Magyarország az egyik nyertese az autóipar hagyományos fejlődésének és az új technológiai átállásának Palkovics László, a Széchenyi István Egyetemért (SZE) Alapítvány kuratóriumának elnöke szerint – közölte az Energia21 Kezdeményezés csütörtökön.
A közlemény szerint Palkovics László a Deutsche Wirtschaftsclub (DWC) február 7-i rendezvényén, Debrecenben tartott előadásában beszélt többek között az autóipart is meghatározó zöldenergiáról, az autóipar jelenlegi nemzetközi trendjeiről és hazai helyzetéről. Az autóipar jövőjével kapcsolatban a professzor úgy véli, hogy Magyarország nyertese lett annak, hogy az autóipar új technológiai átállására időben fordított figyelmet, a hagyományos technológiák terén pedig jelentős szerepvállalással bír, hiszen mindezek együttes egyvelege lesz a jövő. A professzor hangsúlyozta, hogy Magyarországon a fő energiapolitikai célkitűzések ugyanazok, mint az elmúlt években, azzal, hogy a napjainkra kialakult helyzetben a hangsúly eltolódott az energiaszuverenitásra és a megfizethetőségre. A zöldenergia előállításával és tárolásával összefüggésben kiemelte: “időben léptünk, és most az elsők között állunk”.
A zöldenergia előállításának és újrahasznosításának biztonságosnak kell lennie; a kormány dolgozik azon, hogy az előírások olyanok legyenek, mint Németországban
– jelentette ki Palkovics László. Kiemelte továbbá, hogy a kormány – több más zöldenergia-fejlesztést ösztönző program indítása mellett – támogatja a korábbi buszoknál környezetkímélőbb zöldjárművek vásárlását, valamint a járműveket üzemszerűen használó, hidrogénhajtású teherautó, kamion beszerzését tervező vállalkozásokat.
A zöldenergia tárolását, valamint a közúti- és vasúti közlekedés zöldenergia-átállását érintően összesen több mint 20 ajánlást fogalmazott meg az Energia21 korábban
– jelentette ki Palkovics László, aki a kezdeményezés egyik alapítója.
Az Energia21 Kezdeményezés a közelmúltban indult el közéleti, tudományos és gazdasági szakemberek részvételével, azzal a céllal, hogy Magyarország zöldátállását segítse. Az E21 tudományos, szakmai és civil rendezvényeket, többek között országos zöldenergia-roadshow-t is indított, hogy tudatosítsa, népszerűsítse és előmozdítsa a zöldátállást.
Forrás: MTI; Fotó: MTI/Lakatos Péter
pm
2024-02-08 at 17:55
Energia is kell… nagyon kell/ene/. Ha most a rendelkezésre állna még egy paks,de inkább kettő, akkor az összes dolgunk sokkalta könnyebb lenne. Nem kéne annyira reszketni az olaj gáz miatt, az ipart is könnyebb kiszolgálni, és még az elektromos autóknak is lenne értelme.
Azok a gyárak amik most talán idetelepülnek, habozás nélkül szedik a sátorfájukat, ha drága a villany. Ezt sosem árt észben tartani.
na4
2024-02-08 at 14:23
Nagyon szomorú, hogy egy műszaki végzettségű ember ilyen botorságokat beszél. Németország éppen a lehető legrosszabb példa: a VW eladhatatlan elektromos autó hegyeken ül, a zöld ámokfutás miatt az energiaárak az egekben, a német ipar lejtmenetben, cégek zárnak be ill. húznak máshova, ahol sokkal olcsóbb és megbízhatóbb az energia. Palkovics úr a hitelessége ezennel romokban.😕
csakafidesz
2024-02-08 at 14:02
Palkovics úr! Az elektromos autó nagy bukta lesz a végén.