A Facebook csütörtökön közölte, hogy nem fogad új politikai hirdetéseket az amerikai elnökválasztást megelőző héten.
A világ legnagyobb közösségi oldala egyúttal bejelentette, hogy megjelöli azokat a bejegyzéseket, amelyek a végeredmény hivatalos közzétételét megelőzően győztesnek állítja be egyik vagy másik felet. Emellett kiszélesíti a szavazástól való eltántorítást célzó tartalmak kategóriáját, és válogatás nélkül törli az ilyen bejegyzéseket. Mark Zuckerberg, a vállalat igazgatója a változásokat nyilvánosságra hozó Facebook-bejegyzésében azt írta: aggasztják a koronavírus-járvány miatt a választók előtt álló egyedi kihívások, amelyek sokakat levélszavazásra ösztönöznek.
Az is nyugtalanít, hogy nemzetünk megosztottsága, illetve az esetlegesen napokig vagy hetekig tartó szavazatszámlálási folyamat miatt megnőhet a zavargások kockázata az országban
– tette hozzá. Bejegyzésében leszögezte, hogy továbbra is a még több közbeszédet tartja a rossz közbeszéd ellenszerének, ugyanakkor kénytelen figyelembe venni azt, hogy a választást megelőző napokban esetleg nem lesz elég idő megcáfolni az újabb és újabb állításokat, ezért döntött a hirdetésstop mellett. A már a rendszerben lévő hirdetések továbbra is futhatnak, de azok tartalmát és dizájnját nem lehet megváltoztatni a választás előtti héten.
A Facebookot az elmúlt időszakban sok bírálat érte saját soraiból is, például azért, mert a közösségi oldalon jelöletlenül és változatlan formában megjelenhetett Donald Trump jelenlegi elnök több kifogásolt bejegyzése, köztük egy, a levélszavazásról félrevezető állításokat tartalmazó üzenet.
Forrás: MTI
Facebook
Twitter
YouTube
RSS