A hatósági előírásokat megkerülve szeretne boltot nyitni az Aldi a budai Pasaréti téren – derül ki a PestiSrácok.hu birtokába került dokumentumokból. Az Aldinak ugyanis a megnövekedő “diszkont” eladótérhez plusz parkolóhelyeket kellene építenie, ám ez a második kerületi szűk és zsúfolt téren kivitelezhetetlen. A parkolók ügye márpedig sarkalatos kérdés, a Lázár-testvérek ugyanazon a helyen épp a hiányuk miatt nem tudták gazdaságosan fenntartani a CBA Príma üzletüket. Hamarosan kiderül: ugyanazok a törvények vonatkoznak-e a külföldi és a magyar vállalkozásokra, vagy létezik kettős mérce az építéshatósági eljárásban?
2014 telén nyílt meg a Pasaréti téri CBA Príma, ám a hosszas előkészületek ellenére viszonylag hamar, alig több mint egy éves működés után le kellett húzniuk a rolót. A máshol sikeres üzletlánc második kerületi üzletbezárásának hátterében prózai okok húzódnak: nem volt elég parkolóhely, így a környéken lakók nem itt intézték a nagybevásárlásokat, s mindez veszteségessé tette az üzletet. Pedig a bolt a Príma “jelzőt” is megkapta, ami a szép környezet mellett a jó minőséget és a megbízható termékeket is garantálja a vevőinek. Hiába, mert szinte lehetetlen autóval még csak megállni is, nemhogy parkolóhelyet találni.
Az üzlet még korábbi, CBA-s átvételét követően teljes körű felújításra került sor, így a nyitás is majdnem fél évet csúszott. “A Pasaréti tér sarkán álló Príma üzlet veszteségesen működött, emiatt döntöttünk annak bezárása mellett. Az egység vonzáskörzetében tapasztalható parkolóhely hiány nagymértékben hozzájárulhatott a negatív helyzet kialakulásához” – nyilatkozta Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgató a HVG kérdésére még nyáron. A lap már a bezárás másnapján megírta, a távozó CBA-t az Aldi váltja és egy kínai étterem is helyet kap a második kerület szívében álló épületben.
Kíváncsiak voltunk, vajon az Aldi hogyan kívánja megoldani a parkolás problémáját, hiszen az nem oldódik meg magától. Az Aldi egyelőre el sem kezdte a szükséges arculatváltást, ám az üzlettérből már kikerültek a hagyományos csemegepultok, amelyek a CBA-ban megtalálhatóak, hiszen az Aldi a raklapos értékesítés híve, beltere kevésbé idézi klasszikus ábécék látképét. A csemegepultok kikerülése azonban megnöveli a vevőteret, így a hatályban lévő szabályzás értelmében az üzletnek további plusz parkolóhelyeket kellene biztosítania, valamint külön engedélyeztetés is szükséges lenne ehhez a bővítéshez.
Megkerestük az üzletláncot, hogy tájékozódtak-e ebben az ügyben illetve hogy mikor kerítenek sort a törvényben előírt parkoló blokk kialakítására, hová tervezik azt létesíteni és beszerezték-e a szükséges engedélyeket. Jó pár nappal a megbeszélt határidő és többszöri telefonálás után a cég ügyvezető igazgatója, Pákolicz Attila szűkszavúan annyit válaszolt levelünkre, hogy ebben a témában az Aldi jelenleg nem kíván nyilatkozni.
Megkerestük a második kerületi önkormányzatot is, ám a Városrendészeti Közterület foglalási osztályánál azt a tájékoztatást kaptuk, hogy semmiféle engedélyeztetési kérelem nem érkezett be hozzájuk az Aldi részéről. Ugyancsak felkerestük Budapest Főváros Kormányhivatalát is, hogy hatályos építésügyi szabályozás szerint nagyobb eladótérrel, plusz parkolók nélkül megnyithat-e az üzlet, ott kérdésünkre későbbre ígértek választ.
Úgy tűnik, az Aldi egyelőre sem plusz parkolót nem biztosít, sem a szükséges engedélyeket nem kezdte el beszerezni. Kérdés, hogy ebben a formában jogkövető módon egyáltalán kinyithatják-e valaha is az üzletet.
Facebook
Twitter
YouTube
RSS