Aláírásra került a világ legnagyobb elektromos autógyártójának számító, kínai BYD jövőbeli szegedi üzemének helyszínt biztosító telek adásvételi előszerződése – jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter kedden, Budapesten.
A minisztérium közleménye szerint a tárcavezető arról számolt be, hogy a magyar gazdaságtörténet egyik legfontosabb beruházásáról van szó, ugyanis a világ legnagyobb elektromosautó-gyártó vállalata érkezik hazánkba, amely immár a Tesla számainál is jobb adatokat tud produkálni. Kiemelte: a BYD az első európai üzemét hozza Magyarországra, ahol már ez lesz az ötödik autógyár, és a szektor kiegyensúlyozottságát mutatja, hogy a három német prémium márka mellett a második nagy keleti járműgyártó telepszik le itt.
A beruházás több milliárd eurós nagyságrendű, és ezres nagyságrendben teremt új munkahelyeket. A magyar kormány természetesen pénzügyi támogatást fog biztosítani ehhez; ennek mértéke az Európai Bizottsággal való egyeztetéseken kerül majd véglegesítésre
– közölte.
Ez a beruházás évtizedes távlatban biztosítja azt, hogy a magyar gazdaság hosszú távú és fenntartható növekedési pályán tud maradni
– tette hozzá.
Azt gondolom, hogy ennek a gyárépítésnek a hatása hasonló lesz, mint az Audi győri, vagy a Mercedes kecskeméti, vagy a BMW debreceni, vagy éppen a Suzuki esztergomi gyárépítésének. Az egész város kap egy új lendületet, új dimenzióba kerül, ami jó Szegednek, jó a szegedieknek
– mondta. Emlékeztetett, hogy a brüsszeli politikai döntések nyomán a következő évtized Európában a zöld energiáról, az autóipar elektromos átállásáról fog szólni, amely nagyban mérsékelni fogja a károsanyag-kibocsátást, így elősegítve a környezet védelmét.
Mi itt, Magyarországon a zöld energia és a zöld ipar mellett vagyunk, nem ideológiai, hanem gyakorlati alapon. Nálunk a környezet védelme és a versenyképesség fejlesztése kéz a kézben járnak egymással
– jelentette ki.
Minden túlzás nélkül mondhatjuk el, hogy egy széles körű összefogásnak köszönhetően Magyarország a zöld elektromos autóipari átállás világbajnokai közé tartozik, a BYD magyarországi gyárépítése pedig ennek a pozíciónak a megerősítését jelenti
– fogalmazott. Szijjártó Péter aláhúzta, hogy a BYD-beruházásért rendkívül éles verseny folyt, amelynek a megnyerése nem lett volna lehetséges a kormány és Szeged összefogása nélkül, ahogyan a gyors megvalósítás sem lesz lehetséges szoros együttműködés és közös munka nélkül.
Természetesen nem tudtuk volna megnyerni a beruházási versenyt akkor sem, ha az elmúlt tizennégy esztendőben nem hajtottuk volna végre következetesen, minden nyomásgyakorlás és eltérítési kísérlet dacára a keleti nyitás politikáját
– hangsúlyozta. Tudatta, hogy ennek eredményeképpen mára hazánk vált a kínai cégek első számú beruházási célpontjává Közép-Európában, amit bizonyít az is, hogy az utóbbi négy év során kétszer is a kelet-ázsiai országból érkezett a legtöbb beruházás Magyarországra.
Mi elutasítjuk azt a politikai megközelítést, amely szét akarja választani, el akarja szigetelni egymástól az európai és a kínai gazdaságot. Aki a szétválasztás, az izoláció, az elszigetelés mellett van, az rendkívül beszűkült ideológiai megközelítést alkalmaz
– vélekedett.
Az élet, a valóság épp ellentettje ennek az ideológiai megközelítésnek. Itt, Magyarországon mindennél világosabban látszik a keleti és a nyugati gazdaság egymásra utaltsága, valamint az is, hogy a keleti és a nyugati gazdaság együttműködéséből mindenki profitálni tud
– fűzte hozzá. A miniszter leszögezte: a kormány célja továbbra is az, hogy Magyarország a keleti és a nyugati beruházások találkozási pontja lehessen. Kitért arra is, hogy Magyarország 2018 óta a világ húsz legnagyobb autóipari exportőre közé tartozik, miután az elmúlt tizenöt évben 3,5-szeresére nőtt az ágazat termelési értéke, amely 2022-ben lépte át először a 10 ezer milliárd forintos álomhatárt, és tavaly is újabb rekordot sikerült dönteni.
Botka szerint is közös cél a gyár minél előbbi megépülése
Botka László szegedi polgármester történelmi jelentőségűnek nevezte az aláírást a város és a magyar gazdaságtörténet szempontjából egyaránt. Üdvözölte a szoros együttműködést az ügyben a szegedi önkormányzat és a kormány között, mondván, hogy közös cél a gyár minél előbbi megépülése. Tudatta, hogy vállalták 300 hektárnyi terület átadását és az infrastruktúra fejlesztését, ide értve a teljes körű lőszermentesítést is, amellyel mostanra végeztek, illetve folyamatban van a régészeti feltárás, és egyebek mellett fejleszteni fogják az ivóvíz és a szennyvíz elvezetését is. Ismertette egy friss közvélemény-kutatás eredményét, miszerint a helyi lakosság mintegy 98 százaléka hallott a beruházásról, és 85 százalék határozottan támogatja is.
Forrás: MTI; Fotó: Facebook
bl
2024-01-30 at 21:18
Az elektromos autót ha bevonják napelemekkel, akkor kb 1,5 kW teljesítménnyel tudja tölteni magát napközben, azaz 1 nap magába tölt kb 10 kWh-nyi energiát, amivel lájtosan egy félórát lehet közlekedni 50-el.
Nézzük_magát_a_dolgot
2024-01-30 at 17:59
Több tisztelt Hozzászóló! Többen is ecsetelik a villanyautók (jelenlegi, de hosszú távon a fejlesztések nyomán megszűnő) hátrányait: drága, lakótelepi lakásból nem tölthető, hosszadalmas töltési idő, stb. Ezek konkrét dolgok, amikkel épeszű ember nem is vitatkozhat. De könyörgök! Itt nem arról van szó, hogy izibe mindenki vegyen villanyautót, hanem arról, hogy érdemes-e gyártani jól eladható, exportálható nyereséges terméket. Ilyen alapon tiltakozhatna Antisztálin fórumtárs azért is, hogy nehogy parajpürét fagyasszanak a mirelit-üzemben, mert Ő azt utálja, ne gyártsunk morzsolt tejeskukorica-konzevet a fél világ számára, mer Ő csak a torzsájáról lerágva szereti a főtt kukoricát, továbbá tiltsák be a spárgatermesztést is, mert az csak magas áron vásárolható meg, és neki erre “nem fussa”. A többi kérdésre meg térjünk vissza, amikor már csak villanyautó lesz kapható.
István Kopasz
2024-01-30 at 16:57
Úgymond régi motoros/autós/ vagyok. Jól jönne az elektromos autó nekem is, jól ki tudnám használni, ha lenne az otthonomban bármikor használható töltési lehetőség. Akinek magánháza, megfelelő métetű garázsa van, annak nagy előnye van a lakótelepi, utcán parkoló autó tulajdonossal szemben.
/Nem lenne kedvem még hetente sem a városban bóklászni, hogy szabad töltőhelyet találjak, és ott várakozzak a töltés idejéig…/
anti_sztálin
2024-01-30 at 16:36
@ Nézzük_magát_a_dolgot2024-01-30 at 13:36
“Az Ön által felfestett gyászos Orwell-i kép semmi oksági kapcsolatban nincs a villanyautózással”
— Ez nem igaz, többféle oksági kapcsolatban is van:
1.) Propaganda és agymosás szintje: “tisztának” írják le az elektromos meghajtást (pedig sok szempontból nem az, legfeljebb csak a felhasználás helyén az). Ezzel hozzákapcsolják a klímakamuhoz.
2.) Az elektromos közlekedés egyértelműen nem megvalósítható tömegek számára (vagy iszonyatosan drága lenne a kapcsolódó infrastruktúra kiépítése, mert az elektromos hálózat sem bírná el — már most sem nagyon bírja — de a bővítés nincs is tervben, ami beszédes). Ebből következően nem fog jutni a többségnek saját autó úgy, mint most. Mivel ezt a projekt globalista előterjesztői is tudják, a következtetésem az, hogy pont ez a cél (mármint, hogy ne legyen sok autó). Ez egybevág az okosváros projekttel, aminek a deklarált célja, hogy az emberek ne autózzanak, hanem inkább bringázzanak vagy gyalogoljanak…
3.) Az elektromos meghajtás még sokkal inkább távkapcsolható, mint a fosszilis, hiszen az elektromos energia a járművön kívülről érkezik. Így hiába kódolja esetleg ki egy szabadságszerető Mad Max renegát a globalista távkapcsolót, az autót vagy a sofört / utast elég a fizikai jellemzői alapján azonosítani és az “áramszedőhőz” történő hozzáférését a HÁLÓZAT IRÁNYÁBÓL letiltani.
4.) Az elektromos átállás tömeges gyakorlati kivitelezhetősége a (szerintem gerjesztett) energiaválság idején még gyengébb. Különösen, mivel a komcsi klímaszekta alapvetése, hogy ideológiai alapon kénytelenek leszünk sokkal kevesebb energiát fogyasztani azért, hogy megmentsük Földanyát. Mondani sem kell, hogy milyen hatással lesz a szegényes gépesítettséghez való visszatérés az emberek egészségére és élettartamára.
Hozzá kell tenni, hogy míg a fosszilis meghajtás energia FORRÁS, addig az elektromos meghajtás energia KÖZVETÍTÉS — ahol a forrást központilag uralják. A forrásokat viszont szisztematikusan leépítiik a zöld komcsik ld. Németországban atomerőművek bezárásáa, ami energiaválságot okoz egész Európában.
5.) Ebből következően az elektromos autó csak egy újabb ürügy a benzin/dízel kivezetésére (ami ma már teljesülési céldátummal elátott, létező EU direktíva).
Fentiek tágabb értelmezése egy egyértelműen szándékos dezindusztrializáció (ami részben folyománya a gerjesztett energiaválságnak), és a mezőgazdaság EU-szintű szétverése ami már nagyüzemben zajlik (ha nem hallottatok róla, akkor jó reggelt).
Ezzel párhuzamosan zajlik az élelmiszerállátás központosításának megoldása (rovar, műhús stb.), beszállítói lánc szinten is (monopolista felvásárlások), termelői szinten is (ld. Ukrajna) és fogyasztói szinten is (önkiszolgáló boltok projektje, ami azonosítja a vásárlót). A következtetésem, hogy valaki nagyon fenn a globalista elefántcsont-toronyban, azt akarja, hogy a “tenyeréből együnk”. Mint az állatok vagy alattvalók…
Talán nem kell mondani, hogy milyen zsarnoki potenciál van a totális és totaliitárius központii irányításban…minden szinten, amiből az autózás csak az egyik.
Nyilván nem most karácsonyra következik be a teljes központi globalista hatalomátvétel, de terveik szerint 2030-ra (Agenda 2030) előrehaladott és visszafordíthatatlan lesz. Ezt ki is mondják.
Pont ez a fokozatos (de azért történelmileg eszeveszetten gyors), erőszakos és manipulatív társadalomátalakítás (társadalom-mérnökösködés) éri el azt, hogy nehéz legyen észlelni a változást, annak irányát és célzatosságát.
Meggyőződésem, hogy ti (kommenttársak) is ezért nem észleliitek az orw-elli veszélyt, amiről írtam lentebb — plusz nem nagyon ír róla a média sem elemző módon (hanem szinte csak propagandista módon). Ugyanakkor mondom, hogy nem titok és nem is konteó, hanem politikaii direktíva szintjén van már most a “zöldátállás” — amit éppen ez a fenti PS cikk is bizonyít.
anti_sztálin
2024-01-30 at 15:48
@ Nézzük_magát_a_dolgot, Orientál
A P-S valójában visszaállította az eredeti kommentemet (amit a PS szűrő szoftvere először valamiért kicenzúrázott), amit köszönök nekik (mármint a visszaállítást).
Gyerekek, ti meg nem akarjátok érteni, amit írok.
Még egyszer: az új gyárral önmagában semmi baj. És ha nektek is őrültségnek hangzik a terv, amiről írtam, akkor nem én vagyok őrült, hanem az ENSZ, WEF, BIS, “Brüsszel” stb — mert ez a globalista terv és a megvalósítása folyamatban van. Olvassatok utána: pl. az “okosváros” (valójában kommunista börtönváros) projektről magyarul is rengeteg info van fenn a neten, hivatalos helyeken, pl. Budapesti Műszaki Egyetem oldala…
És ez is az ENSZ Agenda 2030 és Agenda 21 egyik eleme. Minden fenn van a neten hivatalos EU honlapokon is.
Orientál
2024-01-30 at 14:49
Enteriőr2024-01-30 at 11:34 Ne legyél parazita élősködő szemétkedő . Mert az olyan eszközökön általában mint a telefonon laptopon ….. a MADE IN CHINA van feltüntetve.
Orientál
2024-01-30 at 14:46
antisztálin2024-01-30 at 12:27 Miért vagy szarakodóan szemétkedő? Mert gazember szemétkedőként használsz olyan eszközt pl. mobiltelefont amire az van hogy MADE IN CHINA. Na te aztán ezért parazita szemétkedően élősködő vagy. Dobjad ki az ilyen eszközeidet.
Nézzük_magát_a_dolgot
2024-01-30 at 13:39
Most jól megjártam, mert Antisztálin túlfűtött hosszas fantáziálását a moderáció kigyomlálta, így sajnos az én arra történő reagálásom nem érthető mások számára. Kérem a tisztelt Hozzászólókat, hogy nem tekintsék az én hibámnak!
Nézzük_magát_a_dolgot
2024-01-30 at 13:36
Tisztelt Antisztálin! Semmi vész, Ön kiautózik egy belsőégésű járművel a Földtányér szélére, ott leül a peremre, lelógatja a lábait a semmibe, és joggal kiabálja, hogy állítsák meg a Napkorong eszeveszett vándorlását a Földtányér egyik szélétől a másikig. Szabó Bálintnak tetszik lenni, vagy Harminckettedik Napóleonnak? Az Ön által felfestett gyászos Orwell-i kép semmi oksági kapcsolatban nincs a villanyautózással, egyik a másiktól teljesen független. A belsőégésű autók ugyanúgy letilthatók akár menet közben is a fejlett elektronika révén, mint a villanyautók.
Nézzük_magát_a_dolgot
2024-01-30 at 12:40
Tisztelt Enteriőr! Egy újszülöttnek minden vicc új, és senki nem köteles a vonatkozó ismeretekkel rendelkezni, anélkül is a tudatlanság magabiztosságával tud örökérvényű kinyilatkoztatásokat tenni… Várom szigorú kritikáját a kínai tulajdonú vöröszászlós MG (Morris Garage) és a kínai tulajdonú kassai gyárból rövidesen kikerülő vöröszászlós VOLVO-k ügyében is.
antisztálin
2024-01-30 at 12:33
egyébként igaza van hehének, ÖNMAGÁBAN nincs semmi baj a gyárral
antisztálin
2024-01-30 at 12:27
Okádnom kell a kommunista átállástól (akármilyen színű aktuálisan — vörös, zöld vagy szivárvány).
És így, hogy rolex laci is benne van, még jobban kell okádnom.
Nehogy azt higgye bárki, hogy az átlagember még fog tudni önállóan autózni az “elektromos átállás” után: nem is elég hozzá az infrastruktúra (és soha nem is lesz elég). Főleg azért nem, mert a tervek szerint szándékosan kivezetik és betiltják a benzinüzem/dízel teljes infrastruktúráját és közben dotálják az elektromost (a mi pénzünkön).
Pont az a cél, hogy ne tudjon a csorda önállóan, a globalista központi akarattól függetlenül utazni (és egyáltalán létezni), lehetőleg gyalogoljon mint a középkorban. Vagy pedig bérelt (time share), megfigyelt és távvezérelt járművekben utazzon legfeljebb, de sajátja ne legyen.
Egy ilyen orwelli szisztémában majd ugyanúgy ki tudnak tiltani a való világból, mint most a Fészről. Ha “rosszul” viselkedsz (értsd: nem taspolsz elég hangosan a zsarnokoknak), akkor nem kapsz majd hozzáférést a közlekedéshez például, vagy egyszer csak leáll valahol a bérelt járgány alattad.
Az elektromos autózásra átállás tehát egy óriási átvágás és csapda (mint az egész klímakamu, amire építik). Mint ilyen, komoly nemzetbiztonsági kockázat.
Birkásítás felsőfokon.
Miért? Álló célpontot akarnak csinálni belőlünk az újsztálinok, azé’.
ENSZ Agenda 2030 és Agenda 21. Nyilvános, olvasd el, ha nem hiszel nekem.
Csak kacagok
2024-01-30 at 12:14
Enteriőr 2024-01-30…
Itt egy cikk, amikor még nem volt semmi baj a BYD-vel
A BYD tárgyalásokat folytat egy elektromosautó-gyár felépítéséről Franciaországban. Németország és Spanyolország is játékban van
https://carnewschina.com/2023/05/22/byd-is-in-talks-to-build-an-ev-factory-in-france-germany-and-spain-are-also-in-the-game/
Hehe
2024-01-30 at 12:11
@ Enteriőr
Az nem baj kiscsibém, hogy a Tesla nagyrészt Kínából kapja az alkatrészeket?
Illetve most éppen nem a Vörös-tengeren történő incidensek miatt. Ezért áll le Berlinben min. 2 hétre a Tesla.
Vörös zászló leng, lengeti a szél.
Enteriőr lakása ajtaján.🤡
Enteriőr
2024-01-30 at 11:34
Vörös zászló leng, lengeti a szél…