A volt főpolgármester szerint a baloldal fővárosban érvényesített módszerei és stílusa két területen nyilvánulnak meg szemléletesen: az egyik a vontatott és avatatlan organizációval történő munkavégzés, a másik az ellenséges kommunikáció – olvasható a Magyar Nemzet szombati számában. Tarlós István a Mediaworks Hírcentrumának nyilatkozva arról beszélt, hogy az új ciklusból immár két év eltelt, teljesítés azonban nincs.
Nem egy előkészített munkát hagytunk hátra
– emelte ki, példának hozva a Lánchíd és a Blaha Lujza tér felújítását, amelyeket megfogalmazása szerint nehezen magyarázható időhúzások lassítottak. Hozzáfűzte: teljesen leálltak az Aranyhegyi-patak árvízvédelmi munkái is, és elhanyagolható a baloldal által sokat ismételt faültetések száma.
Ezzel szemben állandósult a fontos közúti átbocsátó képességek féktelen szűkítése
– jegyezte meg Tarlós, aki jelenleg az országos közlekedési és közszolgáltatási infrastruktúra fejlesztéséért felelős miniszterelnöki megbízotti tisztséget tölti be. Az egykori városvezető jelezte, hogy a frekventált közterületek is a korábbinál észrevehetően elhanyagoltabb állapotban vannak, miközben az előkészített beruházások csúsznak. Mint mondta, az M3-as metró infrastruktúra-felújítása egy rég beindított és 2019-ig lényegében kétharmad részben elvégzett munka. Ez a tempó, ami most tapasztalható, a korábbi főpolgármester szerint már felvetheti annak gyanúját, hogy nem véletlen folyamatról van szó. Megfogalmazta azt is, hogy a kormány úgymond “Budapest-ellenes” politikájának szélsőséges bizonygatása és ennek demonstrálása tudatos koncepció lehet a baloldalon. Emlékeztetett: a főváros vezetésének átadásakor a kasszában hagytak 200 milliárd forintnyi forrást, a kormány részéről pedig az egyetlen komolyabb forráscsökkentés a helyi iparűzési adó részleges visszafogása volt.
Ez viszont mérsékeltebb hatású volt a közvéleményben megjelentnél, épp a legnagyobb adózók befizetéseit érintette legkevésbé
– jegyezte meg. Hozzátette: az ingyenes parkolás is limitált mértékben érintette a fővárosi önkormányzatot, mivel a parkolási díjak java a kerületek büdzséjébe kerül. Csúsztatásnak nevezte, hogy a kormány csak most késlelteti a Lánchíd felújításának támogatására szánt hatmilliárd forint átutalását.
Azt mi is a későbbi szakaszban kaptuk volna meg
– jelentette ki Tarlós István. Emlékeztetett arra, hogy a forrásokért az előző városvezetésnek is meg kellett küzdenie, és úgy értékelte, hogy a járványhelyzet a kormányt is érintő nehézségei figyelembevételével a jelenlegi városvezetés pénzügyi támogatása nem tér el releváns mértékben az övékétől.
Egy sor beruházás most is a kormány támogatása mellett valósulhat meg
– hívta fel a figyelmet.
Ilyen például a rakpart-rekonstrukció vagy a BKV járműállományának további megújítása, de majd a déli Duna-híd vagy az úgynevezett 5-ös metró is
– sorolta a miniszterelnöki megbízott. Tarlós István szerint a baloldal említett kommunikációjában benne lehet a kormány – és egyben a korábbi városvezetés – lejáratását célzó taktika szándéka is.
Fotó: Horváth Péter Gyula/PestiSrácok.hu
Facebook
Twitter
YouTube
RSS