Védett övezetté nyilvánítaná 2022. július 1-jétől Belső-Erzsébetváros egy részét a VII. kerületi önkormányzat – erősítette meg az Infostartnak Niedermüller Péter polgármester. A DK-s kerületvezető elmondta: nagyjából a Klauzál tértől a Károly körútig terjedő zónáról van szó a Wesselényi és a Király utca között, de még nincs döntés a pontos területről.
Az autós forgalom kizárását tervezi Niedermüller Péter polgármester a Belső-Erzsébetvárosban. Az autós forgalom átterelésével egy éve kísérletezik a kerület, a fővárossal, a Budapesti Közlekedési Központtal (BKK) és a Budapest Közúttal együttműködve, de úgy tűnik, az eredeti szándékkal éppen ellentétes eredményt sikerült elérni. A téma szóba került a november 18-án rendezett, az önkormányzat Facebook-oldalán is visszanézhető közmeghallgatáson, ahol kiderült: a lakók egyáltalán nem elégedettek a kezdeményezéssel. A Klauzál, a Síp és a Holló utcában élők azt tapasztalták, hogy a lakóhelyükön éppenséggel megnőtt a forgalommal együtt a zaj és a füst, köszönhetően a Wesselényi utca forgalmának az arra terelése miatt – írja a Magyar Nemzet.
Nem az önkormányzat jelöli ki és végzi el a forgalomtechnikai változtatásokat, hanem a BKK
– passzolta tovább a problémát Niedermüller Péter lakossági kérdésre válaszolva.
Mi a legutóbbi testületi ülésen azért hosszabbítottuk meg a pilot projektet 2022. június 30-ig, hogy a keletkezett konfliktusokat legyen idő kezelni. Tudatában vagyunk a problémáknak, és fogunk rájuk megoldást találni, de kénytelenek vagyunk ebben az ügyben a BKK-val és a Budapest Közúttal együttműködni. Ugyanakkor azt önök is tudják, hogy soha semmilyen ügyben nincs olyan megoldás, amivel mindig mindenki száz százalékig elégedett lesz. Azt semmiképp nem tudom elképzelni, hogy visszaállítsuk a régi rendet
– szabadkozott a kerület polgármestere. Niedermüller az Inforádióban bejelentette, hogy nagyobb hatókörű átalakításra készülnek: Belső-Erzsébetvárosból, vagyis a Wesselényi utca–Károly körút–Király utca–Dohány utca által határolt területről szeretnék az autókat kitiltani. Az elképzelés szerint csak az itt élők és a vállalkozásokat kiszolgáló szállítók hajthatnának be. A tervezettel kapcsolatban az Inforádiónak Niedermüller szinte szóról szóra ugyanazt mondta el, mint a közmeghallgatáson a kísérleti programmal kapcsolatban:
A védett övezet kialakítása a budapesti parkolási rend része, intenzív tárgyalásokra lesz szükség a fővárossal, a BKK-val, a Budapest Közúttal. Az erzsébetvárosi önkormányzat önmagában nem tudja ezt megvalósítani, csak akkor, hogyha van egy intenzív tárgyalássorozat, aminek a végén közösen kialakítunk egy parkolási és forgalomcsillapítási rendet.
A hírt követően nyilatkozatot adott ki Balogh Samu, Karácsony Gergely kabinetfőnöke.
A fővárosi önkormányzat több kerülettel együttműködve tavaly nyáron kezdett forgalomcsillapítási mintaprojektekbe, hogy kevesebb zaj, füst és forgalom nehezítse a helyi lakosok életét. Ezek közül a legnagyobb beavatkozást Belső-Erzsébetvárosban a Károly körút és az Erzsébet körút között hajtottuk végre. A célunk az volt, hogy a korábban a területet átszelő átmenő forgalom elkerülje a kisebb utcákat és haladjon inkább a város főbb sugárútjain. A korábbi torlódások egyébként az itt közlekedő trolikat is hátráltatta, tehát az intézkedés a közösségi közlekedést is segítette. Mára, egy év elteltével a tapasztalatok egyértelműek: az átmenő forgalom elhagyta a területet, kevesebben autóznak keresztül Belső-Erzsébetvároson, a trolik közlekedése javult, könnyebb és biztonságosabb a területen sétálni, biciklizni. Az eredeti céljainkat tehát elértük, a mintaprojekt sikeres
– írta a kabinetfőnök, aki ezek szerint nem vett részt az erzsébetvárosi közmeghallgatáson.
Forrás: Magyar Nemzet; Fotó: MTI/Máthé Zoltán
Facebook
Twitter
YouTube
RSS