Pesti Srácok

Szintet lépett a politikai márketing

null

Fogalmam sincs, igaz-e a történet. Úgy 10-15 éve mesélték nekem - nyilván valami kocsmában -, a fejlettnyugati világ reklámosai kitalálták, a legegyszerűbben úgy lehet kialakítani a vásárlóban némi pavlovi pénzköltési reflexet, ha megfelelő helyen és időben - például egy sivatagi nagytotál alatt az Arábiai Lawrence című filmben - egy szabad szemmel nem látható, tudatosan fel nem dolgozható villanás erejéig szerepeltetnek egy jegesen gyöngyöző kokakólát. Amitől is az állítólagos tudattalan énünk a moziból kilépve egyből a büféskocsihoz siet és megvásárolja a megfelelő terméket. Aztán - ismét állítólag - betiltották ezt a módszert. Hogy ezzel tényleg megtörtént-e vagy csak az összeesküvés-elméletek gyártásában mindig zseniális kisemberi attitűd mutatkozott meg - eldönthetetlen. Ugyanakkor a politikai marketingben ugyanez végre létezik. A magyar baloldal szavazótáborának összetételét elemezte a Republikon Intézet és - minő véletlen - az eredmény, mármint a torta-diagramban, tökéletesen lerajzolta a Gyurcsány-féle Demokratikus Koalíció logóját. Ha a baloldali ember tanulmányt szeretne olvasni saját táborának összetételéről, akkor kis villanásokra, de a DK emblémája égjen a retinába. Ügyes. Jobb, mint Szigetvári Viktorral íratni nagyszerű tanulmányokat a harmadik útról és a szociáldemokrata jövőről, aztán sajátként előadni...

PestiSracok facebook image