Mindenkinek megvannak a túlélési rutinjai, ha repülőre kell ülnie. Ilyen többek között a reptéren elfogyasztott röviditalok száma és minősége, hogy elviseljük a jobb oldalunkon ülő szumóbirkózót és a bal oldalunkon sírdogáló, éppen elvált nőt, és hamarosan az is komoly erőfeszítést fog igényelni, hogy ignorálni tudjuk a női ruhába öltözött férfi pilótát, miután a Virgin Airlines bevezette a gendersemleges egyenruhát a járatain, hogy ezzel is segítsen kihangsúlyozni a fedélzeten dolgozók egyéniségét. Igen, ez éppen azt jelenti, amire Ön most gondol, például azt, hogy szoknyás férfiaktól fogjuk kapni ezek után a kávét, a kapitány pedig az úti cél ismertetése után elmondhatja, hogy milyen névmást preferál, és mikor bántotta kiskorában először az alkoholista apja. Lehet ezen hőbörögni és nevetni is, de egy dolog biztos: senkit nem érdekel az egyéniség 10 ezer méter magasságban, másrészt pedig azt a kérdést is érdemes feltenni, hogy rábíznánk-e az életünket egy olyan emberre, aki bizonytalan az identitását illetően, és nagy valószínűséggel szexuálisan frusztrált is.
Ezzel persze a nálunk kulturálisan sokkal fejlettebbek szerint nincsen baj, annak ellenére, hogy sokak számára a repülés önmagában egy nagyon stresszes élmény; főleg egy kisebb légköri vihar esetén érezhetjük úgy, hogy ezt a jegyet csak egy irányba vettük és az nem ezen a világon van. Mégis, a hányózacskókat érdemes mostantól akkorra eltenni, amikor a hangosbemondóban meghalljuk “Forrónaci Kapitány” hangját, aki nemcsak a magasságról, a légnyomásról, a kinti hőmérsékletről, hanem az aznap preferált névmásairól is közölhet információt, és ki merészelne a preferált megszólítástól eltérni, miközben kezében az életünk. Az egész történet önmagában viccesnek tűnik, de nem az.Ismeretes, hogy az elmúlt években a nagy légitársaságok kiképzett pilóták hiányában brutálisan elkezdték az elvárásokat csökkenteni, illetve ezen a területen is elkezdték bevezetni a bőrszín- és genderkvótát, tekintet nélkül arra, hogy ki az alkalmasabb és felkészültebb arra, hogy egy utasszállító gépet biztonságosan elvezessen. A Virgin Airlines új lépése erre tette fel a koronát tulajdonképpen, hiszen már az is fontos tényező, hogy egy utaskísérő vagy a kapitány a levegőben is önmaga legyen, és ne tagadja meg magától azokat az élvezeteket, amiket ő maga jónak tart.
Hogy csavarjunk még egyet a történeten, a CNN cikkéből az is kiderült, hogy a döntést megalapozott szakmai döntések előzték meg… ja, nem. A légitársaság döntésével kapcsolatban a RuPaul – Drag queen leszek című visszataszító valóságshow egyik bírója mondott véleményt, mert hát ki sem lehetne hitelesebb, ha légi utas szállításról van szó, mint egy transznemű édesanya, LMBTQ-celebritás, aki egy nembináris gyermeket nevel saját bevallása szerint.
Nem fogják kitalálni, a “szakértő” szerint ez egy kiváló ötlet!
Érdekes, és sokat lehetne beszélni egyébként a haladók egyéniséggel kapcsolatos felfogásáról is, hiszen nekik az egyéniség nem egy olyan dolog, ami egy adott emberben benne van, mélyen ott bujkál és egy megfelelő pillanatban megmutatkozik. Nem. A baloldal szerint az egyéniség azt jelenti, hogy előre megkreált társadalmi csoporthoz csatlakozik az illető, és magára ölti az adott csoport egyenruháját és gondolkodását.
De sajnos az élet nem arról szól, mint a Pán Péterben, hogy az ember örökre gyerek maradhat és játszhat, mert bizony a felnőttek világában már felelősséget kell vállalnunk tetteinkért és van, amikor munkavállalók, néha vásárlók, néha barátok, néha szülők, és bizony minden élethelyzetben vannak bizonyos sztenderdek, amik mentén az adott szerepet “el kell játszani”. Jó lenne, ha ennek megfelelően viselkedne egy pilóta, amikor éppen dolgozik, nem pedig egy hiperérzékeny drag queenként vagy sértődött LMBTQ-aktivistaként, mert a repülőn valójában mindenki csak arra kíváncsi, hogy mikor érkezünk már meg biztonságban a célunkhoz.
Olyan szempontból talán mégis szerencsés a Virgin Airlines döntése, hogy így legalább az ember biztosan tudja, hogy a repülő kapitánya mentálisan és érzelmileg instabil, és amikor a felszálláskor kisszoknyában köszönti az utasokat, akkor van még néhány percünk, hogy megforduljunk és fejvesztve meneküljünk, persze csak akkor, ha nem félünk attól, hogy megkapjuk a transzfób jelzőt, miközben lesokkolóznak a biztonságiak. De talán ez még mindig jobb, mint orral belefúródni egy adott ponton az Atlanti-óceánba, csak azért, mert a pilóta sok negatív kommentet kapott a párducmintás tangájára az Instagramon.
Bármennyire is fura, a repülés – ahogy az élet sok egyéb területe is – megköveteli azt, hogy az ember betartsa a szabályokat, profi legyen és fegyelmezett.
Vezető kép: CNN
Facebook
Twitter
YouTube
RSS