Az adatvédelmi hatóság elnöke szerint aggályos a mozgalom által követett gyakorlat, írja a Mandiner. Mint ismert, a TISZA Párt alelnöke, Magyar Péter a kamerák előtt vallotta be, hogy nem akartak „külön fizetni” az adatvédelmi tájékoztatóért, így „valakitől átvették”, ezért bukkanhattak fel a Bajnai Gordonhoz köthető cégek a dokumentumban.
Az ügy kapcsán a Magyar Nemzet megkérdezte Péterfalvi Attilát, az adatvédelmi hatóság elnökét, aki elmondta: tisztességtelenül és jogszerűtlenül járhatott el Magyarék honlapja azokkal szemben, akik ott megadták adataikat. A mozgalomtól többen is a hozzájárulásuk megadása nélkül kaptak hírlevelet, amit Péterfalvi ugyancsak aggályosnak nevezett. Utóbbi eset kísértetiesen hasonlít a baloldal 2022-es kéretlen sms-kampányára, akkor is tömegeknek küldtek kéretlen üzeneteket.
Azóta módosították az adatvédelmi tájékoztatót, és már kivették a Bajnaihoz köthető céget. A talpramagyarok.hu adatkezelési tájékoztatójából mind az Estratos Digital GmbH, mind a Lundadonate.org nevét eltüntették.
Mint írják, az előbbi egy bécsi székhellyel alapított digitális ügynökség, ügyvezetője Bajnai kormányának volt titokminisztere, a Datadat-cégcsoport vezető figurája, Ficsor Ádám. Az Estratos a Datadat cégcsoport korábbi osztrák leányvállalata, a Datadat GmbH, amelyet nemes egyszerűséggel átneveztek. A Lundadonate.org, röviden Lunda, ehhez képest egy adománygyűjtő platform. Ezt a Datadat fejlesztette, angol nyelvű oldalán pedig anyacégként korábban a Datadat, ma az Estratos szerepel. Az esettel kapcsolatban a lap megkereste a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (NAIH) elnökét.
Kijelenthető, hogy mindazokkal szemben nem járt el tisztességesen és jogszerűen a talpramagyarok.hu adatkezelője, akik a honlapon esetleg hozzájárulásukat adták az adatkezeléshez, amennyiben a dokumentumban tényleg nem valós információk voltak megadva.
“Ráadásul, ha az adatkezelési formulát máshonnan vették át, részben vagy egészben kitöltve, akkor az is kérdéses, hogy az említett cégeken kívül van-e más olyan információ, amely nem felel meg a tényeknek” – jelentette ki Péterfalvi Attila, aki szerint aggályos ha más fórumokon, például standoknál is a honlapon találhatóval megegyező adatkezelési tájékoztatót használtak.
A talpramagyarok.hu oldalról ráadásul kéretlen üzenetek és hírlevelek is érkeztek Magyar Péter csapatától. Az egyik felháborodott olvasó elmondta, annak ellenére kapott szavazásra buzdító promóciós üzenetet, hogy ehhez nem járult hozzá. Ha történt ilyen eset, nyilván annak is megkérdőjeleződik a jogszerűsége, hiszen csak annak lehet hírlevelet küldeni, aki erre a szolgáltatásra jelentkezett.
A hozzájárulásnak pedig kifejezettnek, egyértelműnek kell lennie és pontosan arra kell vonatkoznia, amiről az adatkezelés szól
– hangsúlyozta Péterfalvi Attila, majd hozzátette: amikor egy párt szimpatizánsokat gyűjt, az politikai véleményre vonatkozó adatnak minősül, ezért a kezelésének is szigorúbb követelményeknek kell megfelelnie. A cikk megjegyzi, hogy a 2022-es választásokon hasonlóan jártak el a baloldali pártok: a kampányban több, mint kétmillió kéretlen szöveges üzenetet küldtek ki. Az Állami Számvevőszék (ÁSZ) idén februárban közzétett jelentése megállapította, hogy a legutóbbi országgyűlési voksolás előtt csak sms-ekre, adatbázis-építésre és online hirdetésekre 860 millió forintot költött el a baloldal. Az ÁSZ kiemelte:
a pénz java része a Márki-Zay Péterhez köthető Mindenki Magyarországa Mozgalomtól az ellenzéki kampány digitális részéért felelős DatAdat-cégcsoporthoz vándorolt.
Forrás: Mandiner; Fotó: PS/Hatlaczki Balázs
Facebook
Twitter
YouTube
RSS