Az Innovációs és Technológiai Minisztérium a technológiai kihívások megoldására jött létre. Erre a minisztériumi szerkezetre azért van szükség, mert a folyamatosan változó környezeti kihívásokat csak integráltan lehet kezelni – mondta a miniszterjelölti kinevezése előtti meghallgatásán Palkovics László, akinek kinevezését az Országgyűlés fenntartható fejlődés bizottsága 7 igen szavazat, 2 tartózkodás mellett támogatta.
Palkovics László, a tárca által lefedett szakpolitikák közül példaként említette az energia- és a klímapolitikát, az infokommunikációt, a közlekedést és a fenntarthatóságot. Palkovics László a bizottsági meghallgatáson bemutatta az általa felkért államtitkárokat. Közölte, Cseresnyés Péter tölti be a parlamenti államtitkári posztot, György László lesz a vezetője a gazdaságtervezésért és szabályozásért felelős államtitkárságnak, Weingartner Balázs a fenntarthatóságért, Mosóczi László a közlekedéspolitikáért, Kara Ákos pedig továbbra is az infokommunikációért felel majd. Az energiaügyekért és klímapolitikáért felelős államtitkárság élén Kaderják Péter áll majd.
Palkovics László arról is beszámolt, hogy a vezetése alatt működő minisztériumhoz kerül a jövőben a szakképzés és a felnőttképzés is. Ezek a területek korábban a Nemzetgazdasági Minisztériumhoz tartoztak – tette hozzá. Ismertetése szerint a minisztérium feladatkörébe tartozik majd egyebek között a vasúti és a közúti közlekedési hálózat fejlesztése, Magyarország energiaellátásának biztosítása, a Nemzeti Éghajlatvédelmi Stratégia előkészítése parlamenti elfogadásra, valamint a hulladékgazdálkodás. Palkovics László megjegyezte, a tárca azon dolgozik, hogy a személy és az áruszállítás folyamata gyors, kényelmes és versenyképes legyen. Továbbá a jövőben a kerékpárutak fejlesztésére is nagy hangsúlyt helyeznek.
Bencsik János országgyűlési képviselő (Fidesz), a bizottság alelnöke az M1-es autópálya felújításáról, Szászfalvi László országgyűlési képviselő (KDNP), valamint Schmuck Erzsébet LMP-s országgyűlési képviselő, a bizottság elnöke pedig arról kérdezték a miniszterjelöltet, hogyan látja az alsórendű utak helyzetét. Schmuck Erzsébet szerint ez a lépés a helyi gazdaságok, a helyi közösségek erősödése érdekében fontos. Palkovics László válaszában ismertette, hogy az autópályák közül az M1-es a legterheltebb, a helyzet javítása érdekében ezt az autópályát fel kell újítani, azt követően pedig ki kell bővíteni. Hozzátette, az alsórendű úthálózat fejlesztésére 500 milliárd forint áll rendelkezésre, a fejlesztendő térségek, települések kiválasztása széles körű társadalmi konszenzus eredménye kell, hogy legyen. Kepli Lajos országgyűlési képviselő (Jobbik) és Schmuck Erzsébet a megújuló energiaforrások felhasználásáról, különös tekintettel a szélerőművekről kérdezték még a miniszterjelöltet. Palkovics László szerint elsősorban azt kell megvizsgálni, milyen típusú energia, legyen az szél vagy napenergia, felhasználása térül meg jobban az országnak. Kiemelte: többféle energiaforrást kell felhasználnia az országnak az energiabiztonság érdekében. Úgy vélte, hogy az energiaellátás alapját az atomenergia, azaz a Paksi atomerőmű adja. Schmuck Erzsébet szólt még a Budapest-Belgrád vasútvonal megítéléséről is, ugyanis ezt a beruházást az LMP nem tartja gazdaságosnak, ráadásul úgy vélik, ez nem Magyarország, hanem csupán a kínai fél érdekeit szolgálja. Palkovics László ugyanakkor arra mutatott rá, hogy ezzel a fejlesztéssel Magyarország egy nagy nemzetközi közlekedési rendszerhez kapcsolódhat. A bizottság elnöke mindezeken felül arról is érdeklődött, hogy az új minisztérium tervezi-e a hulladékgazdálkodási közszolgáltatások rendszerének átalakítását. Palkovics László válaszában úgy fogalmazott:
Nem véletlen, hogy a Nemzeti Hulladékgazdálkodási Koordináló és Vagyonkezelő Zrt. elnök-vezérigazgatóját, Weingartner Balázst kérte fel fenntarthatóságért felelős államtitkárnak, hiszen ő ismeri ennek a rendszernek a hiányosságait.
Palkovics László innovációért és technológiáért felelős miniszterjelölt meghallgatását követően a bizottsági tagok közül Bencsik János, Szászfalvi László és Turi-Kovács Béla országgyűlési képviselő (Fidesz), a bizottság alelnöke is egyetértett abban, hogy a miniszterjelölt a poszt betöltésére alkalmas, felkészültségéhez nem fér kétség.
Forrás: MTI; Fotó: Horváth Péter Gyula/PS
Facebook
Twitter
YouTube
RSS