Pesti Srácok

Az új T-Cross: egy menő társ a mindennapokra

Az új T-Cross: egy menő társ a mindennapokra

Kívül-belül fiatalos stílus és vagány formavilág jellemzi az új T-Cross modellt, amely a Volkswagen szabadidőautó-kínálatának legkisebb tagja.

Az SUV-modellek népszerűsége egyértelműen látható Európában: a gyártók sorra mutatják be az emelt hasmagasságú négykerekűiket. A Volkswagen az utóbbi időben több szabadidő-autót is piacra vezetett már: világszerte jelenleg összesen kilenc, Magyarországon öt különböző típus érhető el a palettán. A T-Roc, a Tiguan, a Tiguan Allspace és a Touareg alá érkezett a kínálatba a nemrég bemutatott T-Cross, amely a Polo alapjaira épülve a kisméretű SUV-k mezőnyében kínál alternatívát a vásárlóknak.

Fiatalos stílus, vagány formavilág

A fiatalos stílusú és vagány formavilágú T-Cross megjelenése jellegzetes, az orrkialakítása a márkatársakat idézi. Különleges ismertetőjele a csomagtartót keresztbe szelő egybefüggő lámpatest, amely vizuálisan kiemeli a modell szélességét.

PestiSracok facebook image

A T-Cross 14 milliméterrel magasabb, 55 milliméterrel hosszabb a Polónál, ellenben 12 centivel rövidebb az eggyel nagyobb kategóriatársnál, a T-Roc modellnél, de 2,5 méteres tengelytávolságának köszönhetően a kategória egyik legtágasabb modellje. Az ülések 10 centivel magasabban helyezkednek el, mint a Polo esetében, így kényelmes a ki- és beszállás. Az utastérben nem kizárólag a játékos beltér színes betétei figyelemfelkeltők, hanem az autó kis méretének ellenére nyújtott helykínálata is, amely a fej- és lábtérben is tettenérhető. Praktikus megoldás, hogy a hátsó üléseket sínen állíthatjuk előre-hátra (a hátsó üléssor így 14 centiméteres hosszon mozgatható), attól függően, hogy nagyobb lábtérre vagy nagyobb csomagtérre van épp szükség. A csomagtartó mérete alapesetben 385 literes, de akár 455 literes is bővíthető. Szükség esetén az első utasülés is ledönthető: ilyenkor akár egy 2,4 méteres tárgyat is bepakolhatunk a kocsiba.

Kiváló ütközésvédelem és utasvédelmi rendszer a maximális biztonságért

A T-Cross Life és Style felszereltségben érhető el hazánkban, és már alapesetben manuális légkondit, multifunkciós kormánykereket, állítható magasságú, lehajtható támlájú első utasülést, variálható csomagtérpadlózatot és 16 colos könnyűfém keréktárcsákat kínál. De a T-Cross alapfelszereltségéhez számos olyan vezetői segédrendszer tartozik, amelyek ezelőtt csak nagyobb kategóriájú járművekben szerepeltek. A kocsi kiváló ütközésvédelme mellett az utasvédelmi rendszer tovább növeli a biztonságot, csökkenti az ütközések kockázatát és egyben biztosítja a nagyobb utazási kényelmet.

Az alapfelszereltség része a Front Assist környezetfelügyelő rendszer, a Pedestrian Monitoring gyalogosfelismerő rendszer, a városi vészfékfunkció, a Lane Assist sávtartó rendszer, a Hill Start Assist emelkedőn elindulást segítő rendszer, a proaktív utasvédelmi rendszer és a holttérfigyelő is, amely a sávváltásoknál segít az integrált hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztetéssel. A jármű kívánságra fáradtságérzékelő rendszerrel, adaptív sebességszabályzóval és parkolóasszisztenssel is felszerelhető.

Digitális kényelem

A T-Cross a külvilággal való kapcsolattartás és konnektivitás jelenleg elérhető legmagasabb szintjét biztosítja, továbbá a fedélzeti funkciók működése és személyre szabhatósága is intuitív. Az okostelefonok induktív módon tölthetők, és akár 4 USB-csatlakozó segíti a digitális kényelmet. Mindkét felszereltségi szinthez rendelhetünk különböző dizájncsomagokat is, amely a külső és belső színvilágot is meghatározza.

A Volkswagen legkisebb szabadidő-autója jelenleg két turbómotorral, a háromhengeres, részecskeszűrős, 1.0 literes, 95 és 115 lóerős TSI-vel vásárolható meg, amelyekhez motorváltozattól függően 5- vagy 6-fokozatú kéziváltót, illetve 7-fokozatú DSG-t rendelhetünk. Később érkezik a kínálatba a 150 lóerős, 1.5-ös TSI és a 95 lóerős, 1.6-os dízelmotor is. A T-Cross belépőmodellje, azaz a 95 lóerős, 5-fokozatú kéziváltóval szerelt Life felszereltségű változata 5 645 700 forintról indul, az erősebb motorért megközelítőleg 200 000 forinttal kell többet fizetnünk a márkakereskedésekben. (x)

Ajánljuk még

A Mezey-válogatott egyik legnagyobb rejtélye a Nyilasi-ügy lett – Ma sem egyértelmű, hogy miért maradt itthon a csapatkapitány

Exkluzív 2021 június 2.
A Mezey-válogatott történetében három különlegesség, ha úgy tetszik, nagy rejtély, „titok” van. Az egyik az, hogy miként tudott szinte a semmiből kinőni egy világverő gárda? A másik, hogy miért ért véget ez a csodálatos menetelés úgy, ahogyan véget ért? A harmadik pedig az, hogy a csapat szellemi vezére és csapatkapitánya, Nyilasi Tibor vajon miért nem utazott ki a mexikói világbajnokságra? Visszaemlékező sorozatunk mai részében a Nyilasi-ügy hátterét igyekszünk feltárni.

Szabadon engedték a fia brutális meggyilkolásában közreműködő anyát

Exkluzív 2024 május 20.
Továbbra is szabad Sz. Zsanett, az a szernyei anya, aki még a hétfői napon az élettársával közösen olyan példátlan kegyetlenséggel bántalmazta a nő 10 éves kisfiát, hogy az két nap múlva a kórházban életét veszítette. A PestiSrácok.hu írta meg idáig egyedül, mit tettek a kegyetlen szülők – holott azt már ők is beismerték. A rendkívüli eset az ukrán hatóságok felelősségét is felveti, ugyanis a nyomozás is csak a polgármester nyomására és a közfelháborodásra indult, helyszíni szemlét is csak négy nappal a történtek után tartottak, addig balesetként kezelték az ügyet. Gábort saját anyja vasláncra kötötte, majd benzinnel leöntötte, párja pedig meggyújtotta a gyerek ruháját. A szülőket az ügyben csak azután vitték be és hallgatták ki, hogy az önkormányzati hivatal munkatársai a szülők bűnösségére vonatkozó bizonyítékot maguk beszerezték és átadták a rendőrségnek – tudtuk meg az ügyre rálátó helyiektől. B. Józsefet már szándékos emberöléssel gyanúsítják és le is tartóztatták. Az ukrán hatóságoknak most az okoz fejtörést, miként határozzák meg jogilag az anya tettét, ezért a hétfői előzetes tárgyalás után is elengedték.

Dubaj-per: tizenkét év büntetőeljárás alatt sem sikerült pontot tenni az ügyre, amelyben legfeljebb felfüggesztett börtön lehet az ítélet

Exkluzív 2023 október 30.
Az idei évben a keddi napon ül össze utoljára a híres dubajozós perben a bíróság. Ahogy most látszik, jövő héten sem fog történni semmi, ahogy a legutóbbi tárgyaláson is csak azt konstatálta Krénusz Éva bírónő, hogy hiába küldik az idézéseket, nem jönnek el a tanúk. És ez így megy évek óta. Illetve egy dolog változott: amíg eredetileg hárman ültek a vádlottak padján, a másod- és harmadrendű vádlott – egy magyarországi szervező és egy akkoriban Dubajban élő nő – a tizedik, illetve a tizenegyedik évben kiszálltak: elfogadták a felkínált felfüggesztett börtönt, illetve pénzbüntetést. Az első rendű vádlott, K. Zoltán nem: azt mondja, ő akkor is végigcsinálja, ha évekig kell még a Pesti Központi Kerületi Bíróságra járnia. A kerítéssel vádolt férfi állítja: nem prostitúciós, hanem hostessmunkára közvetítette a lányokat, ha pedig kerített, akkor párt, férjet, élettársat némelyiknek.

Az utolsó vb-résztvevő magyar válogatott nagyszerű játékosát gyászoljuk – Elhunyt Kardos József (1960–2022)

Exkluzív 2022 július 28.
Életének 63. évében elhunyt Kardos József. Az Újpesti Dózsa egykori 33-szoros válogatott, vb-résztvevő labdarúgója az 1980-as évek egyik legnagyobb védőegyénisége volt. Az elmúlt tíz évben több ízben is módom nyílt interjút készíteni az egykori kiváló futballistával, ezért emlékező írásunkban az interjúkban elmondott gondolatai felidézésével rójuk le kegyeletünket Kardos József előtt, akinek temetéséről később intézkednek.