cucilizmus (sem) kényeztette el a tanárokat, konkrétan: baromi szegényen éltünk. A szégyenérzet igazi alapja azonban az, hogy én angol-francia tagozatos voltam a gimiben és meg sem fordult a fejünkben, hogy esetleg a lógás, züllés mellett és helyett megtanuljunk franciául is. Hozzá kell tenni, hogy az angol után rohadt nehéz más idegen nyelvet megtanulni, mert szinte minden más nyelvnél vissza kéne szokni a nyelvtani nemekre, egyeztetésekre – ez ugye mind nincs az angolban a he, she, it egyedüli kivételével – szóval az angol után a la, és le külön beseggelése teljesen értelmetlennek tűnt (meg hát előtte és alatta végigszenvedtük az orosz nyelv ilyen kínzásait).
Pedig ugye a két nyelvben – angol-francia – rengeteg közös – alapvetően latin, de az angolban inkább a franciából átvett – szó van. Azért egy francia szöveg nem teljesen idegen tőlem most sem.
Nos, amit a franciákról írt, az – most is – nagyon tanulságos volt.
És, tudja, elszomorító is.
Ránk nézve.
Mégpedig azért az, mert ebből látszik, hogy a polgárosodás – franciásan: a citoyen-né válás (szitoajen, ha jól ejtem) – útján gyakorlatilag: sehol nem tartunk.
És ez alatt én a POLGÁRI ÖNTUDATOT értem elsősorban.
Azt az öntudatot, hogy én – azaz: ÉN – vagyok valaki az Állammal szemben. Sőt: ÉN VAGYOK VALAKI az Állammal szemben.
És ez még akkor is igaz, ha tudjuk jól, hogy egyébként – némi paradoxicitással – pont a francia Állam egy erős állam, ha úgy tetszik: AZ állam (kiemelés tőlem).
A sokat – és joggal – gyalázott francia forradalom (a “nagy” jelzőt azért elhagynám) egy értelmes eredménye azért mégiscsak volt: a polgári öntudat megteremtése az alattvalói tudat helyett (még ha utóbbi azért még ott is jópár vonatkozásban máig megmaradt, habár messze nem meghatározó jelleggel).
És amikor mi nem minden hübrisz nélkül mondjuk, hogy de mi, lám, mennyire immunisak vagyunk a baloldali eszmékkel szemben, thanks to the 40 years of communism, akkor sajnos azt is hozzá kellene tennünk, hogy az alattvalói – csinovnyik – tudat viszont még bőven bennünk maradt.
És ez utóbbi magyarázza, hogy miért kussolunk most is a már megint világelső inflációnk alatt az új-kádárizmusban (merthogy az “Orbán-rendszer” nem más, mint egyfajta “új-kádárizmus”, ezt kár tagadni).
Ha nem veszi rossznéven én javasolnék Önnek egy új nickname-et, a hozzászólásai alapján messze megérdemel egy sokkal karakteresebbet: legyen Ön: de Gaulle de Hongrie (én személy szerint nagyra tartom de Gaulle-t amúgy is – természetesen nem ájult csodálattal, hanem józan értékítélet alapján – nagyon elkelne itt nálunk egy hasonló – kicsit bántó, de találó jelzővel – “tökös” “csávó”, mint amilyen ő volt a franciáknak).
Remélem nem sértettem meg az ötletemmel, a másik név-javaslatom a Józan-értelem lett volna természetesen franciául, most nem néztem utána a szótárban, meg ugye nem is tudok helyesen franciául.
Most is köszönöm kiváló hozzászólását és jó egészséget Önnek!
Nem akar osztozni
2023-03-27 at 03:24
Hesslerezredes
Én is tanultam már korábban az Ön hozzászólásaiból, úgyhogy kellemes a kölcsönös elismerés.
Francia témában sokat tudok mondani mert minden nap nézem a francia tv adókat. Ma pl arról volt szó, hogy szombaton véres összecsapás volt egy olyan vidéki csoport ( részben a paraszti életformát védő, részben zöldekből álló vadon élő csoport ez ) és a rendőrség között, ahol több száz sebesült volt, mindkét oldalon. Ezeket ZAD néven említi a fr tv ( Zone Agriculture Défence) azt hiszem hogy a mezőgazdaság régi módját hoznák vissza és egy több száz fős, a természetben élő csoport ez, és szombaton arra készültek hogy egy megemlékezést rendeznek a nyugdíj törvény miatt kirobbant sztrájkokról meg a küzdelemről, és emiatt kivezényelt oda a fr belügy kb 4000 rendőrt, sok furgonnal. Ezek pedig szintén több ezren voltak, de azt mondták, hogy a rendőrök kezdték őket könnygáz gránátokkal provokálni. Ők meg molotov koktélokkal válaszoltak, eldurvult a helyzet, sok rendőr is megsebesült, kiégett rendőrautókat meg szabályos harctéri képeket mutattak. Sok fiatal megsebesült, az ujjuk leszakadt, szemüket kilőtték.
Arról nincs semmi hír a PS – en hogy Izraelben is polgárháborús állapotok vannak már több hete ?
A franciák nagyon ki vannak akadva mikron ellen és az ellenzék ezt meglovagolta: nőtt a népszerűsége Marine Le Pen- éknek. Főként, hogy átadta a párt vezetését egy dinamikus és okos fiatalembernek. Ő megtartotta a két képviselői állasát: fr és eus képviselő.
A nagy baloldali párt, az Engedetlenek pártja is nyert pár pontot.
Úgy látszik, hogy most a pénz bekaszálás mindennél fontosabb mikronnak,( illetve a mögötte álló rosszcsildéknak) meg is mondta egy tv- s interjúban, hogy felvállalja a népszerűtlenséget. Őt bizonyára feljebb buktatnák a globalista aggastyánok, ha megbukna Fro-ban! Az EU parlament elnöknője már nem fiatal és van de lejjebb neki …
A következő sztrájk – nap amit a fr szakszervezet hirdetett meg, kedden lesz.
Ezekről nemigen fog a magyar média hitelesen beszámolni, mert fél a magyar kormány hogy Mo-n is kitör a lázadás. Valljuk be, az infláció és a mesterségesen, globalista parancsra alacsonyan tartott fizetések komoly okot adnának rá.
Arról furcsa, hogy semmi infót nem láttam( bár a többi médiát nemigen nézem) hogy miről tárgyalt OV mikronnál ?
Hesslerezredes
2023-03-26 at 10:46
Nem akar osztozni2023-03-26 at 03:19
Kedves Kommentárs!
Nagyszerű a hozzászólása és minden szava igaz és értelmes.
Köszönöm Önnek, sokat tanultam belőle.
Én csak inkább éreztem a helyzetet, de Ön kiváló érvekkel ki is bontotta.
Jó egészséget Önnek és várom további kommentjeit!
Nem akar osztozni
2023-03-26 at 03:19
NEM ÉRTEK EGYET A CIKKBEN LEÍRTAKKAL.
A tüntetésekre azok is elmentek, akik Mikronra szavaztak, a közvélemény kutatás azt mutatta, hogy mikronnal csak 8 % ért egyet, meg ennek a cikknek a szerzője, aki csak úgy tud fogalmazni, hogy minden második szava idegen szó. Egyáltalán magyar ő?
MIKRONNAK NINCS IGAZA ! És maximálisan egyetértek Naprózsa, Hesslerezredes, khm és chatillon r. hozzászólásával.
Amit Mikron meg OV a nyugdíjjal kapcsolatban előad, az hazugság és szégyen, miközben ők maguk és a multik ( akiknek ők kedvezményeket , pl 9%-os adót), adnak, AZOK ÉS ŐK MAGUK, VAGYIS A HATALOMBAN ÜLŐK MINDEN ÉVBEN MEGSOKSZOROZZÁK A BEVÉTELEIKET! Az összes EU-s vezető a davosi elithez van bekötve.
Mo-n is milyen igazságtalan volt a legutóbbi nyugdíj emelés, ahol ugyanakkora százalékkal emeltek a legalacsonyabb nyugdíjjal rendelkezőknek, meg Ádlernek is, akinek úgy hírlik, 4 millió Ft a havi nyugdíja. Jól megfizették az áruló köztársasági elnököt ( nincs egyedül) aki felállva mondott beszédet Trianon évfordulóján, hogy “ nincs semmilyen területi követelésünk”.
Namost, leírom ami a fenti cikkből kimaradt:
1) A francia nem lusta hanem okos és öntudatos nép, önérzetes és kimondja az igazat, amikor már túlöntik a poharat:( és itt ez volt az utolsó csepp a pohárban ) a nyugdíj törvény módosítása nem népességi probléma, hanem roccsildék kiadták az utasítást Emmának, hogy hajtsa be a banki tartozásokat a népen, mert sokba kerül a háború. Ezt a háborút bármi áron tolni akarja a globalista banki világ, hiszen a léte függ tőle. Kétpólusú lett a világ és bizony, a másik pólus kilátásai jobbak. Putyinék először Európával akartak együttműködni, az olcsó és szinte korlátlan mennyiségű olaj meg gáz jól egyesült a fejlett európai technológiával.Ezt azusa megfúrta, Európát túszul ejtve, szétrombolta ezt a gyümölcsözőegyüttműködést, és most ugyanezt az előnyt, azaz az olcsó orosz energiát Kína fogja élvezni.
Mondanom se kell, hogy az eddig is rendkívül gyors fejlődést mutató Kína most szárnyalni fog, az öngyilkos EU pedig le fog lohadni, az infláció pedig nőni fog az EU-ban.
Tehát a franciáknak elegük van Emmából, az EU vezetésből, meg a globalista banki davosi elitből.
A Covid cirkusz, az életszínvonal fokozatos romlása, a háborús hisztéria, az ország fele a migráns simogatás miatt is belefáradt a nokedli nyelésbe.
2) Emma nagy felháborodást keltett az anti- demokratikus módszereivel, a “ Szabadság, egyenlőség Testvériség “ országában, ahol az “Emberi Jogok” nyilatkozatát is megfogalmazták. Két havi békés és igen masszív tüntetéssorozat után nem fogadta a szakszervezeti vezetőket, holott azok ezt levélben kérték.Emellett, megkerülte a demokratikus parlamenti szavazási módot, és egyszemélyben döntötte el a reformot, az ország túlnyomó többségével szemben. Ez nyílt diktátum.
3) A fr ipari miniszter elmondta egy tv-s interjúban, hogy “ többet kell dolgozni, mert az ország adósság halmaza magas, azt törleszteni kell, ha nem, akkor a kamatokkal sokkal magasabbá válik az adósság. Csak azt nem tette hozzá, hogy roccsildék kötelezték Fro- ot a háborús kiadásokra. Ez se tetszik a franciáknak.
Itt beszúrom, hogy Mo-n is ez a helyzet: azért fizetünk ilyen magas ÁFÁT, mert az adósság terhet kell nyögnie a népnek.
4) Nincs demográfiai probléma Fro-ban, mert a migrànsok és azok leszàrmazottjai rendkívül szaporàk. Csak az a probléma, hogy el kell őket tartani.
5) Franciao-ban nagyobb a munkanélküliség mint Mo-n, vagy a többi eus közép-keleti országban, vagyis így is később mennek nyugdíjba , mert le kell dolgozni a munkanélküli éveket.
A fiataloknak nincs elég munka, a gyárak, üzemek keletre való áthelyezése miatt. Megmondták a franciák, hogy ne akarják az időseket ott tartani a munkahelyeken 64-68 éves korig, miközben a fiataloknak nincs elég munka. És, tegyük hozzá, hogy nem is lesz több munka, mert a robotok már most jelentősen csökkentették a munkahelyek számát. Bemész a multis közértbe, és magadnak kell a vonalkódokat áthúzni egyenként a gépi pénztáron, és ott fizetsz, nincs kasszás néni, csak fele annyi személyzet. És, ez mindehol így van, póstán, irodákban, közlekedési vállalatoknál, stb… azelőtt két sofőrrel mentek a buszok( biztonságosabb is volt) a villamoson is volt kalaúz,, EZ RENDBDN IS LENNE ÍGY HA A HASZON NEM CSAK A NAGYTŐKÉSEK ZSEBÉBE VÁNDOROLNA, HANEM MEGOSZTANÁ A NÉPPEL!
De, nem akar osztozni. Hajrá Franciaország!
Bukohill
2023-03-24 at 22:18
És persze az élet egyre drágul, így neki egyre többet kell lopnia.
Bukohill
2023-03-24 at 22:14
Őrnagy 2023-03-23 at 17:31
“akkor nincs mit ellopni”
Megmosolyogtató az a gondolat, hogy egy politikus ne találna ellopni valót.
A nyugdíjasok az kapják, amit a politikusok már nem MERNEK ellopni.
Pedig istentelenül merész egy népség.
Azért kell a nyugdíjkorhatárt emelni (ezzel az elhalálozáshoz igazítani) mert különben a politikusnak ki kellene állnia, és be kellene vallania, hogy fenntartható fejlődés nem létezik, az országa lejtőn van (és azon is marad), mert neki se tudása, se bátorsága, se ereje nincs ezen változtatni.
Orientál
2023-03-24 at 20:31
Van gond. Ezért érdemews a németeknél megnézni hogy mennyi életkorba mehetnek ott a melósok nyugdíjba.?
Királytigris
2023-03-24 at 19:51
Ha a korfa kedvezőtlen, akkor a felosztó-kirovó rendszer müködédése zavart szenved. Ez ökölszabály. Ezen kár vitatkozni.
Mit tehet Macron, vagy bármelyik más kormány ilyen esetben? Emeli a nyugdíjkorhatárt, vagy növeli a nyugdíjjárulék nagysásgát, vagy mindkettőt.
Azonban most az egész EU más problémákkal is szembenéz, mai kihatással van a felosztó-kirovó nyugdíjrendszerre, mert az országok nem tudják kigazdálkodni a nyugdíjakat a termelés visszaesésével járó csökkentett járulékbefizetések miatt.
Ezek: -Migránsok, akiket el kell tartani.
-Klíma zöldhiszti, ami alapállásból energia válságot idéz elő. Ez magával vonja a drágább
termelést.
-Az orosz-ukrán háborúra való hibás EU-s reagálás a szankciókkal.
Tehát a probléma összetett.
Hesslerezredes
2023-03-24 at 15:45
Nem látom be, hogy Naprózsának miben nincs igaza – mert mindenbe, szó és betű szerint is igaza van.
És ennyi.
Solaris
2023-03-24 at 14:58
Amint azt egy előttem szóló nagyon helyesen mondta, nincs semmi köze a nyugdíj összegének és
a nyugdíjkorhatárnak a pillanatnyilag dolgozók számától.
Piaciasan fogalmazva a munkát vállaló egy szerződést kötött az állammal, hogy a korhatár betöltése
után emberhez méltó módon eltartja.
A “szerződésben” nincsenek feltételek, kifogások, és propaganda hasbara.
Mint mindennel, a mindenkori állam evvel is mega-visszaél és elviszi a beszélgetést az erdőbe.
Hajrá franciák, csak a bárányok hallgatnak…
Az átlagnyugdíj összege 2022. januárjától 160 960 hígforint. Egyszerübben 400 euró.
A legokosabb döntés a nyugdíjkorhatárig félretenni 50.000 eurt (egy kis és szerény lakás)
és az beosztással felélni.
Osztán hagyni okosékat propagandázni, hazudozni.
Osztán akkor világos, hogy merre van az előre.
Pénz a zsebbe, pofa súlyba, kibicnek kuss.
kanigunda
2023-03-24 at 10:45
Hesslerezredes 2023-03-24 at 08:37
Hasonló duma ment a Kádár rezsim vége felé is: Az életszínvonalat táplálták a hitelekkel.
Már akkor sem igazán hittük ezt el. Ma meg….
Hesslerezredes
2023-03-24 at 08:37
Nem Trombitás, Makronnak nincs igaza.
A társadalom – értsd: a valóban dolgozó társadalom – bőven megtermeli ennek a jelenlegi nyögdíjkorhatárnak a fenntartását is.
A kapitalista berendezkedés, azonban elveszi – ellopja – az erre fedezetül szolgáló pénzeket.
Nyugodtan nevezzenek kommunistának – attól ez még igaz.
Úgyhogy a kizsákmányolás szintjét kellene kurvára visszavenni és akkor még ennél alacsonyabb nyögdíjkorhatár is lehetne.
Rossz nézni, amit maga művel a vonalas, neofita, megfelelési kényszerével.
hivő
2023-03-24 at 08:14
Egy társadalom minőségét,
egészségét jol jelzi az
ahogy a gyermekeket
és az időseket kezeli.
Az is igaz,hogy fejétől büzlik
a hal.Az is igaz,hogy a Ratko
generácio,az USA-ban a boomerek,
nagyon sok pénzt fizettek be
az nyugdijalapba,ha azt nem
költötték volna el másra.
De végül is az emberség dönti
el,hogy bánunk a védtelenekkel.
De mivel nagy a felháborodás
a nyugdijkorhatár emelése ellen,
szép csendben be van vetve a többi
ember ellenes megoldás,az oktatás
behálozása,az euthanázia elfogadtatása,
egyéb járványok, a betegellátás
centralizálása biztositja,hogy ne
sokáig élvezzük a nyugdijat.
moliere
2023-03-23 at 21:50
Bocsánat a hölgyektől, akinek nem blúza, ne vegye magára!
Mikron (aki egyébként szerintem a mai Európában a félszemű király, és hogy kétszínű, azt hagyjuk már, mert akkor nem is ismernénk, ha egyenes lenne…), azzal nyert, hogy óriási, felmérhetetlen PR előnyt jelent neki a felesége. A mai nyugaton a társadalom elöregedett, iszonyat sok öregecskedő nő éldegél a hiú ábrándjai alá temetve ötven és a halál között, zömmel egyedül, a férje már rég lelépett, fiatalabbra cserélte, a gyerek(ek) kirepültek, a munkahelyen háttérbe szorult, az udvarlók mind elégtelenek, ki büdös, ki iszik, ki több vasat tart a tűzbe, ki nem teljesít jól az ágyban, és van persze mindent teljesítő, akit meg el kell tartani, szóval a helyzet reménytelen.
És akkor jön egy lovag, aki megmutatja, hogy van élet a halál előtt. A saját, teljesen magyar, jobbos kolléganőim, 60 körül is hatása alá kerültek ennek a – valljuk be! – betegesen kretén és természetellenes kapcsolatnak, hogy “mér, szerintem meg nagyon aranyosak”. Szóval igen. Ez az, ami hozott neki egy akkora PR előnyt, ami behozhatatlan. Ma a választásokat az ötven feletti nők döntik el. Ebben a zónában – hála Istennek! – nálunk ott vannak azok a nagy számú hölgyek, akik huszon-harmincas korukban a koporsós beszéd során szerettek bele Orbán Viktorba, hosszú jó egészséget nekik!!! 🙂
Macronnak aznap lenne vége, amikor a nyanya meghal, vagy kiderülne, hogy Macron félrekúr, buzi, esetleg pórázon vezeti és meglovagolja otthon a vén szatyor.
Ennyi. Egyébként a nyugdíjkérdésben igaza van, régi vezérelvem: nem pelenkáztátok a gyerekeiteket, hát pelenkázzátok egymást!
Nem indulatból mondom, egyszerűen nem lesz más megoldás.
Naprózsa
2023-03-23 at 21:12
Kedves Őrnagy!
Mindenkinek joga van azt hinni amit akar. Én viszont tudom, hogy amit leírtam az a valóság, és ahogy elnézem a kommenteket, nem vagyok egyedül azzal, hogy ez a “nincs elég fiatal, hát ne hagyjuk, hogy az öreg emberek sokáig élvezhessék életük végén a pihenést, dolgozzanak míg meg nem döglenek” – hozzáállást ők se tartják méltányosnak, mikor naponta ébrednek arra, hogy fáj valamijük és nem megy már úgy a munka mint mikor agyondolgozták magukat…
Orientál
2023-03-23 at 19:11
Francia tüntetők a többi ottaniakkal együtt mint a Soros csicskák hagyják hozzájuk beszökni a nem dolgozó élősködő gazdasági muszlim és egyéb migránsokat ,na akkor tartsák is el a francia őslakosok a léha élősködő migránsaikat. Hogyha képtelenek a problémát felismerni.
Őrnagy
2023-03-23 at 17:31
@ Naprózsa2023-03-23 at 16:13
Ki kell, hogy ábrándítsalak. Tetszik, nem tetszik, a nyugdíjasokat a munkában lévők munkája által létrehozott többlet értékből fizetik. Ha a munkában lévők nem termelnek többlet értéket, vagy túl kevés többlet értéket termelnek, akkor nincs mit ellopni, nincs miből fenntartani az állam működését, nincs miből fizetni az ország működéséhez szükséges közös költségeket, és nincs pénz a nyugdíjasokra se. Ha a teljes lakosságban egyre kevesebb százalék az értéktöbbletet termelő munka (ha csökken a többlet értékteremtők aránya, a fogyasztók összességén belül), akkor ha semmit nem lopnak, senki nem élősködik, akkor is kevesebb fogyasztani való jut a százalékosan növekvő nyugdíjas lakosságnak, és ennek két alapvető oka is van:
1, Csökken a reprodukciós ráta
2, Nő a nyugdíjasok életkora, és mennyiségi száma az értéktöbbletet termelők arányához képest.
Olyan társadalom még a legvadabb kommunizmusban se volt, hogy ne lettek volna Oligarchák, és élősködők.
A fiatalokat meg nem szó szerint kell érteni! Vannak járulék fizetők és vannak nyugdíjasok! Ezen belül se mindegy, hogy milyen az értéktöbblet előállításban foglalkoztatottak és a társadalom működtetéséhez szükséges szektorban foglalkoztatottak (orvos, tanár, közigazgatás, rendőrség, ügyészség, tűzoltóság, katonaság, stb.) aránya! Ez utóbbiak mind szükségesek, de közvetlenül nem állítanak elő fogyasztható többletértéket, de ugyanakkor ők is fogyasztanak, mint a nyugdíjasok!
obsitos
2023-03-23 at 17:06
Brávó; a hazai életkor-emelések után valahogy nem volt ennyire színes a hozzászólások kavalkádja !
A Dicstelen Baloldal frankón felemelte a nőknek 55 évről 62 évre; HÉT ÉVVEL a korhatárt, olyan csönd volt, hogy a Dunaparton meghallottam a szúnyogricsajt, pedig 200 m-re van !
Nem a másokéval kell törődni, itt van nekünk a sajátunk, máris 65 év a korhatár, a “Nők 40” c. lehetőségnél levonnak ám százalékokat.
Naprózsa
2023-03-23 at 16:13
Kedves Chatillon és kedves Z!
Tökéletesen egyetértek Önökkel. Ezzel az egész nyugdíjrendszerrel kapcsolatos örök hazugsághalmazzal is baj van.
Nem igaz, hogy a fiatalok nyugdíjbefizetései tartják el az időseket, sőt az sem, hogy a befizetéseiből kap vissza a nyugdíjas.
Ez csak egy pofátlan kacsa, ami arra szolgál, hogy az élősködő elit minél többet tudjon lehúzni az igazi munkát végzőkről!!!
A nyugdíjasokat, betegeket, fogyatékosokat és gyerekkorosztályt mi együtt közösen tartjuk el. Nem a gyerekek, fiatalok korosztályának a számától függ, hogy mennyit adnak a nyugdíjasoknak, ez csak mese, hanem a termelékenység és egyéb társadalmi élősködők, túlfogyasztó elit, s persze a háborúkba öntött számolatlan energia határozza meg, hogy mennyit akarnak adni a megfáradt korosztálynak.
Cumi, cumi, cumi, hogy aki több fizetéséből több járulékot fizetett be, az többet is érdemel kapni nyugdíjasként. Eltekintve a szorgalmas és valódi munkát végző alulfizetett emberektől akiket így vesznek rá, hogy sokat fizessenek, épp azok nem érdemelnek semmi nyugdíjat sem akik mint bankokat tönkretevő táncikáló bankárok, vagy hazaáruló túlfizetett Karácsonyok, Hadházik, ragacsos kezű internet pöcsművészek, NGO-s társadalmi élősködők, Antifák és egyéb káros lények, pedig ezeknek a legnagyobb lesz majd a nyugdíjuk.
A nyugdíjra fordítható érték mértéke nem a nyugdíjjárulékoktól függ, hanem a valódi termelékenységtől, amit a technikai fejlődés határoz meg, és az az arány, hogy az összértéket hány eltartottra osztjuk el.
Valódi munkára kell szorítani a társadalmi károkozókat, a potyázókat, és persze nem kell hazavágni a gazdaságokat és mindent felégetni a háborúkkal.
Vagyis a migránsokat, a szülőgép nejeiket, a munkát soha nem ismerő lusta kölykeiket, a liberális társadalmi fosztogatókat, az álbeteg járulékosokat, a háborús hiénákat és uszítókat, a teljes politikai elitet és csicskáikat, a munkát nem végzett börtöntöltelékeket kell munkára kényszeríteni, és nem önteni az ukrániába számolatlanul a pénzt, és akkor jutnak a megfáradt nyugdíjasoknak bőven.
Azt meg dühítő olvasni, hogy ezzel az “Én megérdemlem, te meg nem, mert nem dolgoztál eleget” egymás ellen uszítást, amit ez a befizetési uralmi mese indukál.
Egyrészt mert sokan önhibájukon kívül nem tudnak annyi munkát végezni mint mások, akik szerencsésebb, strapabíróbb alkattal rendelkeznek (én például boldogan végeznék építkezési fizikai munkát is, de nem bírja a gerincem, és folyton kifordul a térdem).
S arról se feledkezzünk meg, hogy sokan meg se érik a nyugdíjkort. Nemcsak az egészséges életmódon múlik, hogy ki meddig él, hanem azon is, hogy mennyi pszichikai terhelést tud például elviselni. Mert a túlzott stressz is tud gyilkolni, több építész kollégám és kivitelező cég vezetője, vagy a könyvelőm például rákban és/vagy hirtelen, szívinfarktusban halt meg, józan és hasznos munkát végző értékes, felelősségterhes emberként nem élve meg a nyugdíjkort…miközben pld. Soros, Biden stb-k élték, élik mocskos káros patkányként a világát!
Őrnagy
2023-03-23 at 15:29
@ Z2023-03-23 at 14:50
Az a baj ezzel, hogy ha kevesebb gyerek születik, miközben a nyugdíjasok várható élethossza nő, hiába csökken a nyugdíjasok száma is idővel, egyre kevesebb értékteremtő által megtermelt értéktöbbletből kell nyugdíjellátást fizetni a már nem dolgozó korosztály részére, tehát a dolgozók és az eltartottak aránya folyamatosan romlik, amit csak a nyugdíj korhatár emelésével lehet ellensúlyozni.
Erre nem megoldás illegális migráncsok beengedése az országba, akik úgyse dolgoznak. Lehet megoldás az, hogy akinek megvan a 2 gyerek, az nyugdíj kiegészítést kap, ahol 2 gyerek van, ott “pénz az ablakban”, ahol 1 gyerek van, ott 10-15% nyugdíj csökkentés, ahol egy gyerek sincs, ott a duplájával kevesebb nyugdíj járjon, mert nem tett meg az illető semmit azért, hogy a népesség fennmaradjon.
Z
2023-03-23 at 14:50
Chattillon r, ezt pofázom már évek óta. Ha pedig kevesebb gyerek születik, akkor valamikor kevesebb lesz a nyugijas is. Ezek egyenes arányban csökkennek. Ami viszont meredeken nö, az a naplopó politikusok(eu) és a szociális rendszert kihasználó paraziták száma. Nem hinném, hogy az az országnak hasznos lenne, ha minél több rétibrazil jönne a világra, ugye?
Őrnagy
2023-03-23 at 12:17
@ Uncle Ment2023-03-23 at 11:33
Még nem tartunk ott, hogy a robotok munkájából finanszírozni lehetne a nyugdíjasok létfenntartását, ha túl hamar mennek nyugdíjba, és túl sokáig akarnak élni nyugdíjasként.
Országok listája a születéskor várható élettartam alapján az Egészségügyi Világszervezet (WHO) 2015-ös tanulmánya szerint, amelyet 2016 májusában publikáltak:
1, Japán: 83,7 év
2, Svájc: 83,4
9, Franciaország: 82,4
57, Magyarország: 75,9
Uncle Ment
2023-03-23 at 11:33
No és mit szólnak ehhez a robotok?
Hm
2023-03-23 at 11:09
@ Albert Heim
Nagyon hamar abbahagytad a munkát. Én 72 éves koromban hagytam abba a kemény fizikai munkát, de nem azért, mert nem bírtam, csak azért, mert a járvány idején összezavarták a piaci viszonyokat, és nem volt értelme dolgozni. Viszont még mindig keményen sportolok.
Nem inni, nem dohányozni, nem drogozni, nem elhízni, és ha lehet, rendszeresen sportolni. Persze aki egészségtelen életmódot él, annak mindegy mit dolgozik (szellemi, vagy fizikai munka), akkor is roncs lesz 50-60 éves korára.
Albert Heim
2023-03-23 at 09:49
66 évesen mentem nyugdíjba .Kőműves, ács voltam. A titok nyitja nem kell dohányozni alkoholt sem kötelező inni és drogozni sem valamint az étkezésnél kerülni a zsíros fűszeres ételeket . 70 éves vagyok még rönk hasító baltával fát hasitok és nem gond betont keverni ,bedolgozni .Volt kollégáim mind meghaltak 50-60 éves korukban .Volt aki büszkén mondta ő vizet nem ivott mióta dolgozik .A francia egy lusta népség .Mit szólnának a holland modellhez 67,4 év férfinak nőnek egyaránt a nyugdij korhatár.
chatillon r
2023-03-23 at 09:32
a nyugdíjkorhatár emelése ostobaság. valaki már hatvanévesen nem tud dolgozni, valaki meg hetvenévesen is simán. ezért ezt differenciálni kellene. a nyugdíjat is maximálni kéne nem kellene milliós nyugdíjakat fizetni, azoknak akik amúgy is hatalmas fizetéseket akasztottak le aktív életükben. nem ingyen dolgoztak. mások is dolgoztak de nem fizették meg őket. Ők viszont több ember bérét markolták fel, azaz abból éltek, hogy másokat nem fizettek meg. Téves elképzelés, hogy aki többet dolgozik annak több a jövedelme. sok esetben annak több a jövedelme akit jobb helyre ültettek, haverok, vagy aki csal, másokat kihasznál, másokra tapos, másokat ellehetetlenít. A nyugdíj és a gyerek összekapcsolása szintén ostobaság. a nyugdíjat nem a gyerek miatt kapja valaki, hanem azért mert dolgozott és levonták. egyébként legalább tíz évig csak azt fizetik vissza amit levontak. rengeteg ember nem kap semmit mert addigra meghal vagy pár évet élvezi a nyugdíjat, ami kevesebb mint amit befizetett. legtöbb nyugdíjat érdemtelenül pont az életükben is jól kereső, nyugodt életet leélő 90 évig élő nagynyugdíjasok kapják. Az hogy valakinek van gyereke van nincs nyugdíj szempontjából érdektelen. Mit ér az a gyerek aki bűnöző lesz vagy az akit a gazdag szülő külföldre küld és ott adózik? Mi haszna belőlük Magyarországnak? Miért kéne ezeket a családokat preferálni? A nyugdíjamért én dolgozok meg nem ők. Nem dolgoztak rám, nem dolgoznak rám és nem fognak rám dolgozni. viszont egy csomó állami támogatást leakasztottak.
Őrnagy
2023-03-23 at 08:55
@ khm
“Fizikai munkásoknak nem való a 64 év, mint nyugdíjkorhatár”
Ez így nem igaz!
Egészségtelen életmódot folytató fizikai és szellemi munkásoknak egyaránt nem való a “64 év, mint nyugdíjkorhatár”!
Tudok olyan gyártulajdonosról, aki egészséges életmódot folytatott, és mint gyártulajdonos szellemi munkát végzett. A kommunizmusban mindenét ellopták a kommunisták és 8 évre elhurcolták. Mellélbüntetésként 10 évre eltiltották a szakmája gyakorlásától. Amikor szabadult, segédmunkásként tudott elhelyezkedni. Kemény fizikai munkát végzett, de egészséges életmódot folytatott. Nem ivott, nem dohányzott. A 10 év letelte után kisiparos lett, és tovább végezte 80 éves koráig a kemény fizikai munkát.
A dolog titka az egészséges életmód!
khm
2023-03-23 at 07:40
Fizikai munkásoknak nem való a 64 év,mint nyugdíjkorhatár. Értem én,hogy bankárszemmel ez másként látszik.