Az Európai Unió nem őszinte Törökországgal, amit az ország uniós csatlakozásával kapcsolatban csinálnak Ankarával, az méltatlan és messze van attól, amit okosnak nevezhetnénk – jelentette ki Orbán Viktor magyar miniszterelnök a Recep Tayyip Erdogan török elnökkel tartott közös sajtótájékoztatóján a Parlamentben. A kormányfő szerint ha Európa világméretű súlyt akar magának, akkor Törökországgal együtt kell működni, Magyarország mindig is támogatta a török csatlakozást. Recep Tayyip Erdogan megköszönte Orbán Viktor kiállását, majd nyomatékosította, az Európai Unió kegyetlenkedik Törökországgal. “Egyetlen uniós tagállammal szemben sem követtek el ilyen zsarnokságot” – mondta Erdogan.
Türelmünk végéhez értünk az Európai Unióval, a török uniós csatlakozás tekintetében ne fárasszanak minket fölöslegesen, legyenek őszinték, mondják meg, hogy fel akarnak minket venni, vagy sem. Törökországot hitegetik, 1963 óta így megy ez, pedig most 2018-at írunk – fogalmazott Recep Tayyip Erdogan török elnök.
Orbán Viktor kiemelte, Európának el kell döntenie, mit akar. “Nem emlékszem olyanra más országok esetében, hogy az unió megnyit egy tárgyalási fejezetet, de nem zárja le azt. Olyanra sem emlékszem, hogy az unió azt mondta volna, tárgyalni akarunk, de közben jelentős tagállamok deklarálják, hogy Törökországot soha nem veszik fel a közösségbe. Méltatlan a helyzet. El kell dönteni, akarjuk Törökország uniós csatlakozását, vagy sem. El kell dönteni, Európa mit akar magával kezdeni. Ha erős Európát akarunk, stratégiai megállapodás szükséges Törökországgal” – egyértelműsítette Orbán Viktor. Hozzátette, Magyarország eddig is támogatta, és ezután is támogatni fogja Törökországot és az ország uniós csatlakozását.
A sajtótájékoztatón Orbán Viktor miniszterelnök arról is beszélt, hogy Magyarország biztonsága közvetlen összefüggésben van Törökország stabilitásával. “Stabil török kormányzat, stabil Törökország az előfeltétele annak, hogy a migráció szárazföldi útvonalán ne fenyegesse Magyarországot semmilyen veszély. A török kapcsolatok nekünk kiemelten fontosak. A magyar külpolitikának van egy fontos tájékozódási rendszere, amelyben három fővárost külön is figyelemmel követünk. A három főváros: Ankara, Berlin és Moszkva” – mondta a kormányfő. Orbán Viktor az egyik legerősebb magyar nemzeti érdeknek nevezte, hogy Törökország mindig olyan erős és stabil legyen, hogy képes legyen a térségben békét teremteni és az Európa felé tartó illegális migrációt megfékezni. Elismerését fejezte ki azért is a miniszterelnök, mert Törökország befogadó országként a szomszédjaiból hozzá menekülők közül több milliót befogad és gondoskodik róluk. Köszönetet mondott továbbá a török elnöknek azért, hogy országa maradéktalanul betartja az EU-val kötött megállapodást, amely szintén előfeltétele Európa biztonságának. Orbán Viktor elárulta, a török elnökkel külön is beszéltek a terrorizmus elleni küzdelemről, egy közös, török-magyar katonai együttműködésről, hogy Magyarországnak modern, ütőképes hadserege legyen.
“A török gazdaság az egyik legnagyobb a világon. Erdogan elnök úr a világ 10 legnagyobb gazdasága közé szeretné kormányozni Törökországot. A magyar-török kereskedelmi forgalom tavaly meghaladta a 3 milliárd dollárt, 2018 első felében pedig további 19 százalékos bővülésről beszélhetünk, de még nem értük el a célul kitűzött évi 5 milliárd dolláros forgalmat” – ismertette Orbán Viktor. A török elnök hozzátette, továbbra is nagyon fontos az együttműködés Magyarországgal, meg kell erősíteni a magyar-török kapcsolatokat. A két ország együttműködése több területen kitűnő – folytatta.
Törökországban 3,5 millió szíriai és 500 ezer iraki menekült él, és az ankarai vezetés a menekültkérdésben segítséget vár európai és más országoktól – mondta Recep Tayyip Erdogan, a Török Köztársaság elnöke kérdésre válaszolva a sajtótájékoztatón. Elárulta, ha minden kaput megnyitnának, egészen más kép tárulna elénk, mint ahogy arról is beszélt, hogy ha elfognak egy illegális bevándorlót, azt visszaküldik országába.
Vezető kép: Horváth Péter Gyula/PestiSrácok.hu
levegö
2018-10-09 at 17:53
Orbån csorbul sajnos az egyik hiba utån jön a måsik most meg csak hibåk jönnek. Zsidobaråtsåg holott azok az igazi ellensegek låsd Soros juncker szargentini timmermann es 150 mås zsidoszårmazåsu kepviselö, itthon meg guru-csåny ujhelyi es a mås bal-fa szok.Mint a soros åltal eltartott zsidovezetesu NGO-ok es civil szervezetek mert tudniillik azok elen mind zsidok ållnak.
Muslimhaversåg kirgisztån törökoerzsåg es az összes afrikai akit beengedtek. Azt mondjåk budapesten minden ötödik ember kulföldi akkor mire az a nagy felhajtås????Niggerekkel van teli az egesz orszåg mår a parlamentben is ulnek, A magyar vålogatottba negerek vannak. Erre a volt Macron is buszke. a niggerek nyertek meg a VB-et a franciåknak. vagy monhatnåm afrikånak.
Magyarorszåg ma ugyan olyan szar orszåg mint minden mås europai orszåg.
ómió
2018-10-09 at 15:48
Tényleg méltatlan. Őszintén meg kéne mondani: kívül tágasabb!
Ilona
2018-10-09 at 12:21
Most olvastam egy cikkben, hogy Gyurcsány miniszterelnöksége idején találkozott nem csak Putyinnal, hanem Erdogánnal is.
Erre mit mond az ellenzék? Gyurcsánynak lehetett, Orbánnak akkor miért lenne tilos?
Gyurcsány irígy és kétszinű, aki kettős mércét használ. Azt hiszi, amit neki szabad azt Orbánnak tilos a diplomáciában?
ciki
2018-10-09 at 10:38
Eddig az volt az ellenzék narratívája, hogy Orbán el van szigetelve, nem áll vele szóba senki. Most, hogy sorra kilincselnek nála, vagy őt hívják meg különböző országok vezetői ez is baj. Döntsék már el végre mit akarnak. A kormány azon dolgozik, hogy minél több országgal tudjon gazdasági megállapodásokat kötni, addig az ellenzék mit csinál? Bele köt még az élő fába is, csak az Orbánnak rossz legyen. Az agyukig, ha egyáltalán van nekik nem jut el, hogy nem Orbánnak ártanak ezzel a viselkedéssel, hanem a magyar embereknek, mert ha megpuccsolják a gazdasági fejlődést, magyar emberek millió kerülnek nehéz helyzetbe. Debilek gyülekezete, akiknek semmit nem számítanak az emberek, csak ők valahogy hozzá jussanak a kasszakulcshoz. Szánalmas.
Naprózsa
2018-10-09 at 09:56
Orbán egy szóval sem mondta, hogy fel kell vennünk a törököket. “Stratégiai megállapodás”-ról beszélt. Mégis mit mondhatna egy 10 milliós ország miniszterelnöke? S szeretjük-e az újszultánt vagy se, kell, hogy helyettünk ő dugaszolja be az arábiai muszlim vándorfolyosót. Kadhafi példája is mutatja milyen az, amikor eltávolítanak egy velünk többé-kevésbé lojális erőskezű vezetőt. Az iszlámnak nem való a demokrácia, kell a fejükre egy diktátor.
csakafidesz
2018-10-09 at 12:45
Az újszultán most csak meglátogatta Buda várát, de lehetséges, ha beengedik az unióba őket akkor újra elfoglalják.
Ilona
2018-10-08 at 21:29
Merkel is tárgyalt Erdogánnal. Orbán miért ne tárgyalhatna?
Úgy tudom, hogy Törökország is NATO tag, mint Magyarország.
NATO tagoknak nem hiszem, hogy tilos lenne egymással tárgyalni.
Nagyon nem lenne jó, sőt tragédia lenne, ha a törökök ránk zúdítanák Európa népére a területükön várakozó 4 milió migránst, még belegondolni is rossz. Ez Európa végét jelentené nagy valószínűséggel.
Ott vannak a kiemelten fontos gazdasági területek, amit fejleszteni kell és nem eltiporni. A Török Áramlatba kapcsolódás lehetősége, a gázvezeték kiépítése után Magyarországnak nagyon fontos lenne.
Magyarországnak gazdasági érdeke, hogy kereskedjen a törökökkel, melyet a turizmus is elősegít.
A kereskedelmi, katonai kapcsolatok még nem jelentenek ideológiai egyezősséget. Magyarország továbbra is keresztyén marad.
Erdogán nem csak Budapestet látogatta meg, kb. 2 hete Berlinben tárgyalt Merkellel.
Ha nem tetszik a Gyurcsányéknak, Erdogán európai látogatása tegyen panaszt Merkelnél, vonja felelősségre, ha meri, hogy miért fogadta Berlinben Erdogán török elnököt?
Miért fogadott egy NATO államot Berlinben? Lehet, hogy Gyurcsányék nem tudják, hogy Törökország NATO tag?
A DK, ha bírál, akkor legyen következetes, így feltétlen tüntetniük kellett volna a 2 hete a német követség előtt Erdogán berlini látogatása miatt.
Miért nem tüntettek, hiszen Erdogán, Berlinben is olyan ideológiát, politikát képvisel, mint Budapesten.
A DK ne járassa le magát, a választók milliói előtt, és ne alkalmazzon kettős mércét.
Ha gyávák voltak, mert nem tüntettek a német követség előtt Erdogán elnök látogatása miatt, akkor most is hallgassanak Erdogán budapesti látogatása miatt is.
Egy volt miniszterelnöknek, sokkal több diplomáciai érzékkel illene rendelkezni, mint amit napjainkabn mutat.
Nézzék az ország érdekét, hiszen elég sok kárt okoztak már az országnak.
Klárika
2018-10-09 at 05:24
Egy jó miniszterelnök is hibázhat néha, de nem ekkorát.
Ön meg sajnálatosan téved. Annyiszor ahány mondatot leírt.
Hiába minden, nem jó Merkelt utánozni.
Ez volt a miniszterelnök szimbólikus 2015-e.
Kristóf
2018-10-09 at 10:15
Bátran mondhat ilyeneket, nem rajta múlik, hogy nem akarják felvenni Törökországot az EU-ba. Előbb esik szét az EU, minthogy felvegyék őket.
Az viszont más kérdés, hogy a DK már lejáratta magát, nehéz még mélyebbre merülniük. Ahogy az is, hogy a DK és vezetője soha sem az ország érdekét nézte.
egy budapesti
2018-10-08 at 19:33
Orbán Viktor miniszterelnök úrnak igaza van, mint mindig. 🙂
POROSZLAI RÓBERT
2018-10-08 at 19:25
most jön a liberális nyafogás……..
olszal
2018-10-08 at 19:08
Egyetértek a Tenkes Kapitánya mindkét hozzászólásával.
Kristóf
2018-10-08 at 20:09
Igazán kár, mert ez az a tévút, amin Vona Gábor eljutott a szürke farkasokig.
Orbánt ettől nem kell félteni. Ésszel tárgyal.
a Tenkes kapitánya
2018-10-08 at 21:31
Blab-bla-blabla-blablabalabala….Kristóf liberális elvtárs!
Kis Víg Miska
2018-10-09 at 04:18
Vona Gabriella már rég az Ön elvtársnője, Kristóf elvtárs!
Kristóf
2018-10-09 at 09:50
Látom, hogy a szövegértés és érvelés nem megy, de mégis mit szívtok, hogy engem liberálisnak véltek? Úgy látszik máris óriási kárt tettek a történészek, amikor ismét le akarják cserélni az önazonosságot pusztán dacból. A mai természetpusztító szemlélet mentén fabrikálják az új hamis dicsőséget a múltba vetítve. (Közben III. Béla ugyanannyira volt rokona a parasztnak, mint a Habsburgok.)
Nem én éltettem testvérként a mohamedánokat, hanem te „Tenkes kapitánya”! A türk népek és honfoglalóink csoportja közös ősök révén valóban rokonok, de itt nem is erről van szó. Mind az oszmán birodalom, mind a kedves németek ugyanúgy a Gonoszt szolgálták, amikor együtt pusztítottak minket. Mellesleg ebül szerzett jószág ebül vész el, a nagy Németország éppen egy leeresztő lufi, rohamosan kihaló néppel. És nyugi, Törökország is követni fogja. És ha rajtatok múlik, akkor Magyarország is.
Menjetek, boruljatok le Vona mellé a szőnyegre, szólít a müezzin. Közben nézegessétek egy kicsit őseim városának, Hajdúnánásnak a címerét. Ez Magyarország, mely a gonosz Allah fiai és a nyugati pogányok pusztításának dacára maradt életben. Ennyit a liberalizmusról.
csakafidesz
2018-10-09 at 12:43
Erdogan is szürke farkas, de minumum despota, vagy padisah..
a Tenkes kapitánya
2018-10-08 at 18:57
Zoltán Nagy!
Teljesen egyetértek.
A globalizmus olyan, mint a szirének éneke: ha átadod magad neki, belepusztulsz.
A valódi törésvonal világszerte a liberális utópisták
és a hazaszerető antiglobalista, antiliberális erők között húzódik.
A többi hamis törésvonal.
“Ádám: Mi eszme az, mely a széles világot egybeolvasztja?”
Madách, “Az ember tragédiája.” Falanszter szín)
Kristóf
2018-10-08 at 19:53
Nem. A valódi törésvonal a természethez való viszony minősége mentén húzódik. Az antiglobalisták vagy bukott birodalmak vagy konzervatívok. Utóbbiak tisztelnek olyan értékeket, melyekkel már elvesztették a kapcsolatot és nincsenek is velük teljesen tisztában, de ragaszkodnak hozzá. Közben teljes erővel hajtják a természetpusztítás pokolba rohanó gépezetét. Ez utóbbiak vagyunk mi, előbbi a török.
Ahogy a hazánkkal, a tájjal bánunk, bátran elmondható, hogy: török gyerek megvágta, magyar gyerek megsózza. Ilyen alapon ez egy szép barátság. Az érdek meg érthető.
a Tenkes kapitánya
2018-10-08 at 18:49
Erdogan hazáját szerető, antiglobalista és antiliberális politikus, akit a törökök többszörösen megválasztottak – Nyugaton ismeretlenül erős fölénnyel – mert szeretik és nagyra értékelik (ezek megbocsáthatatlan dolgok a globalistáknak, ezért próbálják lejáratni úton-útfélen és a helyi hazaárulók segítségével megpuccsolni).
A török és a magyar testvérnép, türk ve madjar kardes.
(A rémálom Habsburgokat is együtt kellett volna aprítani a XVI. század első felében is, nem csak később, de most már mindegy.)
Kristóf
2018-10-08 at 19:39
Próbálkoztak ezzel páran akkor, és többnyire török börtönben pusztultak el.
Teljesen fals testvérként tekinteni rájuk. A honfoglalók türkök voltak, de csak kis létszámú vezető rétegként rátelepedtek az ugor alapnépességre. Ahogy korábban az avarok és hunok. És ahogy próbálkoztak később a mongolok, sikertelenül.
Másrészt Allah korántsem Teremtő Isten, hanem leginkább annak konkurense. Szellemi rokonságunk így immáron nulla. A “két pogány” sokkal inkább szellemi rokona egymásnak. A mohamedán a nyugatinak.
Netta
2018-10-08 at 19:52
Ugor alapnépességre? Jessza! Tortát tolsz hólapáttal.?
Kristóf
2018-10-08 at 21:07
Botorság azt gondolni, hogy az ökoszisztéma részeként elő (mai értelemben nem civilizált) népek ne lettek volna letelepedettek. Botorság azt gondolni, hogy az elterjedésük után hobbyból népesség-cserésdit játszottak volna. Botorság azt gondolni, hogy egy egykori nagy nyelvjárási hálózat kiindulása és bölcsője a zord Szibéria és nem a kellemes és központi Kárpát-medence.
A honfoglalás a nemzet története, mely nemzetbe a nép 1848-ig nem is tartozott bele! A paraszt pedigréje 150 évvel ezelőttig a kutyát sem érdekelte. A nyelv viszont a számbeli többségé!
Az Árpádok kereken és ismétlődő módon leíratták a krónikájukba, hogy eleik ezt a földet “számos népével” szerezték. Még jó: anélkül értéktelen is lett volna számukra. A nemzet jogelődje pedig a középkorban érthetően Attila. Csak amíg nem gondoljuk, hogy a pusztai népek harcos hódítói lecserélték volna a sokszor óriási birodalmuk népeit a saját embereikre, addig magunkat kivételnek tekintjük. Aki ide bejött az üres térbe lépett, illetve mindenkit elüldözött/megölt. És csak itt. De azt is szoktuk gondolni, hogy a népünk valahol távol kialakult, aztán idecsöppent. Holott tudjuk, hogy hogyan lettek részei pl. jászok, kunok már itt. Csak akkor már volt írott történelem…
Ez az egész kb. olyan abszurd, mintha az oroszok svédek leszármazottjainak tartanák magukat. Holott nekik is kb. csak a nevük a rusz, ami régi skandináv nyelven evezős ember.
Erre jönnek a “merész” alternatív történészeink politikai farvizeken népszerűsödve, és Árpád-házi királyok genetikai vizsgálataiból akarják kideríteni a nép eredetét. Ilyen erővel a Ferenc Jóska genetikáját is vizsgálhatnák. Ma fennáll a veszélye, hogy ezek a “merészek” kiöntik a gyereket a fürdővízzel, és a végén még a hivatalos történelmünknél is ordasabb hazugság lesz az uralkodó.
a Tenkes kapitánya
2018-10-08 at 21:29
Turáni-szkíta-hun gyökereink közösek török testvéreinkkel.
Kása Lehőcz
2018-10-09 at 04:23
A honfoglaláskori magyar sírokban a genetikai vizsgálatok egyetlen ugor mintát sem találtak. 75% ural-altaji hun, a többi főleg királyszkíta és kaukázusi jász. (nagyon hasonló az avar összetétel is, egyébként.) Rokonépek: főleg a baskír-kazah-tatár.
Elhaladt az idő Ön felett Kristóf úr.
Kristóf
2018-10-09 at 09:49
Nos ez az, hogy az alapnépesség mutat egy több évezredes folytonosságot, az avar, hun vagy magyar honfoglalás kora alatt végig. Amikor pl. XIX. századi magyar népszokások nyomai kerülnek elő a földből a III. századból, azt illene helyén kezelni.
Amikor a sok ezer kilométer kiterjedésű nyelvjárási hálózatok kialakultak emberek őskori elterjedésével a földön, akkor a széleken újabb területekre költözők kis arányban beolvasztottak helyi nomádokat. Ha mondjuk 100-200 km-enként csak 1-2%-ot, akkor is a nyelvrokonok genetikai rokonsága a nyelvjárási hálózat két végén könnyen kb. 5%-ra apad. Miközben a nyelv alapjai, a gondolkodás, a létforma, a gazdálkodás módja, a mitológia közös marad. Ha már tudományoskodni akarunk, így van ez velünk és az obi ugorokkal. Az identitásunkat meghatározó ős közös, és másod-harmad unokatestvérek ők. Viszont azt gondolni, hogy a közös ős a kegyetlen éghajlatú Szibériában volt, az több mint valószínűtlen.
Aztán senki sem mondja, hogy az egymástól távoli indo-európaiak genetikai rokonsága 80%-os lenne (pl. svéd és cigány)! Akkor mi miért várunk el ilyet saját távoli rokonainkkal kapcsolatban? Ja, másoknak lehet, mert azok tények. Mi meg merjünk kicsik lenni. Hát köszi.
Afelett a bunkóság felett járt el az idő, mely a természetnek háttal állva, annak ismerete nélkül a mesterséges világ törvényszerűségeit próbálja rávetíteni a természet működésére. A lakatlan Kárpát-medencés/népirtós teljes népcserés honfoglalás koncepciója felett járt el az idő. Afelett járt el az idő, hogy gyökértelenek lennénk a hazánkban. Alaptalan bármi olyan ötlet, mely teljes népeket vándoroltat pár év alatt óriási távolságból jószágokkal, öregekkel, gyerekekkel, haszonnövényekkel, kézművességgel Eurázsia térképén.
Pl. a pozsonyi csata megnyeréséhez is kellett a helyi természeti viszonyok komoly mélységű ismerete, egy régebbi beágyazottság, mely nem szerezhető meg két bő évtized alatt. Aztán arról lövése sincs senkinek, hogy a dicső rómaiak miért kerülték el a birodalmukba ékelődött Alföldet? Mondják, hogy a számukra alkalmatlan vizes erdős terület miatt. De kérem, mi remekül megéltünk azon a vizes erdős területen egészen addig, amíg a Habsburgok és későbbi utódaik tönkre nem tették. Akkor mégiscsak jó volt ez valamire?
gyozo2018
2018-10-08 at 18:39
Kell nekünk 81 millió muszlim?
Mert annyian vannak!
Remélem, nem török vendégmunkásokat hiz ide?!
Vannak már elegen.
Netta
2018-10-08 at 18:35
Amúgy, ha csatlakoznának, Európának kaput!
Benedek Károly
2018-10-08 at 18:31
Hát nem érdekünk, hogy Erdogan szabadon engedje az ott dekkoló barbárokat, az biztos.