A Hajozas.hu-nak egy névtelenséget kérő, a Viking szállodahajón dolgozó kapitány elmondta, hogy tudomása szerint ugyanaz az ukrán személy volt a balesetet okozó Viking Idun nevű szállodahajó parancsnoka, amikor az nekiment a tankerhajónak, mint aki a budapesti balesetnél is szolgálatban volt.
A portál azt is megtudta, hogy amikor a terneuzeni zsilipbe kanyarodott a Viking Idun, többszöri rádiós figyelmeztetés ellenére sem vette figyelembe a tankerhajót és egyenesen neki kanyarodott, ezzel veszélybe sodorva a fedélzeten utazó 171 utasát. A kapitány elmondta azt is, hogy a hajóknál nem ritka a meghibásodás, hiába újak.
A dél-koreai turistákat szállító Hableány sétahajó fedélzetén 35 emberrel a 135 méteres Viking szállodahajóval ütközött múlt héten szerda este. A Hableány az ütközés következtében elsüllyedt a Margit hídnál. Hét embert sikerült élve kimenteni, a hivatalos áldozatok száma jelenleg 11, további 17 személyt (holttestet) továbbra is keresnek. A Viking szállodahajó egy svájci cégé, amelynek 142 hajója van világszerte, és amelynek egy másik hajója, a Viking Idun kevesebb, mint két hónapja, április elsején ütközött neki egy olajszállító tankernek, miközben Antwerpenből Gentbe hajózott. A fedélzeten akkor 171 utas volt; a balesetről a The Sun is beszámolt. A budapesti balesetnél sem kommunikált a Viking kapitánya.
Két hónapon belül két balesetet okoztak a Viking Cruises szállodahajói:
Forrás: hajozas.hu
bb2
2019-06-06 at 09:22
Lehet egyáltalán nyomozásnak nevezni azt a naplopást, hogy még azt sem tudják ki vezette a szállodahajót? Szerintem egyszerűen nem látta a Hableányt, az nem feltételezhető, hogy direkt lökte fel. Ha meg látta, legalább dudált volna! Lehet, hogy tök részeg volt a kormányos, de ha nem tudják ki volt az, akkor hogyan szondáztatták?
Szóval ez nem nyomozás!
Namond
2019-06-05 at 18:20
PS
Mi ez a cikk becsület gyilkosság eszköze?
Lejáratás?
KI fizet érte?
Nem forszírozom a Hableány műszaki felülvizsgálatát, motormeghibásodásai naplóját, a tulajdonos kft elleni hatósági eljárásokat, sőt a hajóvezető munkastílusának, versengő stílusának kollégái általi értékelését.
Az ukrán kapitányról is kuss legyen.
Hol van még az eljárás lezárása?
Ha viszket a tolla írjon az eljárásról.
D.Attila
2019-06-05 at 09:29
Nagyon sajnálom az elsüllyedt hajón tartózkodó turistákat és a személyzetet. Nézve a tragédia képeit érdemesnek tartom a svájci hajó elejének kialakítását megvizsgálni a baleset alakulásának szempontjából. Olyan az orra, mint egy tolólap, beleakad mindenbe.Egy klasszikus hajóorr talán “csak” félre lökte volna a kis hajót. Egyébként szerintem esztétikailag is ocsmány, de a többi behemót is. Lerí róluk a kaszáljunk minél nagyobbat elv, mi meg “gyönyörködhetünk” bennük. Remélem a mentőalakulatból senki nem sérül meg a mentés folyamán
##
2019-06-05 at 18:11
Ilyen szörnyhajókra csak ilyen embertelen beképzelt, magát felsőbbrendűnek tartó kapitányt lehet kinevezni.
Ismerős a típusa, lásd elsők között a Titanic kapitányát.
Embereket nem méltatta az ukrán arra sem, hogy segítséget kérjen, nem adott vészjelzést, nem mentett ki a szakadó esőben egyetlen embert sem a hideg vízből sem.
Mentsége nem lehet semmire sem!!!
Hazug a védőügyvédje is, mert állította a kapitány együttműködik a rendőrökkel a kihallgatáson, majd olvasom, meg se szólalt! Csak menti ez a bőrét ez a jellemtelen embernek gyatra lény…
kex&sex
2019-06-05 at 09:29
Na, akkor ki s a szuper-hajóskapitány, aki nem hibázott?
antilibsi
2019-06-05 at 09:24
“A kapitány elmondta azt is, hogy a hajóknál nem ritka a meghibásodás, hiába újak.”
Igen, de az nem zárja ki a kapitány felelősségét, hogy kikerülés előtt rádión kommunikáljon az érintett hajóval, és főleg azt nem, hogy a balesetet azonnal jelentse rádión vagy mobiltelefonon, mert ez utóbbi vétkezés már cserbenhagyásnak tekintendő.