Négysávos út épül Győr és Pápa között, így gyorsforgalmi összeköttetést kap a légibázis, ahol többek közt a NATO csapatszállító behemótjai, a C-17-es Globemasterek állomásoznak – írja a Magyar Nemzet.
A 83-as fejlesztésének első üteme már elkészült, tavaly nyáron Győrben átadták a 83-as főút bevezető szakaszán elvégzett útfejlesztést. Egyrészt négysávosra bővítették a 83-asnak a főút és az M1-es autópálya találkozásánál fekvő egy kilométeres szakaszát, másrészt további fejlesztésekkel gyorsították és biztonságosabbá tették a csomópontot. A főút és a sztráda Győr déli külső övezetében található csomópontjában korábban rengeteg baleset történt; ez indokolta a másfél milliárd forintos beruházást. A munkálatok során a 83-as főúton új sávokat építettek, így az M1-es autópálya hídja alatt is négysávossá vált. A beruházásban három turbókörforgalom is kiépült, az M1-es Mosonmagyaróvár felőli lehajtójában közvetlen ág épült ki Pápa felé.
A Magyar Nemzet cikke emlékeztet, hogy a fejlesztésnek nemcsak az a célja, hogy a dunántúli megye, Veszprém második legnagyobb lélekszámú városát bekapcsolják a gyorsforgalmi úthálózatba, hanem hogy gyorsan és biztonságosan megközelíthetővé váljon a pápai légibázis, amely az iraki és az afganisztáni hadműveletekben igen fontos szerepet betöltő szállítógépek, a C-17-esek bázisa.
Forrás: Magyar Nemzet; Vezető kép: infopapa.hu
jarikgeza
2019-09-02 at 23:40
Srácok! Csak a pontosság kedvéért: Nem gyorsforgalmi, hanem kiemelt főút. Nincs M betű, nincs kék tábla. Ez persze semmi nem von le a fontosságából. (Sokan összekeverik az autóút és a gyorsforgalmi út fogalmát, nem kell ezt még tetézni.)
vektortér
2019-09-02 at 18:40
10 év múlva pedig villamosítják a vasútvonalat?
egon samu
2019-09-02 at 16:54
A “Zöldek” még nem tiltakoztak?
PaSa
2019-09-02 at 13:45
Már éppen ideje volt!
Mátyás
2019-09-02 at 10:53
Ez jó hír, de a másod és harmadrendű utak katasztrófális állapotban vannak. Ha jól tudom az üzemanyag árában 30 éve benne van az útadó, amit elvileg az utak felújítására kellene, kellett volna költeni, de lehet, hogy már nem így van. Egyébként az autópályák minőségétől sem vagyok elájulva, ahhoz képest, hogy külön fizetünk érte, nem is keveset. Az önkormányzatok által beszedett teljesítményadóból is lehetne utakat felújítani a településeken belül. Szóval itt még van mit tenni, de ettől fügetlenül minden új autópályának örülünk.
túródóra
2019-09-02 at 10:05
Az én lakóhelyemen meg az útalap is kilátszik évek óta ! Kb. 50 éve épített úton kell rázkódni ! Mikófalva és Bekölce között ! Szégyen ! Modern faluprogram ! Az országgyűlési képviselő sem tesz semmit,meg a polgármesterek sem ! Hányinger az egész !
Nézzük_magát_a_dolgot
2019-09-02 at 11:37
Adj Uramisten, de rögtön!