A Gazdasági Versenyhivatal a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok tilalmának megsértése miatt a Wizz Airt 307 millió forintra büntette meg – írja az Index.
A lap kifejti, a légitársaságnak nagy árat kell fizetnie, amiért a hatóság megállapította: a szakmai gondosság követelményét sértő kereskedelmi kommunikációt folytatott az automatikus utasfelvételi szolgáltatás lényeges jellemzőiről a vállalat.
Az Index szerint azt is elhallgatta a cég, hogy egyes szolgáltatási csomagjainak részét képező „többletszolgáltatásokat” külön-külön is megvásárolhatják a fogyasztók, ezzel a drágább csomagok irányába terelve a fogyasztókat. Bár a Wizz Air az eljárás során több vállalást is tett, ezeket a versenytanács – azok kétséges megvalósíthatóságára, illetve a korábbi és folyamatban lévő eljárásokra is tekintettel – nem fogadta el.
A Wizz Air megtámadja a határozatot.
Rájárt a rúd a diszkont légitársaságra, amit az is jelez, hogy a megtorpanó utasforgalom-növekedéssel összefüggésben csalódást keltő tőzsdei jelentést tett közzé csütörtökön az idei második negyedéves teljesítményéről
– írják.
- A 2024. április–júniusi időszakban a Wizz Air bevételei 1,8 százalékkal, 1,26 milliárd euróra nőttek,
- a kamat- és adófizetés és amortizáció előtti eredményt tükröző EBITDA során 16 százalékos pluszt, 274,6 millió eurót látunk.
- De a feketeleves az adózás utáni profitsoron jön: az egy évvel korábbi bázisidőszak 61 millió eurójával szemben a vizsgált három hónap után kong az ürességtől a kassza, 98 százalékos visszaeséssel mindössze 1,2 millió euró maradt.
Index; Fotó: MTI/Lakatos Péter
Facebook
Twitter
YouTube
RSS