A járműipar elektromos átállása és atomenergia-beruházások nélkül mindössze illúzió marad, hogy mai formájában megőrizhetjük a bolygót utódaink számára, mivel ezek nélkül nem lehetséges a klímacélok elérése – jelentette ki Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter hétfőn, Abu-Dzabiban.
A Külgazdasági és Külügyminisztérium közleménye szerint a tárcavezető egy energiaügyi konferencia panelbeszélgetésén hangsúlyozta, hogy a magyar kormány kiegyensúlyozott megközelítésre törekszik, ugyanis a versenyképesség növelésének és a környezet védelmének kéz a kézben kell járnia.
Soha nem politikai vagy ideológiai kérdésként tekintettünk a zöld megállapodásra vagy célkitűzésekre, hanem annak módjaként, hogy miként óvhatjuk meg ezt a bolygót az utódaink számára
– fogalmazott. Kiemelte, hogy a nemzetközi közösségnek politikai kommunikációs haszonszerzés helyett pragmatikus és realisztikus stratégiákat kell kidolgoznia a valóság talaján állva, és le kell számolni azzal, hogy zöldnek lenni valamifajta politikai ideológiai elkötelezettséget jelent a környezet védelme helyett. Leszögezte:
Magyarország egyike a világ azon kevesebb mint húsz államának, amely képes volt arra az utóbbi évek során, hogy gazdasági teljesítménye növelésével párhuzamosan csökkentse károsanyag-kibocsátását.
Beszámolt arról, hogy ezen stratégia részeként hazánk 2050-re klímasemlegessé válik; a nukleáris és napenergia-kapacitás bővítésével már 2030-ra karbonsemleges lesz az áramtermelés 90 százaléka, ami jelenleg 65 százalék. Tudatta, hogy a mai 4500 megawattról 2050-re 12 ezer megawattra emelik a napenergia-kapacitást, illetve 2000 megawattról 4400 megawattra az atomenergia-kapacitást.
Szijjártó Péter az igazságos energetikai átállás témájában rendezett beszélgetésen arra figyelmeztetett, hogy a tehermegosztás nem nevezhető tisztességesnek, mivel azok az országok szenvednek legjobban a következményektől, amelyek minimálisan vagy egyáltalán nem járultak hozzá a klímaváltozáshoz, így a legnagyobb szennyezőknek sokkal nagyobb szerepet kellene vállalniuk. Kiemelte, hogy a globális károsanyag-kibocsátás 14 százaléka a közúti közlekedéshez kapcsolódik, így a járműipar elektromos átállása nélkül nincsen remény a Föld megóvására, anélkül nem lehetséges a klímacélok elérése, ezért a fejlett országoknak együtt kell dolgozniuk ezen megújulás sikerén. Ezzel kapcsolatban úgy vélekedett, hogy Magyarország nagy felelősséget vállal e téren, miután már ma is a világ negyedik legnagyobb elektromosakkumulátor-gyártója, és lényeges találkozási pontjává vált a szektor nagy keleti és nyugati vállalatainak.
A miniszter ezután kijelentette, hogy nukleáris energia nélkül “illúzió, álom marad a zöld célok elérése”, enélkül nem lehetséges elegendő áramot termelni a lakosság és az ipar számára fenntartható módon. Az atomenergiát olcsó, biztonságos és környezetbarát energiatermelési módnak minősítette, amellyel az államok függetleníthetik magukat a szélsőségesen kilengő nemzetközi energiapiacoktól. Azt is hangoztatta, hogy a paksi bővítés mintegy 17 millió tonna szén-dioxid kibocsátását és 3–3,5 milliárd köbméternyi földgáz felhasználását teszi elkerülhetővé évente. Aláhúzta, hogy mindezen előnyök ellenére is küzdeni kell a nukleáris energiával szembeni hátrányos megkülönböztetés ellen az Európai Unióban, így egyes tagállamok akadályokat próbálnak gördíteni a jelenleg is zajló paksi beruházás elé is. Ennek kapcsán közölte: tisztességtelen támadás Magyarország szuverenitása ellen az, hogy a német kormányzat a korábbi megállapodások dacára nem engedélyezi a Siemens Energy számára a paksi irányítástechnika leszállítását.
Forrás: MTI; Fotó: Facebook
Orientál
2023-05-08 at 16:25
Lmp-sekkel együtt a balliberális zöld elvtársaik ne is használjanak teljes egészében áramot mert a nagy része atomerőműben termelődik.
Dodo
2023-05-08 at 16:16
Megáll az ész a németek disznóságai miatt, de mi megyünk tovább. Meg kell kerülni a németeket. Felejtsük el már, hogy az EU jó, az Eu szép! Kíméletlen harc folyik. Talán Franciaország ad vezérléstechnikát.
Más: Több pólusúvá vált a világ. Nem kell nekünk örökké a dekadens, hazug nyugatot szeretni. Más országokkal is megmenthetjük a Földet.
Agenda 2030
2023-05-08 at 15:29
Az egész “fenntarthatóság” és “átállás” vagy “reset” egy globalista kartell fedőneve, magyarul egy gigantikus csalás és egyben új típusú hadviselés az emberiség ellen.
.
Lényegében azt jelenti, hogy a “Föld megmentésének” konstruált ürügyén:
.
1. tervutasításos módon átirányítják az erőforrásokat egyik iparágból a másikba az egész bolygón
2. kifosztva ezzel felépített vállalkozások tömegeit
3. adófizetők pénzén dotálva az átalakítást
4. amely fasiszta kartell jellegű, mivel az államok és a globalista nagytőke egyesülésével működik
5. tartalmaz egy komplett szocialista társadalom-átalakítási programot, amelyre senki nem szavazott és totalitárus irányba mutat — és nem kérdeznek meg minket róla
6. és a cél az erőforrás-szűkösség létrehozása, amely a lakosság vitalitását és érdekérvényesítő képességét tönkre teszi
.
mindez a köznép számára egy technokrata kommunizmust jelent, a legfelsőbb rétegek számára pedig fasisztoid monopol-kapitalizmust
.
a középosztály kifosztása és a népesség disztópikus kontrollja a célok között szerepel
.
A program ENSZ Agenda 2030 néven fut, bárki utána tud olvasni, nyilvános “világkormány-program”. Senki által meg nem választott globalista oligarchák önkényuralma közeledik.
.
AZ AGENDA 2030 MÉG NAGYOBB VESZÉLY AZ EMBERISÉGRE, MAGYAROKRA — FRICZ TAMÁS:
magyarnemzet.hu/velemeny/2023/05/a-veszelyek-amelyek-a-kovetkezo-evekben-varnak-rank