Egyre nagyobb teljesítményű autókkal járnak a németek, és ez alól a múlt év sem volt kivétel a Duisburgi Egyetem CAR autóipari kutatóintézetének tanulmánya szerint.
A CAR kimutatása alapján tavaly az újonnan forgalomba helyezett személygépkocsik átlagos teljesítménye a 2019-eshez képest 7 lóerővel, 4 százalékkal, 165 lóerőre emelkedett. A növekedés hosszú távú trendbe illeszkedik, az elmúlt 30 évben ugyanis egy év kivételével minden évben növekedett az újonnan forgalomba helyezett autók átlagos teljesítménye az előző évihez képest.
A kivétel – a roncsprémium bevezetésével – a kompakt járműkategória iránt megnövekedett vásárlói érdeklődésnek köszönhetően a 2009-es év volt.
Az átlagos teljesítmény tavalyi növekedése Ferdinand Dudenhöffer az intézet vezetője szerint egyrészt annak köszönhető, hogy egyre kedveltebbek a vásárlók körében a nagyméretű városi terepjárók, az SUV modellek. A másik ok az elektromos és hibrid járművek részarányának növekedése. A hibrid autóknál a benzinmotor és az elektromotor teljesítménye összeadódik, így ennek a kategóriában az átlagos teljesítménye 190 lóerő volt tavaly. A tisztán elektromos járművek átlagos teljesítménye pedig 169 lóerő volt.
A beszerzési támogatások és adókedvezmények miatt a hibrid és elektromos autók kedvelt szolgálati autóvá váltak Németországban. A tavaly értékesített szolgálati autók átlagos teljesítménye 177 lóerő volt. A hatóságok által forgalomba helyezett autók átlagos teljesítménye 159 lóerő, a magán személygépkocsiké pedig 157 lóerő volt.
Forrás: MTI; Kiemelt kép: MTI/Vasvári Tamás
István Kopasz
2021-01-11 at 18:30
Az biztos, aki már használt egy nagyobb teljesítményű, nagyobb tömegű autót, annak nagyon nehéz visszaszokni egy kisebb tömegű, kisebb teljesítményű autóba! Sok az autómániás ember, így 10-15 év távlatából bele lehet ülni olyan használt autóba is, amiről az ember annak idején még álmodni sem mert! Ezek az autók LE-ben is szépen fel vannak hízlalva, pedig egy 110-120 LE-s szgk. is jól mozog! Az én autóm 1,6 literes szívómotoros 110 LE-s, a végsebessége 185 km/óra, ami bőven elég!
István Kopasz
2021-01-11 at 00:45
Az elektromos autózás egy játszadozás, városi közlekedésre való, de már lassan arra sem, mert kevés a parkolóhely! Lakótelepeken nem lehet tölteni, erre a magánház a legmegfelelő! Olvasom, hogy országúton, autópályán lassan célszerű menni vele mert nagy az áramfogyasztása és gyorsan meríti az akkumulátort! De ez a helyzet ha fűteni kell, vagy hűteni, de a hideg idő is probléma a fűtés mellett, mert megnő az autó légellenállása a levegő sűrűsége miatt! Számommra a hibrid megoldás jöhet szóba!
egon samu
2021-01-10 at 23:01
Minden újabb modell nagyobb tömegü, tehát nehezebb mint az elözö. Nagyon kevés kivétellel. Mert nagyobb és több kell, mint a szomszédnak van.
Föleg az akkuból táplálkozó elektroautók cipelnek magukkal több száz kiló felesleget. Menetkész súly már 2 tonna felett, 300 lóerö és 155 km/óra végsebesség. Ezt 40 évvel ezelött a tuningolt 80 köbcentis mopedom is tudta…
Ilyen hidegben maximum 200 km után töltekezés. De van amelyik még 100 km-t sem bír….
egy sváb
2021-01-10 at 19:47
Kedves Jürgen! Kedves Gertrud! A fenntartható Németországhoz nem képmutató elektromos autó és plusz 8 lóerő kell, hanem legalább 3 gyerek és kevesebb Mohamed. Ez a fenntartható fejlődés, az igazi befektetés a jövőbe és környezetvédelem. Minden más csak a multik gazdagodásáról és képmutatásról szól.