Riasztották a Magyar Honvédség légvédelmi készültséget ellátó Gripenjeit július 16-án, mert egy, a légtérbe belépő cseh felségjelű ultralight P-220 Koala típusú légijármű nem létesített rádió-összeköttetést a magyar légiirányítással – közölte a Honvédelmi Minisztérium.
Nem létesített rádió-összeköttetést a magyar légiirányítással egy cseh felségjelű légijármű, miközben az már magyar légtérben repült, ezért riasztották a légvédelmet. A honvédség Gripenjei rövid idő alatt azonosították a Romániából Csehországba tartó gépet, amely ezután felvette a kapcsolatot a magyar polgári légiirányítással. A vadászgépek ezt követően visszaindultak a kecskeméti repülőbázisra.
Forrás: MTI; Fotó: Honvédelem.hu
Facebook hozzászólás
Solaris
2021-07-16 at 20:36
Kedves Anette,
még barátok leszünk a végén.
Csak őszintén.
triacus
2021-07-16 at 17:59
@Lárifári 2021-07-16 16:11
Így van, a “221/2018. (XI. 29.) Korm. rendelet a légvédelmi készenléti szolgálat riasztásából eredő költségek megtérítéséről” értekezik erről.
Lárifári
2021-07-16 at 16:11
Gáspár Anette és Patrióta!
2019. január 1-től valós veszélyhelyzet fennállása nélküli esetben (mint ez is volt), a légiközlekedésre vonatkozó szabályok megszegése miatt kiszámlázzák a gép üzembentartójának.
Gáspár Anette
2021-07-16 at 15:39
“azonosították a Romániából Csehországba tartó gépet”
Hány tucat millió egy ilyen riasztás, felszállás, leszállás?!
Fizettessék meg velük!
Patriota
2021-07-16 at 15:35
Ezt kiszámlázzák a cseh csókának? Vajh’ mennyibe fáj neki ez a figyelmetlenség?
vélemény
2021-07-16 at 14:59
Örülök, hogy jólesett, egészségére!
Poroszlai Róbert
2021-07-16 at 14:52
Véleménynek! szépen kiírtad magadból.azonban a vélemény olyan, mint a FING. jobb ,ha benn marad….
vélemény
2021-07-16 at 14:48
A Gripenek lizingdíjának teljes ellentételezését vállalák és a híranyagok szerint teljesítették is a svédek.
A hadászati beruházások, a költségek mindig izgalmas és zsebeket kiforgató témák.
A magyar gazdaság teherbíróképességét meghaladó kalandokra eddig sem került sor és remélhetőleg ezután is
megfontolt tervezéssel történnek a honvédelmi beruházások.
Az ország védelmét pedig csak meglévő, azonnal felszállni képes és harcra fogható gépekkel lehet biztosítani.
A nyámnyila fanyalgás ebben a témakörben sem igazán katonás magatartás.
khm
2021-07-16 at 14:43
Sokba fog kerülni az elkövetőnek.
csupán1vélemény
2021-07-16 at 13:30
a háttérbirodalom kilencpertizeneggyel kezdődően napi szinten alkalmaz trerrormanipulációkat alattvalói
‘kezelésére'(rabszolgasorban tartására)
Lárifári
2021-07-16 at 13:28
Klein Ampfer!
Te meg továbbra is egy komcsi billentyűhuszár f@sz vagy, aki jobb dolga nem lévén, tudás nélkül f@szságokat ír mindenhez, minden ócsárolva, szinte mindig legelsőként a cikkekhez, feltűnési viszketegségtől szenvedve.
A legutóbbi riasztáskor is ez volt az okoskodásod. Akkor válaszoltam, hogy megértsed, lehet nem olvastad.
Hogy ne kelljen keresgélned, megkerestem és bemásolom neked ide:
” A használati jog Magyarországé, a lajstromszám, felségjelzés, stb. magyar, tehát függetlenül a finanszírozási módtól de jure ugyan nem, de facto viszont a Magyar Honvédségé.
A vadászgépek nem éppen a legolcsóbb játékszerek, a világ legtöbb országa részletfizetéssel, vagy lízingszerződéssel szerzi be őket.
Akkor ezek szerint a fél világnak nincsenek vadászgépeik?
Csak pár példa.
A nálunk jóval tehetősebb Svájc az új gépeit hitelből fogja finanszírozni.
Olaszország F-16-osainak jó része 2012-ig bérelve volt.
Malajzia a jövőben szintén lízing keretében óhajtja vadászgépeit beszerezni Kínától.
Ausztria elkezdte kiszórni az Eurofightereit, új gépek (típus még nem ismert) beszerzése nagy valószínűséggel lízinggel lesz megoldva.
Lehetne még sorolni.
De nem tudom minek fárasztom magam, mikor szinte az összes Gidránokról szóló cikkhez csak annyit bírtál háborogva odaböfögni, hogy bezzeg miért nem a Komondor.
Azért nem bszdmeg, mert a Komondort egész másra, nem pedig közvetlen harci érintkezés feltételeinek megfelelően, nem azok végrehajtására fejlesztették ki. Ennél fogva arra nem alkalmas.
A billentyűk koptatásában már jó vagy. Szerezz hozzá némi tudást is!”
Akkor nem írtam meg, de azért, hogy bővüljön tudásod, most megírom.
A vadászgépek lízingelését az országok nem csupán pillanatnyi anyagi előny miatt választják. Ha később bármilyen oknál fogva típusváltást kell eszközölni, azt könnyebben, olcsóbban megtehetik.
Ha egy vadászgépet egy az egyben megvásárolnak és típust kell váltani, nem nagyon tudnak mit kezdeni a régi gépekkel. Nehéz eladni őket. Sőt az eladó gyártó megtilthatja az eladását a benne lévő technológiák nem baráti kézbe kerülése végett. Vagy megszabja, mikor adhatja el és kinek, ami abszolút veszteség, mert fillérekért veszik meg.
A lízingnél visszadja és beszerez más típust. Itt is vannak plusz költségek, de még mindig olcsóbb, egyszerűbb és gyorsabb.
Kapise?
odu
2021-07-16 at 13:23
Emlék repülés volt, repültek már romániából Kassára gépek, némi érdekes feliratú bombákkal.Lett is hadüzenet belőle paradox módon.
antilibsi
2021-07-16 at 13:16
Kóstolgatják a magyar légvédelmet…
Cukkerberg galaxis
2021-07-16 at 12:57
Yaúska! levelet hozott a Pausta!
az áll benne, hogy egy éccakát tölthecc Fletóéknál a szemlőhegyi rablott villában, az ÁFA-csalásos jacuzzi használattal, de az anyósával közös ágyban. döntsd el, hogy melyik a jó és melyok a rossz hír!
ViAM
2021-07-16 at 12:54
Alaposan beleívódott az agysejtjeinkbe a 1941. június 26-án történt esemény, mert nekem is az jutott eszembe. S bármikor újra megtörténhet.
csupán1vélemény
2021-07-16 at 12:45
az amerikai(másik) fegyverraktár romániából?(az ‘egyik’ lengyelország)-egyértelműen nem feledékenység vagy véletlen-(tesztelnek hol lehetne ‘kassát’ bombázni)
Greg
2021-07-16 at 12:28
“Köszönjük” az okoskodást.