Sokkal szigorúbb közlekedésbiztonsági intézkedésekkel szüntethetők meg 2050-re a halálos közúti balesetek az Európai Unióban – szögezték le az Európai Parlament képviselői szerdán, strasbourgi plenáris ülésükön. Mivel a halálos kimenetelű balesetek harminc százalékánál kulcsszerepet játszik a gyorshajtás, ezért indokolt lenne a járművek biztonságos sebességszintjét jelentősen korlátozni lakott területeken, illetve ott, ahol sok a gyalogos és a kerékpáros – hangzott el a Kossuth Rádió Európai idő című műsorában.
Csökken a közúti balesetek, a halálos kimenetelű balesetek, illetve a sérülést okozó balesetek száma, ugyanakkor a csökkenés nem elég gyors
– szögezte le Deli Andor, a Fidesz európai parlamenti képviselője, aki szintén felszólalt a vitában. Hozzátette: az egykori célkitűzés, miszerint 2010 és 2020 között a felére csökkenjen a balesetek száma, nem sikerült. Félő, hogy a 2020 és 2030-ra tervezett számadatok vonatkozásában sem sikerül elérni a célkitűzéseket, ezért még nagyobb figyelmet kell az ügyre fordítani. Deli Andor az Európai Parlament plenáris ülésén új balesetmegelőzési, a közlekedés biztonságát szolgáló technológiák fejlesztését, kifejlesztését, illetve bevezetését szorgalmazta.
Nagyon fontos az, hogy minél szélesebb körben elérhetővé váljanak a legújabb technikai megoldások. Ugyanakkor a probléma abban van, hogy sokszor ezek a legújabb technológiák drágák, és leginkább csak a magasabb árkategóriájú járművekbe kerülnek be. Azt gondolom, hogy a közlekedésbiztonság arról kell, hogy szóljon, hogy ez mindenkire kiterjeszthető legyen. Ezen kell majd dolgozni, és megoldásokat találni, hogy is lehet legszélesebb körben teríteni azokat az újításokat, amik életeket menthetnek
– fejtette ki. A parlamenti képviselő hangsúlyozta: fontos, hogy a gyártók már a kutatási fázisban is részesüljenek az uniós támogatásokban.
A cikk az Euranet Plus szervezettel, az Európai Unióról szóló hírek legfontosabb rádiós hálózatával együttműködésben készült. Értsük meg jobban Európát!
Forrás: hirado.hu; Fotó: MTI/Mihádák Zoltán
lesi
2021-12-17 at 09:02
egy megoldás van mindenki járjon gyalog
Magyar
2021-11-08 at 11:35
Az egyik nagy probléma, hogy az autósok nagy része az irányjelző használatát feleslegesnek tartja! Rendszeresen láthatjuk, amint autópályákon változtatnak sávot, de főútvonalakon, és lakot területeken is mellékelik az irányjelző használatát! Egyre több kamion, és autóbusz vezetője is követi ezt a hibás, és nagyon veszélyes viselkedési formát, mely már mint közlekedés rossz divatját valósítja meg! Rengeteg baleset és ezáltal haláleset történhetett az elmúlt években emiatt! A hatóságoknak is üldözniük kellene e felelőtlen, és veszélyes közlekedési viselkedési formát.
egon samu
2021-11-04 at 09:41
flotra:
autópályákon történik a megtett kilométerekhez viszonyítva a legkevesebb halálos baleset.
A leggyakoribb meg városban és országúton. Föleg ott, ahol “szakemberek” a bicikliseket az autók mellé vagy közé kényszerítik… A gyalogos meg mindenütt szentnek és sérthetetlennek érzi magát. Mígnem egy autó érkezik melynek vezetöje ugyanúgy nem nézett elöre, mint a “szent” gyalogos…mert mindketten a mobiljukon matattak.
egon samu
2021-11-04 at 09:22
Talán ki kelle szürni a forgalomból az agyament potenciális áldozatokat, akik a mobiljukba bújva körülnézés nélkül átvánszorognak egy forgalmas uton. Sötétedés után, fekete öltözékben.
Na meg a kerékpárversenyzöket, akik zebrán, egyirányú utcából ellenkezö irányban, kapukihajtóból észvesztö sebességgel minden kis képzelt résen át akarják paszírozni magukat…
Ezekért nem kár, kedves EUs elvtársak. Ne a hülyék és életuntak szabják meg a hétköznapunkat!
Inkább az értelmelen óraállítgatást szüntessétek meg…
nemLibernyák
2021-10-29 at 21:14
Az autóvezetés felelősséggel jár. Komolyabban kellene venni az alkohol, a kábítószer és a gyógyszerfogyasztást is. Továbbá komolyabban kellene venni az alkalmassági vizsgálatot, hogy egyáltalán adható-e mindenkinek jogosítvány. Sokszor látom, hogy sofőrtársam idegállapotba kerül és hirtelen felindulásból, esetleg oktatási szándékkal szabálytalankodik.
na4
2021-10-28 at 12:53
Idióták! Ilyen alapon a késeket is be kellene tiltani, mert ölni lehet velük, vagy a vonatot is, mert gázolhat. Hülyék!!
Möp
2021-10-27 at 09:06
Egyetlen hatásos megoldás az országot – kül- és belterületen – sűrűn bekamerázni és a felvételek alapján szigorúan, a maiaknál nagyobb mértékben – pénzbírsággal súlytani. Erre vannak már példák külföldön. Hatásos. A bevételből lehetne további kamerák kihelyezését finanszírozni. Sajnos, belterületen, családi házas környéken is szemrebbenés nélkül hajtanak 70-80-as sebességgel.
polizza
2021-10-18 at 10:18
Zoltai Guszti 2021-10-14 at 02:15
A hozzáírásában szereplő dolgok között van olyan, ami erős példa arra, hogy az emlékezet nem mindig van csúcson:
Azaz
,, A (1994)május 6-i Népszabadságba még éppen befért a hír: Horn Gyula az este autóbalesetet szenvedett.
“Lapzártakor kaptuk a hírt, hogy az MSZP országos kampányzáró nagygyűléséről, Miskolcról visszatérő Horn Gyula pártelnököt, az MSZP listavezetőjét röviddel este kilenc óra előtt autóbaleset érte a 3-as főúton Emőd és Nyékládháza között. Autója belerohant egy kivilágítatlan, üresen álló teherautóba.”
Horn Gyulát, Mosolygó István gépkocsivezetőt és az MSZP-elnök kíséretében lévő Zsidey Jenőt miskolci kórházakba szállították. Horn második nyakcsigolyájának nyúlványa, valamint a jobb csuklója tört el, és kisebb agyrázkódása volt. Zsidey benyomatos koponyatörést szenvedett, Mosolygónak alkaltörése és agyrázkódása volt. ”
(Ekkor kapta az un. koronát, és elterjedt az a hír is, hogy állítólag a biztonsági öve által okozott nyomok arra utaltak, hogy nem utasoldalon ült, hanem sofőrülésben.)
Szóval nem Trabant hajtott ki eléjük szabálytalan módon.
( Ja, és HGy nem volt miniszterelnök-jelölt, csak pártelnök+listavezető. Az MSZ(M)P-nek nem volt akkor m.eln.jelöltje. Csak a győzelem után -júni.4-én? – közölték, hogy ő /lett/ az – de ez más ügy, csak az emlékezetre példa.)
További részletek:
,, A Közlekedési, Hírközlési és Vízügyi Minisztérium közleménye szerint:
“A baleset május 5-én 20:50 órakor a 3-as főúton, Emődnél történt. A személygépkocsi Budapest felé haladt, és a 159 plusz 700 kilométerszelvényben, előzés közben az út szelvényezés szerinti jobb oldalán defekt miatt leállt pótkocsis tehergépkocsiba rohant. Az előzetes vizsgálatok szerint a tehergépkocsi nem volt kivilágítva, és a jobb oldali forgalmi sávot elfoglalta.”
Vagyis a sofőr a felezővonalat a kerekek közé véve haladt. Hogy milyen gyorsan ment a pártelnöki Saab 9000 CD, arról ellentmondásos információk láttak napvilágra. Egyesek szerint 70 kilométer per órás sebességgel, mások szerint 100-zal, sőt 150-170-nel.
A merénylet gyanúját táplálta két nyilatkozat. Az egyik Szekeres Imréé, az MSZP alelnökéé, aki a Saabbal haladó két másik autó utasait idézte, akik szerint Mosolygó végig a sávjában haladt, de valami megijesztette, ezért tért át a szembejövő sávba.
A lábadozó Horn Gyula Kurírnak adott nyilatkozata is a merénylet gyanúját erősítette: a szocialisták későbbi miniszterelnöke egy nagy, fehér villanásról beszélt. (A felvillanó fényekről Zsidey is említést tett később a rendőrségi kihallgatásán. A rendőrségi szakértő magyarázata szerint ezek Emőd közvilágítási lámpái a fák lombozatán átvillództak.) A defektes teherautó sofőrjét viszont a napilapok elfelejtették megkérdezni. Állítása szerint először a HVG-nek nyilatkozott:
“Az ügyben koronatanúnak számító teherautó-sofőr, Majoros Imre gönci magánfuvarozó (…) kérdésünkre kijelentette: járműve helyzetjelző lámpái világítottak. Cáfolta, hogy a karambol után 4-5 perccel érkezett volna a helyszínre. A pótkocsi jobb hátsó, defektes kerekénél tartózkodtam – mondja az 1986-ban jogosítványt szerzett, eddig balesetmentesen vezető teherautó-sofőr, hozzátéve, hogy a szerelés miatt a balesetet nem látta, így arról nem is tud nyilatkozni. Azon találgatások ellen, amelyek Horn Gyula balesetének politikai színezetet kívánnak adni, ezzel védekezett: Nem voltam, nem vagyok, és – azt hiszem – nem is leszek tagja egyetlen pártnak sem.”
Horn sofőrjét végül, a Bokros-csomag kihirdetésével egyidőben, 22.500 forintos pénzbírságra ítélték közúti baleset gondatlan okozása címén. Különös módon 18 ezer forintra büntették a defektes teherautó sofőrjét is, pedig a bíróság nem tudta eldönteni, hogy világítottak-e az IFA lámpái.”
Ami a Trabantot illeti, de azt sem a trabantos okozta:
,, Gál Zoltán – ha jól emlékszem akkori országgyűlési elnök – könnyebb sérülést szenvedett, a kíséretében lévő rendőrmotoros és két kormányőr meghalt, amikor egy őt kísérő motoros frontálisan ütközött egy Trabanttal (1995) ”
És a Trabant, benne a nászutaspárral, akik abszolut vétlenül szörnyethaltak, mert a r.motoros ment az ő sávjukban, szemben velük, a konvoj mellett, és ment nekik.
Ami meg az ,,M.Ricsit” érintőket illeti, általánosan: nem mindegy, hogy valaki 50km/h-val, vagy 130 km/h– val közeledik. Ha az előbbivel, akkor akár a zavarása nélkül nyugodtan bekanyarodhat a kanyarodó, akinek esetleg nem könnyű észlelni, hogy az ellenirányból jövő a megengedett akár többszörösével jön. Joggal számít arra, hogy szabálykövető a másik is. Mert ugye közlekedünk. A közút nem versenypálya. De az sem lehet cél, csak ácsorogjunk, a sorok és kipufogógáz mennyisége csak nőjenek., nőjenek… Mint sokszor a bringások miatt, akik lelassítják a sort, amikor nem lehet megelőzni őket, majd ha végre sikerült, a lámpánál beérnek, megelőznek – esetleg meghúzva a kocsi oldalát – és kezdődik elölről a cammogás mögöttük.
Nem beszélve arról, hogy pl a Csepelre vezető út mellett elkészült külön kerékpáros út ellenére nem azon hajt, hanem akár esti sötétben, alig kivilágítva az úttest szélén csalinkázik.
Vagy pl. gépkocsikat messze meghaladó sebességgel húz el a járdán, csak sárga vonallal elválasztott kerékpárúton.
A gyalogos meg fel jogosítva arra, hogy teljesen figyelmetlenül is közlekedhessen. Ráadásul némelyek szinte tudatosan akadályozzák a gk.forgalmat. Pl. a zebra mindkét oldaláról át akar haladni gyalogos a másik oldalra. A g.kocsik megállnak, hogy átengedjék őket. Elindul az egyik, a másik nem. A másik csak akkor indul, mikor az egyik már átért, oda őmellé. Na akkor indul a másik.
De van olyan, megáll a már úttestre lépéskor is fülére ragadt telefonjával az úttest közepén és ott ácsorogva, gesztikulálva beszélget valakivel.
És neki erre joga van. És az autós mosolyogjon, legyen türelmes, mert ugye az ő ideje – meg a közben csak e miatt a viselkedés miatt termelt többlet kipufogógáz – az nem zavarja a magukat ,,zöldek”-nek mondókat.
Csikós István
2021-10-17 at 12:55
Nem ismerem a statisztikát, de az az érzésem, hogy a balesetek jó részénél ott van a kamion és a teherautó. Nagyon sokszor vétlenek a nagy járművek vezetői, de a terjedelmükkel és kisebbre korlátozott sebességükkel, a mögöttük haladó kisebb jármű látóterének akadályozásával akaratlanul is hozzájárulnak a balesetekhez, amit egyszerűbben úgy is fogalmazhatnánk, hogy a mögötte haladó, vagy az őt megelőző volt a hülye, de a baleset soha nem történt volna meg, ha nincs ott a kamion!
Ez ellen sajnos nem lehet mit tenni, talán soha nem lesz olyan, hogy a kamionoknak, teherautóknak külön utakat építenek, a gazdaságnak pedig működnie kell. Próbáljunk meg türelmesebbek, egymást segítőbbek lenni, de nem hiszem, hogy a szabályok szigorítása sokat javítana helyzeten!
Talán a teherforgalomnak a vasútra szervezését (akár kamionostul) kellene komolyabban venni, sok pénzt és életet meg lehetne menteni!
Csak_úgy
2021-10-17 at 12:00
A kamerának az autóban és az úton kihelyezettnek van vissza tartó ereje ezt tapasztalom, ha mögém érkezik és látja, hogy világít valami az autóban már nem is olyan fontos az előzés. Rengeteg a szabálytalan előzés, záróvonalnál, forgalomtól elzárt területen, a városszéli utcákban 80-90 km sebességgel közlekednek az 50 km helyett. Nem ismerik a jobbkéz szabályt, nem használják az index-et a fényszórók vakítanak nincsenek beállítva, vagy nem megfelelő izzót használnak vagy csak az egyik világít.Nem tudják felmérni a szemből érkező autó távolságát, sebességét, sok esetben csak egy hajszálon múlik, hogy nem történik baleset.
Szerencsi Veronika
2021-10-16 at 12:30
Királytigris – 35 éve vezetek baleset nélkül. Nem mindig rajtam múlott, hogy megúsztam. De amíg csak a buksi fejét símogatják az “elkövetőknek” (Ricsi), addig még sokan fognak meghalni vétlenül. A törvényt kellene szigorítani, nem a sebességet variálni.
Királytigris
2021-10-15 at 09:59
Gerlice!
Ladával is lehet menni 130-cal, nem kell ehhez luxuskocsi.
A probléma a sofőr személyiségével van, nem a kocsival!
Királytigris
2021-10-15 at 09:56
Zoltai Guszti!
Ha valaki 130-cal megy lakott településen, azt amikor valaki befordul, előtte kinéz, hogy szabad e az út a kanyarodáshoz, akkor még a tükörben nem látja a 130-as tempóban érkező kocsit. amikor a kanyarodás folyamatban van akkor érkezik meg nagy hirtelen a semmiből, és DURRR!
Tehát ebben az esetben a kanyarodó sofőr felelőssége nem egyértelmű.
Zoltai Guszti
2021-10-14 at 02:19
Geri Bp-en már megholdotta lapozzunk.
Zoltai Guszti
2021-10-14 at 02:15
Gerlice
Két sztoriban tudom cáflmi az állításod hogy 90% ban a luxus autósok okozzák a banzájt.
M Ricsike a Dózsa György úton halálos balesetet okozott jogsi nélkül egy luxus autóval. Telbe kapott egy családot akik meghaltak.130-al ment lakott területen bedrogozva.
Látszólag igazad van.
De a család is kihajtott elsőbbség nélkül Ricsi elé! A baeleset azért volt mert baszták megadni Ricsi elsőbbségét! Meghalni meg azért haltak meg Mert Ricsi hülyén vezetett!
Az 1994-es választási kapmányban Horn Gyula balesetet szenvedett, miután vidéki kampány körútján a szolgálati autója beledurrant egy trabantos családba.
Gyorsan mentek tény, a sofőr hibázott.De Trabant hajott fel úgy az elsőbbséggel védett útra hogy baszott körül nézni…
Mr átlag legalább annyira sáros ebben. Tegnap pl edzőkörben Vállajon a templom előtt tábléval védett kereszteződésben ketten voltunk. Az autós megállt a táblánál, rámnlzett aki bringával jöttem de nem 15km/h vakl hanem inkább 30-al,majd kihajtott elém!!! De úgy hogy lassítanom kellett! Egy szeros zöld Suzuki szerőséggel.
Önnek van bérmi magyarázata erre? Ráadásul ha táblát el is nézte, jobbról is jöttem!
Nem adnék ki jogosítványt előzetes pcszihológiai alkalmasság nélkül.Az autó ugyanolyan mint a FB és többi közösségi oldal.Aki használja épp annak felének a személyisége megváltozik.Olyanaokat enged meg magának amit face to faceba nem.
Itt az alap gond és ezért dudál a Suzukis ott rám bringásként ahol a kamon kirakja az indexet és kikerül minden műsor nélkül….Ott ugyanis kötelező a PÁV miatt.
ZAKAR ZOLTÁN BÉLA
2021-10-13 at 16:22
A fele jogosítványt vissza kellene venni, a bicikliseket fel kellene pofozni, ha a járdán dingóznak, gyalogosokra ugyanez!
Orientál
2021-10-13 at 15:20
Mert védik von der Leyenék az egyre nagyobb létszámú migránsaikat ,most már elég sok van belőlük , bezzeg eddig.
Gullwing
2021-10-13 at 15:07
Limo
Ja, Dacia villanytaliga: 4 ülés, 290 l csomagtér (!) “A 27,4 kWh-s akkumulátorával a Dacia Spring 230 km hatótávolsággal bír vegyes* WLTP-ciklus szerint és 305 km megtételére képes a városi WLTP szerint.”
A vicc kategóriába sem tartozik. Mind ez maj 7 millió ficcsért…….
Királytigris
2021-10-13 at 12:26
Limo!
44 lóreős kocsival, hogyan lehet előzni?
Limo
2021-10-13 at 07:09
30-as sebességekhez városban….Értem. De akkor mi a francnak gyártják a 400 lóerős műanyag autó budikat? Mondjuk értelmetlen ekkora power akkor is ha 200km/h lenne a sebességhatár, mert 130 felett feleződik kb a wltp számok.
30km/h hoz elég az autókba 5! lóerőke. de 130 hoz is elég 55 lóerőke.
Lásd legújabb legolcsóbb dacia spring elektronyos autót. Jé hogy annak elég 44 lóerő neki. Ehhez képest a sok high tech “okossok” gyártcsák a nagy budi autóit. Büntit nekik!!! mert felesleges környezet pazarlás.
Gerlice
2021-10-13 at 07:00
mirti: igazad van 90% ban a luxus autósok okozzák a baleseteket, és a szabálysértéseket, mert ők megtehetik. Az össze áfázott pénzekből kitelik egy 300ezres büntetés, hisz 2 nap alatt megkeresi.
Én azt mondom autó értékéből kellene kiszámolni a büntetést. Autó értékének a 20%-a legyen pl egy 300ezres büntetés, és így tovább.
Ja és természetes utána a szeme láttára bezúzni az autót pici kockába, majd az elszállítást duplán kifizettetni vele. Utána a bünti 40% és így tovább. Túl sok a tahó paraszt az utakon az a baj. IQ-EQ ellenében kellene a jogsikat kiadni.
Mi lesz azzal az országban lévő több tízezer emberrel aki jogositvany nélkül vezet?
Persze a cél globál szinten az, hogy újra megint majd csak a gazdagok vezethessenek autót stb.
Csak szólok hogy a kaki megint brüsszelből indul ki. Amerikai nyomásra.
mirti
2021-10-13 at 06:52
lassan el jutunk oda ,hogy olyan lassu lesz a közlekedés , hogy egy mosogép motor is elegendő az autóba ezt a sebességet az is tudná. !? Azért nem ártana konzultálni azokkal akik ismerik az autóval való közlekedés ( sebesség ) korlátait. Nem lehet egy 160 LE- s géppel 25 -30 km/h -val tartossan közlekedni mert nagyon hamar tönkre menne ….
mirti
2021-10-13 at 06:46
az előzetes infók szerint a 30 km/h bevezetése a megoldás….Ez eddig sem hozta a várt eredményt akkor miért erőltetik ? Ami viszont továbbra is probléma a “renitens” vezetők hatékony kiszűrése ( a You tube-on – az Origón is- számtalan felvételt lehet látni miről van szó!!! Drónnal , kamerákkal ( azért vannak ) fokozott rendőri jelenléttel talán visszaszoritható ez a gyilkos tempo. Amit egyesek megtehetnek büntetlenűl az felháboritó. ( egy “luxus autó” tulajdonos pl. száguldozása lakott területen ….végleg bevonni a vezetőit .Nem véletlenül írtam luxus autóst mert az esetek 90 % .ban ehhez kötődik. A vezetői engedély sem adnám ki senkinek megfelelő személyiség vizsgálat nélkül ( ez talán hatásosabb is lenne mint a 30 km.)
flora
2021-10-13 at 06:33
Autópályára: Max 80km/h minden járműnek, ellenben felhajthatnak a kerékpárosok is egyúttal.
Belvárosban levinni: Max: 20km/h-ra
Az országúti maradhat 90km/h-n.
Gyalogosoknak max: 8km/h.
Ó jajj majdnem elfelejtettem hogy csak nem lehet hogy egyre több a hülye világszinten, a minél több hülyét a földön lobbi miatt?
Ó he ezt majdnem elfelejtettem te tényleg…Globális népbutítás miatti baleset szám növekedés. Hisz America egyes államaiban már olvasni-írni-számolni tudás sem kell az érettségihez.
Ó he hát majdnem majdnem kiment ez a fejemből.
csakafidesz
2021-10-13 at 01:26
A sebességhatárokat ésszel kell meghatározni, nem központi ukázzal. Van ahol tényleg 30-ra le kell vinni a tempót, de pl. semmi értelme nem lenne a Soroksári úton. A Váci úti 70 km/h én már régen levittem volna 60-ra. A városokban három sebességhatárt adnék. 30 km/h a lakótelepen és szűk utcákban, 50 km. ahol általában lehet menni rendesen, és 60 km. azokon a főutakon ahol a kiépítettség megengedi. Az autóutakon -települések között- felemelném a tempót 100 km/h.-ra, a pályákon maradna minden ahogy volt.
RA
2021-10-12 at 19:59
Baleset megelőzésben így is komoly ereményeket ért már el a világ, viszont a halálos balesetek felezése egyre több és több befektetést igényel. Egy bizonyos szintig lehet javítani az autó aktív (fékek, gumik, elektronika) és passzív biztonságán (biztonsági öv, légzsák, elektronika) biztonsági berendezésein, át lehet építeni a balesetveszélyes szakaszokat, de az emberi hülyeséget sosem lehet teljesen kiiktatni.
Az autógyárak pedig nem hülyék. Ugyan a biztonsági fejlesztések irányába megy a piaci igény, de ha Unió támogatást kínál, azt el fogják fogani. Ugyanakkor a piacban még van növekedési potenciál, vagyis várhatóan még több autó kerülhet az utakra, emellett a mai nyugdíjasok egyre nagyobb hányadának van még autója.
Az önvezetés pedig jó ideig nem lesz még olyan szinten elérhető, ahogy azt a jogalkotók szeretnék.
Emellett zajlik a CO2 hajtóvadászat, ami miatt még drágább műszaki megoldásokat kell fejleszni azért, hogy a tesztpadon tiszta autó a valóságban egész mást mutasson. Közben majd repkednek a milliárdok, valakit megint megbüntetnek, valakit meg nem.
Vicc az egész
Erdős Fási
2021-10-12 at 19:47
HEHE ha bevezetik ezt a 30-at, látványosan meg fog nőni a xanax fogyasztás, mert az emberek majd idegbajt kapnak mire átérnek a városon.
Ekkor faszságot bazz….
Számtalan vidéki város van, ahol SEMMI sem indokolja a tötymörgést. Sőt.
Persze, ha betiltják az autókat, meg úgy minden járművet, nem lesz halálos baleset.
Igen, vannak halálos balesetek. ÉS ????? Ahogy a járványnak is vannak halálos áldozatai, mégis mindenki rájött, hogy faszság ezért mindent lezárni és leállítani.
DE a hülyék nem tanulnak, és ugyanezt meg kell próbálni a közlekedéssel is.
Királytigris
2021-10-12 at 18:27
Nem elég drágák még az autók? Tegyünk bele még több vackot, hogy még drágább legyen!
Nem inkább a sofőrrökkel van a probléma, akik a közlekedési szabályokat nem tartják be? Meg hülye városvezetővel, mint Kamugeri?
moliere
2021-10-12 at 17:33
Ezt a problémát meg fogja oldani a fejlett világ összeomlása. Elmaradnak a közúti balesetekből származó halálozások. Persze nem lesz nagy jelentősége, hogy százan, ezren, vagy tízezren halnak-e meg évente közúti balesetben, vagy csak tízen, amikor milliók és tízmilliók fognak meghalni éhen, illetve gyilkosság következtében, vagy csak banális betegségekben, kórház és orvos és mentő nélkül. A hülyék sokáig élhetnek jól, ha van nem hülye elitjük. Na ENNEK van vége, mivel szinte kézzel tapintható, hogy a fejlett világban a töméntelen hülyét jól fizetett hülyék vezetik immár, a visszaszámlálás emiatt megkezdődött.
Néhány embert még el fognak ütni a harmincas években is, majd mondhatja valaki, hogy “közúti balesetben” halt meg, pedig csak valószínű egy éhező kolduson megy majd át egy hadúr páncélozott teherautója… De mit fog ez számítani akkor már?
Még több jogszabályt, attól lesz a világ tökéletes
2021-10-12 at 15:16
A bürokrácia receptje: Csinálj drága hókuszpókuszt egy nemes cél elérése érdekében. Ha javult a helyzet, akkor veregesd vállon magad, és kezd előről űj céllal. Ha romlott a helyzezet, akkor a hókuszpókusz nyilván nem volt elég, ezért még több még drágább hókuszpókusz kell, esetleg még egy kis csirbi-csiribá. És így tovább.
Nahát
2021-10-12 at 14:30
Fokozottabb hatósági ellenőrzésekre és szigorúbb szankciókra lenne szükség. Ha a törvények nem visszatartó erejűek, akkor azokkal van a baj. Ezenkívül be kellene szüntetni az EU-ban a kábítószerterjesztést és -fogyasztást. Könnyű mindig másra mutogatni.
Bukohill
2021-10-12 at 12:50
És akkor az elmebetegek nem a megengedett sebesség háromszorosával, hanem az ötszörösével fognak száguldozni. Ez ám a megoldás!
kamcsatka
2021-10-12 at 12:41
fizetett pr cikk. szanalmas f.s