
A Határ úti állomáson tartották a 3-as metró újabb felújított szakaszának átadását csütörtökön. Mint ismert, a felújítást 2019 tavaszán Tarlós István korábbi főpolgármester indította el, a rekonstrukciós munkálatok anyagi és közlekedés-stratégiai előfeltételeit is ő biztosította, Karácsony Gergely a sajtótájékoztatón valamiért mégis “közös sikerként” emlegette a projektet.
Karácsony Gergely főpolgármester az avatón úgy fogalmazott: a 3-as metró Magyarország legforgalmasabb közösségi közlekedési eszköze, és nemzeti ügy, hogy a kor elvárásainak megfelelően szolgálja az utazóközönséget. Ennek megfelelően széleskörű együttműködés tette lehetővé a felújítását.
Egy közhatalmat gyakorló politikusnak szembe kell néznie azzal, hogy előfordul, más fejezi be azt, amit ő elkezdett, és sokszor örököl döntéseket, amelyek kijelölik a jövő útját. Ezek között vannak, amelyeket szívesen vesznek, és vannak, amelyekkel kapcsolatban felmerülnek kérdések, de ez nem az a nap, amikor kérdéseket teszünk fel, hanem amikor örülünk a közös sikernek
– mondta a főpolgármester, hozzátéve: személyesen hívta meg a kormány képviselőit és elődjét, Tarlós Istvánt a rendezvényre. A volt főpolgármester vidéki útja miatt nem tudott jelen lenni, de köszönetét fejezte ki és örömét, hogy a beruházás egy fontos szakaszát át tudják adni.

Fotó: Horváth Péter Gyula
Karácsony Gergely megköszönte a felújítás finanszírozását az Európai Uniónak és a kormánynak. Megköszönte a tervezők, a kivitelezők munkáját, a budapestieknek pedig a türelmet.
A koronavírus-járvány és a miatta kialakuló gazdasági válság sok mindent megkérdőjelez abból, ahogy eddig éltünk. De az, hogy a jövő útja a városokban is a zöld és fenntartható várospolitika, nem kérdéssé vált, hanem sokkal erősebb állítássá, mint korábban gondoltuk
– jegyezte meg. Hozzátette: egy zöld, élhető város nem képzelhető el jó közösségi közlekedés nélkül, a főváros pedig elkötelezett a közösségi közlekedés további fejlesztése iránt. Ezek egy része – például a pesti fonódó villamoshálózat építése – épp azt is szolgálja, hogy a metró középső szakaszának felújításakor a kieső kapacitást pótolják. Jelezte: továbbviszik elődeik jó politikáját és küzdenek azért, hogy érvényesíteni tudják azokat a járműbeszerzési lehetőségeket, amelyekre a fővárosnak érvényes szerződése van. Példaként említette a trolibuszbeszerzést, amelyhez kérik a kormány további együttműködését.

Fotó: Horváth Péter Gyula
Bolla Tibor, a BKV Zrt. vezérigazgatója arról beszélt, hogy a 3-as metró naponta félmillió embert szállít. A déli metrószakaszt 1975-ben kezdték építeni, vagyis negyvenöt éves technikát cseréltek most le a felújítással. A déli szakasz felújítása 2019 tavaszán kezdődött – idézte fel –, és nehezítette a munkálatokat, hogy azbesztet találtak az állomásokon, valamint a koronavírus-járvány közepette kellett megszervezni a szállításokat. Ennek ellenére a tervbe vett munkák határidőre befejeződtek.
A felújított szakaszon csütörtök délután 17 órától utazhatnak az utasok. A 3-as metró november 6-áig a teljes vonalon közlekedik Újpest-központtól Kőbánya-Kispestig, a középső szakaszon korábban lezárt állomásokon (Arany János utca, Ferenciek tere, Corvin-negyed és Semmelweis Klinikák) azonban a továbbiakban sem áll meg.

Fotó: Horváth Péter Gyula
A felújítás során a Népliget, az Ecseri út, a Pöttyös utca és a Határ út állomás letisztult és modern látványvilágot kapott, a megállók kényelmesebbek lettek. A négy állomáson 7200 négyzetméter új falburkolat készült, és 6700 négyzetméter járófelület újult meg. Teljesen megújult az állomások utasforgalmi tere, egységes utastájékoztató rendszert építettek ki, a korszerű világítást 1563 új ledes világítótest biztosítja, és 364 új hangszóró kapott helyet. Az állomások utastereibe az utasbiztonság növelése érdekében 225 kamerát építettek be. Az állomásokon a legújabb előírásoknak megfelelő tűzvédelmi rendszer, valamint korszerű szellőző-, hő- és füstelvezető rendszerek létesültek. Az utasterek mellett megújultak az üzemi területek is. Az elektromos berendezések ellátását biztosító új erősáramú kábelek hossza eléri a 355 kilométert. A rekonstrukció részeként újraépítették a vasúti pályát, edzett fejű síneket építettek be, a korábbinál sűrűbb lekötésekkel, ezért az új pálya tartósabban elviseli az igénybevételt, és csökkennek a járművek által keltett zajok és rezgések is. 5,7 kilométer hosszon cseréltek vágányt, 26 kitérőt építettek át. A déli szakasz korszerűsítése 2021 végéig a teljes körű akadálymentesítés megvalósításával folytatódik: a Határ út és a Népliget állomáson már beépítették a felvonókat, a Pöttyös utcain és az Ecseri útin pedig zajlanak az előkészítő munkálatok. Hamarosan a 3-as metróvonal középső szakaszán folytatódnak a rekonstrukciós munkák.
Forrás: MTI; Fotó: Horváth Péter Gyula/PestiSrácok.hu
Vízöntő
2020-10-23 at 13:35
Közben a Hírtv-ben ismertették, a 3. szakasz befejezésével probléma van. Lehet új közbeszerzés, csúszás stb. (nem értettem pontosan a részleteket).
Gajda mégsem véletlenül mosolyog a képeken? Valamit már tud?
Vízöntő
2020-10-23 at 10:40
Átadta! Az egy éve kemény munkájának eredményeként!
Közös munka? Ja, az ivókutak telepítése a saját eredménye volt!
Sárga sávok vannak?
Ha a tisztességnek csak halvány nyoma lett volna benne Tarlós Istvánt kérte volna fel az átadásra! De az más utca, ott nincs biciklisáv!
Azon gondolkozok közben, hogy a képeken megörökített vöröske, a többi helyettese, a 41 tanácsadó most mekkora jutalmat kaszál az eredményért?
Gajda meg Lacknert juttatja eszembe ahogy elmerengve motyogja az átadás képeit látva: Főnök, mennyit osztatott volna vissza …
zsuzsa.kis
2020-10-23 at 09:02
Jó vastag a bőr…
aladin
2020-10-22 at 21:14
Tarlos felépitette és azt mondta a házmester Karácsonynak, fiam én a munkát befejeztem a te dolgot lesz, hogy átadd a kulcsot. Erre a ballibsi oldal taps közepette átadta a kulcsot. Karácsony nagyot tett Budapestért.
Lajos
2020-10-22 at 19:39
Meg a jó K…a Anyádat!
Nahát
2020-10-22 at 19:37
Köszönet Tarlós Istvánnak! Minden jót kívánok neki és családjának!
Anubys
2020-10-22 at 19:16
Ha jól látom Gajda Polgármester Úr arckifejezését, éppen Lackner Csabát ismeri fel…
Sándor
2020-10-22 at 19:14
Egy fityingel sem jarulnek hozza a fovaros fejlesztesehez, mert ez a taktikajuk. Epitsen a kormany, es ok odapofatlankodnak az atadasra. Sok hulye valasztojuk ugysem partol el toluk, csak rohognek a markukba, hogy lam-lam Karacsony ezt is kiharcolta.
HARÁCSONY ÉS MAFFIÁJA TAKARODJON A FŐVÁROS ÉLÉRŐL!!!!
2020-10-22 at 18:13
Tetű
Királytigris
2020-10-22 at 18:10
A középső szakasz felújítását, ha már ezt nem tudta, azért Kamugerike csak megakasztja a nagy dilettantizmusával.
Kása mása
2020-10-22 at 17:53
A munka, az érdem a Tarlós úré ! A babért Karácsony aratta le.
Most a Lánchid felújitása a figyelem központjában.
Lehet, hogy azt meg Tarlós úr fogja átadni ? Úgy 2023 környékén.
Mária néni
2020-10-22 at 17:49
Köszönjük Tarlós úr !
Judit
2020-10-22 at 17:36
Ennek a bűnös bandának csizmatalp a pofája.
Egyetlen egy nincsen közöttük aki szerethető lenne.
A kinézetük is visszataszító.!!!
Bressa
2020-10-22 at 17:25
Most Ő a főpolgármester. Ennyit tett a közös sikerért. Azért a rá szavazóknak ezúton is gratulálok!