Aki nem tekinti sorstragédiának Trianont, az valójában semmit nem ért azokból a magyar tragédiákból, amik egyenesen következtek a békediktátumból a rákövetkező évtizedekben – írta Facebook-bejegyzésében Schiffer András. A volt politikus a román álláspontot éltető Bauer Tamásnak címezve kijelentette: az első világháborút lezáró békeszerződésekből egyenes út vezetett a második világháborúba.
Mint arról a PestiSrácok.hu is beszámolt, Bauer Tamás korábban arról értekezett, hogy a trianoni döntés tulajdonképpen igazságosabb helyzetet eredményezett, mint amilyenben Magyarország volt az első világháború előtt. Az SZDSZ egykori politikusa – aki manapság Gyurcsány kegyelemkenyerén él – szerint az az üdvös, ha a magyarok élnek kisebbségben a saját ősi földjükön. Erre reagált a kormánypártisággal ugyancsak nem vádolható Schiffer András, aki egyebek mellett arra emlékezte Bauert, hogy a románok száz éve nem tartják be azt az ígéretet, amire hivatkozva területet raboltak.
Aki nem tekinti sorstragédiának Trianont, az valójában semmit nem ért azokból a magyar tragédiákból, amik egyenesen következtek a békediktátumból a rákövetkező évtizedekben. Most azt írja Bauer Tamás: “Tragédiának a világháborúkat tekintsük, és ne a békeszerződéseket”. Csakhogy az első világháborút lezáró békeszerződésekből egyenes út vezetett a második világháborúba. S még valamit figyelmen kívül hagy Bauer: a románok területi igényeit a ’18 decemberi gyulafehérvári nyilatkozat alapján elégítették ki az imperialista hatalmak. Ebben egyebek közt ezt írták a románok: “Teljes nemzeti szabadság az összes együtt élő népnek. Minden nép számára a saját nyelvén biztosít oktatást, közigazgatást és ítélkezést az illető néphez tartozó személyek által, és a lakosok számának arányában minden nép képviseleti jogot fog kapni a törvényhozó testületben és a kormányzati szervekben.” Száz éve nem tartják be azt az ígéretet, amire hivatkozva területet raboltak.
– írta Facebook-bejegyzésében Schiffer András.
Forrás: Facebook, Fotó: PS
tango47
2020-05-27 at 23:17
Bauernek arról magyarázni, hogy van egy olyan, hogy nemzet, meg olyan, hogy elszakított nemzetrészek, az olyan, mintha egy színvaknak próbálnád elmagyarázni, hogy milyen a kék, vagy piros szín.
gács
2020-05-27 at 20:17
Bauer Tamásnak csupán a gyűlölete tárgya magyar.
Namond
2020-05-27 at 17:35
Nem azon kell rugózni, hogy mit mond Bauer.
Hanem azon, hogy miért magyar állampolgár még mindig és mit foglalja itt a helyet.
Bauer és elvbarátai menjenek más hova, pl Kertész Ákos után.
András
2020-05-27 at 15:58
András Kelemen fenti hozzászólása kerek. Nem lehet semmivel kiegészíteni.
Erika
2020-05-27 at 15:37
A nagypapám, Erdélybe,Szilágysomlón született,mindig azt mondta,mikor gyerekek voltunk,hogy a Románok,cigányok,bocskoros aljas nép! Akkor nem tudtam,hogy ezt mire és miért is mondja.Most már tudom,és sajnos egyet kell vele értsek!Szava hihetetlenek,az ígéretüket,amit papíron is vállaltak nem tartják be, a Magyar,meg a-helyett,hogy ezért perelne,és a világ segítségét kérné,behúzza fülét farkát és hallgat!Legyen már ennek vége,hogy mindenki csak belénk rúghat!
Hesslerezredes
2020-05-27 at 15:07
Ki a felsőbbrendűbb?
Egy magyar lovashuszár – vagy egy szőröstalpú bocskoros oláj?
A ló érti a magyar huszár magyar nyelvét.
Az oláj még erre sem képes.
Sértés-e tehát a magyart a lovak nyelvéhez hasonlítani?
Nem.
Az valójában – bár nem szándékoltan, de – dicséret.
Én annak veszem. :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Maximus
2020-05-27 at 20:37
Az egész román nemzet történelme onnan indult, csak ezt nem írják a történelemkönyvek, hogy volt az anyafarkas meg Romulus és Remus, na meg Romanus. Az anyafarkas, bizonyos fejlődési rendellenességéből adódóan csak Romulust és Remust tudta szoptatni.
Így Romanust az apafarkas szoptatta.
Romanus volt a románok ősapja.
Gondolom így már érthető a kisebbségi komplexusuk és a nagymértékű frusztráltságuk.
Károly
2020-05-27 at 14:31
A magyarnyelvet a lovaknyelvének tartja a román miniszter.
Ennyit az áruló “bauerről” és az áruló társairól.
Egyszerű és magyar
2020-05-27 at 13:22
Miközben határozottan kormánypárti vagyok, sajnálom, hogy Schiffer András “kiszállt” a politikából. Ő egy olyan ellenzéki politikus volt, aki bizonyos ügyekben tudott egyet érteni a mostani kormánypártokkal, normális ügyekkel, építő gondolatokkal, és nem gondolta azt, hogy a siker kulcsa az, hogy csuklóból azonnal mindent a sárba kell taposni, le kell hurrogni amit a kormány tesz. Egy ilyen logika mentén szerveződött erős ellenzéki párt esetén, még egy esetleges időleges oda-vissza kormányváltás sem tűnt volna végzetesnek, mert tudni lehetett volna, hogy az alapvető dolgok mennek tovább a normalitás talaján, más dolgokban pedig esetleg más megoldásokat választanak, nem úgy mint most. Számomra ijesztő, az hogy ellenzéki oldalon mekkora a hozzá nem értés, a dilettáns hozzáállás, a gyűlölet, a harag. Budapest éppen ízelítőt kap ebből. A jelenlegi városvezető (KG) csak azokat a szavakat ismeri, hogy betiltani, megakadályozni, megszüntetni, bezárni,lerombolni, hátráltatni, megtiltani. Ezen azért csodálkozom, mert normális ember a mandátuma végén szívesen emlékezne vissza arra, hogy mit hozott létre, mit épített, mit szépített, mit tett a városáért, miben segített a városának. Erre KG-nek esélye sem lesz, mert 5 év múlva ott áll majd egy hatalmas gödör mellett, amit Budapestnek hívnak, és a bárgyú mosolyával büszkén összegzi majd, hogy mi mindent megakadályozott. És sajnos mindez igaz a jelenlegi vezető ellenzéki politikusokra. Ezért hiányzik a másik oldalról egy olyan ember mint Schiffer András.
Gáspár Anette
2020-05-27 at 13:17
Nincs szükségünk nekünk arra, hogy egy TASZ-os, LMP-s, a Simicska paktumhajóról (Simicska, Hadházy, Vona), éjszaka, lehúzott micisapkával kioldalazó Schiffer megmondja, hogy ki mit gondol, és ki kicsoda.
Nagyon jól tudjuk, főleg 1914 óta.
Nagyon nyomulna a hazaáruló, mert a kommunistákkal lepaktáló nagyapja örökébe…
……………………………………..
A Magyar Katolikus Püspöki Konferencia közleményt adott ki arról, hogy a trianoni békeszerződés százéves évfordulója alkalmából június 4-én országszerte megszólalnak majd a harangok. Hajdúdorogon sem lesz ez másként.
A társadalom részéről többen indítványozták, hogy június 4-én délután fél ötkor szólaljanak meg országszerte a harangok. Aki a harangszót hallja vagy megszólaltatja harangjait, tegye ezt az imádság lelkületével, könyörögjön hazánkért, népünkért határainkon innen és túl, és Közép-Európa összes népeiért, hogy békében, szeretetben és alkotó együttműködésben építhessük közös jövőnket.
*
Dalanics Zoltán a hajdúdorogi első székesegyház parókusa fogalmazott meg az országos kezdeményezéssel kapcsolatban egy levelet, amelyet most változtatás nélkül közlünk.
“A Magyar Katolikus Püspöki Konferencia közleményt adott ki arról, hogy a trianoni békeszerződés százéves évfordulója alkalmából június 4-én országszerte megszólalnak majd a harangok. Hajdúdorogon sem lesz ez másként.
.
Megköszönjük a Keresztény Értelmiségiek Szövetségének (KÉSZ) és elnökének Makláry Ákos atyának azt a kezdeményezést, amelyben felhívnak bennünket arra, hogy június negyedikén, a magyar népnek ezen a gyászos – szomorú ünnepén meghúzzuk templomaink harangjait és együtt imádkozzunk.
Annak idején, éppen száz évvel ezelőtt, mikor aláírták a gyalázatos trianoni békediktátumot, egy órán keresztül szóltak a harangok, a halálraítélt Magyarország harangjai. Imádkoztak a harangok, elzúgták azt, amit elmondani nem lehet.
Itt, Hajdúdorogon mi is egy óra hosszán keresztül fogunk harangozni. Kötéllel fogjuk húzni a harangot, kézzel, olyan férfiak, akik jelentkeznek arra, hogy ezen a napon megszólaltassák azt a harangot, amely elsiratja a magyar nép tragédiáját, és amely újfenn hirdeti Isten erejét és igazságait. Elmondjuk az imádságot is olyan szép méltósággal, ahogy csak mi mondhatjuk június negyedikén.
A magyar nagypéntekre teremtett nemzet. (…)”
Gáspár Anette
2020-05-27 at 13:07
Nem hat meg egy TASZ-os, LMP-t alapító farizeus, képmutatónak a taktikázása.
.
Nélküle is tisztában vagyunk azzal, hogy ki hova tartozik,
mivel ártott Magyarországnak, a magyar nemzetnek.
Például Schiffer is.
.
Soha nem lesz belőle köztársasági elnök.
Az ilyen tetűkből túl sok van már raktáron.
Theo
2020-05-28 at 01:00
Ez így van. Nem értem, hogy mi miért szerepeltetjük Schiffert állandóan. Sztem se füle-se farka annak, amit mond, hol ezt mondja, hol azt, csak kever-kavar, lavírozik.
Most Vonával együtt talonban vannak, de majd még kérnek tőlük valamit lefogadom….
polizza
2020-05-29 at 10:07
Bár az értékelésem róla nem pozitív, szerintem is mindig arra sasszézik, arra beszél, amerre népszerűbbnek érzi, nem mutatja ki, ki is valójában.
De az ilyen nekem még akkor sem kell, ha netán inkább az én oldalamhoz állna közelebb, mint a másik oldalhoz.
Az ilyenek ügyeskedjenek csak a civil életben. A politikában, ami milliók életéről dönt, nem lehet helye ilyen alapokon történő döntéseknek, viselkedéseknek.
Aztán ott vannak a Schifferek a fővárosi Demszky féle vezetésből.
OK, nem ő, de a családja. Jól tudom? Jól emlékszem?
polizza
2020-05-29 at 10:41
Annyiban azért hasznos a szerepeltetése, hogy ha a másik oldal egy részét elbizonytalanítja a nagy másik oldal imádatában, az hasznos lehet.
ViAM
2020-05-27 at 12:32
Okos a Schiffer, okos…
Hesslerezredes
2020-05-27 at 12:01
A magyar közgondolkodás – első helyen az írók/költők, második helyen a történetíróink, történészeink és nem kevés mértékben harmadrészben – az ő hatásukra – a magyar közvélemény (a Nép, az ‘istenadta’) – Mohács óta a nemzeti sorstragédia/ák szemüvegén keresztül látja az egész magyar történelmet. Nem mondom, hogy nincs alapja ennek a látásmódnak, de mindjárt más színezetet kaphat mindez, ha megnézzük más népek történelmét. Nem is kell messze menni: ott vannak a balti államok, a finnek, a lengyelek (!!!), a balkáni népek!!! Iszonyat sz…r történelmük volt, de tényleg!!! Grúzokról, örményekről nem is szólva. Hogy csak néhány népet említsek. Ehhez képest – a mai napig – a magyar államiság így vagy úgy, de folyamatos/jogfolytonos 1000 éven át (inkább 1100, de ha Attila Nagykirályunkat ide veszem – és nyugodtan ide vehetem – circa 1600-1700 éve!!!!! – minimum!!!!!!). Én úgy látom: a magyarság története az elszenvedett csapások ellenére is egy igazi szuper sikertörténet!!!!!! Talán a világ egyik legsikeresebb népe vagyunk, ha nem ‘a’ legsikeresebb!!!! Most vannak nehézségek, amikkel naponta küzdeni kell, amiért tenni kell, amire költeni kell, amiért érdemes küzdeni – legelső helyen a határon túli testvéreinkért, de hát kérem szépen: ez van, cselekedni kell, mert a cselekvés lehetőség igenis, most is, adott!!! Úgyhogy ne nyavalyogjunk, hanem tegyünk érte!!!! Én ezt javaslom.
Joris
2020-05-27 at 12:46
Egyetértek, s csak annyit teszek hozzá, hogy egyidőben több út létezhet és mindig van választási lehetőség, alternatíva.
“Íme, én elküldelek titeket, mint juhokat a farkasok közé: legyetek azért okosak, mint a kígyók, és szelídek, mint a galambok!” (Máté 10,16b.)
“de akarom, hogy bölcsek legyetek a jóban, ártatlanok pedig a rosszban.” (Róma 16,19b.)
Hesslerezredes
2020-05-27 at 13:17
Ej, barátom, tudod, hogy kedvelem a hozzászólásaidat, de ez most kivétel. Egyébiránt mindazok a negatívumok, amiket említesz – és van igazságtartalmuk, kár lenne tagadni – pont az általam kárhoztatott történelemszemlélet következményei. Pld. a széthúzás stb. Talán Szolzsenyicin írja, hogy a Gulágon volt deportálva – többek között – 2 észt származású fiú (mármint ahol ő volt). És ez a két észt kőkeményen összetartott jóban-rosszban és túl is élték. Mert ők a történelmükből azt szűrték le, hogy minden körülmények között össze kell tartani. Ez a példa persze nem jó, mert a magyar Gulág-történetekből is az jön le, hogy a magyarok ott bizony összetartottak! Hoppá!!! Akkor lehet, hogy mégsem vagyunk mi annyira széthúzóak??
Az, hogy ennyi csapás után még itt vagyunk, megvagyunk, élhetünk, dolgozhatunk nekem bizony baromira SIKERTÖRTÉNET!!!
András László
2020-05-27 at 22:19
Maga tényleg koca.
KAKASMÁRTON
2020-05-27 at 11:58
MAGYARNAK LENNI LELKIÁLLAPOT KÉRDÉSE! E SZERINT GONDOLKODNI NEM FAJI KÉRDÉS! A MAGYAR TÖRTÉNELEM NAGY ALAKJAI EZT BIZONYÍTJÁK.
JÓ LESZ EZEN ELGONDOLKOZNI, ÉS NEM ÁLLANDÓAN ACSARKODNI. AZ NEM VEZET SEMMI JÓRA.
SCHIFFER ANDRÁS VÉLEMÉNYÉVEL PEDIG EGYETÉRTEK.
Andromeda
2020-05-27 at 12:26
Egyetértek. A Reformkor, 1848-49 óta világos, hogy magyarnak lenni nem faji kérdés.
Maximus
2020-05-27 at 20:22
Beragadt a CapsLock madárka…
polizza
2020-05-28 at 07:01
Vagyis mindenki más lehet saját maga – nem akarom felsorolni, összes kisebbség, magát megvalló és kilétét letagadó – csak a magyar nem lehet magyar, mert ugye akárki magyar lehet, aki éppen azt mondja, netán csak ezért, mert éppen az az érdeke.
Egyesek mennyire szeretik ezt.
A magyar állampolgár az más dolog. Az jogi. Nem ,,családi”.
polizza
2020-05-28 at 07:02
Bocs, eggyel feljebbre címeztem, nem tudom miért ide tette
Andromeda
2020-05-27 at 11:50
szerintem is korrekt. Lényeges, hogy itt nem a múltról van szó, hanem arról, hogy manapság is milliós magyarság szenved a következmények miatt
Ba
2020-05-27 at 11:42
Az a korrekt, hogy a csöppet sem a ” mi oldalunkhoz tartozó ” Schiffer András normálisan gondolkodik és beszél a trianoni gyalázatról. Mert lehet kritizálni a kormányt – lehet és kell is -,de szerintem ez a nemzeti minimum.
Erika
2020-05-27 at 15:27
Így igaz!Magyarnak kell lenni,és magyar szívének is kell,hogy legyen!Shiffer András az!Ez pedig nem nézet és párt függő,ez,ész,és érzelem függő!Bauer Tamás,pedig nem Magyar!Ő egy aljas zsidónak is rossz féreg!
Uncle Ment
2020-05-27 at 11:19
A PS mindig bedől Schiffernek, vagy csak hergelni akarja a nyájas olvasót?
(Egy bekezdésen belül is van elütés. Ha legalább ketten elolvasnák a szerkesztőségben a cikkeket, talán kevesebbszer fordulna elő.)
Deplorable
2020-05-27 at 11:37
Szóval ha vaki nem kormánypárti, de korrekt módon áll ki a magyarok mellet, azért is utálni kell.
Értem.
Torockó
2020-05-27 at 11:17
Bauer nem “nem érti” a magyar szenvedést, tragédiát, hanem ellensége a magyarságnak.
Királytigris
2020-05-27 at 10:42
Korrekt!
svejk
2020-05-27 at 10:55
Mi korrekt? Az idézet? Az idézet be nem tartása ?
Van egyáltalán román nép ? Vagy ez is olyan, mint a belga nép ?? Amelyiknek van királya, van fővárosa – csak a belga népet képviselő kormányuk nincsen ?
Királytigris
2020-05-27 at 11:26
Mi a korrekt?
Schiffer reagálása az ÁVH-s fattyú böffenetére.
Gijutsushi
2020-05-27 at 13:02
Nincs olyan, hogy “belga nép”. Francia van, meg németalföldi, akkor is, ha vallonnak meg flamandnak hívják magukat és egymást. Belgium egy saját történelem nélküli műország, saját nyelv nélkül. Nyelvében élne a nemzet, mint tudjuk… Egy olyan ország, ahol olyan hülye, és ráadásul gusztustalan képződmények, mint Verhofstadt és az amőba formájú egészségügyi miniszter Maggie De Block valaki lehet, nem pedig disznópásztor, minden megvetést megérdemel.
Hans Landa
2020-05-27 at 19:01
Bauer “Andrássy út 62″Tamás véleménye a kérdéskörben,trianon 100-as évfordulón,hasonlóan TGM-hez szerintem kimeríti a magyar ellenes tevékenységet. A oláhok a saját “békeszerződésben”deklarált nemzetközi normáikat(Dél Tirol)sem tartják be.A hőn áhított Eu tagságunk fikarcnyit sem javított a helyzeten.Az európai őshonos kisebbségek legtöbbje (Ír,Skót,Wales-i,Breton,Baszk,Katalán)általában stagnáló demográfiai képet mutatnak,tartják magukat,kivétel a magyar amely erősen /el/fogy a Kárpát-medence egészén,az ősi szállásterületen. Szili Katalin kinevezése illetékesként fatális baklövés.Patrubány Miklós és a Magyarok Világszövetsége talán eredményesebb lehetne.Offenzív Magyarságpolitikát kellene folytatni,tudom nehéz ügy,de LÉTKÉRDÉS!
Pesty László kampánya nélkül még az egymillió aláírás sem lett volna meg.Ébresztő!Schiffer Andrásnak volt nemrég egy Youtube vitája Bauer”Andrássy út 62”-vel,ott sokkal óvatosabban fogalmazott,kár.Előbb utóbb mindenkinek színt kell vallania.