Mintegy tizenhét és fél milliárd forintos beruházást hoz Magyarországra a kínai Chervon Auto, ami első körben százharmincnyolc új munkahelyet jelent. A miskolci fejlesztéshez a kormány több mint ötmilliárd forint vissza nem térítendő támogatást biztosít – jelentette be Szijjártó Péter budapesti sajtótájékoztatóján.
Szijjártó Péter elmondta: az autóipari beruházás első ütemben százharmincnyolc új munkahelyet teremt, a vállalat célja pedig az, hogy évente kétmillió alkatrészt gyártsanak mind a hagyományos, mind az elektromos autóipari vállalatok számára. A nyolchektáros miskolci területen egy huszonhatezer négyzetméteres gyártócsarnokot húz fel a kínai cég.
A külgazdasági és külügyminiszter három szempontból nevezte jelentősnek a beruházást. Egyrészt, mert a magyar gazdaság zászlóshajóját jelentő autóiparba érkezik, másrészt azért, mert keleti beruházás, egy eddig csak Kínában működő vállalat hozza létre első Kínán kívüli üzemét, harmadrészt pedig azért, mert a fejlesztés újabb visszaigazolása annak, hogy Magyarország, a magyar emberek kiváló munkájának köszönhetően továbbra is rendkívül vonzó beruházási helyszín. Kiemelte: az elmúlt hetekben bejelentett beruházások közelebb visznek ahhoz, hogy Magyarország az új világgazdasági korszak nyertesei közé tartozzon. Abban pedig, hogy ezt elérjük, nagy szerepe van a tíz éve megkezdett keleti nyitás politikájának. Hozzátette: mára világossá vált, hogy a keleti nyitás miatti nyugati bírálatok kizárólag piacféltés miatt jelentek meg.
A külgazdasági és külügyminiszter közölte: tíz év alatt Magyarország huszonkét százalékkal növelte keleti irányú exportját, és 2019-ben fordult először elő az, hogy egy távol-keleti ország hozta a legtöbb beruházást Magyarországra. Megjegyezte: globálisan is megdőlt az a dogma, hogy a tőke kizárólag nyugatról áramlik keletre, tavaly a világban végrehajtott összes beruházás ötvennyolc százalékát keleti tőkéből finanszírozták. Tavaly a Magyarországra érkezett beruházási érték hatvan százaléka keletről származott, és a tavaly újonnan létrehozott munkahelyek negyven százaléka is keleti beruházókhoz kötődik.
Szijjártó Péter arról is beszélt, az autóipar Magyarországon százhúsz éves tradíciókra tekint vissza, jelenleg hétszáz autóipari vállalat működik az országban, ami Magyarországot az európai járműipar egyik fellegvárává tette. Tavaly ötszázötven ezer gépkocsit és több mint kétmillió autómotort gyártottak Magyarországon, az ágazat exporthányada pedig kilencven százalék felett van. Hozzátette, hogy ugyanakkor látni kell, hogy az autóipar új, modern korszakba lépett, amikor a kutatás-fejlesztés és az innováció legalább olyan fontos, mint maga a gyártás. Nem véletlen, hogy Magyarország mind az elektromobilitásban, mind az önmagukat vezető autók fejlesztésében megpróbál élen járni. Most, a világjárvány idején minden beruházás aranyat ér, mert ezek mentik meg a munkahelyeket és hozzák magukkal a magas színvonalú technológiát. Szijjártó Péter szerint a Chervon fejlesztése tovább erősíti Magyarország és Kína együttműködését. Az idén az első hét hónapban tizenkilenc százalékkal nőtt a magyar-kínai kereskedelmi forgalom és ezen belül tíz százalékkal nőtt Magyarország exportja.
Csöbör Katalin, a térség kormánypárti országgyűlési képviselője úgy fogalmazott, világjárvány és gazdasági válság ide vagy oda, Miskolcon nem áll meg a fejlődés. A képviselő örömét fejezte ki, hogy a nyolc éve a kínai Nanjingben alapított, gyorsan növekvő óriáscég a versenytárs európai országok városai helyett első Kínán kívüli zöldmezős beruházását Magyarországon és azon belül is Miskolcon valósítja meg százharmincnyolc új munkahelyet létrehozva. Úgy fogalmazott: a beruházáshoz megbízható alapot nyújt a térség ipari múltja, az elmúlt tíz évben robbanásszerűen fejlődő infrastruktúra, a Miskolci Egyetem által biztosított műszaki szakmai tudás, a miskolci emberek tehetsége és elkötelezettsége, valamint a Borsodban meglévő és sok szempontból még ma is kiaknázatlan erőforrás.
Forrás: MTI, Fotó: MTI/Soós Lajos
Facebook
Twitter
YouTube
RSS