
Az európai gazdaság jövőbeli alakulására az autóipar változása lesz a legnagyobb hatással, és ennek az átalakulásnak Magyarország a globális éllovasai közé tartozik – fogalmazott a külgazdasági és külügyminiszter, miután vendégül látta a BYD autóipari vállalat elnökét Dunakeszin. Szijjártó Péter kiemelte, hogy a vállalat az egyik legjelentősebb szereplő az autóiparban.
Az európai gazdaság jövőbeli alakulására az autóipar változása lesz a legnagyobb hatással, és ennek az átalakulásnak Magyarország az egyik éllovasa – írta Facebook-posztjában szombaton a külgazdasági és külügyminiszter, miután vendégül látta Vang Csuan-fut (Wang Chuanfu), a BYD autóipari vállalat elnökét, akivel áttekintették a vállalat magyarországi működésének tapasztalatait.
Szijjártó Péter posztjában úgy fogalmazott: a BYD a világ egyik legsikeresebb autóipari vállalata, csak augusztusban több mint 274 ezer ekektromos járművet adott el, illetve idén összesen 3 milliót gyárt majd. A BYD az egyik legjelentősebb szereplője az autóipar meghatározó változásainak.
Ma Dunakeszin láttam vendégül a vállalat tulajdonosát és elnökét, Vang Csuan-fut, akivel áttekintettük az autóipar globális átalakulását. Egyértelműen megállapítottuk, hogy az európai gazdaság jövőbeli alakulására az autóipar változása lesz a legnagyobb hatással, és ennek az átalakulásnak Magyarország a globális éllovasai közé tartozik
– írta posztjában a miniszter. Szijjártó Péter megemlítette, hogy Vang Csuan-fu most éppen egy európai körúton van, ennek keretében látogatott el Dunakeszire is, aminek köszönhetően közösen áttekinthették magyarországi működésük tapasztalatait. A BYD elnöke örömmel nyugtázta, hogy egyre több magyar város utcáit róják vállalatai elektromos buszai – fűzte hozzá bejegyzésének végén a tárcavezető.
Forrás: MTI, fotó: Facebook
dr. Kolompár Genitália
2023-10-05 at 13:33
A vak lovak közül az első szalad a falnak.
Az elektromos autók kizárólagos bevezetése olyan műszaki csődöt fog hozni, hogy komoly adókkal fogják a gépjárművek számát korlátozni. Elképzelte már valaki, hogy mi lenne – mi lesz – akkor, ha az autók 70-100%-a elektromos lenne? Minden közlekedési lámpa mögött egy töltő, vagy jegyre osztott töltési időpont? Mert ahhoz nagyon hülyének kell lenni, hogy valaki abban reménykedjen, hogy majd a kínaiak feltalálják az egy perc alatt feltölthető akkumulátort.
Aztán itt van az a kérdés, hogy ki a f@sz fog használt elektromos autót venni, amikor az autó értékének cca. 40%-a az akkumulátor, ami nemhogy egy dízel motor élettartamával nem bír, de egy 200000km-t futott benzinmotor hátralévő élettartamát sem éri el. Márpedig az autógyártók nem csinálnak javítható akkumulátorokat.. Ez nem a régi szurkos-savas aksi, amiből kimelegítették a zárlatos cellát és betették az újat. Ma már a TV és egyéb elektronikus eszközök alaplapjára is minden egységet ráragasztanak, nehogy azt olcsón cserélni lehessen. Miért csinálnának olcsón javítható akkumulátort, amikor az elektromos autónak nem engednek konkurenciát?
István Kopasz
2023-09-06 at 23:58
Jó az elektromos autó hibrid formában. Lakótelepen lakom, ahol parkolni is nehéz, nem hogy töltögetni az elektromos autót! Ahol nincsen lehetőség, az elektromos feltöltésre ott a síma hibrid autó a király, ahol van lehetőség – például magánháznál – egész éjszakai töltésre, ott a plug-in hybrid autó a jó választás.
Enteriőr
2023-09-05 at 09:35
De sok szép vörös zászló! ❤️
Nézzük_magát_a_dolgot
2023-09-04 at 08:04
Tisztelt Csakafidesz! Az átállást már nemzetközi szinten eldöntötték. A technikai fejlődés rohamos, és a ma kijövő gyártmányok már össze sem hasonlíthatók az ötévesekkel. De mi kellett ehhez? Hogy őrületes pénzeket tudjanak befektetni a fejlesztésbe, az elhatározáson kívül az is kell, hogy a gyártmányokat valaki megvegye, és az iparág nyereséges legyen. Tehát a kezdeti időkben a korántsem tökéletes gépeket sokan megvették – valószínűleg divat, “ződ” színvakság vagy valami más miatt. Az így befolyó pénzekből döbbenetes mértékű a fejlődés, és még nincs vége. Tehát a ma vagy jövőre eladott autók valóban megbízhatóbbak és tovább bírják, de ezt a fejlődést a korábbi gyártmányok (talán balek? de jó szándékú) vásárlói fizették meg. Köszönet érte. Gondoljunk bele, ha a belső égésű motorral szerelt kezdetleges gépeket annak idején senki se vásárolta volna, akkor mára nem lennének végletekig kifinomult, megbízható típusok.
csakafidesz
2023-09-03 at 19:07
Hát én nem rajongok az elektromos autókért. Egy barátomnak van, Nissan Leaf kocsija. Kipróbáltuk, tényleg jól meg, csak úgy suhan. Egyszercsak megszólalt a kocsi magyarul(!) “Kapcsoljon takarékos üzemmódra!” A dolog megtörtént utána csendesen poroszkáltunk. Kérdeztem mi volt ez?
– Hát ötéves a kocsi és hamarabb lemerülnek az aksik. Amúgy is elég sz.r dolog mindig nézni a műszereket.
– Jó de újkorában?
– Tudod tavaly vettem, a tulaj eladta mikor már nem volt olyan fickós.
– Elvileg hány évet bír ki? Tíz év garancia van az akkukra.
– Tehát utána kuka?
– Ez valószínű.
Nos tényleg érdemes erre átállni? Egy jobb benzinmotoros húsz évet is kibír.
mindenszarizmus, éljen az LMBTQ, nembinaritás, transzgenderizmus
2023-09-03 at 17:16
Egybites akkumulátorellenes, és elektormobilitás ellenzőknek, azt üzenném, hogy ha Győrben szerelné össze a benzines, és dízel motorokat, akkor igencsak fájna a feje, hogy mit is fog csinálni, hogyan fogja eltartani a családját 2035 – után. Mivel nem fognak se benzines, se dízel motorokat gyártani, és megszűnik a munkahelyük. Több százezer, de lehet hogy több millió munkahely szűnik meg az EU – ban, a hagyományos autóiparban. Miért is vagyunk összeszerelő ország, ahogy már az EU – is szinte Kína összeszerelő üzeme? Hát csak azért mert 1989 – 2010 között, privatizálták, vagy földig bontották az összes gyárunkat / üzemünket! A kínaiak sem hülyék! Ha gebasz lesz az EU – val, akkor pár nap alatt szétszedik az összeszerelő üzemeiket, és átköltöztetik Indiába, Ázsiába, vagy Afrikába!
Nézzük_magát_a_dolgot
2023-09-03 at 16:38
Tisztelt Reményi! Bizony igaza van, nem szabad a technikai fejlődés fősodratához csatlakozni. Jobban megérné a hagyományokhoz ragaszkodni, és felfejleszteni a méltatlanul elhanyagolt fűzfavessző kosárkötést és szalmafonatú szakajtók gyártását!
TalEle
2023-09-03 at 16:07
Miután sikeresen blokkolták Brüsszelben a Magyarországnak szerződés szerint járó forrásokat, a f@szopó Soros ügynökök itthon és külföldön egyaránt, döbbenten konstatálták, hogy Magyarország sikeresen válik le az EU-s „pénzcsapokról”! (Természetesen jobb lenne az éves GDP növekedés 0,3…0,4%-át kitehető forrásokat országon belül tudni, de ezt Brüsszel politikai/ideológiai okokból gátolja) Az így kieső pénzeket pótolják a zömében kínai és dél-koreai befektetések, amelyek a világ mobilizációs trendjeihez igazodva, az elektromos autógyártáshoz kötődnek! Ezeket a beruházókat szeretnék a hitvány Soros ügynökök elbizonytalanítani, természetesen környezet/klímavédelmi álruhába bújva! Tiszta szerencse, hogy ezek az Ázsiából jött fiúk-lányok nem igazán ijedősek…!
Reményi
2023-09-03 at 16:00
Nem biztos, hogy jóra vezet az, hogy ha műszakilag
nem igazán felkészült politikusok egy-egy olyan témában, melyhez valójában nem értenek, túlzottan belelkesülnek (Lásd Annalena Baerbock és az energetika).
Szíjjártó Péter is egy kicsit visszafoghatná magát az önvezető autózás és az elektromobilitásra való átállás kérdésében.