A ZF német autóipari beszállító 24 milliárd forintos beruházással több mint 300 új munkahelyet hoz létre Kecskeméten és Debrecenben – jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter pénteken Budapesten.
A minisztérium közleménye szerint a tárcavezető közölte, hogy a német tulajdonú ZF Chassis Modules Hungary Kft. lengéscsillapítókat, továbbá első- és hátsótengelyeket fog gyártani a BMW debreceni és a Mercedes kecskeméti üzemében 2025-től előállítandó elektromos autók számára.
A projekt értéke 24 milliárd forint, amelyhez az állam 2,4 milliárd forintnyi támogatást nyújt, így segítve 313 új munkahely létrejöttét a két városban a hazánkban már ma is csaknem kétezer főt foglalkoztató vállalatnál
– tájékoztatott. Rámutatott, hogy a BMW és a Mercedes gyárépítése számos német beszállító beruházását vonzotta Magyarországra, miközben a hasonló fejlesztésekért éles nemzetközi verseny zajlik, ahogy az a világ harminckét pontján jelen lévő ZF esetében is történt. Elmondta, ez a beruházási döntés is mutatja, hogy a jelenlegi bizonytalan helyzetben Magyarország stabilitása rendkívül felértékelődött, ugyanis ez tudja biztosítani a gazdasági növekedés előfeltételeit.
Ehhez háromfajta biztonságra van szükség, és szeretném tisztelettel jelenteni, egyúttal megnyugtatni beruházóinkat, hogy Magyarországon a biztonság mindhárom aspektusát garantálni tudjuk”
– közölte. Szijjártó Péter elsőként a fizikai biztonságot említette, nagy eredménynek nevezve, hogy eddig sikerült kimaradnia hazánknak a szomszédban dúló háborúból, valamint szilárd a határok védelme is. Ezt követően az energiabiztonságot érintette, mondván, hogy az ellátást semmi sem fenyegeti, miután a kormány nem ideológiai, hanem fizikai kérdésként tekint erre az ügyre, ráadásul a földgáztárolók tele vannak, épül az új atomerőmű, illetve megtörtént a hálózatok összekapcsolása a környező államokkal.
A gazdasági biztonságra is kitért, és azt hangsúlyozta, hogy ehhez folyamatos beruházásokra van szükség, mert minél több munkahelyet tudnak teremteni, annál előbb sikerül leküzdeni a kihívásokat. Utóbbi kapcsán a magyar gazdasági sikereket méltatta, emlékeztetve arra, hogy az elmúlt évek válságai ellenére sikerült tavaly megdönteni a beruházások, az export és a foglalkoztatottság rekordját, és idén újabb hatalmas csúcsok várhatók. Leszögezte: ebben a sikertörténetben óriási szerepet játszik az autóipar, amelynek elektromos átállása terén Magyarország élen jár, ami hazánk mérete miatt ritkán fordul elő a technológiai forradalmakban.
A világon 95. helyen vagyunk népességszám szempontjából, és mégis az európai és a globális gazdaság jövőjét alapvetően meghatározó technológiai forradalom éllovasai tudunk lenni”
– jelentette ki. Tudatta, hogy Magyarország 2018 óta a világ húsz legnagyobb autóipari exportőre közé tartozik, a szektor termelési értéke pedig tavaly 12 ezer milliárd forintot ért el, és idén is 18 százalékos bővülést regisztráltak eddig. A miniszter üdvözölte, hogy folyamatosan érkeznek a német beruházások Magyarországra, s ami szerinte még ennél is fontosabb, hogy a már jelen lévő cégek is folyamatosan fejlesztésekről döntenek.
Ez egyrészt jelenti azt, hogy sikeres volt a célkitűzésünk, hogy a magyar beruházásösztönzési rendszer Európa legjobbja legyen, másrészt pedig azt is jelenti, hogy a német vállalatok a józan ész talaján állnak, és józan ésszel, saját tapasztalataik alapján, megfontoltan hoznak döntéseket, nem újságcikkek és nem politikai zsarolás alapján”
– fogalmazott.
Fontos, hogy ezt a különbségtételt megtegyük, amikor magunkat, illetve a magyar-német kapcsolatot értékeljük, amelyeknek a javítása természetesen nagyon előkelő helyen szerepel a magyar külpolitikai törekvések között”
– tette hozzá.
(MTI / Kiemelt kép: Facebook)
Orientál
2023-12-15 at 14:36
Sajnos a balliberális zöld ellenzéki ellenség visszaállítaná azt a korrupt beruházási engedélyezési eljárását amely korruptan pénzcsúsztatások árán adott aláírásokat pecséteket a beruházások engedélyeinek az adásához. – Ezért sem meglepő hogy a balliberális Gyurcsányék miatt több mint egymillió fővel kevesebben dolgozhattak hazánkban és miattuk elindult a szegénység nyomor állami csőd és hazánk elhagyása.
khm
2023-12-15 at 14:16
“már majdnem minden részegségre van komoly vállalat nálunk,”
Az nagyon jó dolog.
Visszatérve az iparra,mi értelme olyan helyen további ipari beruházásnak,ahol lasszóval kell,hogy fogják az embereket?
Bács-kiskun nem csak MEKEGRÁD-ból áll!
Nézzük_magát_a_dolgot
2023-12-15 at 13:33
Tisztelt khm! Hát ez már csak így van, a meglévő ipar vonzza az új betelepüléseket. Főleg, ha az alkatrészgyár termékeit a helyben meglévő nagyvállalat használja. Másrészt a kialakult infrastruktúra, munkaerő, oktatás-képzés, munkatársak munkábajárási és életkörülményei a gócpontokon kedvezőbbek. Tetszik, nem tetszik, ez pozitív visszacsatolás. Régebben könnyebb volt a fapados világban, mondjuk az Alsóbürgejárási TSz melléküzemágat alapított a TSz-elnök fészerében, aztán tizenöt szorgalmas asszony tizenöt asztalon ott tekercselte a váci mágnesgyár fazékmagos induktivitásait, Józsi pedig 31 Ft napidíjjal kitömve a kimustrált TSz-Moszkvicson vitte azokat minden reggel a felhasználóhoz, hozta onnan a rézdrótot, a csévéket meg a lakkot. Hajh, régi szép békeidők! Szerintem pedig örüljünk minden beruházásnak, éppen a múltkor számolgattam végig az ujjaimon, hogy már majdnem minden részegségre van komoly vállalat nálunk, de a külső lámpatetek és a lengéscsillapító például hiányoztak az értékláncból.
khm
2023-12-15 at 12:37
Bács-Kiskun vármegye ugyanolyan “fejnehézzé” vált mekegrád fejlesztésével,mint Pest Vármegye Butapesttel.