A világ legnagyobb elektromosakkumulátor-gyártási kapacitása jött létre Magyarországon a nagy dél-koreai vállalatok beruházásainak köszönhetően, amelyek az elektromos autóipar európai zászlóshajójává tették hazánkat – jelentette ki Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter pénteken.
A minisztérium közleménye szerint a tárcavezető a KTS Metalltechnik Kft. fémipari vállalat bátonyterenyei beruházásának bejelentésén kiemelkedőnek nevezte a magyar gazdasági eredmények szempontjából az autóipar forradalmi megújulásához kapcsolódó fejlesztéseket. Mint mondta, a megújulás szelét keletről fújják, és sorra hozzák Európába a beruházásaikat az e téren piacvezető vállalatok, Magyarország pedig sikerrel szállt be az ezekért folytatott versenybe. Aláhúzta, hogy ez nem pusztán a sok ezer új munkahely, a jelentős növekedési pálya és a technológiai színvonal folyamatos emelkedése miatt előnyös, hanem kiugró fejlődési lehetőséget jelent a beszállítói láncokhoz csatlakozni tudó, helyi kis- és középvállalkozások számára is.
Rámutatott: ezt szolgálja a hazai tulajdonú KTS Metalltechnik Kft. 450 millió forintos fejlesztése is, amelyhez az állam 245 millió forinttal járul hozzá, így segítve harminc új munkahely létrehozását. Szijjártó Péter úgy vélekedett, hogy Magyarország az új autóipari korszak egyik globális éllovasává vált, és erre példaként hozta fel, hogy hazánk 2010-ben még csak a 35. helyen állt a világranglistában az akkumulátorok exportját illetően, azonban mára feljött az ötödik helyre. A miniszter ezt követően sikeresnek minősítette a kormány munkaalapú gazdaságpolitikai stratégiáját, és hangsúlyozta, hogy emellett a koronavírus-járványt övező válság idején is kitartottak, ami elvezetett tavaly a magyar gazdaság legeredményesebb évéhez.
Forrás: MTI; Fotó: Facebook
Nézzük_magát_a_dolgot
2022-03-12 at 08:32
Tisztelt Sándor László Királyi! Kérem tudassa, hogy milyen létszükségleti cikk gyártása nem járhat környezetkárosítással. És mennyivel környezetkímélőbb a kőolaj feldolgozása benzinné? Ezzel az erővel a gabonatermesztés a legnagyobb környezetkárosító (milyen szép lenne vegyszermentes, korhadó fák tömegétől járhatatlan őserdő “Kúnság mezején”). Megmondom én, mi a baj a az Önhöz hasonlókkal. Az, hogy Önöknek semmi nem jó, mindennek a visszáját keresik, mindenről van pár rossz szavuk.
Sandor Laszlo Kiralyi
2022-03-12 at 08:03
Mindez szep es jo de mivel jar a gyartasi folyamat biztositasa es szennyezi e a kornyezetet, ezeket a felteteleket mind figyelembe kell venni mielott igent mondunk a gyartasra.
Logikus
2022-03-12 at 06:05
Namond
Te arra koncentrálj, hogy ne beszélj hülyeségeket!
Namond
2022-03-12 at 04:04
Szép, gyönyörű szavak.
És a külgazdasági feltételek?
Nem kéne az örökéletű radioaktív gyémánt energia telepekre koncentrálni?
GT
2022-03-11 at 20:24
Honnan lesz a cobalt? Oroszország majdnem monopol helyzetben van
Nézzük_magát_a_dolgot
2022-03-11 at 18:54
Tisztelt Napfényre merészkedő piszkos – náci! A jelenleg kiforrott technológiákban az egyik fő alapanyag a lítium-karbonát, de ugyanilyen súllyal esik latba a grafit, a rézfólia, az alumíniumfólia, a kobalt, mangán és nikkel katódanyag, valamint a szeparátor fólia, a vegyi anyagok közül a poli-vinilidén-difluorid, a propilén-karbonát, etilén-karbonát, lítium-foszfor-hexaklorid, lítium-bór-tetraklorid, n-metil-pirrolidon és a fém alkatrészek is. Lítiumunk egyelőre nincs, de folyik az előkészítés az ásványvizekből való kivonásra. Rézfóliagyár Tatabányán, alufóliagyár Komáromban, szeparátorfólia Nyergesújfalu és Debrecen, katódmassza Debrecen, fémalkatrész Salgótarján, vegyi anyagok Sóskút. Valamit biztos még ki is hagytam, mindenesetre a készregyártáson kívül óriási kapacitások állnak már rendelkezésre ill. építés alatt a teljes alkatrész-vertikumhoz. Az akkumulátorgyártás környezeti problémáihoz csak annyit, hogy több államban, még a kényes Svédországban is épül a Northvolt gigagyár, még Grétácska se tudná megakadályozni, ha akarná se, de nem akarja, mert még neki is több esze van, mint egyes okos, mindenen fanyalgó hozzászólóknak.
Királytigris
2022-03-11 at 17:22
Sötétben rejtőzködő piszkos – náci
2022-03-11 at 17:04!
Ökölszabály: Mindig azt kell gyártani, amire igény van!
Személyes véleményem, hogy ilyen elektromos vacak nekem se kéne, maradok a benzinesnél, viszont ezt a villamosautó örületet ki kell szolgálni, jól hoz a konyhára.
Sötétben rejtőzködő piszkos - náci
2022-03-11 at 17:04
Gondolom, a sok itt található lítium miatt alakult ez így?
Ja, nem.
Hanem mert lófaszt érnek a környezetvédelmi szabályaink.