2022. június 15-i hatállyal távozik a MÁV-VOLÁN-csoport elnök-vezérigazgatója – közölte szerdán a Technológiai és Ipari Minisztérium. Homolya Róbert 2018 óta vezette az ország legtöbb munkavállalót foglalkoztató vállalatát. Utódlásáról a későbbiekben születik döntés.
A szaktárca hangsúlyozza: Homolya Róbert irányítása alatt a járványhelyzetben is megbízhatóan működött a vasúti közlekedés. Vezetésével indult el a Volánbusz a MÁV-csoportba történő integrálása és számos jelentős fejlesztés, köztük a Nyugati pályaudvar rég esedékes felújítása. A legnagyobb hazai vasúti és közúti közösségi közlekedési szolgáltatóknál tavaly így már ötvenhétezer munkavállalót érintően született meg az újabb hároméves bérmegállapodás. A Technológiai és Ipari Minisztérium a teljes magyar vasúti ágazatot képviselő Hungrail Magyar Vasúti Egyesület vezetésében a továbbiakban is számít a Homolya Róbert közreműködésére.
A kormány a tiszta, energiahatékony vasutat a jövő közlekedési eszközeként kezeli, a kötött pályának a hazai és nemzetközi személyszállításban és árufuvarozásban is központi szerepet szán. A pályakorszerűsítésekben, járműbeszerzésekben és a kapcsolódó iparfejlesztésben több ezermilliárd forint hasznosulhat a következő időszakban. Az újonnan életre hívott Nemzeti Közlekedési Központ közreműködésével az utasok igényeihez igazodó, az autózással árban és időben is versenyképes szolgáltatási kínálat, egységes menetrend és összehangolt tarifarendszer kialakítása a cél
– olvasható a minisztérium közleményében.
Forrás: MTI; Fotó: kormany.hu
Katalin
2022-06-03 at 12:26
Remélem megmarad ez a struktúra. Volt MÁV dolgozóként megéltem, azt, hogy minden ki volt szervezve, mindent eladtak kilóra. Román dízelek húzták a szerelvényeket stb.
A váltás nem mindig rossz. Nem azért mert rosszat csinált ha nem talán új fej új erőt hoz magával.
Kóka János idején (volt közlekedési miniszter), ha vonattal utazott őfelsége, a vasutasoknak ki kellett állni és tisztelegni kellett! (idióta)
Az Interszitínél nem igen látott semmit sem de megkövetelte! Nem a forgalmistáról van szó, ha nem mindenkiről. Persze csak azok álltak ki akik féltek. Volt olyan is, hogy feldobódtak, azokat kirúgták, vagy eltették vakvágányra. A vasút állam az államban. Úgy tanultam, anno, hogy a vasút mindennel foglalkozik és ez így is volt.
Ma már az sem igaz, hogy aki fiatalon itt kezd az innen is megy nyugdíjba.
Szóval megváltozott a világ és nem biztos hogy hátrányára változik!
Zebulon
2022-06-02 at 13:17
Parragh választott, Tudományos, vagy mégsem.
Chiovini György
2022-06-02 at 07:51
A valódi okot talán soha nem fogjuk megtudni. A legszomorúbb az lenne, hogy valaki egyszerűen kinézte magának ezt a pozíciót.
A személyszállítás terén fejlődött a MÁV. A vasúti teherforgalom pedig teljesen magán cégek üzlete. Főleg külföldi tulajdonú cégeké.
Jut eszembe. Talán a mozdonybeszerzés? A Siemens győzelme? A vesztes áll bosszút?
Krisz
2022-06-01 at 21:17
“Érdemei elismerése mellett…” Szó szerint ugyan ez nincs benne a szövegben, de így is “nagyon elvtársiasan” közlik, hogy nem dolgozott jól a miniszterelnök szerint. Merthogy ilyen kérdésekben bizony Orbán Viktor dönt.
Remélhetőleg nem az a cél, hogy kiszerveznek járatokat haveri cégeknek, mint azt a “majdnemminiszterelnök” Maki-Zaj tette Hódmezővásárhelyen…
Tudományos libsizmus
2022-06-01 at 18:32
Parragh mikor távozik végre a posztjáról?