
Megérkezett az első cseppfolyósított földgáz (LNG) szállítmány a horvát import terminálból Magyarországra, így új szállítási móddal és útvonallal bővült a hazai gázellátási lánc, amely jelenleg elsősorban közlekedési célokat szolgál; rövidesen megnyílhat az út az ipari felhasználás előtt is – közölte az ARELGAS Kft. az MTI-vel szerdán.
Miután az ARELGAS Kft. Magyarországon elsőként üzembe állította első LNG szállító tartályos járműszerelvényét, megnyílt annak a lehetősége, hogy a Magyarországhoz legközelebb eső LNG import terminálból, a Krk-szigethez kötött LNG FSRU (Liquefied Natural Gas Floating Storage Regasifier Unit, azaz cseppfolyósított földgáz úszó tároló és újragázosító egység) létesítményből ne csak vezetéken, hanem a gyakran “virtuális vezetéknek” nevezett szállító járművön is érkezhessen gáz Magyarországra. A 2021 januárjában üzembe állított Krk-i terminál elsődleges feladata a tankerhajókkal szállított cseppfolyósított földgáz fogadása, tárolása és az újragázosítást követően, szállítóvezetéken a kontinens belsejébe, így Magyarország irányába is történő továbbítása. Közölték: idén tavasszal kiegészítő tevékenység is elindulhatott a terminálban, már lehetőség van közúti tanker járművek megtöltésére is. Ezzel a földgáz mellett elindulhat a cseppfolyósított gáz szállítása is Krk-ről Magyarországra.
Az ARELGAS Kft. LNG szállító járművét, a vizsgáztatását és a forgalomba helyezését követően a terminál rendkívül összetett műszaki és biztonsági előírásait követve készítették fel.
Az első magyar jármű hazaérkezése a Krk terminálból, majd pedig a gáztároló tartályba való átfejtése mérföldkőnek számít az ellátásbiztonság, szállítási útvonal diverzifikáció és természetesen a költségcsökkentés lehetősége terén. Az ipari fogyasztók ellátása érdekében a szállítási út rövidítése, ezáltal a szállítás pontosabb ütemezhetősége fontos eredménye a most elindult folyamatnak
– fogalmaz a cég közleménye.
Magyarország jelenleg 3 LNG töltőállomással rendelkezik, melyből kettőt az M0-ás autópálya mentén az ARELGAS Kft üzemeltet. A harmadik, nyitás előtt álló töltőpont pedig Mosonmagyaróvárnál található, az M1-es autópálya mentén. Jövőre a növekvő számú LNG-hajtású járműpark igényeinek megfelelően duplázódni fog a magyarországi töltőpontok száma. A nyilvános cégadatok szerint 2021-ben, első üzleti évében az ARELGAS Kft. tavaly márciusi megalapítása óta 35 millió forint árbevételt, és 2,5 millió forint nyereséget termelt.
Forrás: MTI; Fotó: MTI/Illyés Tibor
Chiovini György
2022-08-11 at 15:03
Ha piaci alapon megy, semmi akadálya. Üzlet az üzlet. Remélem, nem az adófizetők pénzéből csinálják.
ViAM
2022-08-11 at 06:50
Cornstein (ex nagykövet) ezt szépen kierőszakolta, mi meg igyuk a levét.
Tibor
2022-08-10 at 21:41
Nem tudom. Tegnap voltam arrafele. Egy nagyon kicsike hajó állt ott kirakodásra. A krki terninál LNG gázára pedig sok a jelentkező.
sorry
2022-08-10 at 20:44
Biztos megdrágítja a gázt ez az ide – oda szelídítés. Ha ráadásul még gépkocsikkal kell fuvarozni, arról már nem is szólok! 3 db kúton lehet hozzájutni. Mi van a többivel? Ez a manőver egy zacskó köddel egyenértékű. Csak kicsikét drágább. Kizárólag ködhintés! Azért, hogy lássák, mi is több helyről szerezzük be az energiánkat. Jól gondolom?
egon samu
2022-08-10 at 20:26
Kell ez az amerikai divat nekünk?
A gáz többszöri állapotváltoztatása nem olcsó mulatság, energiát és pénzt fogyaszt.
Miert nem jó nekünk mint eddig is a jó orosz földgáz közvetlenül a csövezetékböl?
Mert a német zöldeknek nem tetszik?
A NATO harci alakulatok és US hadi eszközök telepítésénél már kezdtem igazán aggódni kis hazámért.
Most meg még ez is….
A teljes öngyilkossághoz már csak az Euró bevezetése hiányzik…..