A jelenleg zajló beruházások nyomán Magyarország fogja vezetni az európai ranglistát az elektromos akkumulátorok gyártásában, így nélkülözhetetlenné válik ebben a stratégiai fontosságú iparágban, ami garancia a gazdasági növekedés fenntartására – közölte Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter hétfőn Budapesten.
A minisztérium közleménye szerint a tárcavezető a japán DENSO új kapacitásbővítő beruházásának bejelentésén arról számolt be, hogy az autóipari beszállító vállalat elektromos, illetve hibrid meghajtású járművek alkatrészeinek gyártására szakosodott divíziót hoz létre Székesfehérváron. A 25 milliárd forintos fejlesztést az állam 3,6 milliárd forinttal támogatja, amellyel 55 új munkahely létrehozását és 135 fő átképzését is segítik.
Elmondta, hogy az elmúlt három évben kétszer is teljesen a feje tetejére állt a világgazdaság, de ez sem tudta lelassítani az autóipari forradalmi megújulásának visszafordíthatatlan és hosszú távú folyamatát.
Azzal, hogy az elektromos autóipar képében teljesen új iparág jön létre, egy új és rendkívül éles verseny is elkezdődött, hiszen mindenki tudja, hogy a jövőben igazából azok az országok tudnak erősek lenni, azok tudják fenntartani a gazdasági növekedési pályájukat, amelyek az új elektromos autóipar beruházásait magukhoz tudják vonzani
– figyelmeztetett.
Leszögezte, hogy a kormány mindent megtett ezen cél érdekében, és ezek az erőfeszítések eddig sikerrel jártak, amiben a keleti nyitás stratégiája is kulcsszerepet játszott, miután a szektorban létrejövő beruházások jelentős része Ázsiából érkezik.
Rekordot döntöttünk
Szijjártó Péter üdvözölte, hogy a magyar autóipar termelési értéke tavaly nem csupán átlépte a 10 ezer milliárd forintos lélektani határt, hanem 12 ezer milliárd forinttal hatalmas rekordot döntött. Ez tizenkét év alatt három és félszeres bővülést jelent, s 2023-ban újabb 33 százalékos növekedést jegyeztek fel, miközben az ágazatbeli exporthányad továbbra is 90 százalék felett van – közölte.
Hangsúlyozta: a Magyarországra érkező autóipari beruházások eközben egyre magasabb hozzáadott értéket képviselnek és egyre magasabb technológiai színvonalat követelnek meg, így hozzájárulnak a gazdaság dimenzióváltásához is.
Emellett pedig illeszkednek abba a stratégiába, amelynek célja, hogy hazánk nélkülözhetetlenné váljon az európai gazdaság jövőbeli működése szempontjából legfontosabb iparágban – emelte ki.
Jelenleg Kínával, Németországgal és az Egyesült Államokkal versenyzünk a minél több kapacitásért és a minél jobb teljesítményért az elektromos autóipar terén
– fogalmazott.
Mi fogjuk vezetni az elektromos autóipar ranglistáját Európában
Közölte, bár a lakosságszámát tekintve Magyarország csak a 95. helyen áll a világban, az elektromos akkumulátorok gyártásában a negyedik a globális rangsorban, és ha lezárulnak a jelenlegi beruházások, akkor feljön a második helyre.
Így tehát az elektromos autóiparban az európai ranglistát mi fogjuk vezetni, mivel a kínaiak vezetik a globális ranglistát
– jelentette ki.
A miniszter arra is kitért, hogy hazánk világszinten már most is 14. helyen áll az inverterek exportjában, és a most bejelentett beruházással tovább fog javulni ez a pozíció.
Végül pedig közölte, hogy Magyarországon immár több mint kétszáz japán vállalat működik, nagyjából 30 ezer embernek adva munkát. A kétoldalú kereskedelmi forgalom az idei első negyedévben mintegy 43 százalékkal emelkedett – tájékoztatott.
Forrás: MTI, fotó: Facebook
Logikus
2023-06-12 at 16:55
Helyes, nagyon helyes! Akiknek nem tetszik, azok menjenek kapálni!
Orientál
2023-06-12 at 15:59
Hornék Medgyessyék Gyurcsányék Bajnaiék beosztott áltaaluk kinevezett illetékes főnök elvtársaiknál az volt a szokás hogy az ilyen ügyek engedélyezési elbírálásuknál egy-egy illetékes pecsétjéhez és aláírásához szükség volt néhány millióra ezért volt olyan alacsony a maihoz képest több mint egymillió munkahellyel kevesebb, bürokrata elvtársak időben sem siették el.
csakafidesz
2023-06-12 at 14:57
“Magyarországon immár több mint kétszáz japán vállalat működik, nagyjából 30 ezer embernek adva munkát.”
———————————————————————————————-
Számoljunk!
30.000 / 200 = 150. Tehát egy japán cég átlagban százötven embernek ad munkát.
csakafidesz
2023-06-12 at 14:41
Ehhez csak annyit, hogy a villamos autózás elég nagy bukta lesz!
Tudományos libsizmus
2023-06-12 at 14:25
Yoggi:
Mondok egy példát az egyik előző ipari forradalomból.
Az első németországi vasúthoz (Nürnberg-Fürth) Angliából vásároltak mozdonyokat. Azokat szépen lemásolta a Borsig.
Illetve lemásolta volna, ha talált volna Németországban erre alkalmas vasmunkásokat. Ezért Angliából szerződtettek le kétszeres fizuért angol szakikat. Így indult a kor high-tech iparága Németországban.
Aztán az első világháborúra a Borsig volt Európa legnagyobb mozdonygyártó vállalata.
Mindenki így kezdi.
Úgy néz ki, hogy ma az autógyártás high-tech üzemmódja az elektromos autó. Ez vagy jól vagy így, vagy nem. De mindenesetre így van.
Yoggi
2023-06-12 at 14:13
@Tudományos libsizmus
Állítólag komoly informatikai szakember vagy.
Tényleg én segítsek rajtad? A google használat sem megy.
Ám legyen. Rendben van, bár a nagyképű stílusod miatt válaszolni sem lenne érdemes, de hát már megszoktam a fideszes mindennhez is értőktől, hogy kibaszott nagy arccal írogat mindegyik a semmire.
“Az erős növekedést eddig jórészt az új munkaerő bevonása, a foglalkoztatottság növelése biztosította, azonban ennek elértük korlátait: nincs több bevonható munkaerő, pontosabban nem könnyű ezen az úton továbbhaladni. Hasonló problémával már sok ország szembesült, noha ők sokkal előbb megindultak a gyors növekedés útján, a 70-es évektől kezdve azonban lelassult gazdasági növekedésük még az előtt, hogy a fejlett országok szintjét elérték volna. Ezt nevezi a szakirodalom a közepes fejlettség csapdájának, és az MNB szerint ez a veszély fenyegeti a magyar gazdaságot is, ha nem sikerül olyan változtatásokat elérni, amelyek hatására a gazdasági növekedést az eddigiektől eltérően már a versenyképesség, a termelékenység növeléses hajtja. A munkaintenzív növekedést tehát egy tőke-, és tudásintenzív modellnek kell felváltania.”
Ez egy novekedes.hu-s szemelvény, amely neked is érthető nyelvezeten foglalja össze.
Bár szemmel láthatóan nem érted a különbséget a technológia másolása/lopása és a termelési értéklánc egy – alacsony hozzáadott értéket képviselő – helyére való belépés között.
Úgyhogy megpróbálom még egy módon is: Innováció, innováció, innováció.
Ehhez pedig nem kell más, mint tudás, tudás és tudás.
Ennek az alapja pedig a magas színvonalú oktatás, oktatás és oktatás.
Az pedig nem lesz máshogy mint kiemelkedő képzettségű és tudású oktató gárdával.
Ennél meg (bár tudom, hogy a régi jó kommunista időkben, ahol szocializálódtál ott ez működött) hiába hivatkozol a hivatástudatra. Ez csak a komcsi trükk, amivel annyira szeret élni a te szívednek kedves fidesz. Hivatástudatért ugyanis nagy büdös semmit kapsz a boltokban. Ergo ebben a helyzetben szinte csak az megy el oktatni, aki máshova alkalmatlan (kicsit olyan ez már, mint a politikusi szakma).
Vagy az sem, mert mindenhol máshol jobban keres. Tudod, ezért öregszik el menthetetlenül a tanári (egyetemi és középiskolai szinten is) kar, és ezért olyan az utánpótlás amilyen.
Akár tetszik neked, akár nem. Akár elkezdesz ezután veszettül gyurcsányozni, gyalázkodva óbégatni, akár nem.
Fogadd meg a tanácsod, és hagyd ezt a süketelést.
Tudományos libsizmus
2023-06-12 at 13:39
Yoggi:
Az 1800-as években mit csinált Németország? Angol technológiát lopott és másolt.
Az 1960-as években mit csinált Japán? Nyugati technológiát lopott és másolt.
Az 1990-as, 2000-es években mit csinált Kína? Nyugati technológiát lopott és másolt.
Hagyjuk már ezt a süketelést.
Tudományos libsizmus
2023-06-12 at 13:34
Yoggi:
Hanem mi a kulcs? Taníts minket, mester.
Yoggi
2023-06-12 at 13:32
@Kriálytigris
@Tudományos libsizmus
Csapjátok fel a tankönyveket (vagy a google-t), keressetek rá, hogy mi a közepes fejlettségű országok csapdája, és abból hogyan lehet kitörni. Elég szép irodalma van.
Kicsit segítek (megerősítve a mondandómat), nem az (külföldi technológiára épülő, nulla innovatív tartalommal rendelkező) összeszerelő ipar erősítése a kulcs.
Kitekintő
2023-06-12 at 13:27
Ideje lenne leállni, abbahagyni az ország teljes tönkretételét. Kérdezzék már meg pl. Iváncsát, mennyire tartják be a munkavédelmi és környezetvédelmi előírásokat? Elárulom, semennyire. Nem véletlen az, hogy nem lelkesednek más országok ezekért a beruházásokért. A magyar hatóságok csak asszisztálnak. Péternek egyedül sikerül az, ami eddig ellenségeinknek nagy falat volt, az ország felszámolása.
Tudományos libsizmus
2023-06-12 at 13:08
Tessék megnézni egy elektromos rolleren járdán száguldozó libsi felsőbbrendű arckifejezését. Miközben nem fagy le az agya a nyilvánvaló önellentmondásaitól.
1.) Elektromos. Annak az 50%-át Paks termeli. Fúj-fúj atom.
2.) Akkumulátor. Fúj-fúj akkumulátor gyártás.
3.) Sokkal egészségesebb gyalog közlekedni, mint ácsorogni egy rolleren. Kevésbé megterhelve így az egészségügyi ellátó rendszert, amely már rég összeomlott, mint tudjuk.
A “liberális” hülyébb mint a kommunista. Ez mára már teljesen biztos.
Kiralytigris
2023-06-12 at 13:04
Yoggi2023-06-12 at 12:29!
Mi a probléma?
Tudományos libsizmus
2023-06-12 at 13:02
Yoggi uram szerint ebben vajon mi fog segíteni?
Yoggi
2023-06-12 at 12:29
“Mára egyértelművé vált, hogy a következő évtizedben a Magyarország előtt álló legnagyobb stratégiai kihívás az, hogy kikerüljön a közepes fejlettségű országok köréből, és felzárkózzon a fejlett államokhoz, Közép-Európán belül pedig regionális középhatalmi státuszt érjen el.”
Orbán Balázs, 2023. január 7.
Na, hát ez pont nem fog ebben segíteni.