Rishi Sunak brit miniszterelnök szerint a brit EU-tagság megszűnése (Brexit) óta lendületesebben növekszik a brit gazdaság teljesítménye, mint a nagy EU-gazdaságoké.
Sunak, aki a kormányzó Konzervatív Párt Manchesterben rendezett éves kongresszusának szerdai zárónapján szólalt fel, bejelentette azt is, hogy az utóbbi évtizedek messze legnagyobb brit infrastrukturális beruházását, a Londontól eredetileg éppen Manchesterig tervezett nagysebességű vasútvonal kiépítését a kormány jelentős részben törli. Rishi Sunak – aki miniszterelnökként és a Konzervatív Párt vezetőjeként először vett részt tory kongresszuson – közölte: az így felszabaduló 36 milliárd fontot (16 200 milliárd forintot) több száz egyéb infrastrukturális fejlesztésre fordítják az észak-angliai térségben.
Az évtizedek óta tervezett, a kezdetektől hevesen vitatott, folyamatosan éles szakmai és politikai bírálatok kereszttüzében álló beruházás eredeti tervei szerint az új vasútvonal Londontól Birminghamen át Manchesterig épült volna meg, és lett volna egy elágazása Birmingham és Leeds között. A Birmingham és Leeds közötti vonal tervét már 2021-ben törölték. Sunak szerdán hivatalosan bejelentette, hogy a Birmingham és Manchester közötti vonal sem épül meg. Ez volt a konzervatív kongresszus legnagyobb horderejű bejelentése, amelyet hetekig tartó találgatásözön előzött meg a sajtóban és a közösségi médiában.
A beruházási program ára legalább kétszeresen túllépte az eredeti költségvetést; a legutóbbi becslés 71 milliárd fontos (csaknem 32 ezer milliárd forintos) költséget valószínűsített. A brit miniszterelnök szerdai indoklása szerint rendkívüli módon gyengítette az eredetileg tervezett vonalhálózat teljes megépítése mellett szóló érveket az a tény, hogy a koronavírus-járvány nyomán megváltoztak a britek utazási szokásai.
Nagy-Britanniában egyetlen olyan vasútvonal létezik, amely nagysebességű közlekedést tesz lehetővé: ez a 110 kilométeres szakasz Londont köti össze a La Manche-csatorna alatt húzódó vasúti alagúttal, amelyen át Nagy-Britanniából Franciaországba és Belgiumba közlekednek vasúti szerelvények.
Gyorsabban álltak talpra, mint az EU-országok
Szerdai kongresszusi záró felszólalásában Rishi Sunak kifejtette azt a véleményét is, hogy a brit gazdaság gyorsabban állt talpra a koronavírus-járvány sokkja után, mint a legtöbb nagy európai gazdaság. Hozzátette: mióta Nagy-Britannia kilépett az Európai Unió egységes belső piacáról, gazdasága gyorsabban növekszik, mint a francia és a német gazdaság.
Ez nem a Brexit ellenére történik, hanem éppen a Brexit miatt
– fogalmazott a brit miniszterelnök. Hozzátette: “a Brexit nyújtotta szabadság” javította a brit gazdaság versenyképességét.
Nagy-Britannia 2020. január 31-én távozott az EU-ból, és a Brexit utáni 11 hónapos átmeneti időszak lejártával, 2020 végén az Európai Unió egységes belső piacáról és vámuniójából is kilépett. A brit EU-tagságról 2016-ban tartott, a kilépésre voksolók szűk, 51,89 százalékos többségű győzelmével végződött népszavazás előtt Rishi Sunak – akkor még kormányzati tisztség nélküli alsóházi képviselőként – a Brexit mellett kampányolt.
Forrás: MTI; Fotó: MTI/AP/Roman Koksarov
Angie
2023-10-05 at 14:18
“Hülye angolok, angol hülyék…!”
lesi
2023-10-05 at 11:51
no villámtréfának nem rossz
angelblind652
2023-10-05 at 08:12
Azért nem olyan egyértelmű, amit ez a migri mond. A kilépésük óta csüngnek az únió nyakán szarcsimbókként. Belepofáznak mindenbe, európaiként nyilatkoznak, fegyverkeznek, háborúznak, miközben szilgaként végrehajtják az amcsi demokraták minden utasításait. Teszik mindezt kíbicként a partvonalon túlról, ja így könnyű…
moliere
2023-10-04 at 21:52
Ők egy olyan EU-ban akartak részt venni, amely egyfajta TAFTA része. Ahol ők a mérleg nyelve. Ahol nem Németország a legnagyobb hatalom, hanem Amerika, de aki ellen a britek néha össze-össze tudnak fogni a németekkel, franciákkal. De utóbbiaktól már nem kell tartaniuk. Továbbá amiről álmodtak, hogy három tartalékvaluta lesz e térségben. Az EU hozza az új német márkát, az eurót. Az amerikaiak a világot a dollárral, a britek pedig a volt brit birodalmat a globális fonttal.
Sőt, állítólag még az oroszokkal is ők álltak a legjobban, hogy az orosz beszálljon a font mögé. Csak azt az egyetlen mocskos kis kérésüket nem tudták teljesíteni. Neeeem, nem ukrajnát kérték. Azt kérték állítólag, hogy a brit kormány nyilvánosan ismerje el, hogy a Litvinyenkót ők tették el láb alól. 🙂
Aztán Borisz Johnsonnak belelógott a keze a pisába.
Cuki
2023-10-04 at 20:38
“Manchesterig tervezett nagysebességű vasútvonal kiépítését a kormány jelentős részben törli”
nem a már meglévőket kellene üzemeltetni valahogy?
Vonatsztrájkok: Október mely napjaiban lesznek fennakadások a vasúti közlekedésben?
https://www.bbc.co.uk/news/business-61634959
amúgy akit érdekel az angol vasúti közlekedés, tudom ajánlani Joseph Stiglitz: A nagy kiárusítás című filmjét
kb 20 éves, a helyzet csak romlott
ja, ezt a filmet vették le a Huszár mozi műsoráról 2007ben. A rossz nyelvek szerint Bajnai köreit zavarta
Rémusz.
2023-10-04 at 20:21
Minő érdekes!!!!
Ez a koncepció, valahonnan, baromiérdekes.
Nálunk esetleg és teljessen ugyan ez játszódik le, az 5-ös metró esetében.
A szentendre és tököl között épülő metró esetén, dettó ez az eset, hisz a metrónak lett volna egy kiágazása csepel felé, demég a közlönyben is megjelent, de mégsem történik semmi, de még egy nyomorult kapavágás sem történt, csupán a duma volt róla, de valamiért ez is halgatásra lett ítélve!!!
Milyen kicsi a világ!!!!!
Tudományos libsizmus
2023-10-04 at 19:53
Ez a kis hülye paki.
Cuki
2023-10-04 at 18:30
Jeremy Hunt, pénzügyminiszter, szerint évente 100ezer ember mozdul a munkaerôpiacról a segélyezettek táborába!!!
Ebbôl hogy lesz valami???
Orientál
2023-10-04 at 18:24
Dumál össze vissza ez a hazudozó mert nem beszél arról hogy USA után ők pénzelik és támogatják Zelenszkjéket az ukrajnai öldöklő gyilkos háborúban.
Cuki
2023-10-04 at 18:21
lónak a faszát!
úgy elkúrták az egészet, ahogy azt kell!
a brexitet, a covid kezelést, a migrációt…
nem azért mert az EUn kívül nincs élet, hanem mert totál inkompetensek a politikusok és nem tudják szétkenni a felelőséget, mint azt az EUs kollegáik teszik…
ráadásul még szerencséjük sincs…azt akarták, hogy majd ők lesznek a közvetítők az USA és Európa között, nem gondolták, hogy már megvannak a saját embereik az EUban erre a feladatra…