A budapesti városvezetésnek semmi nem tetszik, ami a főváros és az agglomeráció lakóinak érdekeit szolgálná. Nem elég, hogy az autós forgalmat ellehetetlenítették, de a tömegközlekedést is ott rúgják, ahol érik. Most például a vasútfejlesztéssel vannak “esztétikai” problémáik. A XV. kerület DK-s vezetésének a jelek szerint az a fontos, hogy elkerüljék azokat a “csúnya építkezéseket”, még akkor is, ha ezzel ellehetetlenítik a városrész fejlődését, a lakók életét is jelentősen megnehezítik. Vitézy Dávid közösségi oldalán fejtette ki véleményét az újabb vasútellenes akcióról.
Újabb budapesti kerület kezdett vasútellenes akcióba: ezúttal a XV. kerület a 71-es, Veresegyház–Vác vasútvonal ellen indított környezetvédelmi pert, melyet első körben sikerrel meg is nyert, egészen hihetetlen hivatkozásokkal
– írta közösségi oldalán Vitézy Dávid közlekedési szakember, korábbi államtitkár, miután a Déli Körvasút projektet a helyi önkormányzat bíróságon támadta meg, ezzel veszélybe került az ország vasúti átjárhatóságát biztosítani hivatott beruházás.
A politikus arra is emlékeztetett bejegyzésében, hogy a kormány 2021-ben döntött a veresegyházi vasútvonal felújításának előkészítéséről, az akkoriban általa vezetett kormányzati Budapest Fejlesztési Központ kiírta a tervezési tendereket, elindult a tervezés. A tervezés alatti számos egyeztetés során a XV. kerület a kezdetektől fogva leginkább szkeptikus volt, láthatóan nem érezte úgy, hogy az északi agglomerációból a vasút versenyképességét nagyban növelő beruházás számára fontos lenne.
Vitézy szerint, bár jelezték esztétikai szempontú kifogásukat, a BFK vasútüzemi szempontú érvelését a műtárgy szükségessége mellett nem opponálták, ezért innentől leginkább arra fókuszáltak, hogy a műtárgy kialakítása a lehető legkevésbé zavarja a környék látképét. 2022-ben azonban a BFK megszűnt, az önkormányzati választások közeledtével pedig, ahogy másutt Budapesten is, a kerület valószínűleg politikai haszonszerzési lehetőséget látott a kormányzati vasútfejlesztés akadályozásában.
A XV. kerület DK-s vezetője, Cs. Németh Angéla, a Rákospalota–Újpest északi részén tervezett átemelési műtárgyat jelölte ki ellenségként, annak ellenére, hogy a műtárgy kisajátítást nem igényel, MÁV-területeken épülne, senkinek a kertjét, házát nem érinti, ráadásul tehervonat nem közlekedne rajta, hisz nincs teherforgalom a veresegyházi vonalon, csak a ma is közlekedő, halk elektromos motorvonatok járnának itt a jövőben is. Ennek ellenére a műtárgyat valami lakosságellenes monstrumként lefestve, tehervonatokkal riogatva a lakosságot a XV. kerület részéről pert indítottak a beruházás ellen. Ekkoriban a BFK már megszűnt, a beruházói feladatokat a Lázár János vezette építési minisztérium vette át.
Itt tartunk tehát megint, ahol “szoktunk”: van egy megkérdőjelezhetetlenül, Budapest egésze és Rákospalota-Újpest felújítása és a váci vonal érintettsége révén összesen körülbelül százezer agglomerációs lakó számára hasznos vasúti beruházás, melyet meghiúsít vagy évekkel késleltet egy ellenzéki vezetésű budapesti kerület politikai haszonszerzési célból
– fogalmazott. A DK-s az önkormányzat tehát azzal hivalkodik, hogy ő majd „megvédi a saját polgárait egy csúnya, nagy kormányzati beruházástól”, miközben az nemhogy veszélyt nem jelent rájuk, hanem Budapest életminőségét kifejezetten javítaná. Az építési-közlekedési szaktárca pedig Vitézy szerint hallgat, és talán még annak lehetőségét is meglátja ebben, hogy egy újabb Budapest környéki vasúti beruházást tud elhalasztani, felfüggeszteni, és még csak nem is lehet azt mondani, hogy teljesen rajta múlt volna.
Forrás/Fotó: Facebook
kanigunda
2023-08-10 at 17:05
“…úgynevezett átemelési műtárgy, magyarul …”
Jó, mint mindennek ez is az egyik olvasata, még ha sok is benne a csúsztatás.Viszont messze nem a végleges igazság.
A faszbukkon el lehet olvasni az adok-kapok meccset. Nekem az jött le, hogy a bíróság kaszálta el ami ugye nem
szakmai fórum. Mivel nem vagyok mazohista nem ismerem a peranyagot de nekem úgy tűnik, hogy nem ennyire egyértelműen
jobb a szintbeli megoldás (millió váltó, ami tudottan és sok okból az egyik legkritikusabb létesítmény). Az érvek meg
ugye látvány (hm. mindenki látnok?) zajhatás (ez ugye megint egy félkamus történet, elég kimenni Rákosligetre). De a
legcukibb érv, hogy le is eshetnek a vonatok a sínről. Hányszor is volt Európában ilyen az elmúlt 50 évben? Autópálya
híd összeomlás volt, még sincs ellene harcias tiltakozás. Na, ennek tükrében kéne megnézni ki is hazudik!
Szóval, ha kérhetem kissé óvatosabban ezzel a “minden vasútmérnök hülye és az ott lakók mindenhez (is) értenek”
mert hátha nincs igazuk! A szigorú magánvéleményem, hogy ezek részben mondvacsinált ürügyek lásd Városliget.
Mivelhogy ott sem a arról volt szó amiről szó volt hanem, hogy a főváros más csókosokat akart helyzetbe hozni.
Szóval politika ez kérem, de vastagon. Amúgy meg csak a szokásos “azért mert a f…sz még nem tört bele a p…ába
beletörhet” szerű, szokásos sötétzöld heccelés. Mint az állandó keresztbefekvés az M0 körbeérése okán. Így aztán a
sok autós Óbudán pl. átpöföghet a városon ha Győrbe vagy a Balatonra akar menni. Full success.
Solaris
2023-08-10 at 09:10
Orientál,
emlékeztetlek, hogy mocskosgyurcsit semmilyen,
mondom semmilyen eljárásban nem számoltatta el
a harmadik kétharmad.
Pedig igény az lenne rá.(vagy nem)
Holló a hollónak, tudod.
Pedig bulis lenne, ha elkezdenék egymást bezárogatni.
Pedig az Egybesült Állatok talán elkezdik ezt is.
Nosza, rajta.
Támogatom ezerrel.
Kalifa
2023-08-10 at 08:03
Akkor, hogy mindenki értse, összefoglalom.
Az úgynevezett átemelési műtárgy, magyarul vasúti híd a környezeti hatástanulmány szerint városképileg és zajhatás szempontjából is jóval kedvezőtlenebb, mint a vágányok szintbeli csatlakoztatása. Mert ugye, arra is volna lehetőség. Ergo: sokkal alaposabb és nyomósabb érvekkel kellett volna alátámasztani, hogy ennek ellenére miért akarják mégis a mindenkinek szarabb megoldást választani. Ilyen érvek híján pedig elkaszálták a környezetvédelmi engedélyt.
Magyarán: Vitézy Dávid hazudik. Senki semmilyen nagy fontosságú (?) vasútfejlesztést nem torpedózott meg itt, csak annyi az elvárás, hogy az emberek jogos érdekeit nem leszarva fejlesszenek, vagy ha már igen, akkor annak nagyon alapos indokai legyenek.
Utóirat: a fentiek tükrében pont irreleváns, hogy az önkormányzat ellenzéki-e, vagy sem, mert ennek ebben az ügyben semmiféle szignifikáns szerepe nincs.
Orientál
2023-08-10 at 00:23
Solaris Emlékeztetlek arra hogy a balliberális Medgyessydék Gyurcsányodék Bajnaidák úgy de úgy szétlopták hazánkat hogy miattuk 20 millárd eurós hitelt szartak ide neked és nekem is tehát a nyakunkba. Közbe meg ez szdsz-esei gátlástalanul hazudták hogy minket irigyelnek a nyugatiak.
kanigunda
2023-08-09 at 23:35
“gumibunda”
Hmmm… egy igazi telivér humánentellektüel válasz.
Böf böf. Orvos látta magát már?
Nézze, nem kéne ezt a mindenhez is értek témát erőltetni (pláne a vasúti rentabilitást)
mert nem megy! Ez sem. Értem én, hogy a magukfajta azt hiszi, hogy otthon van az adóügyben,
a síni közlekedésben, a epidemiológiában meg a vízgazdálkodásban is. De a valóság más.
Nem kicsit, nagyon. A cikk meg lerövidítve egy szerencsétlen vasúti hídról szól. Tudja,
inkább olvasni kéne mint írni!
Amúgy kend meg egy kisstílű rapsic, egy Agent Provocateur.
Alásszolgája!
Solaris
2023-08-09 at 20:39
Mikika!
A cikkhez bármit böfiznél?
Kösszentés.
Nem.
Szellentés.
Hátrafele, nem előre.