Mi ez a térkép, amit mindenki osztogat a Facebookon egy orosz újságból, és Kárpátalját Magyarország leendő részeként, pontosabban protektorátusaként mutatja? Az Ukrajna lehetséges felosztását ábrázoló térképről és a hozzá tartozó cikkről tudni kell, hogy a legolvasottabb orosz bulvárlap, a Komszomolszkaja Pravda hozta le, és nem az ukrán meg nyugati propagandában körbejáratott „meghiúsult villámháború”, illetve „Putyin elszámolta magát” fejlemények hívták életre, hanem a háború első hete után látott napvilágot.
A cikk a háború utáni világot találgatja, de az is érdekes, hogy a konfliktus másik felére összpontosít, mint amivel mi találkozunk rendszeresen. Az európai sajtó, az ukránpárti híradásokra támaszkodva, kizárólag az orosz hadsereg kegyetlenkedéseiről és civilek elleni támadásairól számol be, itt a videókban viszont a Donyec-medencéből 2014 óta elmenekült, hazatérni vágyó emberekről, az ukránok fosztogatásairól és az orosz hadsereget felszabadítóként fogadó orosz lakosságról van szó.
Az eddigi Ukrajna nem fog többé létezni, az ország politikai térképének átszabása elkerülhetetlen – állapítják meg a cikk elején. Mint írják, már csak azért is szükségesek az alapvető változtatások Ukrajnát illetően, mert ha nem semmisítik meg a nacionalista állam alapjait, akkor az újra létrejön majd. A cikk ezután három lehetséges forgatókönyvet vesz sorra.
Az „optimista terv” szerint Ukrajna egyben marad, csupán a két keleti szakadár köztársaságot veszíti el – természetesen a Krím elcsatolásának elismerése mellett.
A kisebb területi változásokon túl ez a legvisszafogottabb terv is kormányváltással és új parlamenttel számol, amely alkotmányban rögzíti az ország semlegességét és atomfegyver-mentességét. Érdekes kitétel továbbá a háborús bűnösök kiadása Oroszország vizsgálóbizottságának kérésére, illetve az orosz nyelv második államnyelvvé nyilvánítása. Ezzel azonban az orosz hadművelet nem érne célt a cikk szerint, mivel bizonyos idő múltán újra előjönnek majd a nacionalisták, akik „a tereken oldják meg a problémákat”, azaz benne lenne a pakliban egy újabb Majdan, amivel minden olyan döntés és biztosíték menne a levesbe, amelyet a mostani háború után foglalnak majd írásba.
„Az Oroszországtól elszakított területekből és területi ajándékokból összeállított, néhány évtizeden át fennállt Ukrajna-mozaik nem maradhat egységes”
– vonja le a következtetést a cikk.
Úgy néz ki, Ukrajna nem ússza meg a felosztást
Legalábbis érdekes, hogy a legolvasottabb orosz újság szinte tényként kezeli Ukrajna feldarabolását életképesebb és ésszerűbb egységekre. A cikk által reális tervként emlegetett változat az ország több darabra vágását helyezi kilátásba. Eszerint jó pár önálló állam alakulhat Ukrajna oroszlakta részének történelmi térségeiben Harkov, Dnyepropetrovszk, Zaporozsje, Kherszon, Nyikolajev és Odessza központokkal. A második szakaszban ezek az újdonsült államok – kiegészülve a donyecki és a luganszki szakadár államokkal – az egyesülés útjára léphetnek,
és létrehozhatják Novorosszia (Új-Oroszország) államot a Fekete-tenger partvidékén, szoros szövetségben az Orosz Föderációval.
A maradék Ukrajna két kisebb, külön államként folytathatja:
1. Ukrajna (Kis-Oroszország) – az eredeti Ukrajna (jelentése: határvidék), vagyis a XVII. századi Lengyelország délkeleti végében orosz nyelvű kozákok által megszerzett rész a Kijev, Szumi, Zsitomir, Kirovograd, Poltava, Csernyigov és Cserkasszi városokhoz tartozó területekkel
2. Halics és Volhínia (régi magyar nevükön Galícia/Gács és Lodoméria/Ladomér) történelmi területe – A ma ukrán nyelvként ismert dialektus és a modern ukrán nemzettudat magterülete a Lvov, Ivano-Frankovszk, Tarnopol, Hmelnyickij és Rovno városokhoz tartozó területekkel
Az újonnan létrejövő államok közül messze Új-Oroszország lenne a legnépesebb, a háború előtti lélekszámokból kiindulva egy 18 milliós ország keletkezne így a Fekete-tengernél. A feltehetően szintén orosz nyelvi dominanciájú Kis-Oroszország, azaz Ukrajna 11 millió körüli lakossal rendelkezne a menekültek hazatérése esetén, míg a nyugaton tervezett, Magyarországgal is szomszédos Galícia és Volhínia hozzávetőleg 7,5 milliós lenne.
Az egyben hagyott vagy feldarabolt Ukrajnában szóba jöhet államvezetőként a Majdan-puccsal megbuktatott Viktor Janukovics korábbi elnök, Mikola Azarov, a Moszkvában évek óta működő Ukrajna Megmentésének Bizottsága vezetője, illetve Oleg Carjov üzletember, Ukrajnából elmenekült orosz szeparatista vezér is, akit az amerikai hírszerzés is a leendő ukrajnai orosz bábkormány egyik lehetséges vezetőjének tart.
Két terület kimaradt az új államokból…
A cikk számunkra legérdekesebb része kétségkívül a Kárpátaljára vonatkozó elképzelés.
„Ebben az esetben nem teljesen világos Kárpátalja és Bukovina (Csernyovci terület) sorsa, de legvalószínűbb, hogy Magyarország, illetve Románia teljes vagy részleges protektorátusaivá válnak.”
Kárpátalja lakossága az eddigi egyetlen, 2001-es ukrán népszámláláson bő 1,25 millió volt, ennek a mintegy 150 ezer magyar a lakosság 12 százalékát tette ki. Döntő többségük egy tömbben él a terület délnyugati, sík részén. A népszámlálás óta eltelt két évtizedben Ukrajna lakossága milliókkal csökkent, Kárpátalja és a magyarok lélekszámáról nincsenek újabb adatok, de feltehetően mindkettő szintén csökkent. A többségi lakosság megállapítását nehezíti, hogy az ukrán államhatalom a különböző nyelv, identitás, hagyomány ellenére egy népként kezeli az őshonos ruszinokat és a betelepült ukránokat. Együttes számuk egymillió körül van, amiből talán 200 ezer körül lehetnek az ukrán jövevények és hozzávetőleg 800 ezren a ruszinok, de az elmúlt évtizedek erőltetett ukránosítása miatt nem lehet megmondani, mennyien tartanák magukat ruszinnak, ha azt is választhatnák. Ez amiatt is érdekes, mert a hét-nyolcszáz évig magyar államkeretek közt élt ruszinok hagyományában benne volt a Magyarországhoz tartozás, az ukránokra ez semennyire sem igaz.
A másik különleges terület a 2001-ben 920 ezres Észak-Bukovina (Csernyovci terület), ahol 115 ezren voltak a románok (12%). A lakosság háromnegyede ukrán, viszont ez a terület egészen 1940-ig a Moldvai Fejedelemséghez, majd Romániához tartozott. Érdekesség, hogy a térkép az egészet Romániának juttatná, azonban a hosszúkás közigazgatási egység keleti fele Besszarábia része volt, vagyis a jelenkori Moldáv Köztársaságnak több köze lenne hozzá, mint Romániának.
Ha már Moldováról van szó, ez az ország is érintett az újságban bemutatott rendezési tervben. Új-Oroszországgal egyesülő részként tünteti fel ugyanis az orosz nyelvű, de jure Moldovához tartozó, de az 1992-es háború óta orosz támogatással de facto független Dnyeszter Menti Köztársaságot.
El is tűnhet a térképről Ukrajna
A „legradikálisabb terv” Ukrajna teljes eltüntetését veti fel arra az esetre, ha az ország összeomlása visszafordíthatatlanná és ellenőrizhetetlenné válna az orosz katonai műveletek során. Ha így történne, akkor Új-Oroszország és Kis-Oroszország területei talán egyszerűen belépnek az Orosz Föderációba tagköztársaságként, területként vagy régióként. Mint írják, Románia és Magyarország ebben az esetben is megszerezheti Bukovinát, illetve Kárpátalját, míg Lengyelország az 1939-ig hozzá tartozó hat nyugati területet (Halics és Volhínia).
A rendezkedés közben viszont nem lehet figyelmen kívül hagyni, hogy Nyugat-Ukrajna a banderisták, vagyis a szélsőjobboldali ukránok fő bástyája, akik a világháborúban az Ukrán Nacionalisták Szervezete kötelékében brutális népirtásokat hajtottak végre galíciai lengyelek, oroszok és zsidók körében. Ez a minden környékbeli néppel szemben ellenszenvet tápláló Nyugat-Ukrajna alighanem ma is pacifikálhatatlan lenne orosz szempontból. Ha viszont a kárpátaljai magyarok egy ilyen, nacionalista ukrán állam határain belül rekednek, akkor rajtuk állhatnak bosszút az eddigi Ukrajna széthullásáért. Ez pedig katasztrofális eredménnyel járhatna egy olyan országban, ahol éppen most fegyvereztek föl boldog-boldogtalant…
nemzeti
2022-03-19 at 18:38
Azért nagyon-nagyon megmelengetné a szívemet
ha Szendi Ruszin Romulusz egy döntés
után bevonulna Ruszinföldre,az ősi magyar
területre.
Vagy elég lenne az is ha csak a “”MAGYAROK FÖLD””jére. Lenne nagy ünneplés.
Solaris
2022-03-19 at 10:43
Nem kell ezen agyalni.
Van aki eldöntse.
nemzeti
2022-03-18 at 13:00
Jöjjenek közelebb és rajta lehet tárgyalni,szavazni gondolkodni.
Ungarn über alles !
2022-03-18 at 09:29
egetverő új bonyodalmakat hozna a visszacsatolás !
…természetesen a földig lógna azon kutya népek nyelve az ordítástól, akik ’20-ban ellopták kétharmad országunkat
ennél fontosabb az, hogy most az ukránokat vezető állatfajta kap egypár erőteljes seggbe rúgást !
…tovább megyek : az oroszok kivonulásakor a PorosSenki meg Zelenszkij féle pojácákat a bandáikkal együtt, legszívesebben (mindenféle bírósági cirkuszt mellőzve) az útszélén látnám kiaggatva !
és még tovább menve : az összes külföldiek kezére játszott földterületek tulajdonjogát vissza államosítanám, meg jónéhány “kutatóintézetet” is !
Orientál
2022-03-17 at 01:12
Csak kérdésként hangzik el és azok mondanak és írnak ilyeneket akik külföldről különböző ellentétet akarnak okozni az ukránok által a magyarság ellen.
Namond
2022-03-15 at 14:24
István 2022-03-14 at 18:03
Igaza van. Ez valósságalap nélküli, ráadásul két hetes, propaganda hír.
A PS mindössze szondázza a hangulatot.
” Minden alapot nélkülöző hazugságok, dezinformációk jelentek meg a kárpátaljai magyarokról – közölte a Miniszterelnöki Kabinetiroda nemzetközi kommunikációért és kapcsolatokért felelős államtitkára a közösségi oldalán.
Kovács Zoltán a bejegyzésben úgy fogalmazott: egyes orosz nyelvű orgánumok arról tudósítottak ukrán forrásokra hivatkozva, hogy a Kárpátalján élő nemzetiségek azt tervezik, népszavazást tartanak az Ukrajnából történő kilépésről.”
https://infostart.hu/kulfold/2022/02/25/sulyos-orosz-dezinformaciora-figyelmeztet-magyarorszaga-kormanya
Namond
2022-03-15 at 12:06
Vladtepesch 2022-03-15 at 11:23
Nagyon higgadt, nagyon korrekt, nagyon igaz.
csakafidesz 2022-03-15 at 03:33
A Árpád népe legalább három, de inkább öt-hat különböző eredetű, három vagy négy vallású “népből” állt.
A fejedelemséget és később a magyar királyságot a helyben talált szarmatákkal, tótokkal (horvátokkal), marótokkal, germánokkal, latinokkal és nádorokkal kötött közös védelmi szerződéssel alapították meg, kiszorítva a bizánciak, sváb-bajorok térítésnek álcázott rablóportyáit.
Közösen alkották a Magyar Királyságot közös nyugati és keleti befolyás mentesség érdekében.
Közösen, közös irányítással félemlítették meg, kalandozva a környező germán, bolgár és bizánci rablókat.
Nem minden esetben az a magyar, aki magyarul beszél, hanem az a magyar aki egységes hazája békéjéért és népei boldogulásáért cselekszik.
Vladtepesch
2022-03-15 at 11:23
Azon, hogy hogyan keljünk át a folyón, akkor kell gondolkozni, amikor odaértünk a folyóhoz.
Napóleontól kérdezték egy csata előtt, hogy mit tervez? Csak annyit mondott, hogy odamegyünk, aztán majd meglátjuk.
EGÉSZ Kárpátalját nem nekünk kell elfoglalni.
Nekünk a két magyar többségű – már ha megmaradnak ott a magyarok – beregszászi és nagyszőllősi járásokra kell koncentrálnunk és ott, ha az ukránn nácik elkezdenek piszkoskodni, fel is kell lépnünk katonai erővel, feltéve, hogy Oroszország is egyetért ezzel (magyarán leköti az ukrán erőket).
Kárpátalja népszavazzon, hogy hova akar tartozni?
A lerohadt maradék Ukrajnához, vagy a kulturált Magyarországhoz?
Ne a mi döntésünk legyen.
Ha mellettünk döntenek, akkor is autonóm területként kell kezelnünk és nem beleszólni a dolgaikba.
Egyet nem engedünk meg: a magyarok ba…tatását.
Ez az egy korlát lesz.
Egyébként éljék az életüket és nem várjuk el, hogy megtanuljanak magyarul.
Ennyi.
Jakab Csaba
2022-03-15 at 08:48
Először is, Vlagyimír Vlagyimírovics foglalja el és takarítsa ki Ukrajnát!Nem lesz könnyű.
Aztán ha esetleg felajánlja a határmenti nagy részben magyarlakta sávot — szerintem ennél többre nincs reális esély — akkor ha ez szerencsés történelmi pillanatban következik be, amihez a minimum az hogy akkor REPUBLIKÁNUS ELNÖK legyen az amcsiknál, akkor lehet esély. Abban biztos vagyok hogy ha az amcsik és a kínaiak is rábólintanak, akkor a nagyfőnöknek LESZ BÁTORSÁGA elfogadni.
Kovács Pityu
2022-03-15 at 07:55
Ha a 2022 április 3 – án, az ellenzék győzne akkor biztos hogy a Kárpátaljai Magyarságot ki fogják íratni a felfegyverzett Ukránok.
Feri
2022-03-15 at 07:51
???
Yang Jiechi (KKP Pitikai Bizottság) és Jake Sullivan (USA Nemzetbiztonság vez.) tegnap találkoztak Rómában.
Kitárgyalták a két ország ügyeit. Semmi alapvető változás az álláspontokban, a kapcsolatokban.
Ukrajnát csak mellékesen említették, együtt É-Koreával, Iránnal, Afganisztánnal,stb.
Tehát, igen korai még a variálás, egyelőre csak szicsász.
Kovács Pityu
2022-03-15 at 07:07
Ha a realitásnál maradunk, akkor nagyon egyszerű és átlátható, a képlet. Putyin megszerzi Moldova határáig és magasságában a Tengerparti sávot, ez biztos. Ez egy külön köztársaság lesz erről nem fog lemondani, ez később csatlakozni fog Oroszországhoz. A többi része Ukrajnának demilitarizálva lesz, katonailag semleges ország. Ha a megmaradt kis Ukrajnában a felfegyverzett Ukrán lakosság bűnöket fog elkövetni a kisebbségek ellen (ez biztosra vehető, mert rengeteg fegyvert kapott az Urán civil lakosság) az már Lengyelország, és Magyarország lelkiismeretére lesz bízva, hogy meddig fogja tűrni, hogy az Ukránok irtják a honfitársaikat. Tehát a Lengyeleknek, és a Magyaroknak, már most azon kellene gondolkodni, hogyan kívánják majd megvédeni a honfitársaik életét az új kis Ukrajnában a felfegyverzett Ukránok ellen.
csakafidesz
2022-03-15 at 03:33
Legyünk már tárgyilagosak! Kárpátalját Trianonban Csehszlovákia kapta meg, de a II. Világháború után ők önként(?) a Szovjetuniónak adományozták. A lakosságnak alig 10%-a magyar, szórványmagyarságról van szó, nem tömbben élnek. Az ungvári és a munkácsi magyarok erősen kisebbségben vannak a városon belül, bár lépten nyomon lehet találkozni velük, pl. vásárol az ember, akad a boltban vevő, vagy eladó aki segít fordítani. Magyarország nem tudna mit kezdeni egy területtel ahol a lakosság többsége egy kukkot sem tud magyarul, ahol szélesvágányú vasút és járhatatlan közút van, ahol a házak fele már roskatag és az infrastruktúra gyalázatos.
csakafidesz
2022-03-15 at 03:26
Ne felejtsük el, hogy több, mint egymillió lengyel él a volt Galiciában amit Sztálin vett el 1945-ben. “Kompenzációnak” nekik adta a német területeket az Oderáig és kétségtelenné tették Gdansk jogi státusát. Nos Ukrajna felbomlása esetén a lengyelek háromszor akkora részt követelhetnének, mint a Kárpátalja, amit viszont Csehszlovákia “adományozott” a Szovjetuniónak..
jani129
2022-03-15 at 00:31
Mindenki szavazzon a Fideszre. Nem tudjuk, mi jöhet még, de cselekvőképes kormány kell.
Putyin egyik baja az volt Ukrajnával, hogy NATO tag ne lehessen. Különös lenne, ha ezután a nehezen elfoglalt területet odaadná ajándékba egy nato országnak. Hogyan akarja lezárni a háborút, kivel köt békét? Zelenszkij nem fog ilyet hagyni. Ha mással állapodik meg, azt esetleg a nato nem fogja elismerni. Olyan lenne, mint ahogy Krím is de facto orosz terület de jure meg ukrán.
Mit csinálnánk, ha hirtelen szélsőséges ukránok elkezdenének robbantgatni.
Lupus
2022-03-15 at 00:07
Te Feri gyerek,
úgy látom, nem nagyon áll itt veled szóba senki sem, most már én sem oktatlak tovább, ennyit sikerült csiszolni rajtad (beismerem, ez nem sok… ☺ ), vívd csak reménytelen szélmalom harcaidat tovább egyedül.
☼
Feri
2022-03-14 at 23:21
warriorhun
2022-03-14 at 22:23
Pont az ilyen uszító, gyáva köcsögök voltak mindig Hazánk sírásói.
?????? ??
warriorhun
2022-03-14 at 22:23
Ha az ukránok rámennek a kárpátaljai magyarokra, bemegyünk. Ha a politikusaink fosnak, és a honvédség nem mer, majd merünk mi, szabadcsapatként. Rongyosgárda 2.
Matu
2022-03-14 at 22:10
Maradjunk higgadtak. Félő, hogy ezt a térképet éppen az ukrán nacionalisták terjesztik, hogy ezzel is fokozzák a közhangulatot. Ha túlságosan beleéljük magunkat, azt a kárpátaljai magyarokon fogják megtorolni. Már megint.
Feri
2022-03-14 at 20:32
Lupus
2022-03-14 at 18:30
Ha mondjuk ezt is hozzátetted volna,
https://pestisracok.hu/donald-tusk-is-beszedet-mond-az-ellenzek-mellett-marcius-15-en-az-europai-neppartnak-nem-is-szolt-rola/
akkor közelebb állsz a valósághoz. Mert ez nem mai tanulság!
Feri
2022-03-14 at 20:22
Lupus
2022-03-14 at 18:30
Alig tűnik simlis befolyásolásnak lengyel testvéreink egy részére hivatkozni.
Ha hallgattál volna, bölcs maradtál volna. Igaz, lehet nem üti annyi ezüst a markod.
???
Lupus
2022-03-14 at 18:30
@Feri 2022-03-14 at 18:22
Igen.
És milyen írást idéztem onnan, azt nem nézted meg?!
…azt, hogy (nyilvánvalóan legnagyobb sajnálatunkra) a lengyel testvéreink, legalábbis a mostani vezetők egy része NEM-et mondott az (egyelőre még csak felvetés szinjén létező) ötletre is.
Olvass, értelmezz, vedd észre az összefüggéseket – nem olyan bonyolult ez!
☼
Feri
2022-03-14 at 18:22
Lupus
2022-03-14 at 15:49
Írtál te ott mást is (linkek)!
ÁLLÍTÓLAG… Magyarságtudat…
???
Tudományos libsizmus
2022-03-14 at 18:06
“Gáspár Anette
2022-03-14 at 13:32
Hitler is kínálgatta, aztán megszállták, majd porig rombolták az országot.”
Műveletlen libsi megszólalt.
Hitler egyáltalán nem ajánlgatta. Az első bécsi döntés adta vissza Magyarországnak a Kárpátalja magyar többségű részeit. E döntésben Olaszország is részt vett és leginkább az olaszok pártolták a magyar követeléseket (1938. október).
Rá fél évre (1939. március) a Honvédség a saját szakállára vonult be egész Kárpátaljára, mindenféle egyeztetés nélkül a németekkel. Hitler itt kész tények elé lett állítva. Hitler egyáltalán nem örült a közös magyar-lengyel határnak.
István
2022-03-14 at 18:03
Spekulációnak tűnik az egész, Magyarország elleni uszítást látok benne.
Annak viszont örülnék, ha a kárpátaljai magyarok jobban kötődnek Magyarországhoz.
Seniorak
2022-03-14 at 18:00
Ákossy
1. Sopronban volt népszavazás, számunkra sikeres
2. Anyagilag nem biztos, hogy a nem magyar teületek felemelése is nem haladná e meg az erőnket.
3. Ha már nem a jelenlegi kormány van, hanem (oroszbarát) akkor talán nem kell tartani megfélemlítéstől.
4. Nem ártana tudni az egyéb népcsoport (ruszin, ukrán) véleményét. (népszavazás)
5. A románok szintén nyernének, jóval nagyobb területet kapnának. Talán lehetne tárgyalni velük az Észak Erdélyi magyalakta területek autonómiájáról, nem csak kulturális jellegűről.
6. Új világrend jön, sok hihetetlen dolog is megtörténhet.
Bízzál Istenben, tartsd szárazon a puskaport!
időgyógyász
2022-03-14 at 17:40
Erre a vonatra nem szabad felszállni, még ha ingyen jegyet is adnak !!!
halacska
2022-03-14 at 17:21
Szavazzon Kárpátalja újra, hogy mit akar. Nekünk az érdekünk az egységes közép-Európa. Ennek sok formája van. Kárpátalja kicsi és önállóan nehezen lenne meg, azaz valahova tartoznia kell.
Nem szerencsés ezzel ugyanakkor ellenségeket szerezni. Tehát, ügyesen kell politizálni.
xx
2022-03-14 at 17:16
@Ákossy2022-03-14 at 17:07
Ha az oroszok visszaadják nekünk Kárpátalját, mert visszajár (szerintem is visszajár), akkor a szlovákok és a románok azonnal összeszarják magukat Erdély és a felvidék miatt! Nade semmi gond, majd küldünk nekik pelenkát!
pampafu
2022-03-14 at 17:16
Tolvaj, szélsőséges ukrán vezetők véleménye….
” A Naftogaz vezére szerint tehát az orosz gázszállítások egyelőre folytatódhatnak Ukrajnán keresztül,
DE AZ EZÉRT JÁRÓ FIZETSÉGET ZÁLOGKÉNT VISSZATARTHATJÁK ADDIG, AMÍG VLAGYIMIR PUTYIN OROSZ ELNÖK NEM VONJA KI A CSAPATOKAT AZ ORSZÁGBÓL.
Vitrenko szerint az oroszoknak akkor is küldeniük kell a gázt, ha a pénzt nem kapják meg érte, mivel a szállítások leállítása károkat okozna a gázkitermelő berendezésekben. A Naftogaz vezére szerint az EU-nak további szankciókat kellene életbe léptetni az Északi Áramlat-1 vezetékkel szemben, mely közvetlenül szállít Németországba orosz földgázt. Felvette, hogy az Uniónak azt a szállítást is Ukrajnán keresztül kellene kérni az oroszoktól, amivel még nagyobb nyomást gyakorolhatnának Moszkvára.”
PG
2022-03-14 at 17:15
Egyelőre ez is csak egy hír. Habár jobban hangzik mint az ukránok propagandája. De nyugi, várjuk ki a végét, hogy mi lesz ezzel a háborúval. Várhatóan az oroszok keresztülviszik amit akarnak, aztán majd meglátjuk. Minden esetre, örülnék, ha Kárpátalja visszakerülne Magyarországhoz.
Ákossy
2022-03-14 at 17:07
pragmatika:
“Trianon pont azért olyan fájdalmas, mert valahol mélyen mindenki tudja, hogy visszafordíthatatlan.”
Az ilyenekre, mint te, nincs szükség a nemzeti oldalon.
Ha őseink is így gondolkodtak volna, mint te, a Kárpát-medencét ma Észak-Törökországnak hívnák.
Szégyelld magad, bomlasztó ballibsi!
Ákossy
2022-03-14 at 17:03
Seniorak
“A magyarok által lakott sávot, népszavazás után befogadhatjuk.”
Rossz megközelítés.
1. Trianon előtt sem volt népszavazás. 1945-ben sem. Akkor most se legyen.
2. Egy megfélemlített kisebbségre nem lehet bízni egy ilyen döntést.
3. 1000 évnyi magyarságnak tartozunk azzal, hogy visszaszerezzük Kárpátalját. A már elhunytakat viszont nem tudod népszavaztatni.
Még valami. A ruszinokra is szükségünk van, Rákóczi talpasaira, a leghűségesebb népre. És a magyar-lengyel határra is.
ÖSSZEGEZVE: A TELJES KÁRPÁTALJA VISSZAJÁR!
nemzeti
2022-03-14 at 16:53
Nem nem soha ! Nem feladni.
Seniorak
2022-03-14 at 16:07
Ezen nem veszünk össze.
Szent István halála előtt Szűz Mária kegyelmébe ajánlotta Magyarországot.
Nincs realitása?
Annak volt realitása mondjuk 1914.-ben, hogy a Magyar
Királyság 6 év múlva elveszti területének 2/3 -t és lakosságának felét.
A háború végén, amely sajnos óriási pusztítással és Ukrajna elkerülhetetlen kapitulációjával fog járni, a győztes Oroszország fogja diktálni a béke feltételeket
Számára is az ár 100 milliárdos nagyságrendű lesz.
Már csak ezért sem engedi a jelenlegi Ukrajnát visszaállítani.(A pacifikálást, újjáépítést, nem akarja egyedül vállalni. Putyin kifejtette felfogását, miszerint olyan hogy ukrán állam nem volt a történelemben. Lenin, Sztálin, Hruscsov által oda csatolt részekkel jött létre.
Ha a lengyelek, románok is kapnak területeket, nem fog összeállni ellenünk a kisantant.
A magyarok által lakott sávot, népszavazás után befogadhatjuk. Mit szól az EU az USA.
Koszovót lehetett elismerni, akkor ezt miért nem?
Mindenestre a feltüzelt, majd cserbenhagyott ukrán sokszor náci jellegű nacionalizmust meg kell szüntetni.
Döme
2022-03-14 at 16:03
Emberek!
Feltételezések alapján ne vesszenek össze!
Sorolják itt a különféle teóriákat, anélkül, hogy ismernék a valóságot!
Nyugalom! Előbb ússzuk meg az amcsik erőszakos beavatkozását, legyen béke, aztán lehet tárgyalni!
De akkor sem itt a P.S kommentszekciójában fog eldőlni!
Searching for Liberal Bullshit
2022-03-14 at 15:54
A cikkben vázolt területi változások Kárpátaljára vonatkozó része szerintem csak az alábbi esetben járható
1. ENSZ, USA, EU által elismert békekötés az oroszok és egy nem oroszellenes ukrán kormány között.
2. A menekültek visszatérése Magyarországról és Kárpátaljáról otthonaikba.
3. Népszámlálás Kárpátalján, amely megmutatja, hogy milyen nemzetiségek milyen arányban lakják a területet.
4. Népszavazás Kárpátalján a hovatartozásról, amelyen csak azok vehetnének részt, akik 2022. február 24. előtt ezen a területen rendelkeztek ÁLLANDÓ lakcímmel, illetve korábban 1991 – 2022 előtt voltak itteni állandó lakosok.
5. Amennyiben a népszavazás az Ukrajnától való ELSZAKADÁS mellett dönt, Kárpátalja azon járásait, ahol 20%-nál több a magyarok aránya, Magyarországhoz csatolni.
6. A maradék terület az ezeréves határig bezárólag Magyarország társult autonóm területe lenne teljes nyelvi, személyi és kulturális autonómiával, hasonlóan az 1939-1944 közt eltervezettekhez, amikor pl. még a MÁV menetrend, és az állomások neve is magyarul és ruszinul is fel volt tüntetve.
7. Mindezeket a változásokat elismeri az ENSZ, EU, USA, a maradék Ukrajna és Oroszország
Zoltaiguszti
2022-03-14 at 15:51
Ez a Fausti alku, régi történelmi sérelmeket orvosolna látszólag, igazából azonban az elismerjük, nem ismerjük el és a szankciós játék miatt a poklot vonnánk a fejünkre vele ha elfogadnánk.
Etnikailag is gond lenne.
Még a népszavazás se érne semmit azt mondanák orosz nyomás alatt….Ezért ugatom,menjen ,már át Szíjjártó és amíg Legitim Ukrán kormány van ott a nyugati szempontból tegyünk ajánlatot a valódi hatalmat kezükben tartó oligarcháknak hogy megvennénk a területet tőlük.
Nekik kell a lé a háború miatt mi letudnánk az egészet egy kétoldalú határ módosítással még az oroszok előtt, és senki se tudna beleszólni. Ha eltették a pénzt onnantól kezdve fújhatják.Kaptak érte valamit nincs agresszió nincs mire felfújni magukat, és más nem tud belepofázni.
Ha akarunk valamit nincs jobb megoldás jelen pillanatban.
Lupus
2022-03-14 at 15:49
Többeknek (főleg a nehezebb felfogású, ám annál aggresszívebbeknek, mint pl. ez a Feri gyerek):
Lapozzatok vissza az e témában közreadott legelső hozzászólásomhoz (2022.03.14 at 09:41), ott – egyebek mellett – ezt találjátok:
“Az én elképzelésem (vágyam?, álmom?)” [az alábbi]
Tehát: elképzelés, vágy, álom!
Melyik szó nem érthető?!?!
Avagy: számotokra ezek közül melyiknek az újabb kori jelentése az “ócska”, vagy a “propaganda”?!?
☼
Feri
2022-03-14 at 15:25
Lupus
2022-03-14 at 10:39
Hiába tolod a – ráadásul ócska – propagandád, ezek a dolgok nem itt dőlnek el.
Különösen nem a te véleményed, az un. “magyarságtudat” alapján!
Amíg Kína, USA és Oroszország együtt nem adja rá állását vagy “végleges” tűrését, addig ez nagyon-nagyon képlékeny marad. Mondjuk, ha a háromból az egyik v valamely oknál fogva kiesik, hamarabb lesz ideiglenes, talán békét hozó megoldás.
Lupus
2022-03-14 at 15:09
@pragmatika – 2022.03.14 at 14:41
Legutolsó, csupa nagybetűvel szedett mondatoddal messzemenően egyetértek! ☺
☼
Ludmillaivanovna
2022-03-14 at 14:57
Jézus Krisztus országa, és nem Máriáé!
Gyurcsev Klárenc
2022-03-14 at 14:45
A lengyelek is megérik a pénzüket! Csak, hogy nyalhassák az amcsik seggét, leszarják az ukrajnai lengyeleket. Pedig nyelvtörvény stb. azokat ugyanúgy sújtja, mint a magyart, oroszt.
Lupus
2022-03-14 at 14:44
Minthogy két linket egy kommentben (általában) nem enged meg ez a rendszer, az előző – 14:24-es – hozzászólásomban jelzett magyartudat.com cikk pontos elérhetősége az alábbi:
https://magyartudat.com/lengyelorszag-nem-egyezik-bele-ukrajna-felosztasaba/
☼
pragmatika
2022-03-14 at 14:41
@Lupus
“Az egyéni, ill. össz-nemzeti kissebbrendűségi érzés (minority complex) nem reálpolitika, hanem gyávaság”
De. Sajnos reálpolitika. Kezdjük mindjárt azzal, hogy kis nemzet vagyunk. Nem azzal kell összevetni, hogy a szlovákokhoz képest hogy állunk népességben katonai és gazdasági erőben, hanem a kisantanthoz képest hogyan. Mert arra mérget vehetsz, hogy ha bármelyik utódállammal konfliktusba kerülnénk agresszorként, a kisantant újra összeállna, hogy öröm lenne nézni.
Nem is beszélve arról, hogy nyilván hasonló negatív kampánynak, és szankcióknak nézhetnénk elébe, mint most az oroszok. De a valószínűbb az, hogy fegyveres erővel is nekünk esnének, mint anno a szerbeknek. (Az amik tőlünk nem fosnának úgy mint az oroszoktól.)
Trianon pont azért olyan fájdalmas, mert valahol mélyen mindenki tudja, hogy visszafordíthatatlan. Károlyiék defenzív tevékenysége visszafordíthatatlan károkat okozott a Magyarságnak. És nincs a világnak az a hatalma, amely így utólag 10 millió Magyar kedvéért megszívatna 50 millió szomszédos nemzethez tartozó populációt, azzal, hogy ebben mellénk állna.
SOHA TÖBBET BALLIBSI KORMÁNYZÁST.
Namond
2022-03-14 at 14:29
w 2022-03-14 at 12:55
Nem értek egyet elképzelésével, szerintem semmi realitása és történelmi előzménye nincs. (Galícia és Lodoméria tartomány az osztrák korona birtoka volt, nem a magyar királyság területe, magyar közigazgatás része.)
No meg nem is szeretném, ha Halics és Lodomeria mai, Ivano-Frankivszk-i, Lviv-i, Ternopili közigazgatás területein, ma élő közel 5,5 millió ukrán, köztük számos sovén nacionalista, magyar állampolgár lenne.
A Bukovina részét képező a Csernyivci területen meg végképp nem vitatkoznék – bár kies és bájosan bukolikus – Moldáviával.
Lupus
2022-03-14 at 14:24
ÁLLÍTÓLAG…
…Ukrajna felosztására kapott hivatalos ajánlatot a lengyel külügyminisztérium az orosz Állami Dumától.
Nekünk a Kárpátalját adná a Duma.
https://civilkontroll.com/ukrajna-felosztasara-kapott-javaslatot-moszkvabol-varso-es-budapest/
(Térképpel!)
A cikk szerint a lengyelek nem kívánják komolyan venni a hivatalos orosz ajánlatot, és csak egy udvarias, semmitmondó választ küldenek Moszkvába.
*
Egy másik hazai (azt nem mondom, hogy magyar!) portál [magyartudat.com] szerint viszont a lengyelek 24 órán belül, azonnal visszautasították az ajánlatot.
Az igazságot meg majd utólag megtudjuk (talán).
☼
Seniorak
2022-03-14 at 14:04
Talán ez a kérdés, ígéret is szóba került az 5 órás Putyin Orbán találkozón. Az ezeréves magyar határ visszaállítása, legalább keleten apró elégtétel lenne az oroszoktól, de főleg Trianont okozó nyugattól.
Milyen érzés volt Orbánnak, 102 év után abban a kastélyban tárgyalni, ahol európai középhatalomból törpévé tettek bennünket.
Ha bármi realitása van, meg kell ragadni a lehetőséget.
Minimum egy népszavazást elérni.
Isten áldja Mária országát!
Namond
2022-03-14 at 13:53
Logikus 2022-03-14 at 12:24
Úgy látom?, nem fáj.
xx
2022-03-14 at 13:46
@ZUGLÓBA NEMMEGYEK MERT ELÁSNAK2022-03-14 at 13:30
Mazohisták mindenütt lehetnek, de nem életszerű, hogy a Kárpátaljai magyarok többsége örülne neki, hogy el akarják venni a nyelvüket, hogy náci ukránok masíroznak a házaik előtt, halállistákat készítenek a kettős állampolgárokról, hogy robbantgatna, gyújtogatnak a kulturális intézményeikben és hogy az ukrán nácik miatt muszáj nyomorogniuk, mert nem képesek békességben élni az oroszokkal.