Vajon mennyibe kerülhet három darab, egyenként öt perc hosszúságú imázs (értsd propaganda) videó előállítása? Ferencvárosban vastagon foghat a médiás alvállalkozók ceruzája, ugyanis miután Baranyiék 100 millió forinttal emelték a kerületi médiacég költségvetését – amely korábban tartalmi kérdésekben is közvetlenül Baranyinak, most pedig az általa kinevezett ügyvivőnek felel – mégis külsős céget kell megbízni egy a nyilvánosan elérhető felhívás szerint háromszor négyórás feladatra. Nem is akármilyen kiírással “versenyeztetnek” Baranyiék: a leendő megbízott állapítja meg az egyes videók költségeit, összeghatár nélkül, a győztesről pedig a polgármester, valamint sajtófőnöke, Czuk Dorottya dönt.
Idén 200 millió forintnál is többől gazdálkodhat a IX. kerületi médiacég, a Ferencvárosi Média Nonprofit Kft. A cég már 2019 óta rendszeresen kerül a botrányok középpontjába. Már Baranyi polgármesterségének korai szakaszában arról írt a PestiSrácok.hu, hogy a magát a médiaszabadság nagy szakértőjeként beállító polgármester környékén rendszeresen felbukkanó 444-es függyetlenobjektív újságírót szemelhették ki a hasonlóképp független kerületi újság élére. Ács ugyan tagadott, sőt perelt is az ügyben, de csúnyát bukott. Innen pedig egyre csak lejjebb ment a kerületi médiacég a sajtószabadsági skálán.
A tőle független sajtó kérdései elől folyamatosan menekülő polgármesternek ugyanis határozott elképzelései vannak a médiával, saját kerületében a közpénzből működő kerületi újság felett teljes kontrollt tart. Ezt pedig fontosnak tartotta írásba foglalni, ha a médiacég szakmai vezetőjének személye nem lenne elég biztosíték arra, hogy csak a polgármester asszony hangja érvényesüljön a „színes” lapban.
A PestiSrácok.hu szerkesztőségének birtokába került a ferencvárosi médiacég éléről kirúgott, majd visszavett Vágvölgyi B. András megbízási szerződése, amelyet az önkormányzati tulajdonban álló Ferencvárosi Média Nonprofit Kft. kötött a régi-új főszerkesztővel. Ebből nemcsak az derül ki, hogy a kerületi lapnál jóval nagyobb elérésű platformokat megszégyenítő fizetésért dolgozhat Baranyi lieblingje, hanem az is, hogy a kerületvezetésnek áttételesen teljhatalma van szakmai jellegű kérdésekben, a főszerkesztő még szakmai kérdésekben sem vétózhatja meg felettese utasításait.
Egy ilyen “olajozott gépezetre” pedig nem sajnálja a polgármester asszony a pénzt: a gyakorlatilag politikai pamfletként működő kerületi lap költségvetése idén már a 200 millió forintot is meghaladja. Nesze neked “kivéreztetés”– ha már a rezsitámogatásról szóló egyeztetéseken nem vett részt Baranyi, legalább a propagandára marad pénz.
Ugyanakkor a lap méreteihez képest végtelennek tűnő forrásbőség ismeretében érthetetlen, hogy miért kellett pályázatot kiírni három darab, egyenként ötperces imázs videó elkészítésére, amelyet végül– a felhívás szerint– a kerületi médiacég fog felhasználni. Az a médiacég, amelynek idén már plusz százmillió forint áll rendelkezésére a tartalmak előállítására a korábbi évekhez képest. Ebbe vélhetően nem fért bele a pályázati felhívás szerint „alkalmanként legfeljebb 4 órás forgatás”.
Hogy pontosan miért nem végezheti el a kerületi munka bemutatásáról szóló imázs film elkészítését a kerületi média, az nem derül ki a felhívásból, ahogy az sem, hogy pontosan honnan finanszírozzák a frissen keletkezett kiadást. Az viszont igen, hogy nincs keretösszeg megszabva a három videó elkészítésére, vagyis a pályázók szabnak díjat az egyes videók elkészítéséhez. Márpedig a ferencvárosi propagandagyárban eddig sem az anyagi mértéktartásukról voltak híresek a szereplők, a médiacéget vezető Vágvölgyi például a lap súlyához képest valóságos álomfizetésért tevékenykedik.
A pályázási határidő egyébként március 31., de a határozat már egy nappal korábban, 30-án megszületik a felhívás szerint. Úgyhogy aki nem akar kimaradni, siessen, teljesítési igazolást majd az SZDSZ-nél pallérozódott Czuk Dorottyától, a polgármester személyes sajtófőnökétől, vagy magától Baranyitól kell kérni.
Fotó: Hatlaczki Balázs/PS
Facebook
Twitter
YouTube
RSS