Bajorországban meghallgatásra találtak Horst Seehofer, a német szövetségi kormány belügyminiszterének szavai: biztonsági platformokat telepítenek a müncheni metróba, hogy megakadályozzák a depressziós, szomorú, pszichológiai problémák sokaságával küzdő bevándorlókat abban, hogy a németeket a szerelvények elé lökjék.
München lesz az első város, ahol tesztelik azokat a biztonsági, csak a szerelvény beérkezése után nyíló kapukat, amiket abból a célból telepítenek, hogy az új honfitársak ne legyenek képesek hirtelen felindulásból megölni a régebbi típusú németeket. A sínek és a peron közé áttörhetetlen plexifalat építenek szorgos németek, melyeken – ha sikeresek lesznek a tesztek – automatika nyitja majd ki az ajtókat. Németországban mindössze 5600 állomást terveznek biztonságossá tenni ezzel a módszerrel, ami számításaik szerint 20 évet fog igénybe venni, hogy aztán ne történhessen tragédia.
Ingo Wortmann, az MVG (a müncheni közlekedési vállalat) vezetője természetesen biztosította az egybegyűlt újságírókat, hogy a koncepció már jóval korábban, a 8 éves kisfiú meggyilkolása előtt készen állt, hiszen csak az ő felügyelete alá tartozó vonalakon az elmúlt évben 215 ember esett a sínek közé. A próbaüzem az Olimpiai Központban lesz; várhatóan több, mint egymillió eurót fognak elkölteni a tökéletes biztonság kifejlesztésére. Az MVG vezetője azt sem mulasztotta el megjegyezni, hogy ezután nem lehet majd papírhulladékot dobni a sínek közé, ami a tűzbiztonságot is jelentősen javítja. Fő az optimizmus.
Azonban nem mindenki fogadta kitörő örömmel a programot: Hessen tartományi miniszterelnöke, Volker Bouffier például szkeptikus. Szerinte józanul kell gondolkodni: 5600 állomáson lehetetlen fenntartani az abszolút biztonságot.
Facebook
Twitter
YouTube
RSS