homolya róbert
Amit még Karácsonyék is sunnyogva támogatnak – Itt a kormány nagyszabású közlekedésfejlesztési terve, amely úgy tűnik, az egyetlen járható út
A kamu méhlegelők és néhány liter sárga festék szétlocsolása nem oldja meg a főváros közlekedési problémáit, a kormány nagy volumenű, mintegy tizenkét éves megvalósítási határidejű közlekedésfejlesztési, fejlesztési koncepciója ugyanakkor leveszi a várostervezés megerőltető feladatának gondját Karácsony Gergely és csapatának vállairól. A főpolgármester (ex-miniszterelnök-jelölt-jelölt) jóvoltából nap mint nap megtapasztalható közlekedési káosz is rámutat arra: teljesen újra kell gondolni a főváros közlekedését, egyensúlyt teremtve a közösségi, autós, biciklis és gyalogos forgalom között. A szerdai sajtótájékoztatón részletesen is ismertetett koncepció volumene merész, ugyanakkor a megszólalók egyöntetű véleménye szerint másképp képtelen lesz tovább fejlődni és normalizálódni az ország fővárosának közlekedése, ráadásul a klímacélok is teljesíthetetlenné válnak. Miközben ízlelgetjük a Nyugatit a Déli pályaudvarral összekötő vasúti alagút, vagy a földalatti vasúti közlekedés fölötti, a MÁV rozsdaövezetét felváltó zöld óriáspark létesítésének gondolatát, már csak elöljáróban is rögzítsük: miközben a balliberális vezetés a fővárost elnyomó kormány miatt hisztériázik, Karácsonyék a háttérben beálltak a koncepció mögé, hiszen minden engedélyt megszavaznak. Már csak az a kérdés, miért szégyelli a főpolgármester és köre, hogy saját ötletek híján legalább a kormány elképzeléseit támogatják, még ha sunnyogva is...Lerakták a Budapest-Belgrád vasútvonal korszerűsítésének alapkövét
A hazai közlekedésfejlesztési erőfeszítések középpontjában a következő 10-15 évben egyértelműen a vasút áll, ezen belül pedig az egyik legfontosabb beruházás a Budapest-Belgrád vasútvonal korszerűsítése és kapacitásbővítése – mondta Palkovics László innovációs és technológiai miniszter pénteken Kiskunhalason, a fejlesztés alapkőletételén.Felmatricázott mozdony népszerűsíti a Toldi animációs filmet
Felmatricázott mozdony népszerűsíti a Toldi animációs sorozatot, amely szeptember 19-től a Duna Televízióban látható. Toldi Miklós az erő és a kitartás, a nemzeti büszkeség megtestesítője, ezért fontos, hogy a MÁV-csoport is megjelenítheti az alakját – mondta Homolya Róbert, a MÁV elnök-vezérigazgatója a felmatricázott mozdony sajtóbemutatóján, hétfőn, Budapesten.Újra megnyílik a forgalom előtt a Nyugati pályaudvar
Az elmúlt egy hónapban a pályaudvar átfogó karbantartási munkákon esett át a pályák állapotának javítása, a biztonsági berendezések, távközlési és áramellátási rendszerek korszerűsítése, összességében a pontosabb, megbízhatóbb működés érdekében. A munkálatok befejeztével vasárnaptól újra fogad vonatokat a Nyugati pályaudvar – közölte Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója a munkálatok helyszínén megtartott sajtótájékoztatón, pénteken.Schanda: Magyarországot 2050-re klímasemleges országgá lehet tenni
Magyarországot 2050-re klímasemleges országgá lehet tenni a Klíma- és természetvédelmi akcióterv végrehajtásával – hangsúlyozta Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) parlamenti és stratégiai államtitkára szerdán a MÁV zöldkampányát indító rendezvényen. Kiemelte: a szabályozást úgy alakítják, hogy azok a természeti örökség megőrzését szolgálják, és ebben az egyik legfontosabb terület a közlekedés.Fürjes: húsz év alatt kétezer-milliárd forint jut vasúti fejlesztésre, akár egy Dunát keresztező alagút is épülhet
A vasút a város aranytartaléka – mondta el Fürjes Balázs, Budapest és az agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár a Portfolio konferenciáján. Fürjes mellett Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója, valamint Homolya Róbert, a MÁV elnök-vezérigazgatója mutatta be a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiát (BAVS). A terv húsz év alatt kétezer-milliárd forintnyi, döntően uniós forrásból valósulhat meg, amelyből 2030-ig ezermilliárd forint biztosított. Úgy tűnik, épülhet egy új, Dunát keresztező alagút a Déli és a Nyugati pályaudvar között. Az elkészült és most bemutatott stratégiáról és a kapcsolódó környezeti hatásvizsgálat szövegéről 2021. március 6-áig van lehetősége minden érdeklődőnek véleményt mondani. A terv szövege ezután kerül a kormány elé.Szeptemberben terjesztik elő a MÁV és a Volánbusz integrációjának stratégiáját
Az egységes irányítás alá vont MÁV és Volánbusz integrációjának stratégiáját szeptemberben fogja előterjeszteni a vasúttársaság – ismerteti a pénteki Világgazdaság.György László: Stratégiai jelentőségű Záhony fejlesztése
A kormány stratégiai jelentőségű feladatként kezeli Záhony térségének ipari és logisztikai fejlesztését, ezért csaknem 4 milliárd forintot biztosít erre a célra – mondta az Innovációs és Technológiai Minisztérium gazdaságstratégiáért és szabályozásért felelős államtitkára pénteken, Budapesten, sajtótájékoztatón.Schanda: Mintegy 100 millió forintból újult meg a Gyermekvasút hűvösvölgyi végállomása
Közel százmillió forintból újult meg a fővárosi Gyermekvasút hűvösvölgyi végállomása – közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium parlamenti és stratégiai államtitkára szombaton, Budapesten, sajtótájékoztatón.Ajánljuk még