
Az uniós tagállamok energiaügyekért felelős miniszterei keddi brüsszeli tanácskozásukon jóváhagyták az új személygépkocsikra és kisteherautókra vonatkozó szén-dioxid-kibocsátási normák felülvizsgálatáról szóló rendeletet, amelynek értelmében 2035-ig fokozatosan meg kell szüntetni a dízel- és a benzinüzemű új autók értékesítését az EU-ban, és minden új gyártású autónak kibocsátásmentesnek kell lennie.
Az elfogadott rendelet szerint a 2030-ra kitűzött, köztes kibocsátáscsökkentési célérték az új személygépkocsiknál 55, a kisteherautóknál 50 százalék. A rendelet tartalmaz egy záradékot, amely arra kötelezi az Európai Bizottságot, hogy 2026-ban értékelje a 2035-re kitűzött kibocsátásmentességi célok elérése felé tett előrelépést, és amennyiben az szükséges, vizsgálja felül az elérendő célértékeket. A felülvizsgálat során figyelembe kell venni a technológiai fejlődést, többek között a hibrid technológiák esetében, valamint a társadalmilag méltányos zöld átállás fontosságát.
Az Európai Bizottság 2021 júniusában terjesztett elő a “Fit for 55” csomag részeként jogalkotási javaslatot az új személygépkocsikra és könnyű haszongépjárművekre vonatkozó szén-dioxid-kibocsátási teljesítménynormák felülvizsgálatára. A javaslat célja, hogy hozzájáruljon az EU 2030-ig és 2050-ig szóló éghajlati célkitűzéseihez, előnyöket biztosítson a polgárok számára, és ösztönözze az innovációt a kibocsátásmentes technológiák terén.
Az uniós tagállamok energiaügyi miniszterei kedden megállapodtak abban is, hogy 12 hónappal meghosszabbítják a gázfelhasználásuk 15 százalékos csökkentésére vonatkozó önkéntes célkitűzést.
Forrás: MTI; Fotó: Hatlaczki Balázs/PestiSrácok.hu
jani129
2023-03-28 at 23:58
Végleg?
Nem hinném. A benzines autók túl fogják élni az európai uniót.
csakafidesz
2023-03-28 at 19:47
Orientál 2023-03-28 at 15:30
Fölösleges. Igaz az amerikai autók bazi nagyok európai szemmel, de végülis nagyon jók. Ha választanom kellene egy Mercedes és egy Lincoln között (Lincoln a Ford luxuskocsija) én az amerikait választanám. Amúgy ott más az autózás fogalma. Az amerikai rosszul érzi magát egy ezerhárom köbcentis európai kiskocsiban. Ráadásul vannak hozzá utak, igaz a városokban már nagyok a dugók. (Főképp nyújorkban.) Aki mondjuk az 529 utca végén lakik, és ez az utca három-négy mérföld hosszú, annak kocsi kell, hogy hazamenjen.
A ház fogalma is más. 7-8 rétegű, szemétből préselt csodalemezekből tákolt 200 négyzetméteres előre berendezett fantáziátlan építmény, rendszerint belső ajtók nélkül. (a vécén van ajtó..) Ebben a nagyra szabott amerikai világban maradnak a benzinautók, ott nem sietnek kivezetni őket.
Theo
2023-03-28 at 19:38
Az autoszereloknek újra felviragzik. Jelenlegi benzines autónkat addig fogjuk tartani és javittatni, amíg csak lehet.
Van még papír terkepunk is.
Vigyék az elektromos autójukat a büdös francba. És akkor nem kell akku gyár se, nincs probléma.
Ugye, idióta zöldek?
világkormány
2023-03-28 at 19:22
Agenda 2030.
A világ urai nem akarják, hogy autózzunk vagy repüljünk. Álló célponttá akarnak tenni minket. Tech rabszolgaság, tech kommunizmus.
csakafidesz
2023-03-28 at 19:01
introspection 2023-03-28 at 14:48
Ez tévedés. Párizsban a gőzmozdonyokat elkezdték kitiltani a pályaudvarok csarnokaiból. Gyakorlatilag a Gare de l’Est kezdte el, és ma már nincsen engedély a dieselre se, mert annak a füstje is bekormozza az üveget. A gőzmozdony, nos az tényleg környezet szennyező volt.
csakafidesz
2023-03-28 at 18:57
Naprózsa 2023-03-28 at 16:37
A gyerekem tévéje tönkrement, illetve elromlott. Akkor kicseréltette nagyon drágán a képcsövet. Utána egyre másra romlott el. Hang, stb. Végül rájött, hogy a tévé élettartalma 5 év, és minden része úgy van megcsinálva, hogy 6 évet bírjon csak ki.
csakafidesz
2023-03-28 at 18:53
A világ normálisabb felében tovább fogják gyártani. Azonkivül India, és Afrika továbbra is benzines kocsikat fog használni, mert nincsen villany mindenhol.
Naprózsa
2023-03-28 at 16:37
Az elektromos autó maga a rabszolgaság, hisz távolról is leállíthatják, oszt nem mész te sehova.
Bízom benne, hogy addig megszűnik e patkányfészek, és olyan autók gyártását kezdjük el direkt újra, amiben nincs semmi számítógép, otthon javítható, és el lehet vele menni bárhova.
Ma már ugyanis szinte minden gyártó olyan pofátlan, hogy nem elég, hogy drágán megveteti a tragacsát, de nem is engedi megjavíttatni, hanem monopolhelyzetével visszaél, és javítás címszó alatt még egyszer-kétszer újra kifizetteti a vacakját, ami a garanciaidő letelte utáni két perccel elkezd elromlani az úgynevezett tervezett elavulás módszerével.
De így járunk lassan mindennel. Ma a 4 éves okosTV-nknek nem találunk led háttérvilágítást. Ez is 2 perccel a garancia lejárta után elkezdett belilulni, mára már mindent rózsaszínben és lilában látunk. A TV nagy és nehéz, szervíz messze és nem csinálják meg azonnal, tehát vissza kell menni érte, ha kész, vagyis fuvar drága, kiszállás még drágább, alkatrész led sor aranyárban lenne de nincs is, a gyártó nem csinál, vagy hozat ide alkatrészt, s ezt összevetve lassan már többe kerül mint új TV-t venni.
Ma dobd el, végy újat módszerre vagyunk rákényszerítve azok által, akik direkt szart gyártanak, aztán ugyanazok a multik ránk mutogatnak, hogy környezetszennyezően pazarlunk.
Hogy dögölnének már meg mind Sorosostul, Brüsszelestül és Grétástól!
Ungarn über alles !
2023-03-28 at 16:15
nna addig még a Kruppok, Siemensék, Weishauptok u.a. még résztvesznek egy-két közös gardenpartyn meg ebéden – persze a kurva puccosra glancolt nőstényeikkel együtt
Tudományos libsizmus
2023-03-28 at 15:53
Április 15-én leállítják Németország még megmaradt reaktorait.
Gullwing
2023-03-28 at 15:36
A jó büdös kurva anyjukat.
mindet el kel zavarni a kurva anyjába.
Bezzeg repülök, jachtok meg egyéb miliárdosok játékszerei maradnak..
Orientál
2023-03-28 at 15:30
Hogyha Bidenék az USA-ba csalogatják a német autógyári beruházókat.
János
2023-03-28 at 15:19
introspection
2023-03-28 at 14:48
Azért nem lehet, mert egyrészt az nem diktatórikus és így számukra nem üzlet ❗❗❗
Persze tudom, költői volt a kérdés. 😊
Bukohill
2023-03-28 at 15:04
Én optimista vagyok.
Nagyon remélem, hogy nincs már annyi ideje az EU-nak.
Hol vannak már a régi szép idők, amikor elfoglalták magukat az ugorka görbítésével?
Most már a mindenséget akarják magukhoz hajlítani.
introspection
2023-03-28 at 14:48
Szép dolog ez a klímavédelem. A diktatórikus megoldás viszont nagyon nem tetszik. Miért nem lehet megvárni, hogy az elektromos autó árban, szolgáltatásban jobb legyen, mint a hagyományosak? Amikor ez bekövetkezik, a robbanó motor magától múlna ki. Lásd: nem hoztak törvényt a gőzmozdony kiirtására, mégis megszűntek, amikor a villamos- és dízelvontatás jobb lett.